I love it when a plan comes together!
You can't have everything. Where would you put it?
ik dacht dat je helemaal geen signaal via de optische uitgang kreeg bij het afspelen van MP3...tweakerbee schreef op 30 mei 2004 @ 12:34:
'k Bedoel dat ie op z'n optische uitgang niet automatisch nummers splitst als je MP3's speelt.
Gr.
Hen
Hen
Verwijderd
ik heb 't zelfde probleem soms ja, echter ik denk dat het komt omdat die xvid codecs vrij nieuw zijn die de 630 nog niet afspeelt, dat is het nadeel van steeds veranderende codecs en aangezien philips niet echt soepel is met updates kan het nog wel even durenhennys schreef op 31 mei 2004 @ 10:05:
Heeft iemand al eens geprobeerd om XVid op de 630/632 af te spelen. Ik probeer dit, en het gaat voor 95% goed, maar soms treden er rare beeldvervormingen op.
Gr.
Hen
Verwijderd
Maar bij drie dvd's doet hij het wel in meer of mindere mate...
Is dit normaal bij dit type of ligt het echt aan mijn speler, en zou het kwaad kunnen?
Ik heb vandaag ook een dvp630 gekocht. Was eigenlijk aan het kijken naar een daewoo dv-500, maar ben toch gegaan voor een apparaat dat divx afspeelt. Ik had al wat reviews gelezen, maar er was nog niet zo veel info voor handen als ik graag had gewild.
Ik vind ook dat de machine bij bepaalde cd's/dvd's veel geluid maakt. Het klinkt als een soort tikken of overslaan

Wat ik wel prettig vind is dat je meerdere verschillende bestanden op een dvd kan zetten (vcd, svcd, divx, xvid) en dat ie dat toch goed afspeelt. Mijn ouders hebben een 625 en die kan dat dus niet.
Over het algemeen vind ik het een beste speler, jammer van de subs, en van het geluid (maar dat hoor je niet als je de tv op normaal volume hebt staan). dvd's en dvd+r en +rw heb ik geprobeerd en doen het prima.
Ben benieuwd wanneer er een firmware upgrade komt met ondersteuning van ondertitels...
(Edit: dvp630 erbij gezet)
[ Voor 4% gewijzigd door ericm op 01-06-2004 13:46 ]
Air-cool of toch maar zelfbouw H2O? (Nu nog Air)
Verwijderd
"U heeft ons recentelijk gevraagd naar informatie over uw DVP632.
Het is inderdaad zo dat een software gebrek is bij de DVP632, voor weergave van DiviX ondertitles. Wij zijn hiervan op de hoogte, De volgende Firmware Upgrade zal hiervoor een oplossing bieden, deze zal beschikbaar staan op anze website www.p4c.philips.com."
Er staat alleen niet bij wanneer die volgende firmware mag verwacht worden

Het gaat trouwens ook om de DVP630, dit is hetzelfde toestel als de DVP632.
Als ik een geripte DVD heb, waar alleen nog DTS-sound opstaat, dan krijg ik met m'n oude DVD-speler (ook van philips overigens) geen geluid te horen op m'n oude pro-logic-versterker (ja lach maar !
Als ik nu bijvoorbeeld een 720sa zou kopen (waar de DTS-decoder zit ingebouwd), kan ie dat signaal dan omzetten naar gewoon analoog stereo geluid, zodat ik het geluid kan waarnemen via m'n analoge versterkertje (en/ of tv)?
Menniac
Verwijderd
Hen
Verwijderd
Yep, je kan dan als je ook zes ingangen op je receiver hebt toch nog dts surround luisterenMenniac schreef op 01 juni 2004 @ 20:09:
Misschien een domme vraag:
Als ik een geripte DVD heb, waar alleen nog DTS-sound opstaat, dan krijg ik met m'n oude DVD-speler (ook van philips overigens) geen geluid te horen op m'n oude pro-logic-versterker (ja lach maar !). Dit is natuurlijk logisch (logic) omdat bij mij alles analoog is.
Als ik nu bijvoorbeeld een 720sa zou kopen (waar de DTS-decoder zit ingebouwd), kan ie dat signaal dan omzetten naar gewoon analoog stereo geluid, zodat ik het geluid kan waarnemen via m'n analoge versterkertje (en/ of tv)?
