Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
Ik heb dit inderdaad ook. Vrij hoge bliepjes als je door menu bladert. Het lijkt mij logisch om in 1 keer een hele directory in te lezen zodat het zoeken per file niet meer nodig is, maar dat schijnen ze niet te doen. Overigens vind ik het op zich niet zo vreemd dat de bestandsnaam is ingekort in het menu rechtboven. Wat wel vreemd is, is dat ze diezelfde (korte) naam ook onderin het beeld gebruiken. Onderin is veel meer ruimte, dus kunnen ze makkelijk de naam langer afbeelden!rajackar schreef op 22 juni 2004 @ 11:53:
Volgens mij hoor ik juist het loopwerk en de lezer (laser). Het klinkt alsof ie brokjes aan het lezen is ipv een continuë stream. Maar dat is ook logisch denk ik. Ik ben alleen benieuwd of andere mensen dat ook hebben.
Wat ook makkelijk zou zijn, is dat hij automatisch de sub/srt pakt bij afspelen van een avi, als deze ondertiteling dezelfde naam heeft.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
mja, ik denk dat die inkorting komt door een letter-limiet van bijv. 8 tekens (net zoals DOS had). Ik denk dus niet dat daar veel aan te doen isVerwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 23:32:
[...]
Ik heb dit inderdaad ook. Vrij hoge bliepjes als je door menu bladert. Het lijkt mij logisch om in 1 keer een hele directory in te lezen zodat het zoeken per file niet meer nodig is, maar dat schijnen ze niet te doen. Overigens vind ik het op zich niet zo vreemd dat de bestandsnaam is ingekort in het menu rechtboven. Wat wel vreemd is, is dat ze diezelfde (korte) naam ook onderin het beeld gebruiken. Onderin is veel meer ruimte, dus kunnen ze makkelijk de naam langer afbeelden!
Wat ook makkelijk zou zijn, is dat hij automatisch de sub/srt pakt bij afspelen van een avi, als deze ondertiteling dezelfde naam heeft.
En eerst de .avi selecteren heb ik totaal geen moeite mee, zo kan je tenminste meerdere subtitels op één cd hebben. Bij de KISS zou dat nooit kunnen, want die pakt dus idd automatisch de ondertiteling erbij. Ik vind het Philips-systeem dus eigenlijk wel veel handiger en beter
Als ik de foto's bekijk dan lijkt het menu vrijwel identiek aan de Elta 8883A die ik heb. En die Elta speelt mooi alles af wat ik hem voer. Nu gebruik ik dan ook nooit ondertitels. Ik versta prima engels, en ondertitels plaatsen/zoeken is veel werk.Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 11:29:
[...]
Joepi: foto's: http://lechneric.chez.tiscali.fr/DVP720/index.html
Weet iemand of de Elta 8883A en deze Philips dezelfde chip hebben voor het spelen van Xvid en DivX ?
E.P.M. Linsen
Verwijderd
Ik heb een xvid en sub file samen op de cd gebrand
als ik de file afspeel doet hij het voor 15 seconden en dan stopt hij er mee en komt weer terug in het menu
als ik FF zie ik dat alles erop sta en als ik op play druk dan speeld hij voor 15 seconden en hup...weer in het menu
Heeft iemand dit probleem ook ?
Ik heb de laatste firmware op de DVP632
Verwijderd
Ik heb bij diverse XVID's dit probleem, of dat het beeld een puzzel wordt voor een aantal seconden (bv. tombraider 2) en daarna weer goed. DIVX doet hij prima. Philips zegt dat ze geen XVID ondersteunen. Als iedereen hierover een mailtje stuurt bedenken ze zich misschien ?Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 19:34:
Nou jaaaaaaaaaa ik heb het ook bij die film, dan is het waarschijnlijk alleen bij die film, ik heb nog geen andere xvid's geprobeerd
Hen
Verwijderd
Verwijderd
Hmmm, op de pc speelt het geluid perfect af....The Evil Brain schreef op 24 juni 2004 @ 10:56:
dat ligt meestal aan de film zelf, je hebt namelijk rips waarbij het geluid tamelijk hard is, of waarbij het juist zacht is. Niets aan te doen, gewoon volume van je TV hoger zetten
Ik ben zelf zeer geinteresseerd in dit model, maar twijfel nog door o.a. het niet via de digitale aansluiting kunnen afspelen van Divx & MP3.
Ook zit er een DD-decoder in deze speler, maar ik heb reeds een DD-recevier.
Gaat dit geen conflicten geven ?
Verwijderd
Ik heb ze geteld en ze laten 11 characters zien. 8+3 is wel 11, maar de extensie laten ze niet zien. Denk toch dat het wel moet kunnen.The Evil Brain schreef op 23 juni 2004 @ 14:15:
[...]
mja, ik denk dat die inkorting komt door een letter-limiet van bijv. 8 tekens (net zoals DOS had). Ik denk dus niet dat daar veel aan te doen is
En eerst de .avi selecteren heb ik totaal geen moeite mee, zo kan je tenminste meerdere subtitels op één cd hebben. Bij de KISS zou dat nooit kunnen, want die pakt dus idd automatisch de ondertiteling erbij. Ik vind het Philips-systeem dus eigenlijk wel veel handiger en beter
Je redenering over de subtitels snap ik niet helemaal. Wat wil je bereiken? Een ondertitel in het engels en in het nederlands tegelijkertijd bij een film? Kan me niet voorstellen dat je hem met engels gaat kijken als je nederlands hebt.
