[dual screen] Op beide schermen een taakbalk?

Pagina: 1
Acties:

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb net een oud Matrox G450 (Dual Head) in mijn PCtje gestopt om te testen of dual screen voor mij lekker werkt. Ik heb hem werkend en wel, maar er is 1 klein ding waar ik niet uitkom en waarvan ik niet weet of het kan of dat ik ergens een instelling mis.

Ik heb dus 2 schermen, een 18" TFT als primair scherm en een 15" TFT als secundair scherm. Het primaire scherm heeft (natuurlijk) de taakbalk. Het secundaire scherm draait puur de applicaties.
Nu zou ik het persoonlijk wel prettig vinden als ik op beide schermen dezelfde taakbalk had. :)

Ik ben al door de paneeltjes van Matrox Quickdesk gelopen (laatste drivers overigens) maar nix kunnen ontdekken.

Nu is het al een oud kaartje (16MB RAM voor 2 schermen ;) ) dus ik weet niet of nieuw(er)e kaarten deze functie/optie wel hebben.

Iemand een idee of dit uberhaupt kan of dat er programma's voor zijn die dat kunnen ?

Alvast bedankt !

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Ultramon, dat is het geijkte tooltje hiervoor (is ook wel met de search te vinden geloof ik ;) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• 1st_Ro
Zo geijkt dat ik het niet ken en niet via de search kon vinden ? ;)

Ik ga 's op zoek! Bedankt Abbadon :)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

1st_Ro schreef op 08 april 2004 @ 16:12:
Zo geijkt dat ik het niet ken en niet via de search kon vinden ? ;)
dat zou ook aan Search tijdelijk 'stuk' kunnen liggen ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44
Oh ja, sorry, search doet 't niet (macht der gewoonte 8)7 ) Om je dan extra van dienst te zijn: http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• STN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

wil je 1 taakbalk die zich strekt over twee schermen? dus start knop in linker scherm en klok in rechter scherm? Dan moet je in je quickdesk naar het dualhead tabblad gaan en daar op dualhead multidisplay klikken. In het volgende scherm vink je use dualhead mulit-siplay aan en daaronder: "sameresolution and color pallette for both displays" zo heb je 1 grote taakbalk. Je moet dan wel op beide schermen dezelfde reolutie draaien. Ik weet niet of dat kan bij jou. Bij mij met mij g550 en mn 2x 17"werkt t prima.
Anders moet je echt zoeken naar dat tooltje :D

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

STN schreef op 08 april 2004 @ 16:17:
wil je 1 taakbalk die zich strekt over twee schermen? dus start knop in linker scherm en klok in rechter scherm? Dan moet je in je quickdesk naar het dualhead tabblad gaan en daar op dualhead multidisplay klikken. In het volgende scherm vink je use dualhead mulit-siplay aan en daaronder: "sameresolution and color pallette for both displays" zo heb je 1 grote taakbalk. Je moet dan wel op beide schermen dezelfde reolutie draaien. Ik weet niet of dat kan bij jou. Bij mij met mij g550 en mn 2x 17"werkt t prima.
Anders moet je echt zoeken naar dat tooltje :D
En het nut daarvan is :?

Maar wat ik me afvroeg : Is er niet een of ander Freeware Tooltje die hetzelfde als Ultramon kan ??

Zo niet dan denk ik dat ik is Ome Bill ga mailen om zo'n functie in XP SP2 en Win2K SP 5 te gooien :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• 1st_Ro
@STN, punt is dat ik met een 18 inch TFT @ 1280x1024 en een 15 inch TFT @ 1024x768 zit ... dat tabblad had ik al gevonden, maar om mijn 18 inch TFTje op 1024x768 te laten lopen ... nou nee ;)

Ik heb naar Ultramon zitten kijken en het ziet er strak uit. Mijn testopstelling staat hier nog een weekje of 2 en dan ga ik met de directeur kletsen hierover. :)

Nieuwe videokaart (Matrox G450 oid) en Ultramon (ja officieel bestellen enzo ;)) moet ik er toch wel uit kunnen slepen lijkt me :D

Voorlopig nog even wennen aan het idee ... gelukkig heb ik nog geen last van m'n nek :Y)
Pagina: 1