Verwijderd
Net vandaag (eindelijk) een telefoontje van Philips gekregen. De nieuwe firmware zou ongeveer half juni beschikbaar zijn... Afwachten maar.hennys schreef op 01 juni 2004 @ 23:10:
ik heb via via gehoord dat de firmware upgrade om op de 630 ondertitels te krijgen zal verschijnen rond 1 juli .
Laat ook maar, heb toch maar besloten dat ik een nieuwe versterker neem en deze is inmiddels al besteld ook. Nu zit ik nog te dubben om een goeie 5.1 surroundset erbij aan te schaffen. Ik weet alleen niet of moeder de vrouw het wel zo fijn vindt als ze dat thuis ineens aantreft (en dan gaat het vooral om het financiële gedeelte, hihi)Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 23:20:
[...]
Yep, je kan dan als je ook zes ingangen op je receiver hebt toch nog dts surround luisteren
Menniac
Verwijderd
Dan zou ie hier dus goedkoper moeten zijn flapdrolVerwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 17:09:
[...]
De reden waarom dezelfde speler in nederland duurder is? (lees RUIM 2x zo duur, vanwege 1 euro = 1,20 dollar).
Stel dat de BTW hier 20% zou zijn i.p.v. 19% en dat de BTW in de V.S. 0% is. Dan zou de speler exact hetzelfde moeten kosten. Raar verhaal welTevens is volgens mij de BTW bij ons hoger
Verwijderd
Stel ik wil een nieuw setje kopen en ga voor de DVP630 en de receiver FR986. Kan je dan wel DTS geluid beluisteren? Want de versterker heeft wel DTS.hennys schreef op 29 mei 2004 @ 15:39:
>>Het afspelen van DTS tracks werkt wel op een externe DTS versterker , er komt alleen een irritante melding in beeld dat de speler geen DTS kan decoderen (hoeft ook niet gedecodeerd te worden). Weet iemand een manier om dit te verhelpen?
>Nog niet geprobeerd (heb nog geen TV )
Reactie van philips is : De speler ondersteunt geen DTS. En dat voor een speler anno 2005 ?????
Of moet ik dan toch gaan voor de DVP720SA? Deze zou DTS hebben via de versterker. Maar als het ook kan met de DVP630 omdat het DTS geluid toch via de versterker gaat, ga ik liever voor de goedkopere DVP630.
Hoe zit het met de snoeren achter. Videokabel van DVD-speler naar TV neem ik aan en dan DTS audio-uit van DVD-speler naar receiver audio-in? Ben een n00b op surround gebied dus excuseer me voor deze domme vragen
Het DTS geluid werkt wel, alleen de melding is vervelend. Druk je dan op chapter forward, en vervolgens chapter backward, dan is de melding weg. Dit moet je wel iedere keer bij het afspelen van een DVD met DTS geluid uitvoeren. Het aansluiten van je DVD speler op de receiver dien je te doen via de Optical digital out, of de coaxial digital out van de DVD, afhankelijk van wat er op je receiver beschikbaar is.Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 15:01:
[...]
Stel ik wil een nieuw setje kopen en ga voor de DVP630 en de receiver FR986. Kan je dan wel DTS geluid beluisteren? Want de versterker heeft wel DTS.
Of moet ik dan toch gaan voor de DVP720SA? Deze zou DTS hebben via de versterker. Maar als het ook kan met de DVP630 omdat het DTS geluid toch via de versterker gaat, ga ik liever voor de goedkopere DVP630.
Hoe zit het met de snoeren achter. Videokabel van DVD-speler naar TV neem ik aan en dan DTS audio-uit van DVD-speler naar receiver audio-in? Ben een n00b op surround gebied dus excuseer me voor deze domme vragen
Hen
Verwijderd
Ik dacht eraan de Philips FR986 te kopen waarvan hierboven in deze draad een plaatje staat. Raar, het lijkt op www.philips.nl wel of Philips deze dingen niet meer maakt, kan hem in elk geval nergens meer vinden onder home audio...
Hee, die heb ik ook! Digitaal aangesloten op mijn M-audio Sonica.xabre16v schreef op 03 juni 2004 @ 22:35:
Ik heb zelf nog de FR975, een gigantisch dikke receiver van 10 kilo met een meesterlijk geluid.
Menniac
Beetje jammer dat de subs (nog) niet werken, maar dat wist ik al van tevoren.
