WLAN Router met @home

Pagina: 1
Acties:

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Ik wil voor een kennis zijn @home aansluiten op een WLAN router zodat hij - naast zijn reguliere PC - ook met zijn 2 laptopjes draadloos kan surfen. Nu kan ik me herinneren dat @home controleert op de computer naam wanneer je de ethernetkabel uit het modem rechtstreeks in je computer stopt.

De bedoeling is nu om de ethernetkabel uit het modem in de router WAN poort te stoppen en op die manier de 3 PC's van internet te voorzien.

Betekent dit dat een eventuele WLAN Router ook deze computernaam moet simuleren om @home aan de praat te krijgen? Zo nee, gaat deze configuratie uberhaupt werken met een @home internetaansluiting? Ik zie op zich geen problemen, maar heb persoonlijk nog geen @home ervaring.

Verwijderd

De computer naam moet inderdaad worden ingevuld op de router. De meeste routers laten dit echter wel toe, dus ik denk niet dat het zo'n groot probleem moet zijn. Mocht je toegang hebben tot een handleiding van een router die je denkt te gaan aanschaffen, @Home gebuikt "Dynamische addressering" aka "Dynamic IP", en onder die instellingen moet je zoiets als een "Host" of "Hostname" in kunnen vullen.

Ik heb zelf een 3Com router werkende op @Home zonder problemen, maar d'r is op het forum wel een discussie gaande betreffende @Home, Com21 modems en routers. Zou daar zeker even een kijkje nemen. Ik heb zelf een Motorola modem, en eigenlijk nog nooit noemenswaardige problemen gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 16:48 . Reden: markup foutje, sorry :) ]

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Dank je wel. Hier heb ik wat aan.