[ervaring] chello-policy m.b.t. netwerken .

Pagina: 1
Acties:

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:27

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Goedemorgen tweakertjes !

Ik had zoals gewoonlijk weer eens een vraagje aan jullie.

Let wel , het gaat hier om een ervaringsvraag ! Ik zie dus het liefst antwoorden als "volgens mij lukt die niet , want het lukte mij ook niet " of iets in die sfeer .

De Stelling :

Momenteel hebben wij in het huis kabel internet van chello . Nou hoef ik op dit forum jullie niets te vertellen over de kwaliteit van hun helpdesk . Ik heb ze gisteren gebeld en gevraagd wat voor soort netwerk je mag nemen sinds het invoeren van de regel . Medewerkster 1 kon mij vertellen dat ze dat niet wist en mederwerkster 2 (ik bel altijd meerdere keren ) , vertelde mij doodleuk dat ik kost wat het kost GEEN netwerk mocht hebben en ook mijn laptop niet kon aansluiten op de verbinding :S .

M.a.w. ... ze snappen het niet zo daar .

Op het moment heb ik een chello modem met daarachter een simpele HUB (jah zo'n oud kreng) en daarachter de PC van mij en mijn vader .

Wat ik alleen graag wil is op mijn eigen kamer een netwerk bouwen (ik heb momenteel 3 PC's :O ) . Mijn plan is om 1 PC in te richten als firewall/server PC en daarachter de 2 andere PC's te plaatsen (interne spelletjes :D ) . Nou weet ik hoe alles moet instellen en installeren . Alleen door die chello helpdeskers ben ik een beetje in de war geraakt .

Als de huidige opstelling gewoon kan (want we hebben er nog niets over gehoord en hebben het al 1 jaar ruim ) dan kan mijn versie toch ook ?

En nog een andere vraag .... kan ik achter de ene heb gewoon een andere plaatsen (dmv cross-kabeltje tussen de 2 hubs uiteraard) ? Als dat zo is heb ik dan toch meerdere IP-adressen ?? En dat schijnt weer niet te mogen :S (ookal hebben wij al dus ruim een jaar 2 ip-adressen :|).

Kan iemand mijn vragen beantwoorden op een normale manier ?

bvd

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
je hebt van chello maar één IP adres, de manier waarop je het aansluit (met een hub in jouw geval) zorgt ervoor dat jij waarschijnlijk van je Vader's pc een ip toegewezen krijgt.

Heb je niet toevallig een router i.p.v. een hub? ik vind je verhaal namelijk niet echt duidelijk.

Mijn rig

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
marko77 schreef op 08 april 2004 @ 09:30:
je hebt van chello maar één IP adres, de manier waarop je het aansluit (met een hub in jouw geval) zorgt ervoor dat jij waarschijnlijk van je Vader's pc een ip toegewezen krijgt.

Heb je niet toevallig een router i.p.v. een hub? ik vind je verhaal namelijk niet echt duidelijk.
Nee ik heb geen router , maar een authentieke HUB (me vader had um aangeschaft ... ik zou voor een 10/100 switch gegaan zijn ipv een 10 HUB ) en doordat er een HUB achter staat is het waarschijnlijk dat we 2 IP-adressen toegewezen krijgen .

Wat is er niet duidelijk aan het verhaal ? Dan licht ik toe waar nodig :)

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

dus je hebt direct achter je kabelmodem een hub geplaatst en van daaruit wordt je internet verdeelt?? Lijkt mij niet te werken, omdat je van Chello maar 1 IP krijgt. (zoals marko77 al zei)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk dat de volgende faq je een eind op weg kan helpen

Hoe deel ik Internet ?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

nowell schreef op 08 april 2004 @ 09:37:
dus je hebt direct achter je kabelmodem een hub geplaatst en van daaruit wordt je internet verdeelt?? Lijkt mij niet te werken, omdat je van Chello maar 1 IP krijgt. (zoals marko77 al zei)
nee idd, dat lijkt me ook sterk ;)

@TS: als ik jou was zou ik gewoon een router plaatsen en van daar af je netwerk verder opbouwen. En nee, officieel mag dit niet, want chello is eigenlijk bedoeld voor 1 PC (tenzij je de duurste versie hebt, dan mag het met 2 dacht ik) ;)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Gunner schreef op 08 april 2004 @ 09:42:
Ik denk dat de volgende faq je een eind op weg kan helpen

Hoe deel ik Internet ?
Kijk ! en die faq kon ik niet vinden omdat de search down is :S (en ik kijk scheel blijkbaar).

