Vga naar Scart kabel gevonden van 3 euro, werkt dat?

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik zat wat rondt te kijken op www.electronicaonline.nl en kwam hier deze kabel tegen.

code:
1
2
3
4
5
6
Scart naar 15 polige High Density female SubD konnektor.  ( VGA )

VGA naar Scart. 
 Let op !! Deze kabel werkt alleen als 
het apparaat waar de Scart plug in komt
 RGB signaal kan verwerken.

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/TV%20en%20Video%20Kabels_bestanden/SCART30_2.jpg

werkt dit nu echt op een tv die RGB heeft?!!
als dat zo is dit de oplossing voor de mensen die geen tv-out hebben!! vga schakelkastje ertussen en klaar ben je!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 15:50
Lijkt me raar... Wat moet je dan uitsturen? 1024*768 @ 85Hz gaat in ieder geval niet werken op een TV.

Dan zul je dus een signaal moeten sturen waar een TV mee overweg kan... en volgens mij kan dat niet zomaar met elke videokaart.

[ Voor 2% gewijzigd door dreamscape op 09-04-2003 15:11 . Reden: videokaart. geen TV-kaart... ]

Punctuality is the politeness of kings

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
moet opzich kunnen!, als je tv maar de resoluties aan kan, standaard 720x567 @ 50/60 Hz als ik me niet vergis

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

als ik niet vergis is de resolutie voor de tv 800 x600 dat is in iedergeval de instellingen die je moet hebben met een tvout en met zon televiewer hoewel de nieuwere ook een hogere input aankunnen en het zelf omzetten naar een lagere resultie dat de tv aan kan

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
dus het is te proberen op een sony KV-21FX30E 50hz tv?
Het is een stereo 55cm tv met vlakke wega beeldbuis.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-08 15:50
Voor die paar euro is het sowieso te proberen. Laat wel ff weten of (en hoe) het werkt!

Punctuality is the politeness of kings

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:23
Voor die paar €? Voor't zelfde geld is je tv naar de zak!

TV werkt op 50Hz, als jij er 85Hz tegengooit zou hij het wel eens kunnen begeven.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 19:02

Super_ik

haklust!

VGA to TV without TV-out
check dit topic ff over welke software enzo je nodig hebt, zal wel zo'n zelfde soort kabel zijn :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

stel je voor ik gooi daar mn 1152 x 864 32 bits desktop freq ( dont ask :) ) doorheen...

gaat mn tv dan kapot ?

edit:: van dattum ja
Fire69 schreef op 09 april 2003 @ 15:14:
Voor die paar €? Voor't zelfde geld is je tv naar de zak!

TV werkt op 50Hz, als jij er 85Hz tegengooit zou hij het wel eens kunnen begeven.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 15:16 ]

Verwijderd

Ja dat werkt... zie ook [rml][ VGA 2 RGB SCART] 16:9 resoluties en refresh[/rml] waar iemand 'm zelf heeft gebouwd. Die schema's bestaan al heel lang, en de enige 'beperking' is dat je TV wel RGB signaal moet ondersteunen, zoek dat dus eerst eens goed uit want dat doen ze niet allemaal...... ;)

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 22:12
Werkt het ook andersom? Als ik een DVD speler op een TFT wil aansluiten? Mij computer staat op een DVI ingang en dan kan mijn DVD speler op de normale VGA. Kan je ook makkelijk switchen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16
zou deze kabel dan eigenlijk beter of slechter beeld geven dan, via de tv-out van je grafische kaart ??

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• Rudi Vader
Ik denk dat je je vga kaart op standje hopeloos (max 640x480 en 50Hz) moet zetten om beeld te kunnen krijgen. Dan krijg je, denk ik, beter beeld op een tv als op een monitor. Die staat bij een te lage refresh te flikkeren. Een tv is er op gebouwd. Moeilijk vergelijken dus.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Dit systeem werkt opzich goed alleen moet je videokaart wel een PAL signaal kunnen genereren. 768 x 576 50hz ofzo.

• Rudi Vader
En andersom? Als je dus een DVD speler hebt die je op een TFT scherm wil zetten?

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:16
RudiVader schreef op 02 August 2003 @ 19:38:
Ik denk dat je je vga kaart op standje hopeloos (max 640x480 en 50Hz) moet zetten om beeld te kunnen krijgen. Dan krijg je, denk ik, beter beeld op een tv als op een monitor. Die staat bij een te lage refresh te flikkeren. Een tv is er op gebouwd. Moeilijk vergelijken dus.
Ik bedoelde of hij dan beter beeld geeft dan, als ik mijn pc met mijn tv verbind via de tvout.

simpel gezegt wat geeft beter beeld.

vga --> scart of tvout (svideo) --> scart

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Pagina: 1