Een ander klein probleempje is, dat als je een DivX zit te kijken, en je drukt dan tijdens de weergave op "Disc menu", dan schiet die van mij altijd naar het volgende bestand op de DVD. (Bij DVD's met meerdere Divx Films), ook als ze in aparte mappen staan.
Beetje irritant is dat. Als je daarna weer op Disc menu drukt gaat ie wel gewoon naar het 'menu' (overzicht van bestanden op DVD) van de DVD-r.
Hij is ook wel een beetje traag met het lezen van de disc die erin zit, maar dat is de KISS ook.
De DVP-630/632 is zeker een aanrader! (als ie nou binnekort ook nog subs pakt, dan is ie helemaal top!)
Verwijderd
Groeten
Lord Bonez
Verwijderd
Dus ik ga er vanuit dat dit bij jou niet het geval is daar je spreekt van 2 films op een cd-rw.
Trouwens iemand op de hoogte wanneer nu eindelijk de firmware van de dvp 630 gaat verschijnen om ondertiteling te hebben??
grtz....
midden juni volgens de reacties op kieskeurig...Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 12:43:
Trouwens iemand op de hoogte wanneer nu eindelijk de firmware van de dvp 630 gaat verschijnen om ondertiteling te hebben??
grtz....
Verwijderd
IK heb er 2 gedownload, die bestaan zelfs uit 2 bestanden van 700 MB PER film. Die heb ik een keer op CD gebrandt, dat was geen succes en ook niet op DVD.
Het is VCD formaat (tenminste dat geeft de DVP630 aan). Divx/Xvid werkt perfect, maar hier gaat het een en ander niet goed. Ik krijg echt schokkerig beeld met grote blokken (en niet 'blokkerig' vanwege slechte kwaliteit ofzo).
Ik brandt ze gewoon precies hetzelfde als Divx, met Nero gewoon een standaard CD/DVD maken. Moet ik iets anders doen? Wie heeft er al VCDs afgespeeld op de DVP 630?
Groeten
lord bonez
VCD is gewoon slechtere kwaliteit bij dezelfde bitrate dan DivX. Volgens mij doe je niets fout.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:25:
Nee ik heb niet 2 films op 1 CD gebrand ;-)
IK heb er 2 gedownload, die bestaan zelfs uit 2 bestanden van 700 MB PER film. Die heb ik een keer op CD gebrandt, dat was geen succes en ook niet op DVD.
Het is VCD formaat (tenminste dat geeft de DVP630 aan). Divx/Xvid werkt perfect, maar hier gaat het een en ander niet goed. Ik krijg echt schokkerig beeld met grote blokken (en niet 'blokkerig' vanwege slechte kwaliteit ofzo).
Ik brandt ze gewoon precies hetzelfde als Divx, met Nero gewoon een standaard CD/DVD maken. Moet ik iets anders doen? Wie heeft er al VCDs afgespeeld op de DVP 630?
Groeten
lord bonez
je zou kunnen proberen een echte VCD te branden. Dat is dus anders als bij een Divx en vergelijkbaar aan een DVD in die zin dat je vast zit aan directory struktuur.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:25:
Ik brandt ze gewoon precies hetzelfde als Divx, met Nero gewoon een standaard CD/DVD maken. Moet ik iets anders doen?
Zit volgens mij standaard in Nero brand optie CD -> Video CD die daarvoor moet gebruiken.
mjah, op de DVD737 betekent zo'n VCD-icoontje niets meer dan dat het een .mpg of .mpeg bestand is. Dus of het nou gelijk een echte VCD is...Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 10:25:
Nee ik heb niet 2 films op 1 CD gebrand ;-)
Groeten
lord bonez
Maar mijn vraag. Komt bij cd afspelen het geluid bij andere mensen ook zachter door??
Mijn speler is aangesloten via optisch (goede interlink), analoog (no-name redelijke interlink) op een onkyo TX-SR700e.
Bij video staat ie op het niveau zoals ook bij de vorige speler, maar bij cd moet ie naar 50 waar vroeger 35 acceptabel was.
Kan dat komen doordat de speler zelf het stereokanaal wil bewerken naar dpl-II? Zo ja, hoe zet ik dat uit?
Verwijderd
http://perso.wanadoo.fr/ablon/dvp720/#test
en zit er een MTK1389EE chip in... (http://www.zewan.com/1389/ klik op modeles in menu)
weet iemand wat het verschil is tussen de DE en EE ?
