Toon posts:

Doorzichtbaarheid van een png file

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een normaal plaatje met een doorzichtige background upload en bekijk in IE en Mozilla dan is de achtergroendkleur van het plaatje anders dan mijn originele achtergrondkleur van het png bestand.

Ligt dit aan IE en Mozilla, of aan de kleurinstelling van mijn progs omdat ik de kleuren en doorzichtige achtergrond wel waarneem in Photoshop :)

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:09

Salandur

Software Engineer

Als je hem opslaat, geef je dan wel aan dat het plaatje transparante delen bevat? Ander kleurt photoshop deze voor je in.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem juist, plaatjes komen rechtstreeks uit de webwinkel, heb er dan nog niets mee gedaan.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:18

ripexx

bibs

Daarnaast ondersteunt IE, volgens mij, nog steeds geen transparatie in PNG formaat, maar alleen in GIF.

buit is binnen sukkel

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

PNG24 kent alpha-transparantie, PNG-8 heeft gewoon 256 kleurkanalaen waarvan 1 doorzichting kan zijn (net als Gif dus).

de kans is groot dat je iets als PNG-8 opslaat en er een achtergrond -kleur is ingesteld waar alpha-transparantie naartoe wordt berekend.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:09

Salandur

Software Engineer

Het klopt wel dat IE geen goede ondersteuning heeft voor transparante PNG afbeeldingen. Ik heb het ook een keer geprobeerd, maar ik kreeg dan een grijze achtergrond. Probeer het eens met een andere browser, bijvoorbeeld Opera. Deze heeft wel een goede PNG-plugin waardoor de transparante delen wel correct weergeven worden.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
IE is gewoon kansloos met PNG. Niet alleen de transparantie is fout, maar ook de kleur zit er vaak gewoon net naast.

PNG is daarmee eigenlijk maar matig bruikbaar op internet, dankzij IE.

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 11:32
Er is een simpel javascript te vinden waarmee .png wel correct weergegeven wordt in IE. Succes met Google!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Veel links in dit topic: transparante png'tjes en IE

Verwijderd

Transparantie in IE matig ondersteund bij png-bestanden?

Afbeeldingslocatie: http://roberto.homelinux.net/gd/ip.php

Dit is ook een png-bestand, maar volgens mij toch wel transparant...
In welke browsers is dit plaatje dan niet transparant?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 13:22 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:21:

[afbeelding]

Volledig transparant gaat wel goed (als je mijn link had bekeken had je dat geweten), gedeeltelijke transparantie kent IE niet (standaard) en behandelt de .png als een gifje, waardoor de semi-transparante gedeeltes 'raar' worden.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:21:

[afbeelding]

laat je niet afleiden door al diegenen die PNG-24 verwarren met PNG-8, ondaks dat beiden wel PNG-bestanden zijn, kennen ze beiden een groot verschil in de tranpsantie:

PNG-8 kent enkel 1 bits transparantie, die gelijk functioneert als GIF, er wordt gewoon 1 kleur uit het vaste palet ingesteld als zijnde transparant.
Explorer doet dit ook gewoon goed.

PNG-24 kent een alpha-transparantie mogelijkheid, de tranpsarantie-laag kan 256 waarden (8bits), explorer doet dit niet goed (maakt deze grijs, enkel is er wel via DirectX filters wat mee te doen) maar Mozilla en Opera doen deze wel goed, daarom vermoed ik dat dit in dit geval irrelevant is, aangezien de Topicstarter aangeeft hetzelfde probleem ook in Mozilla te hebben.

Ik vermoed dat het gewoonweg op te lossen door in de optimalisatie-instellingen in Photoshop gewoon include tranpsarency aan te zetten en geen achtergrondkleur in te stellen waarnaar semi-transparante delen berekend dienen te worden, en gewoon in PNG-8 op te slaan.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kun je een link plaatsen naar het plaatje?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1