Persoonlijk vind ik het kiss systeem dan beter
Stel je hebt een Deense film, dan is het leuk om daar zowel de NLse als de Engels ondertitels bij te hebben. Bv als voor als je de film eens een keer met niet-NLse, niet-Deense vrienden gaat kijken.Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 00:11:
[...]
Je redenering over de subtitels snap ik niet helemaal. Wat wil je bereiken? Een ondertitel in het engels en in het nederlands tegelijkertijd bij een film?
Verwijderd
Ik heb nu ook net een DVP720SA en ga proberen om hem van het weekend een beetje uit te testen. Wat ik nu al weet over deze speler is:Flabergasted schreef op 24 juni 2004 @ 18:35:
720-SA bezitters, kunnen jullie mischien wat positieve of negatieve ervaringen melden van deze speler.
Ik ben zelf zeer geinteresseerd in dit model, maar twijfel nog door o.a. het niet via de digitale aansluiting kunnen afspelen van Divx & MP3.
Ook zit er een DD-decoder in deze speler, maar ik heb reeds een DD-recevier.
Gaat dit geen conflicten geven ?
Hij speelt dus wel mp3's af via de optische uitgang (je kunt ze niet digitaal kopieren naar bv MiniDisc door het copy-bit). Als je bladert door het menu hoor je wel wat tikken en bliepjes. Heb verder ook last van dat irritante multi-angle icoontje tijdens de hele DVD-film als er ergens een multiangele optie is.
Zacht geluid kan misschien liggen aan:
- Staat op nacht Stand
- Staat nog op multichannel terwijl het stereo is
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 09:00 ]
Verwijderd
- Vormgeving is mooi.
- Geluid is prima. Check inderdaad of het stereo is of niet. Als hij op multispeaker staat en het is stereo hoor je meer ruis en wat geknetter.
- Wat ik ook al zag staan op amerikaanse fora: Hij snijd een stuk van de zijkant af. Dit zag ik met een DivX film. Hoe het met de DVD's is weet ik nog niet. Zeer, maar dan ook zeer, irritant !
- Beeldkwaliteit is goed
- Hij speelt tot nu toe alles af
- FF en FR gaat prima. Deze functie lijkt het alleen niet te doen bij een svcd (1 getest)
- De ondertitels werken. Ze staan echter redelijk naar het midden. Had voor mij lager gemogen. Ook beginnen alle ondertitels bij mij met een vreemd teken ? .
- Ik vraag me af wathet voordeel van een optische of coaxiale aansluiting zou kunnen zijn ipv de (dikke) aansluitsnoeren die ik nu gebruik. Iemand?
- Dit is mijn eerste dvd speler dus heb nog weinig referentie.
- Vragen zijn welkom
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 17:41 ]
Verwijderd
De ondertitels zijn veel te klein, te hoog in beeld, geen schaduw rand. (ook bij dvd)
Bij divx ondertitels (.srt) beginnen alle zinnen met een vreemd karakter "ä"
Geen shuffle mogelijk van mp3 cd met meerdere directories. Alleen shuffle van huidige directory.
Ook kun je niet simpel een volgend album (directory) kiezen. Je moet echt via het menu op de tv werken.
Elke keer als ik een audio cd erin doet begint de speler weer in multichannel.
Ik wil dat de speler in stereo blijft.
Ik moet nu elke keer weer stereo selecteren. (via menu of surround knop ab).
Idem bij andere instellingen ( cd upsampling )
Beeld ziet er trouwens mooi uit (ook bij divx).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 19:59 ]
Kun je in het menu niet 16:9 instellen? Dan zou dit afknippen verholpen moeten zijn...Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 17:40:
Net enkele uurtjes de DVP720SA binnen.
- Wat ik ook al zag staan op amerikaanse fora: Hij snijd een stuk van de zijkant af. Dit zag ik met een DivX film. Hoe het met de DVD's is weet ik nog niet. Zeer, maar dan ook zeer, irritant !
Zo was het bij mijn DVD737 in ieder geval. (3 opties, 2 maal 4:3 waarbij 1 inderdaad een gedeelte afknipt, en de 3e optie uiteraard 16:9)
Happy Blessings <3
Verwijderd
Is wel mogelijk alleen moet je dan in het preference menu selecteren dat je MP3/JPEG wilt bekijken zonder menu. Als je dan een mp3-cd erin stopt krijg je een zelfde scherm als eerst alleen is nu de folder structuur weg en krijg je een lange lijst met alle media op de cd. En de shuffle werkt nu dus met deze lijst.Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 19:57:
...
Geen shuffle mogelijk van mp3 cd met meerdere directories. Alleen shuffle van huidige directory.
...