Verwijderd
Kan je je speler eens op een weegschaal zetten en het exacte gewicht meedelen?Blabla13 schreef op 08 juni 2004 @ 20:11:
Ik heb nu een 3 weken een 720, ...
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 13:29 ]
Verwijderd
Ik wou me vandaag een DVP630 kopen, maar kheb toch nog effen gewacht om hier wat raad te vragen.
De speler zou gemakkelijk Divx afspelen, maar wat met Xvid? Omdat bijna al de laatste films die ik heb Xvid zijn.
groeten
Verwijderd
thxThe Evil Brain schreef op 10 juni 2004 @ 18:28:
Xvid werkt over het algemeen even goed als Divx, ik heb zelfs de ervaring dat het soms zelfs betere kwaliteit geeft dan Divx. Oftewel, op dat punt hoef je je geen zorgen te maken
morgen bestel ik em.
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 13:28:
[...]
Kan je je speler eens op een weegschaal zetten en het exacte gewicht meedelen?

heb er ook lang en breed over na zitten denken, maar kom er ook niet uit.Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 13:28:
[...]
Kan je je speler eens op een weegschaal zetten en het exacte gewicht meedelen?
waarom wil je et gewicht weten???
Ik heb anders andere resultaten. Xvid lijkt goed, maar om de 5 seconden gaat het beeld door elkaar. Het zal wel de versie/dialect van de XVID codec zijn waarmee hij is gecodeerd. Ik heb er maar 1 geprobeerd, en dit was niet prettig om heen te kijken, dus heb ik hem maar geconverteerd naar DIVX
Hen
Verwijderd
Om iets meer over de kwaliteit te weten.MUSTIS schreef op 10 juni 2004 @ 21:34:
[...]
heb er ook lang en breed over na zitten denken, maar kom er ook niet uit.
waarom wil je et gewicht weten???
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb nu al een stuk of 10 verschillende DivX films afgespeeld en ze werken allemaal PERFECT. Echt GOEIE beeldkwaliteit. Ik ben zeer tevreden over speler. Ben benieuwd wanneer subtitle ondersteuning komt, dit zou mooi mee genomen zijn (een dronken Johnny Depp in POTC is af en toe moeilijk te verstaan :-D)hennys schreef op 10 juni 2004 @ 22:07:
[...]
Ik heb anders andere resultaten. Xvid lijkt goed, maar om de 5 seconden gaat het beeld door elkaar. Het zal wel de versie/dialect van de XVID codec zijn waarmee hij is gecodeerd. Ik heb er maar 1 geprobeerd, en dit was niet prettig om heen te kijken, dus heb ik hem maar geconverteerd naar DIVX
DIVX werken bij mij ook perfect, alleen de XVID's niet. Dit is de reactie van philips:Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 10:01:
[...]
Ik heb nu al een stuk of 10 verschillende DivX films afgespeeld en ze werken allemaal PERFECT. Echt GOEIE beeldkwaliteit. Ik ben zeer tevreden over speler. Ben benieuwd wanneer subtitle ondersteuning komt, dit zou mooi mee genomen zijn (een dronken Johnny Depp in POTC is af en toe moeilijk te verstaan :-D)
"Hieronder vindt u een tabel van alle discs die de DVP632 afspeelt:
XivD wordt niet gegarandeerd als afspeelbaar helaas."
Hen
DVP630/00 DVP632/00 DVP640K/69 DVP642/17
DVP630/02 DVP632/02 DVP640K/75 DVP642/37
DVP630/04 DVP632/04
DVP630/05 DVP632/05
Hier te downen:
http://www.p4c.philips.co...=nld&screen=&tmplt=&s=ccc
Post ook even jullie ervaringen ermee.
Hen
Verwijderd
Verwijderd
Als je een iets grotere font wilt, kan je eens de "Latin 2" font proberen. Die lijkt me toch wat groter te zijn dan de "Latin 1".
De fonts mankeren wel een donkere schaduw. Op witte achtergronden zijn de ondertitels nogal moeilijk leesbaar.
Voor de rest lijkt me dit een prima firmware.
Verwijderd
Inderdaad de ondertitels vallen wat klein uit maar voor de rest
Voor de duidelijkheid: het icoontje is NIET in beeld als er maar 1 camerahoek is...