Maar ervaringsvragen blijven ervaringsvragen. En daar was ik naar op zoek .

Trouwens ... hoe kun jij het dan verklaren dat er 2 IP-adressen zijn (beide PC's DHCP) ???

Er zit echt alleen een HUB achter het chello-modem

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Khaine666 schreef op 08 april 2004 @ 09:50:
[...]

Kijk ! en die faq kon ik niet vinden omdat de search down is :S (en ik kijk scheel blijkbaar).

Maar ervaringsvragen blijven ervaringsvragen. En daar was ik naar op zoek .

Trouwens ... hoe kun jij het dan verklaren dat er 2 IP-adressen zijn (beide PC's DHCP) ???

onverklaarbaar ;) normaal gesproken wordt er echt maar 1 IP uitgegeven en werkt het ook maar met 1 geregistreerd MAC adres. Dus als het bij jou anders is, dan ben je een uitzondering en is dr iets niet helemaal oke (officieel dan ;))

zoals ook al eerder is aangegeven: jouw pc zit niet vastgeknoopt aan die van je vader wel :?

maar het simpelste blijft toch een router te kopen en verder te bouwen :D

[ Voor 13% gewijzigd door Gully op 08-04-2004 09:54 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 09:14
Khaine666 schreef op 08 april 2004 @ 09:50:
[...]

En nu is het de bedoeling dat wij dat gaan raden zeker? :? ;)
Kom liever met die IP adressen aanzetten.

• Def_P
  • Niet online
Hmm het zou niet mogelijk moeten zijn met DHCP maar bijv. een com21 modem, met erachter een hub/switch en dan gewoon op een pc je eigen ip instellen, en dan op de andere een er boven zitten. Maar de kans is er dan natuurlijk dat als iemand anders zijn pc aan zet, waar dat ip ook gebruikt werd dat i een foutmelding krijgt en niet kan internetten.

Bij DHCP (terapro of surfboards) word het mac adres van je NIC gekoppeld aan het mac van het modem. Dus zou je nooit een 2de ip mogen krijgen. Vraag me zoizo af hoe dat zit, want als ik het goed herinner geeft een hub geen mac adressen door(osi laag weet ik niet meer) en zou je dus geen ip moeten krijgen van de DHCP server.

Wat voor een modem heb je?

[ Voor 3% gewijzigd door Def_P op 08-04-2004 09:57 ]

I, for one, like Roman numerals

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Gully schreef op 08 april 2004 @ 09:49:
[...]
En nee, officieel mag dit niet, want chello is eigenlijk bedoeld voor 1 PC (tenzij je de duurste versie hebt, dan mag het met 2 dacht ik) ;)
Volgens helpdesk-niet-zo-aardige-vrouw 3 mag dit dus wel ... alleen krijg ik dan geen support meer . Echter kreeg ik al beroerde support dus dat boeit mij werkelijk niets meer .

En thnx voor je hint .... maar ik ga voor een andere opstelling denk ik :)

Ik wil het namelijk allemaal cheapie houden (en een goede router is duur :O )

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Khaine666 schreef op 08 april 2004 @ 09:58:
[...]

Volgens helpdesk-niet-zo-aardige-vrouw 3 mag dit dus wel ... alleen krijg ik dan geen support meer . Echter kreeg ik al beroerde support dus dat boeit mij werkelijk niets meer .

En thnx voor je hint .... maar ik ga voor een andere opstelling denk ik :)

Ik wil het namelijk allemaal cheapie houden (en een goede router is duur :O )
jah, de monteur bij mij raadde ook aan een router te kopen, ook al mag dit niet, maar lees de voorwaarden maar door t mag echt niet ;)

een goede router is echt niet duur hoor. ik denk nog wel goedkoper als een hub of switch ;) tenzij je 50 euro veel vindt?

• Def_P
  • Niet online
29 euro duur?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Whuzz

Dodgeball!

