Ik raak vrij gefrustreerd van het feit dat het onmogelijk lijkt een fatsoenlijke test te vinden waarin de kwaliteit van de TV-Out tussen verschillende videokaarten onder de loep wordt genomen.
In de Grote TV-Out faq staat een linkje naar "home of TV-tool" waar (al een lange tijd) de CX25871 chip van Conexant wordt gepromoot. Na veel zoeken kom ik erachter dat deze chip zich bevindt op de meeste GF Ti kaarten, die inmiddels niet meer te koop zijn. Ook kom ik erachter dat Radeon chips niet getest zijn, en de test dus in principe weinig waarde heeft.
Op de frontpage van t.net en op tomshardware.com lijkt het wel alsof tv-out kwaliteit van ondergeschikt belang is. Nergens wordt het uitgebreid getest.
Loop ik nou zo achter dat ik niet weet dat tegenwoordig alle tv-outs even goed zijn?
Ben ik zo dom dat ik nergens een overzicht kan vinden?
Of moet ik gewoon een bepaald merk hebben, omdat dat erom bekend staat fantastische TV-out kwaliteit te bieden.
Bovendien:
- Ik wil hem via s-video aansluiten
- Hij hoeft niet "snel" te zijn. Ik ben geen gamer, ik ben (arme) student.
In de Grote TV-Out faq staat een linkje naar "home of TV-tool" waar (al een lange tijd) de CX25871 chip van Conexant wordt gepromoot. Na veel zoeken kom ik erachter dat deze chip zich bevindt op de meeste GF Ti kaarten, die inmiddels niet meer te koop zijn. Ook kom ik erachter dat Radeon chips niet getest zijn, en de test dus in principe weinig waarde heeft.
Op de frontpage van t.net en op tomshardware.com lijkt het wel alsof tv-out kwaliteit van ondergeschikt belang is. Nergens wordt het uitgebreid getest.
Bovendien:
- Ik wil hem via s-video aansluiten
- Hij hoeft niet "snel" te zijn. Ik ben geen gamer, ik ben (arme) student.