Verwijderd
Je kunt divx, mpeg, mp3 etc allemaal door elkaar branden op dvd+/-R en afspelen zonder problemen.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 22:17:
Kun je eigenlijk meerdere avi's (divx/xvid) op een dvdr branden en die vervolgens op de Philips afspelen? Als in "de hoeveelheden cd's worden wel erg groot..."
Hen
Hen
Verwijderd
Hmmmz Vreemd, want ik schreef wel DivX maar bedoelde dus ook Xvid, daar alles tegenwoordig bijna Xvid is. Ik heb dus geen enkel probleem met het afspelen hier van......hennys schreef op 11 juni 2004 @ 13:39:
[...]
DIVX werken bij mij ook perfect, alleen de XVID's niet. Dit is de reactie van philips:
"Hieronder vindt u een tabel van alle discs die de DVP632 afspeelt:
XivD wordt niet gegarandeerd als afspeelbaar helaas."
Vanavond nieuwe firmware er in! Ben benieuwd!
Verwijderd
Dat klinkt goed.hennys schreef op 12 juni 2004 @ 11:05:
[...]
Je kunt divx, mpeg, mp3 etc allemaal door elkaar branden op dvd+/-R en afspelen zonder problemen.
Scheelt een factor 6 aan cd's...
Er is maar 1 verschil, de kleur.Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 09:53:
Ik heb wel een 630 by the way, geen 632, maar dit moet volgens mij geen verschil maken..............
Hen
Verwijderd
Wat wel zéér vervelend is met de ondertiteling is dat deze zo ellendig klein zijn en ook moeilijk leesbaar op lichtere achtergrond.
Is er een mogelijkheid om ze groter te krijgen en zijn ze van kleur te veranderen?
Graag antwoordt indien er een oplossing voor is.
Verwijderd
Zoals eerder gepost, kun je het font op latin 2 zetten, dan is hij iets groter.Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 17:31:
[...]
Wat wel zéér vervelend is met de ondertiteling is dat deze zo ellendig klein zijn en ook moeilijk leesbaar op lichtere achtergrond.
Is er een mogelijkheid om ze groter te krijgen en zijn ze van kleur te veranderen?
Overigens heb ik nu een week de DVP632 en ik ben zeer tevreden. Goede beeldkwaliteit en (bijna) alles draait... XVID, DIVX, SVCD, JPEG, MP3, alles bij elkaar of door elkaar op DVD+R, DVD-R of een gewone CD, maakt allemaal niet uit.
Ik zeg bijna, omdat ik laatst een film tegenkwam met AC3 audio codec (tag 8192) en die pakt hij dus niet. Naast het andere minpuntje, dat ondertiteling geen outline heeft, is het een prima speler.
Geluid wat de dvd-speler maakt is heel laag en niet irritant, zeker niet als je gewoon je filmpje kijkt. Overigens werkt de zoekfunctie uitermate goed, je skipt in minder dan 1 seconde naar een willekeurige positie in je divx film. Daar kan de KISS nog wat van leren, want dat duurt altijd een eeuwigheid. Ook gewoon fast forwarden gaat zonder lange laad-tijden.
Zeker! Dat Kiss ding is supertraag wat dat betreft...Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 23:35:
[...]
Overigens werkt de zoekfunctie uitermate goed, je skipt in minder dan 1 seconde naar een willekeurige positie in je divx film. Daar kan de KISS nog wat van leren, want dat duurt altijd een eeuwigheid. Ook gewoon fast forwarden gaat zonder lange laad-tijden.
Met de nieuwe firmware werkt mijn 632 perfect, ik kan - tot nog toe- alles afspelen wat ik heb (DivX, Xvid, DVD).
Ik heb alleen een beetje ruzie gehad met de selectie van de ondertitels, af en toe pak hij ze niet als je meedere films met ondertitels achter elkaar wil afspelen. Alleen rebooten lijkt dan nog te helpen.
Maar ik moet hem nog goed testen, 'k heb er nog niet echt tijd voor gehad...
Verwijderd
Ik kan nergens eens een goede review over deze speler vinden.
Als ik hier zie dat iemand hem heeft verteld hij nooit hoe de 720SA bevalt.
Jullie hebben het steeds over de 630 en de 632.
Hoe sluiten jullie die dan aan?