De onderstaande tekst stond op de philips site over de speler:
DivX DVD-Video-speler
Stijlvolle, full-size DVD-speler met MPEG4-afspeelmogelijkheden (Divx 3,11/4/5 en XviD) waarmee u van Internet gedownloade films kunt bekijken.
4 x Video Upsampling (54 Mhz/12 bit) voor nóg betere beeldkwaliteit. Speelt DVD's, CD's, CD-R's, VCD's en MP3-CD's af en biedt de mogelijkheid voor diavoorstellingen van foto-CD's. Smart Picture biedt het gemak van persoonlijke en vooraf gedefinieerde instellingen. Met Digital Zoom kunt u geavanceerd digitaal inzoomen met hoge resolutie voor extreme close-up's van uw favoriete scènes. Slimme stroomuitschakeling: voor maximale energiebesparing.
Verwijderd
punt 2 voor elke zin staat een raar teken
punt 3 ze vallen soms weg
wie heeft hier ook last van of is er een oplossing voor?
In theorie wel, in de praktijk heeft hij er blijkbaar even veel problemen mee als de yamada 6600Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 14:28:
Speelt de dvp720sa nu ook de nieuwe xvid qpel???
en wat ik mij ook nog afvraag, als hij de subs te laat of te vroeg afspeelt, zijn daar nog mogelijkheden voor om de sub te versnellen of te vertragen.
Verwijderd
is toch raar dat he tniet gewoon werkt?Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 12:17:
Oplossing: wachten op nieuwe firmware
als ie t op de pc ook verkeerd doet in principe niet: dan moet je hem manueel op de pc veranderen mbv bijv. [google=subsync]maurits187 schreef op 27 juni 2004 @ 13:26:
hebben gebruikers van de philips dvp720sa ook ervaring met het afspelen van zelf geripte dvds met het programma dvdshrink. Pakt hij die ook?
en wat ik mij ook nog afvraag, als hij de subs te laat of te vroeg afspeelt, zijn daar nog mogelijkheden voor om de sub te versnellen of te vertragen.
Als ie t alleen op je dvd-speler verkeerd doet is 't vreemd... maar iig ook niets aan te doen
ftp://ftp.mtu.ru/pub/horgi/outdoor/DivXTestCD.zip
Verwijderd
grtz TT-man
[ Voor 9% gewijzigd door mylar op 29-06-2004 13:18 ]
Wel had ik gister wat problemen met een .mpg bestand in combinatie met .srt subs.
Dat domme ding ziet standaard een .mpg als 'VCD', waardoor hij (denk ik) niet de subs erbij pakt (terwijl ik die wel gewoon geselecteerd had).
Verder had ik onlangs een .sub die hij niet herkende als ondertitelbestand, gelukkig hebben de meeste divx'jes van mij .srt ondertitels.
Verder heb ik (nog steeds) het probleem dat wanneer ik op disc-menu druk, hij wel terug gaat naar het menu, maar dan gelijk het volgende bestand start, waardoor je weer een tijdje moet wachten. De oplossing is, om niet op disc-menu te drukken, maar op de Stopknop, klinkt logisch, maar lijkt me niet helemaal correct.
Disc-menu zou natuurlijk gewoon het menu van de CD/DVD-r moeten laten zien.
Heeft iemand anders ook deze problemen? (btw, ik heb de DVP-632).
Verder is het een prima apparaat, ben er erg blij mee.
Maar waarschijnlijk wordt dat met nieuwe firmware wel opgelost.
[ Voor 25% gewijzigd door rajackar op 29-06-2004 16:54 ]
Verwijderd
Ik hoor ook rare geluiden maar dan wel na 1:30 uur spelen en dan begint de DVD ook nog te haperen waarbij het beeld stil staatrajackar schreef op 22 juni 2004 @ 11:53:
Volgens mij hoor ik juist het loopwerk en de lezer (laser). Het klinkt alsof ie brokjes aan het lezen is ipv een continuë stream. Maar dat is ook logisch denk ik. Ik ben alleen benieuwd of andere mensen dat ook hebben.
De enige oplossing is om na 1:30 spelen verder te kijken op mijn pc...
Heb die 632 ruim een week maar morgen gaat ie terug naar de winkel
Verwijderd
En wat de subs betreft, zolang dit nog niet naar behoren werkt zet ik ze er gewoon vast in met Nandub in combinatie met de filter "Textsub". Duurt ongeveer een half uurtje (per cd van 700 Mb) en ik zie weinig tot geen kwaliteitsverschil.
http://www.zive.cz/Text/Ar.asp?ARI=117093
Wow, dit heb ik (gelukkig) nog niet meegemaakt.Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 23:54:
[...]
Ik hoor ook rare geluiden maar dan wel na 1:30 uur spelen en dan begint de DVD ook nog te haperen waarbij het beeld stil staat![]()
De enige oplossing is om na 1:30 spelen verder te kijken op mijn pc...![]()
Heb die 632 ruim een week maar morgen gaat ie terug naar de winkel
En dat gebeurt bij gewone, originele DVD's? Weet je zeker dat er geen krassen of vuil op die DVD zit? Het lijkt me dat als jouw DVD speler een fabricagefout heeft dat hij dan de hele tijd hapert, en niet pas na 1,5 uur...