Officieel mag het gewoon niet. Je mag Chello alleen delen met meerdere PC's als je Plus hebt.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

kijk een levende pricewatch ;) nog goedkoper :D

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Def_P schreef op 08 april 2004 @ 09:55:
Hmm het zou niet mogelijk moeten zijn met DHCP maar bijv. een com21 modem, met erachter een hub/switch en dan gewoon op een pc je eigen ip instellen, en dan op de andere een er boven zitten. Maar de kans is er dan natuurlijk dat als iemand anders zijn pc aan zet, waar dat ip ook gebruikt werd dat i een foutmelding krijgt en niet kan internetten.

Bij DHCP (terapro of surfboards) word het mac adres van je NIC gekoppeld aan het mac van het modem. Dus zou je nooit een 2de ip mogen krijgen. Vraag me zoizo af hoe dat zit, want als ik het goed herinner geeft een hub geen mac adressen door(osi laag weet ik niet meer) en zou je dus geen ip moeten krijgen van de DHCP server.

Wat voor een modem heb je?
Ik heb een Com21 ding (vrij platte versie ... zit momenteel op stage dus kan niet nakijken wat voor 1 precies ).

En ik zou ook zeggen dat ik maar 1 adres zou KUNNEN krijgen (omdat het modem er ook maar 1 krijgt ) maar ik heb er gewoon 2 .

Ik zal ze thuis eens opzoeken welke het precies zijn .

Volgens het OSI model zou ik technische gezien nooit 2 IP-adressen mogen krijgen :|

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:45
Doodgewoon goedkoop ding ertussen, zelfs met een sweex ding moet je chello al gemakkelijk kunnen delen.

Zelfs de allergoedkoopste router heeft een 4 poorts 100Mbit switch ingebouwd en kan allerlei soorten portmapping doen.

Als je geen controle-freak bent die precies wil bepalen wat er in en uit een verbinding gaat, zou ik niet eens denken aan het delen mbv een PC, gewoon een hardware routertje kopen, zo duur zijn die dingen niet. Die HUB kan je dan wegdoen, want die dingen hebben intern gewoon een switch.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Whuzz schreef op 08 april 2004 @ 10:01:
Officieel mag het gewoon niet. Je mag Chello alleen delen met meerdere PC's als je Plus hebt.
Hier kan ik zo boos om worden (niet op jouw overigens) . Ik bel niet voor niets 3 keer en krijg gewoon 2 keer het antwoord dat het wel kan en 1 keer dat het niet kan .

ZWAAAR irritant

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Khaine666 schreef op 08 april 2004 @ 10:03:
[...]

Hier kan ik zo boos om worden (niet op jouw overigens) . Ik bel niet voor niets 3 keer en krijg gewoon 2 keer het antwoord dat het wel kan en 1 keer dat het niet kan .

ZWAAAR irritant
jah, het KAN ook wel, heel simpel. iedereen DOET het ook. maar het MAG niet :D

• Def_P
  • Niet online
29 euro niet uit pricewatch maar werk in computerwinkel dus die kende ik. Trouwens etech met 5 jaar garantie erop.

En als je een com21 hebt heb je geen DHCP, en moet je dus je ipadressen zelf instellen.

En met het osimodel doet een com21 verder niet veel. Dat geld voor een terapro of surfboard. Die koppelen mac van NIC en van modem namelijk.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Bovendien heb je de aanschaf van een router er waarschijnlijk na 1 jaar alweer uit ivm het lagere energieverbruik tov van een pc die dag-en-nacht aanstaat...

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Def_P schreef op 08 april 2004 @ 10:04:
29 euro niet uit pricewatch maar werk in computerwinkel dus die kende ik. Trouwens etech met 5 jaar garantie erop.

En als je een com21 hebt heb je geen DHCP, en moet je dus je ipadressen zelf instellen.

En met het osimodel doet een com21 verder niet veel. Dat geld voor een terapro of surfboard. Die koppelen mac van NIC en van modem namelijk.
Als ik het goed begrijp is jouw suggestie een hardware-matige router te kopen (van sweex dus :D ). Die te vervangen met de HUB . En daarachter weer alle PC's hangen ? Is dat dan niet verschrikkelijk dubbelop ? Een modem met een router erachter ?

Overigens :
Ik heb al een kabel doorgetrokken naar mijn kamer en daar wil ik ook een intern netwerkje bouwen zonder dat mijn pa daar last van heeft .