Gewoon doorlussen aan een versterker, met alle mogenlijkheden die naar mijn weten standaard in de 720SA zitten.
Of is er een andere reden om toch de 630/632 boven de 720SA te kiezen.
Het prijs verschil onderling is dacht ik toch niet zo groot!
Verwijderd
Het grote verschil in divx playback tussen de 2 toestellen is dat de 720sa Q-Pel en GMC ondersteunt en de 63x niet.
En alle recente films die gereleased worden maken gebruik van Q-Pel en GMC.
Weet iemand wat het verschil is tussen de Mediatek MT1389DE en de MT1389EE ?
et gaat mij ook om zaken zoals het fysieke geluid van de speler, kwaliteit geluid (muziek (SACD) en films (divx en dvd))
Eerste indruk:
DVD: Zowel Origineel als Backup (alleen +R en +RW getest) werkt het perfect. Geen hoorbaar geluid van de speler. Vooruitspoelen werkt erg soepel tot 32X. Geluid is prima. Nog geen vervelende icoontjes ofzo in beeld gehad.
DivX: Getest met AC3 geluid werkt super. Beeldkwaliteit nagenoeg het zelfde als een DVD. Nog niet getest met subs. Multichannel led gaat overigens netjes branden.
JPEG: Werkt ook goed. Je krijgt een folder browser te zien waar je met je ab doorheen kan. Hij speelde alleen de avi's die ik gemaakt had met een digicam niet helemaal af. wel het geluid alleen het beeld kapte ermee.
Algehele bouw ziet er redelijk goed uit het gewicht is ongeveer 2 - 3 kilo. Cd-lade ziet er erg solide uit. Alle mogelijk aansluitingen zijn aanwezig voor de rest.
Tot nu toe erg tevreden.
Verwijderd
Waar heb je hem gekocht je schrijft (Philips store)?
Ik zie wel een paar site's die net doen of ze hem hebben maar nog niet kunnen leveren.
Ik ga er van uit dat er nog geen winkels zijn die hem hebben (is makkelijker als je garantie wilt)
En wat heb je er voor moeten betalen?
Hoe lang heb je er op moeten wachten tussen bestellen en krijgen?
Is het zo dat je met de afstandsbediening ook de TV kan bedienen (mits het uiteraart een philips is)?
Graag even een reactie dEADkIRK
De philips store is alleen voor personeel dus daar kan je hem niet halen. Vandaar dat ik er ook "maar" 159 EUR voor betaald heb. Ik heb er vrij lang op moeten wachten aangezien ze hem al vrij vroeg in het philips krantje hadden staan. Ik gok een week of 8.Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 18:44:
dEADkIRK
Waar heb je hem gekocht je schrijft (Philips store)?
Ik zie wel een paar site's die net doen of ze hem hebben maar nog niet kunnen leveren.
Ik ga er van uit dat er nog geen winkels zijn die hem hebben (is makkelijker als je garantie wilt)
En wat heb je er voor moeten betalen?
Hoe lang heb je er op moeten wachten tussen bestellen en krijgen?
Is het zo dat je met de afstandsbediening ook de TV kan bedienen (mits het uiteraart een philips is)?
Graag even een reactie dEADkIRK
De afstandsbediening kan je trouwens alleen op je dvd gebruiken.
Verwijderd
Vindt je dus de DVP720sa goed omdat je bij philips werkt of vindt je hem echt goed?dEADkIRK schreef op 16 juni 2004 @ 19:13:
[...]
De philips store is alleen voor personeel dus daar kan je hem niet halen. Vandaar dat ik er ook "maar" 159 EUR voor betaald heb. Ik heb er vrij lang op moeten wachten aangezien ze hem al vrij vroeg in het philips krantje hadden staan. Ik gok een week of 8.
De afstandsbediening kan je trouwens alleen op je dvd gebruiken.
Ik zag een internet site die hem voor 158,- euro aanbied dat is dus blijkbaar een koopje?
Ga ik hem daar maar even bestellen (ik kan hem daar ook ophalen)
Ik vind hem gewoon goed vanwege de prestaties tot nu toe en niet omdat het een philips is.Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 19:44:
[...]
Vindt je dus de DVP720sa goed omdat je bij philips werkt of vindt je hem echt goed?
grr.
Verwijderd
In de brochure staat ook iets van CD Text en MP3 tekst op het display? Is dit zo of alleen op het scherm?