Ik heb ook de 632, maar (nog) niet van dit soort problemen meegemaakt.
Verwijderd
Maar laat me zeggen voor mij hoeft het niet het goedkoopste te zijn ben ik dan beter met de philips dan de yamada? kwa firmware updates?en zit er in beide toestellen dezelfde chip in?En Belangrijk zijn de subs al int wit en niet meer int geel + Xvid Qpel moet toch naar behoren werken.mylar schreef op 29 juni 2004 @ 13:18:
Kwa dvd/audio kwaliteit zal het wel de philips zijn, maar als het alleen is om divxjes te bekijken waarschijnlijk wel de yamada (omdat hij goedkoper is).
grtz TT-man
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 13:02 ]
Verwijderd
Iemand een idee ?
De subs zijn in het wit, maar nog veel te klein. Ik heb een mail gestuurd naar philips maar die antwoorden niet
Volgens mij werkt de QPel naar behoren, maar dat ben ik niet helemaal zeker.
Verwijderd
Ik zou die philips ook is willen testen maar niemand bij ons in de winkels heeft dit toestel al .De yamada kan ik vrijdag gaan testen .
greetz TT-man
Verwijderd
De enige problemen die ik er mee heb is dat de ondertitels soms wegvallen, maar dit kan je oplossen door vlug even terug te spoelen en opnieuw spelen, dan zijn ze er terug, maar het meest irritante is dat bij lange zinnen de ondertiteling halverwege een zin wegvalt...
Als dit in een volgende firmware wordt opgelost, ben ik heel tevreden. De grootte en positie zijn inderdaad ook niet echt ideaal, maar als ze al gewoon zouden werken (dus zonder wegvallen en zinsonderbrekingen) is toch al een grote stap!
Verder ben ik er dik tevreden mee. Goede beeldkwaliteit en zo, en hij speelt alles af wat ik er in heb gestopt!
Verwijderd
Mmmm... het lijkt er op dat dit een gevallentje "Princo kwaliteit..." is. Alle Princo hebben dit effectVlugge Japie schreef op 30 juni 2004 @ 09:05:
[...]
Wow, dit heb ik (gelukkig) nog niet meegemaakt.
En dat gebeurt bij gewone, originele DVD's? Weet je zeker dat er geen krassen of vuil op die DVD zit? Het lijkt me dat als jouw DVD speler een fabricagefout heeft dat hij dan de hele tijd hapert, en niet pas na 1,5 uur...
Ik heb ook de 632, maar (nog) niet van dit soort problemen meegemaakt.
Heb hetzelfde nu maar eens op een traxdata gezet en dat lijkt zonder problemen te spelen
wordt vervolgd...
Verwijderd
grtz TT-man
Verwijderd
WookieR schreef op 25 juni 2004 @ 17:40:
Net enkele uurtjes de DVP720SA binnen.
Helaas, ik heb deze optie geprobeerd. Bij de eerste twee opties 4:3 verandert er niets. Bij 16:9 vergroot hij het beeld en wordt het beeld in de hoogte verder uitgetrokkenRedSoniq schreef op 25 juni 2004 @ 20:06:
[...]
Kun je in het menu niet 16:9 instellen? Dan zou dit afknippen verholpen moeten zijn...
Zo was het bij mijn DVD737 in ieder geval. (3 opties, 2 maal 4:3 waarbij 1 inderdaad een gedeelte afknipt, en de 3e optie uiteraard 16:9)
Snap er dus niet veel van hoe dat kan. Op mijn philips tv 29pt8306 doet de knop omhet beeld te veranderen in 4:3 of 16:4 het ook niet (misschien omdat ik geen breedbeeld heb.
ook heb ik het geprobeerd met zowel een scart als een s-video aansluiting.
Weet iemand raad?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2004 20:11 ]
Verwijderd
download eerst de nieuwste firmware update en voer deze uit.
brand gewoon de divx film en het srt bestand maar noem ze exact hetzelfde bv :
schreck.avi en shreck.srt
plaats de cd in het toestel en wacht tot de film begind te spelen druk dan op de afstandsbediening op " disk menu " duid met de pijltjestoetsen het srt bestand aan en druk op "subtitle" ( op de afstandsbediening) , en dan op "ok" .
de film begint nu opnieuw af te spelen en met de knop " subtitle " kunt ge dan de font van uw ondertitelingsbestand kiezen .
werkt bij mij perfect..
greetz........demo
Dat was al een beejte bekend allemaal.Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 21:28:
ondertiteling krijg je op de philips 630 als volgt :
download eerst de nieuwste firmware update en voer deze uit.
brand gewoon de divx film en het srt bestand maar noem ze exact hetzelfde bv :
schreck.avi en shreck.srt
plaats de cd in het toestel en wacht tot de film begind te spelen druk dan op de afstandsbediening op " disk menu " duid met de pijltjestoetsen het srt bestand aan en druk op "subtitle" ( op de afstandsbediening) , en dan op "ok" .
de film begint nu opnieuw af te spelen en met de knop " subtitle " kunt ge dan de font van uw ondertitelingsbestand kiezen .
werkt bij mij perfect..
greetz........demo
Daarnaast wil ik opmerken dat naamgeving helemaal niet hetzelfde hoeft te zijn. Je kunt zelfs meerdere subtitle bestanden met verschillende namen mee branden.