Is een router dan nog steeds een goed plan ?

@ iedereen :

Bedankt voor de snelle reacties alvast ... en de goede adviezen :D

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Khaine666 schreef op 08 april 2004 @ 10:08:
[...]

Als ik het goed begrijp is jouw suggestie een hardware-matige router te kopen (van sweex dus :D ). Die te vervangen met de HUB . En daarachter weer alle PC's hangen ? Is dat dan niet verschrikkelijk dubbelop ? Een modem met een router erachter ?

Overigens :
Ik heb al een kabel doorgetrokken naar mijn kamer en daar wil ik ook een intern netwerkje bouwen zonder dat mijn pa daar last van heeft .

Is een router dan nog steeds een goed plan ?

@ iedereen :

Bedankt voor de snelle reacties alvast ... en de goede adviezen :D
dat is niet dubbelop nee, een router doet heel wat anders als een modem...

en ja, ook voor naar je kamer is een router een goed plan :) het beste plan denk ik zelfs

• Def_P
  • Niet online
T makkelijkste is,
Kabelmodem - router - (eventueel als je meer dan 4 poorten nodig hebt een HUB/SWITCH)
En aan die router komen dan je pc's te hangen. In een router zit ook een switch, dus das dan je netwerk. En das dan niets dubbel op.
Zou niet voor sweex gaan maar voor een etech.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Gewoon een routertje erachter (inderdaad €29,=) en je Pc's aansluiten. Hoor je echt niks meer over. Doe dit al 3 jaar met 3 pc's en 2 laptops erachter via accespoint. Hoor je echt nooit wat van, nee mag niet. O-) O-) O-)

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Def_P
  • Niet online
Ik heb dit idd ook jaren gehad(eerst met een server pctje met freesco daarna linux, daarna router met wireless erin). Nog nooit enig commentaar over gehad, terwijl ik wel veel bandbredte trok. Maar nu zit ik legaal te delen(geen chello meer maar interkabel@kun).

Verwijderd

Chello kan mooi stikken. Weet je hoe gigantisch duur dat classic pakket is. Ze mogen blij zijn dat niet iedereen overgestapt is op adsl pakketten voor het zelfde geld maar die bijna 2 of 3 keer zo snel zijn. En die mag je delen. Nou ehhhh. Ik hou mijn netwerk mooi zoals het nu is. werkt perfect en nooit problemen. (behalve die sitecom meuk router die er staat dan :()

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 10:57:
Chello kan mooi stikken. Weet je hoe gigantisch duur dat classic pakket is. Ze mogen blij zijn dat niet iedereen overgestapt is op adsl pakketten voor het zelfde geld maar die bijna 2 of 3 keer zo snel zijn. En die mag je delen. Nou ehhhh. Ik hou mijn netwerk mooi zoals het nu is. werkt perfect en nooit problemen. (behalve die sitecom meuk router die er staat dan :()
nounounou :X

waarom stap je dan zelf niet over :? ik vind het ook best duur, maar straks met de nieuwe hogere snelheden (als dat goed komt ;)) dan is het nog best aardig. bovendien heb ik geen kpn lijn, maar ook telefonie via upc, dus voor mij is het eigenlijk wel voordeliger (telefoon en internet opgeteld).

bovendien, ze doen nou ook weer niet echt moeilijk als je een router hebt ;)

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Gully schreef op 08 april 2004 @ 11:05:
[...]

nounounou :X

waarom stap je dan zelf niet over :? ik vind het ook best duur, maar straks met de nieuwe hogere snelheden (als dat goed komt ;)) dan is het nog best aardig. bovendien heb ik geen kpn lijn, maar ook telefonie via upc, dus voor mij is het eigenlijk wel voordeliger (telefoon en internet opgeteld).

Niet om een ongelofelijke spelbreker te zijn hoor ... maar is ADSL momenteel niet ongeveer even traag in dezelfde prijsklasse ? :|

Ik weet dat deamon een 8 mbit lijn heeft (o.a. deamon) maar daar betaal je strax ook 80 euro voor (voor degene die dit nog niet wisten , de 60/70 euro is maar tijdelijk :) ) .