Verwijderd
maar doen die subtitles het uberhaupt bij de720sa? of moet we geduldig wachten op nieuwe firmware
volgens deze fransoos wel: http://perso.wanadoo.fr/ablon/dvp720/#test
maar heeft iemand al succes gehad?
Verwijderd
Wat me opvalt bij de 720SA is dat de ondertiteling bij de helft van de film plots verdwijnt. Hoop dat dit bij de volgende update verholpen is. Heb trouwens 1 film waar ik zeker van ben dat ie QPel heeft & deze film speelt niet af op de 720SA & de 630 ! Bij de 720SA is het beeld schokkerig & bij de 630 speelt ie helemaal niet af. Daarentegen had ik weer een andere film die bij de 720SA schokkerig was & bij de 630 zonder enige problemen afspeelt.
Heb zelf onlangs de firmware update gedaan voor de 630, maar kwam er maar niet uit hoe je de ondertiteling zichtbaar kreeg. (Bij mij wordt ie namelijk niet automatisch weergegeven als ik een film aan het kijken ben) Gister na lang proberen toch gelukt, de truc is dat je 'm in het menu (Waar je de titel & de sub - naam) de sub selecteerd met het "Subtitle" knop. Dan zal je in het scherm een melding krijgen van "DivX Subtitle Selected". Toen probeerde ik een film af te spelen, wat me daar weer opviel dat de sub het soms wel deed & soms weer niet ! Truc om dat weer te omzeilen is fast-forward naar een minuut of 3, dan zul je merken dat er wel in 1x ondertiteling is. Dan ga je weer terug naar het begin van de film & voilá je hebt vanaf het begin ondertiteling bij de film
Verwijderd
Joepi: foto's: http://lechneric.chez.tiscali.fr/DVP720/index.htmlVerwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 12:04:
Kan iemand wat meer foto's (achterkant enzo) van de 720sa maken of weet iemand een site waar wat foto's op staan?
In de brochure staat ook iets van CD Text en MP3 tekst op het display? Is dit zo of alleen op het scherm?
Verwijderd
Gelukkig was ik iets te snel om te concluderen dat AC3 niet werkt met mijn 632.Verwijderd schreef op 14 juni 2004 @ 23:35:
[...]
Ik zeg bijna, omdat ik laatst een film tegenkwam met AC3 audio codec (tag 8192) en die pakt hij dus niet.
Integendeel!
Ik heb met succes nu meerdere xvids met ac3 getest en ze werken allemaal.
Wat blijkt: de avi was zelf corrupt. BSPlay kon die film wel normaal afspelen, maar toen ik met virtualdub de film wilde spelen crashte virtualdub.
Verwijderd
Hoe moet ik dat bestand op cd branden , ingepakt of uitgepakt en hoe lang duurt dat updaten? (kon hier niets over vinden...)
Verwijderd
Ik heb ook de nieuwe firmware geinstalleerd, ondertitels werken pima. Maar ik kom er niet achter hoe ik de fonts kan aanpassen. Hoe moet dat?Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 17:46:
Ik heb de nieuwe firmware met verschillende DivX en XviD films geprobeerd. De ondertitels zijn overal te zien. Ik gebruik wel enkel .srt files, maar ook .sub en .smi zijn blijkbaar ondersteund.
Als je een iets grotere font wilt, kan je eens de "Latin 2" font proberen. Die lijkt me toch wat groter te zijn dan de "Latin 1".
De fonts mankeren wel een donkere schaduw. Op witte achtergronden zijn de ondertitels nogal moeilijk leesbaar.
Voor de rest lijkt me dit een prima firmware.
Je moet de files uitgepakt branden. Op de site van philips kun je ook een PDF downloaden met de instructies en elke stap die je moet doorlopen. De exacte link naar de handleiding is deze:Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 22:19:
Ik heb vandaag een 630 gekocht , ben er hardstikke tervreden mee. Alleen heb ik een vraagje over die firmware update:
Hoe moet ik dat bestand op cd branden , ingepakt of uitgepakt en hoe lang duurt dat updaten? (kon hier niets over vinden...)
http://www.p4c.philips.co..._00/dvp632_00_fur_eng.pdf
De firmware voor de 630 en 632 is dezelfde...