Vervolgens kun je degene dit je wilt zien selecteren door in het menu op subtitle te klikken.
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2004 15:37 ]
Verwijderd
De instellingen latin 1-2 brengt geen echte oplossing.
Philips breng hier eens wat uitbreiding in,neem bijvoorbeeld bs player.
Verwijderd
Verwijderd
Zou het te maken kunnen hebben met de opmaak van de ondertiteling?Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 21:33:
Ik heb ook een 720 SA, maar heb (vreemd genoeg) niet het probleem dat iedere ondertitel begint met een vreemd teken.
De enige problemen die ik er mee heb is dat de ondertitels soms wegvallen, maar dit kan je oplossen door vlug even terug te spoelen en opnieuw spelen, dan zijn ze er terug, maar het meest irritante is dat bij lange zinnen de ondertiteling halverwege een zin wegvalt...
Als dit in een volgende firmware wordt opgelost, ben ik heel tevreden. De grootte en positie zijn inderdaad ook niet echt ideaal, maar als ze al gewoon zouden werken (dus zonder wegvallen en zinsonderbrekingen) is toch al een grote stap!
Verder ben ik er dik tevreden mee. Goede beeldkwaliteit en zo, en hij speelt alles af wat ik er in heb gestopt!
Ik heb dus wel de problemen en heb ook al geprobeerd een .srt om te zetten naar .sub , maar heb dan nog steeds dat vreemde teken aan het begin van elke zin.
Kan je anders een aantal regels uit een werkend .srt bestand posten? Ik brand dan wel ff een RW-tje en test of die wel goed gaat.
Verwijderd
Voor de mensen die twijfelen tussen de Yamada6600 en de Philips 630/632: Pak de Philips!
Ik heb de Yamada gehad maar de beeld- en geluidskwaliteit van de Philips zijn veel beter naar mijn gevoel.
Ook vind ik de 632 een veel beter en makkelijker menu hebben. De afstandsbediening van de Yamada reageert ook vaak heel slecht....
Verwijderd
ik ga de 720sa bestellen,heb nu een kissdp500 maar die speelt geen Xvid(qpel)
grtz TT-man
Verwijderd
Nee, want dit werkt alleen via de component video-uitgang. (zie handleiding)Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 21:12:
werkt bij iemand de prog. scan met gebruik van een scartkabel?
kan iemand dit bevestigen? zoals vaker aangegeven zoek ik toch wel een dvd speler met iig een goed geluid en beeld.Verwijderd schreef op 03 juli 2004 @ 15:35:
Ik heb nu dus ook de 632.
Voor de mensen die twijfelen tussen de Yamada6600 en de Philips 630/632: Pak de Philips!
Ik heb de Yamada gehad maar de beeld- en geluidskwaliteit van de Philips zijn veel beter naar mijn gevoel.
Ook vind ik de 632 een veel beter en makkelijker menu hebben. De afstandsbediening van de Yamada reageert ook vaak heel slecht....
reviews zijn nog bijzonder schaars, vooral als et om de kwaliteit zelf gaat. technische snufjes zijn leuk, maar na 2 maanden gaat et je alleen nog om het beeld en geluid.
Verwijderd
is het mogelijk om met de dvp630 vooruit te springen naar een bepaalde tijd?
greetz
Jaja, klik op 'Display' op de afstandsbediening. Nu kan je 6 getallen intikken (staat geloof ik rechtsbovenin), 00-00-00; uren, minuten en seconden.Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 20:12:
hiiii
is het mogelijk om met de dvp630 vooruit te springen naar een bepaalde tijd?
greetz
Ben je je gebruiksaanwijzing kwijtgeraakt ofzo?

Verwijderd
Ik krijg enkel een standaard ontwijkend antwoord dat niets zegt
Misschien moeten we allemaal eens een mailtje sturen.
Dit is wat ik kreeg als antwoord van Philips:
Hartelijk dank voor de door u genomen moeite om ons over deze zaak te informeren.
Philips spant zich voortdurend in om zijn klanten te voorzien van de beste producten en beste mogelijke dienstverlening, maar realiseert zich ook dat er altijd ruimte is voor verbeteringen. Het zijn juist deze reacties, die ons er ons op attent maken wat er vanuit het oogpunt van de klant verbeterd moet worden.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 15:30 ]
Ik heb net in de winkel besloten om toch maar de 720 te nemen, in plaats van de 632. Reden hiervoor was dat de 632 een divx-film niet afspeelde omdat hij met qpel was opgenomen. De 720 deed dit wel.
S-video of scart?
