Toon posts:

[unlocken] Asus a7v8x-mx en athlon XP 2000+

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed begrijp kan ik de multiplier van deze processor niet verder omhoog schroeven dan de 12,5x waar hij nu op staat, dus het unlocken hiervan heeft geen zin. Om nou toch wat hogere snelheden te halen wil ik graag wat met de FSB gaan spelen. Moet ik hier ook voor unlocken of is dit normaal gesproken op het mobo in te stellen ? Ik kan namelijk geen instellingen maken hiervoor.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:58

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Het daadwerkelijke overclocken, aanpassen van de FSB
Bijvoorbeeld, het staat dus gewoon in de FAQ

[ Voor 23% gewijzigd door pasta op 09-04-2004 09:17 ]

Signature

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Om met je fsb te kunnen spelen is unlocken niet nodig. FSB overclocken gebeurt over het algemeen handmatig vanuit het BIOS. Daar kan je ook de instellingen voor Vcore, Vddr etc maken, en daar heb je als het goed is ook je mp ingesteld.

Ik zou als ik jou was ook nog een keertje de Frequently Asked Questions DOC oftewel de DOC FAQ goed doorlezen, en dan vooral het stukje 'Daadwerkelijk overklokken: FSB tweaking'.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Frogstar#2151

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

JohnnyBB, zie bovenstaande posts :) Om serieus met overclocken te beginnen, zoals het aanpassen van de fsb, zal je eerst wat voorwerk moeten doen om erachter te komen hoe en wat, in je BIOS etc :) Aangezien ik uit je topicstart verder erg weinig inzet zie om daar achter te komen, gaat deze dicht. Ga er dus eerst zelf mee aan de gang, op die manier leer je overclocken het beste. Succes :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.