FPS drops onder Counter-Strike

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-08 14:25
Ik heb eergister een Sapphire 9600xt gekocht, die het overigens perfect doet behalve onder het spel welke ik het meest speel, namelijk Counter-Strike.

Hiervoor had ik een GF 2 MX 400, welke betere FPS gaf. Ik heb al een complete reinstall gedaan, andere drivers (Catalyst 4.3, 4.4, Omega...), andere settings (vsync, FSAA.. etc), OpenGL bestand vervangen door CS (scheen ook te helpen, maar bij mij dus niet). Verder fastwrites uit, op AGP 4x gezet, Steam (van Counter-Strike dus) opnieuw geinstalleerd. Ook heb ik de chipset en de windows drivers geupdate.

Op gewoon gebieden waar hij weinig te verwerken heeft is de FPS wel beter, maar wanneer er wat actie komt dan zijn er gevallen dat het van 120 fps naar 40 gaat, waardoor er nie normaal meer te spelen valt.

In andere spellen zoals Far Cry presteert de kaart wel goed, en ook de 3DMark score´s kloppen helemaal.

Verdere specs die mischien relevant kunnen zijn:

AMD 2200+
512 MB RAM
40 gig 8 mb cache 7200 schijf

Iemand enig idee waar zit aan zou kunnen liggen?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit is gewoon een probleem van Steam zelf, ik heb het ook met een FX 5900XT, die dit spel toch makkelijk aan moet kunnen.
Check ook het Steam forum ff:

http://www.steampowered.com/forums

Veel succes

• m33p
Ja, maar dit heb ik al lang gedaan en er zijn ook genoeg mensen die wel gewoon constant goede FPS hebben, dus er moet iets voor zijn. En dan nog... ik heb die verhalen wel gehoord van "het ligt aan steam en me fps is ***" maar dan dropt het niet van 120 maar 20 :/

Ik zit nu al half uur in een IRC channel met allerlei mensen die tips gegeven hebben, en heb nu denk ik wel over de 25 dingen gedaan, zoals DirectX9.0a ipv b enzo, maar nog geen vooruitgang geboekt :(

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 17:13
Misschien dat je het al geprobeerd hebt, maar ook de volgorde van de installatie van de drivers hebben invloed hierop (althans, zelf ook ondervonden...).

Heb je wellicht niet de 4in1 drivers geinstalleerd voor je Catalyst drivers? Met andere woorden, de chipset drivers mocht je een Intel boardje runnen. Vaak helpt dit enorm. Verder is het bekend, waarschijnlijk ook bij jou, dat Steam en 1.6 nu gewoon iets meer vergen van je PC. Maar dat het zulke framedrops geeft is altijd een raadsel.

Website, Flickr, FB, Twitter

• m33p
Ja ik heb de VIA chipset drivers (en ook de juiste want er 2.. voor de kt400 en hoger en die voor de lagere versie) voor catalyst drivers geinstalleerd.

Ik heb nu overigens 3.9 er op staan, en deze schijnen het best te werken qua FPS in CS, maar met 3dmark 2001 wel 400 punten achteruit maar dat heb ik er voor over.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je wel eerst de vorige drivers goed gedeïnstalleerd? :? Dat wil namelijk ook vaak helpen...

En wat je eigenlijk (vind ik) het beste had kunnen doen, toen je je nieuwe videokaart plaatste, gelijk je PC opnieuw installeren... Het zal wel werken zonder, maar mijn ervaring leerde mij, dat je dan beter opnieuw kan installeren, scheelde bij mij een heleboel (Van GeForce 2 PRO naar een Radeon 9800 PRO)

• Frietsaus
  • Niet online
Hiervoor had ik een GF 2 MX 400, welke betere FPS gaf. Ik heb al een complete reinstall gedaan, andere drivers (Catalyst 4.3, 4.4, Omega...)
Beter lezen, het staat er allemaal in wat hij gedaan heeft! :?

[ Voor 59% gewijzigd door Frietsaus op 08-04-2004 20:43 ]

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook (een beetje).
Het komt voor dat mijn fps van 119 naar 70 dropt.
Vooral als het errug durk is in het beeld.
Ik draai onder W2K & Ati Radeon 9000.
Ik hou deze topic in de gaten, voor het geval er een oplossing komt.
:P

• m33p
Ik ben nu al de hele dag bezig geweest en zoveel dingen geprobeerd, maar niks schijnt te helpen. Ik krijg ook veel van "Ja, steam werkt gewoon niet goed met ATI kaarten". Zijn er anders geen mensen die dit lezen die GEEN problemen hebben met een ATI kaart + Steam? Het zou anders handig zijn als deze mensen hun configuratie willen posten, want ik denk dat het gewoon een hardware probleem is.