Wat me in eerste instantie opvalt is dat er in de gebruiksaanwijzing staat dat Svideo een betere beeldkwaliteit heeft. (dan wat? inderdaad dat staat er niet bij, maar de opmerking komt na de opmerkingen over scart). Nou vraag ik me af of dat wel zo is. Ik heb altijd begrepen dat scart beter zou zijn dan s-video. Weet iemand dat?
[EDIT] Elders lees ik op dit forum dat scart een betere beeldkwaliteit moet geven (RGB namelijk).
Stereo?
En nog een observatie: in het systeem menu krijg ik bij analoge audio het meerkanaals geluid niet uitgeschakeld. Ik wil gewoon stereo. Maar bij het aanklikken van deze mogelijkheid gebeurt er niks.
[EDIT] Later blijkt dat speler wel degelijk op stereo staat. Hij gaf het in het begin gewoon niet aan.
Ondertiteling divx
Laat inderdaad te wensen over. Is wit, klein en staat hoog in beeld. En inderdaad, er staat een raar symbool voor elke eerste regel. Kortom, hier moet nog aan gewerkt worden door Philips.
[EDIT] Bij de film 50 first dates houdt de ondertiteling halverwege op. Even terugspoelen helpt, maar niet lang.
JPEG
Heel mooie functie vind ik het afspelen van JPEG's. Ziet er erg goed uit en foto's zijn heel snel te draaien. Ze laden een beetje langzaam, maar het zijn wel 3 megapixel plaatjes.
Tot zover.
Erik
[ Voor 26% gewijzigd door stokkom op 13-07-2004 15:47 ]
Zijn er nog meer van jullie die dat hebben en hoe is dat op te lossen?.
kep ook de stekker er al uit gehad om het daarna weer te proberen, maar dat hielp ook al niet
Verwijderd
Misschien kan ondertussen iemand mijn vragen hier beantwoorden?
- De DVP 720 SA ondersteund DivX, XviD met QPel en ondertiteling. Philips zegt dit jaar (2004) ook DivX VOD (Video On Demand) te gaan ondersteunen. Wil dit zeggen dat DVD spelers met DivX support dan een netwerk-aansluiting krijgen waardoor je ook media van je PC kunt afspelen (vergelijkbaar met Streamium)?
- De DVP 762 wordt ook getipt als DivX speler, maar wat voor chipset heeft deze speler. Of misschien is het bekend of deze speler ook QPel ondersteund? Aangezien deze geen SuperAudioCD kan spelen maar wel een CompactFlash device heeft is deze aantrekkelijker voor mij en wellicht goedkoper?
I love it when a plan comes together!
Verwijderd
Bedankt voor deze brochure, maar mijn vraag blijft natuurlijk. DivX wordt wel ondersteund maar de vaak niet genoemde items XviD en QPel?
Ik ga er nu namelijk vanuit dat de 762 een soort 720 is, waar de SACD vervangen is door een Content Browser (jpg en mp3 op flash-card). Ik heb de laatste jaren gewerkt aan en Philips televisie met Content Browser en dit werkt echt goed.
Het liefst heb ik eigenlijk een 720 waar SACD vervangen is door Streamium (netwerk aansluiting).
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 11:50 ]
Verwijderd
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 11:58 . Reden: tikfouten ]
Verwijderd
Geachte heer Reijnders,
U heeft ons recentelijk gevraagd of er een upgrade bestaat voor de DVP720SA.
Voorlopig is er nog geen upgrade verkrijgbaar voor DVP720SA. Indien u problemen heeft met afspelen van Divx en dan met name de ondertiteling dan verzoeken ik u te letten op het volgende;
De ondertiteling moet van het bestandstype .SRT of .SUB zijn. De naam van het Videobestand moet hetzelfde zijn als dat van het ondertiteling bestand.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Philips Consumer Care
Verwijderd
Ik heb iets interessants ontdekt:
De ondertiteling valt op de helft van de film weg, daarna op 3/4, 7/8, 15/16 enz enz. (ik heb het tussendoor werkend gekregen door terug te "spoelen" en weer op play te drukken.)
Dit lijkt me toch wel een bug in de bestaande firmware die op te lossen is.
Ik zal dit ook even mailen naar Philips en laat jullie weten wat hun antwoord is.
Verwijderd
Nu is het zo dat ze deze spelers beiden optioneel regiovrij aanbieden. Ik weet niet of dit hardwaremarig wordt gedaan of softwarematig. Wat ik me nu afvraag is, omdat dit een recent model is en ik dus kennelijk na aanschaf ook de firmware moet gaan draaien. Zou/heeft de firmware-upgrade invloed op enige regiovrijheid? Het moet dus niet zo zijn dat als ik hem upgrade ik geen regio 1, 3 of 4 dvd's meer kan afspelen.
Er is vast wel iemand die ook een regiovrij exemplaar heeft gekocht en mij hierover kan inlichten
Verwijderd
In de topicstart of pagina 1 staat hoe je de speler regiovrij kunt maken.Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 21:21:
[...]
Het moet dus niet zo zijn dat als ik hem upgrade ik geen regio 1, 3 of 4 dvd's meer kan afspelen.