Hen
Hen
Verwijderd
Op de "subtitle" knop drukken terwijl de film aan het afspelen is.Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 08:52:
[...]
Ik heb ook de nieuwe firmware geinstalleerd, ondertitels werken pima. Maar ik kom er niet achter hoe ik de fonts kan aanpassen. Hoe moet dat?
Ben er erg tevreden mee. Maar tijdens het afspelen van een DivX disc maakt hij een raar geluidje. Het lijkt een beetje op het zoeken dat de speler bij het laden van een disc ook doet. Alleen dan heel kort en een stuk zachter. Op zich niet echt hinderlijk en tijdens het kijken van DVD's is ie muisstil.
Heeft iemand anders dit ook?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Verwijderd
ik heb ook een 630 en heb hier al heel wat zitten sukkelen met de laatste firmware en de subtitles optie. In het begin kreeg ik een "i" of een "?" icoontje voor mijn srt of sub files. Al deze cds waren gebrand met burnatonce. Dan probeerde ik er een uit met CDRWIN en daar werkte dezelfde files opeens wel. De encoding is ISO in CDRWIN maar wanneer ik terug ga naar burnatonce heb ik een hele resem ISO opties. Ik heb het met burnatonce al zover gekregen dat hij het icoontje voor subs weergeeft, je kan ze selecteren maar bij het afspelen van de film komen er geen ondertitels.
CONCLUSIE: je moet je avi+sub/srt branden op een bepaalde manier om de film+ondertitels aan het werk te krijgen. De film alleen werkt met alle schrijfprotocols die ik al heb uitgeprobeerd. Wat de juiste specificaties zijn voor het branden ben ik vollop aan het uitzoeken.. evt met wat hulp van anderen die de subs aan het werk kregen?
uit Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2The Evil Brain schreef op 13 april 2004 @ 20:32:
Wat zijn de optimale instellingen om een goede CD-R met film te branden? Ikzelf gebruik altijd dit zelfgemaakte Nero-bestandje, met de volgende instellingen:
• Géén multisessie;
• ISO niveau 2 (max. van 31 tekens);
• Formatteren op Modus 1;
• ISO 9660;
• En altijd je CD finalizen, ofwel sluiten.
Daarnaast doe ik altijd Track-at-once, maar volgens mij geeft Disc-at-once geen problemen. Volgens Jimbolino geeft DAO zelfs betere resultaten/minder vaak fouten.
Verwijderd
Ik heb je stuk ff gelezen, ik heb ook een 630 en heb absoluut geen problemen... Ik brand met nero en ik moet in het menu aan het begin ingeven wel bestand ik als SUB wil gebruiken, heb gistere Secret Window gebrand met 4 subs erbij en dan ff proberen welke goed is en dat gaat primaVerwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 18:02:
Hallo,
ik heb ook een 630 en heb hier al heel wat zitten sukkelen met de laatste firmware en de subtitles optie. In het begin kreeg ik een "i" of een "?" icoontje voor mijn srt of sub files. Al deze cds waren gebrand met burnatonce. Dan probeerde ik er een uit met CDRWIN en daar werkte dezelfde files opeens wel. De encoding is ISO in CDRWIN maar wanneer ik terug ga naar burnatonce heb ik een hele resem ISO opties. Ik heb het met burnatonce al zover gekregen dat hij het icoontje voor subs weergeeft, je kan ze selecteren maar bij het afspelen van de film komen er geen ondertitels.
CONCLUSIE: je moet je avi+sub/srt branden op een bepaalde manier om de film+ondertitels aan het werk te krijgen. De film alleen werkt met alle schrijfprotocols die ik al heb uitgeprobeerd. Wat de juiste specificaties zijn voor het branden ben ik vollop aan het uitzoeken.. evt met wat hulp van anderen die de subs aan het werk kregen?
[edit]
bij de 632 dus.
[ Voor 17% gewijzigd door rajackar op 22-06-2004 21:54 . Reden: Rajackar kan niet meer typen 8)7 ]

http://www.p4c.philips.co..._00/dvp632_00_fur_eng.pdf
1. Take note of your set model number on the white-label at the back of the set.
2. Press “ OPEN/CLOSE” to open the disc tray.
3. Press “ 5 6 9” “OK” button on the remote control.
4. The software version (VERxxxx) and model (6xx/xx) will appear at the top of the TV screen.
Dit topic is gesloten.