Ook heb ik de laatste 2 uur het Steam forum zitten doorpluizen. Topics met 90+ paginas doorzicht maar zonder een werkende oplossing...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://steampowered.com/f...ead.php?s=&threadid=40325 <= Dit al geprobeerd :? Staat al een tijdje op dat gestoord Forum waar ze niet eens een antwoord kunnen geven op een simpele vraag :(

/EDIT : Erg fijn dat Steam trouwens............ Scherm draait op 60Hz / Friends network die er regelmatig uit ligt / Main network die regelmatig eruit ligt of overbelast is enz....... :/

[ Voor 34% gewijzigd door nero355 op 08-04-2004 21:17 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Frietsaus
  • Niet online
Scherm draait op 60 Hz? Dat is wel zo, maar dat kun je met zo'n tooltje wel veranderen hoor :|

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Gooi dit ff in je autoexec.cfg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
gl_cull "1"
gl_affinemodels "1" 
gl_keeptjunctions "0"
gl_max_size "128"
gl_texsort "0"
gl_clear "0"
d_spriteskip "0"
r_dynamic "1"
r_mirroralpha "0"
gl_palette_tex "1"
r_norefresh "0"
gl_round_down "3"
gl_picmip "0"
cl_weather "0"
max_shells "0"
cl_minmodels "1"

Dat scheelt waarschijnlijk al wat :D

• m33p
De meeste van die "Tweaks" heb ik al.. ze helpen allemaal wat maar het blijft nog té hard droppen (de FPS dus) om fatsoenlijk te kunnen spelen.

Op maps zoals dust2, nuke en inferno valt het wel aardig te doen (zolang je op nuke bijv maar niet buiten komt), maar ga ik dan aztec spelen (en die map staat er bekend om) dan gebeurt het regelmatig dat FPS dropt van 120 naar 20, en dan kun je net zo goed niks doen want als je dan wel gaat schieten raak je ook niks...

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Die drops zijn idd wel raar, heb je al geprobeerd vsync uit te zetten. Dat wil wel eens werken.

Ik heb trouwens met mijn systeem ook niet altijd 100fps.

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Black_Adder schreef op 09 april 2004 @ 13:16:
Die drops zijn idd wel raar, heb je al geprobeerd vsync uit te zetten. Dat wil wel eens werken.

Ik heb trouwens met mijn systeem ook niet altijd 100fps.
*snik* dat wou ik net zeggen :P

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• m33p
Het probleem lijkt op gelost, en als het aan het "iets" lag waaraan ik denk dat het lag :P dan is het iets heel doms, en nog m´n eigen schuld ook.

Ik stel namelijk (als sinds 1.1) mijn HLSW in met -heapsize 350000 maar wat denk je.. ik had één 0 te veel. 1.1 t/m 1.5 geven dan een error in de geest van "Could not allocate <geheugenhoeveelheid>" maar bij 1.6 schijnbaar niet.

Ik heb nu het overige nulletje weggehaald en de tweaks van "Black_Adder" er in gezet en verrek, ik trek nu 120 fps constant! Dus ja, ik zal straks nog even kijken aan welke setting het precies lag (dus iets in die tweaks of de heapsize), en dan update ik mijn post nog even, maar nu eerst even eten ;)

In ieder geval bedankt iedereen! ;)

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 19:13
Hier is al eens een topic over geweest, en ik heb het ook een paar jaar gehad. Bij mij was het zelfs niet weg na formatten enzo. Komt door bepaalde instellingen in je CS als je het mij vraagt, of zoals Vortex21 zelf denkt:
Mogelijke Oplossing:

Na 6 formatjes (:x) dacht ik laat ik nou eerst eens mn via drivers instaleren ipv mn detonator en mn geluidskaart drivers en guess what? GEEN FPS drops meer !?! Voor de rest is echt alles precies het zelfde geinstalleerd, vet vaag dus.

Nu het FPS probleem dus voorbij is, zit ik weer met een probleem, NIET de FPS drops maar nu crasht CS op random momenten met de bekende sound loop die de meesten wel zullen kennen Dus als er mensen zijn die HIER dan weer een oplossing voor weten, laat het me weten
Mijn oplossing was gewoon CS uninstallen en niet meer spelen. Daarna nieuwe videokaart gekocht en vanaf toen werkte alles OK :).

• m33p
Zoals ik al had vermeld heb ik m´n chipset drivers al ge-herinstalleerd en voor de videokaart drivers, en helemaal niet en noem het maar op.

Overigens had ik dat ook niet kunnen weten dat er al eerder een topic over geweest was, want de search is een beetje dood (of doet deze het ondertussen al weer?), maar toch bedankt :)

Verwijderd

die fps drops zijn niet speciaal voor 1.6 hoor bij 1.5 zijn er ook ZAT lui die last hebben van fps drops in counterstrike met een radeon kaart.
Ik heb zelf eigelijk een r9800 pro 256mb maar gebruik hem niet omdat cs er niet mee te spelen is....

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 19:13
Ik had dit probleem al iets van 3 jaar geleden met mijn Geforce 2 Pro. Eerst draaide hij alles wel snel maar daarna onstond er bij mij een vreemde lag/fps drop, waardoor ik ging teleporten enzo. in ieder geval best vaag :).

Verwijderd

Black Adder, het werkt niet echt bepaald.

edit: sorry voor bump

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 17:47 ]

Pagina: 1