Er is vast wel iemand die ook een regiovrij exemplaar heeft gekocht en mij hierover kan inlichten
Dit kan ook na een firmware upgrade.
Verwijderd
dat is mooi, dat scheelt me ook weer een meerprijs van 30 euro op het laten doen door Media MarktVerwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 12:07:
[...]
In de topicstart of pagina 1 staat hoe je de speler regiovrij kunt maken.
Dit kan ook na een firmware upgrade.
Verwijderd
Ik ben erg geinteresseerd in de Philips 720 SA speler vanwege zijn DVD, DivX en XviD afspeelmogelijkheid. Ik heb echter nog vragen over de toekomstige strategie van dergelijke spelers die misschien het wachten wel waard zijn.
1 - Is er, of komt er een soortgelijke speler zonder Super AudioCD die ook DVD, DivX en XviD kan afspelen en die een soortgelijke chipset heeft (MediaTek)?
2 - Is er, of komt er een soorgelijke speler (Super AudioCD niet noodzakelijk) die naast DVD, DivX en XviD afspelen ook een netwerk-aansluiting heeft (zoals daar ook al de streamium producten van Philips zijn).
Met het beantwoorden van deze vragen zou u mij enorm kunnen helpen in de keuze voor Philips producten.
En dan hier het "verslossende" antwoord:
U heeft ons recentelijk gevraagd of er DVD spelers zijn zonder SA, die Divx afspelen en tevens een netwerkaansluiting hebben. Op dit moment zijn de DVP720SA en de DV9630 de enigen DVD spelers die Divx ondersteunen, de DVP630 is geen SACD speler. Dit jaar zal daar nog één aan toegevoegd worden, de DVP762. Er zijn op dit moment geen DVD spelers die een netwerkverbinding hebben, en in de nabije toekomst zullen die er ook niet worden verkocht.
Verwijderd
Tja wat zal ik er over zeggen heb deze dvd multi player ook gekocht .
Alleen ik had weer eens de pech ik had een maandag ochtend produkt,de speler was niet in staat om audio cd af te spelen
Heb hem om geruild voor een andere 720 SA en dacht nu veel plezier te hebben van deze player maar nee dus.
Deze player was niet in staat om nederlandse of engelse of duitse ondertitels weer te geven . Ben weer terug geaan naar de winkel waar ik hem heb gekocht heb m'n geldt terug gevraagd.
Ik heb nu een Marantz DV4400 gekocht en ben er erg content mee.
Wie heeft er ook problemen met de 720 SA gehad ben erg nieuwschierig of er nog meer problemen zijn met deze player.
Verwijderd
Weet iemand hoe je met de DVP 630 .SUB subtitles af kan spelen? .SRT lukt me wel, maar .SUB op de een of andere manier niet.
De DVP720sa staat ondertussen ook lekker tussen mijn set-up, en ik heb er verder nog geen problemen mee ondervonden. Behalve dat het TV-scherm niet goed ge-update word bij het spelen van een audio CD (maar dan moet m'n TV eigenlijk toch uit staan
Eveneens geen problemen met ondertiteling tot zover, speler pakt automatisch de Nederlandse bij mij...
[ Voor 12% gewijzigd door frankvdtillaart op 19-07-2004 15:37 ]
Happy Blessings <3
Veel te kleine letters (voor een 65-jarige) en geen zwarte randjes om de letters maakt het nog onduidelijker.
Heeft er iemand misschien een tip/truuk om subs (srt/sub) in divx files te muxen ?
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 12:34 ]
Verwijderd
Hoe speel jij die .SUB subs af? .SRT lukt me wel, maar .SUB doet ie op de een of andere manier niet...?
srt in iedergeval wel.
Ik heb via de Philips website in iedergeval m'n klacht cq. wensen kenbaar gemaakt mbt. de grotere subtitels met zwart randje.
Heb netjes een mailtje teruggekregen met de medling dat ik binnen 2 dagen reactie zal krijgen. Na 1,5 week zit ik nog op die reactie te wachten
Verwijderd
aansluiten was natuurlijk geen probleem: stekker in het stopcontact, scart en coax kabel in de desbetreffende poorten. Eerst maar eens aanzetten dan. Het geluid kwam al gelijk over de receiver om me heen door de huiskamer: mooi!
Predator er in gestopt en ik selecteer de DTS track; "Can not decode DTS" kreeg ik in mijn beeld. Bullshit, ik hoor toch echt geluid en mijn receiver geeft toch echt weer dat het DTS is wat je hoort. Afijn dat maar even genegeerd en de firmware update gedraaid. Alles ging vlotjes en zoals het hoorde. Na de update weer even Predator er in. Nu ik weer DTS selecteerde ging alles naar behoren. Geen stomme meldingen die nergens op sloegen
De regiovrij code, die kwam toen aan de beurt. Even intikken wat hier vermeld stond en klaar was Mikey. Mijn R3 van Army of Darkness werd zonder probs afgespeeld.
