Toon posts:

Wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een chello modem die gekoppeld zit via een utp kabel naar een access-point, hiervandaan heb ik draadloos internet naar een laptop (pcmcia) via chello en dit werkt goed.

Straks heb ik geen chello meer maar adsl, en nu begreep ik dat je bij een Adsl provider een usb-modem krijgt, hoe krijg ik dan het access-point straks aangesloten op het usbmodem.

Ik weet wel dat ik via een oude pc (als server) dit zou kunnen gebruiken, maar dit is niet de bedoeling, het moet gewoon vanaf het usb modem naar het access-point kunnen denk ik, maar hoe?

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Als het goed is worden de usb modems niet meer geleverd (in Nederland dan, en wel bij KPN, voor de rest weet ik het niet), en leveren ze gewoon een ethernet modem. Weet je heel zeker dat je een usb modem krijgt? Vertel eens wat meer over de provider etc.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 15:25

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Van USB modem kun je via USB (8)7) naar 1 pc, niet naar een AP.
Dus een NIC in je PC aansluiten op het AP

Modem <-USB-> PC <-UTP-> AP

[ Voor 13% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 09-04-2004 13:20 ]

An Explanation of l33t Speak

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dan bel je toch lekker je ISP en zeg je dat je het USB modem terug wil geven en dan daarmee korting wil op een Ethernet modem :? :Y)

Kan in ieder geval bij Planet en als je een beetje genoeg zeurt ook bij alle andere ISP's ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

anders haal je gewoon een cheap ass sweex adsl modem (heb het hier ook, werkt perfect) en hang je daar je AP aan (wireless van sweex schijnt niet echt geweldig te zijn).
en dan verkoop je je usb modem.

heb je meteen ook een draad router.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik zou toch even vragen naar de standaard speedtouch 510, bijna alle providers leveren die gratis bij het meest cheapie abbo.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 15:30:
en dan verkoop je je usb modem.
Euh, ik heb zo m'n twijfels of er mensen zijn die zo'n ding willen kopen, lijkt mij tijdverspilling om hem te proberen te verkopen.

Maar ik dacht toch echt dat de levering van USB modems volledig gestopt was. Of zouden er nog enkele laatste providers zijn die je per sé zo'n ding door de strot willen duwen?

Verwijderd

Vragen naar een ethernetmodem. En als dat niet lukt een nieuw modem(/router) kopen of een router met USB-poort kopen.

Dit soort dingen zijn eindeloos besproken hier. Neem dit bijv. eens door: FAQ Network Troubleshooting.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.