Nou dan de Divxen maar: Hij speelt behoorlijk wat af al duurt het inlezen van DVD's met meerdere divxen soms wel wat lang. Bij 2 van de ±10-14 films die op de dvd's stonden had hij problemen met de kleuren; alles was regenboogachtig. Ik denk dat dit dan een niet ondersteund formaat is (Xvid?) Bij een film hakkelde alles maar dat ligt wellicht aan de DVD. Subs heb ik nog niet aan de praat gekregen. Jammer want ik wil das Experiment waarvan de Divx-rip er qua beeld gewoon DVD-achtig uitziet wel eens proberen, maar helaas: hij liet enkel Filmbestanden in de map zien in het navigatiepaneel. Ik heb Nog een Hellboy en Lilja4-ever op mijn harde schijf staan. Die ga ik vanavond even branden met subs en checken.
Verder was ik druk dus heb ik er niet echt meer ingedoken
Op http://dvdplayer.ath.cx/gallery/philipsdvp630 staan een aantal shots van het apparaat
Vandaar dat die dingen niks wegen, ze zijn vrij leeg.LopeZ schreef op 21 juli 2004 @ 23:52:
Voor mensen die geinteresseerd zijn in de binnenkant van de DVP 630 (super ding imo)
Op http://dvdplayer.ath.cx/gallery/philipsdvp630 staan een aantal shots van het apparaat
Verwijderd
Ik hoop trouwens weld at ze een beetje up tot date blijven met firmware en dat ze in de nabije toekomst Xvid e.d. gaan ondersteunen. Ik ben enkele films tegengekomen die er behoorlijk regenboog gekleurd opstaan...
Problem Category: Playback
Problem: DivX - Is XVID supported?
Cause: XVID support.
Solution: In principal it is supported, but we won´t guarantee as it is an open source.
Beetje vaag antwoord maar volgens mij willen ze zeggen dat XVID te vaak features add/wijzigd en dus niets garanderen.
Verwijderd
De DVP762 ondersteunt helaas geen Q-Pel en GMC

Verwijderd
Ik heb de Philips DVP630 nu een tijdje en hij bevalt prima, alleen speelt hij hier dus niet *alle* Xvids af... Hij líjkt ook geheel willekeurig sommige xvids te weigeren. Hij lijkt 'm wel af te spelen alleen heb ik geen beeld en geen geluid en ik zie de tijdsindicatie steeds enkele secondes vooruitspringen.
Ik heb (met het progje Gspot) de xvids met elkaar vergeleken en zie geen overeenkomsten in bitrate of codecs. Ik kan de Xvids wel op de pc bekijken, dus er is ook niet echt iets mis mee. Alleen de speler doet er dus raar mee....
Heeft iemand dit probleem ook ontdekt of, nog beter, weet iemand een verklaring/oplossing?
Tnx,
Robin
op welke vraag?Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 10:51:
Antwoord van Philips:
De DVP762 ondersteunt helaas geen Q-Pel en GMCVerder hebben wij hier helaas nog geen informatie over de richtprijs van dit apparaat dat volgende maand naar verwachting op de markt komt
Welk "apparaat dat volgende maand naar verwachting op de markt komt"?
[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 23-07-2004 11:48 ]
Verwijderd
Verwijderd
welk hoger doel zouden ze hebben dan?Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 12:16:
Ik heb het idee dat de fabrikanten van DivX spelers opzettelijk ervoor zorgen dat de ondertitels niet goed worden weergegeven,sommige spelers zijn al een tijd op de markt maar kunnen nog steeds niet de ondertitels goed weergeven.
Verwijderd
Tja een soort angst/respect voor de film en plaatmaatschappijen
Ik vind het gewoon raar dat er geen een merk is dat de ondertitels wel normaal kan weergeven,zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Verwijderd
Ook ik heb sinds een paar dagen de philips dvp630 en ik en er erg blij mee. Een veel beter apparaat dan mijn oude toshiba. Ook ik had voordat ik de firmware-update deed last van de DTS melding. De melding is volgens mij echter zeer logisch. In het audio-settings menu kan je namelijk kiezen voor downmix van het dolby digital signaal naar dolby pro-logic op de stereo-aansluiting. Wanneer je voor de DTS-track kiest werkt dit niet, en dat is wat de speler met die melding bedoelt. De melding was bij mij ook met de oude firmware weg toen ik bij audio-setting voor L/R gekozen had.Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 10:25:
Ik heb er sinds gister een dus hier een out of box ervaring:
Nu ik weer DTS selecteerde ging alles naar behoren. Geen stomme meldingen die nergens op sloegen
Verwijderd
Als antwoord op de vraag of en wanneer er nieuwe firmware komt kreeg ik het volgende:
Voor uw dvd speler is helaas geen software upgrade beschikbaar voor de consument, dit vanwege de grote gevoeligheid van het apparaat. Hierdoor mag een upgrade enkel uitgevoerd worden door de Philips service om problemen te voorkomen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Philips Consumer Care
Ik heb nog een mailtje gestuurd met de volgende vraag:
Maar is er wel een software upgrade beschikbaar en waar kan ik langs gaan om dit te laten doen?
Nu nog even wachten op het volgende antwoord.

Dit topic is gesloten.