Heeft het nut om uberhaupt nu over te stappen als ik niet meer dan 50 euro per maand kwijt wil zijn ?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 20:05
Heeft het nut om uberhaupt nu over te stappen als ik niet meer dan 50 euro per maand kwijt wil zijn ?
Vast niet meer met die nieuwe snelheden.
Heb zelf al jaren chello trouwens en ben sinds gisteren over op de nieuwe snelheden. Niks te klagen :)

Ennuh dat gezeik over internet delen moet je gewoon negeren.
Heb al tijden een pc, laptop en xbox eraan hangen. (ow ja, die xbox is wel toegestaan natuurlijk :P )

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Khaine666 schreef op 08 april 2004 @ 11:21:
[...]

Niet om een ongelofelijke spelbreker te zijn hoor ... maar is ADSL momenteel niet ongeveer even traag in dezelfde prijsklasse ? :|

dat bedoel ik juist :) ik zie nl. ook niet een reden om vanwege de prijs/snelheid over te stappen op adsl. een dergelijke flame @chello van quintijn vind ik dan ook beeetje overdreven :Y)

Verwijderd

@ TS een router doet echt heel wat anders als een hub/switch.. Je kan het het beste voorstellen als een telefoon centrale. Die zorgt ervoor dat boodschappen van buitenaf bij de juiste persoon terecht komen. En dat je dus via een telefoonnummer van buiten een heel bedrijf kan verbinden naar buiten. Dus je kan makkelijk meer als 200 pc's aansluiten als je genoeg switchen/hubs etc hebt. Elke pc krijgt een ip in dezelfde range.. en het routertje doet net alsof dingen die van pc1 worden gestuurd vanaf je internetip afkomen. Hij doet dus telkens de vertaalslag en zorgt ervoor dat de pakketjes goed terechtkomen.

Verder dat netwerk als je vader daar ook opzit waarom zou hij er last van krijgen dan ? Het voordeel is dat je je printers kan gaan delen/bestanden/internet connectie etc.. allemaal door een netwerk. Het enige vervelende wat ik me kan voorstellen is dat je telkens zijn pc gaat overnemen als hij aan het werk is. Of elke keer als hij reboot jij een complete kopie van zijn pc naar jou toe wil trekken. LOL :D

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 13:51:
@ TS een router doet echt heel wat anders als een hub/switch.. Je kan het het beste voorstellen als een telefoon centrale. Die zorgt ervoor dat boodschappen van buitenaf bij de juiste persoon terecht komen. En dat je dus via een telefoonnummer van buiten een heel bedrijf kan verbinden naar buiten. Dus je kan makkelijk meer als 200 pc's aansluiten als je genoeg switchen/hubs etc hebt. Elke pc krijgt een ip in dezelfde range.. en het routertje doet net alsof dingen die van pc1 worden gestuurd vanaf je internetip afkomen. Hij doet dus telkens de vertaalslag en zorgt ervoor dat de pakketjes goed terechtkomen.

Verder dat netwerk als je vader daar ook opzit waarom zou hij er last van krijgen dan ? Het voordeel is dat je je printers kan gaan delen/bestanden/internet connectie etc.. allemaal door een netwerk. Het enige vervelende wat ik me kan voorstellen is dat je telkens zijn pc gaat overnemen als hij aan het werk is. Of elke keer als hij reboot jij een complete kopie van zijn pc naar jou toe wil trekken. LOL :D
Punt 1 : Dankje voor de uitleg maar ik weet wel wat een router doet :) :Y)

Punt 2 : je wilt NIET weten wat die man presteerd op het gebied van virussen enz. En ik heb een hekel aan scanners , vandaar dat ik hem op een ander segment wil hebben . (z'n record staat op 6 virussen , 8 trojans en 187 spyware items binnen 4 uur tijd . Zogeged door alleen maar "iets" te downloaden van kazaa )

Punt 3 : Nog niemand tot nu toe heeft een goede verklaring voor de 2 IP-adressen :X

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
welke ip adressen zijn het eigenlijk?
Als 1 van de twee begint met 169.x.x.x (APIPA) dan heb je er echt maar 1 gekregen van chello.

minds are like parachutes, they work only when opened.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
vinz schreef op 08 april 2004 @ 14:49:
welke ip adressen zijn het eigenlijk?
Als 1 van de twee begint met 169.x.x.x (APIPA) dan heb je er echt maar 1 gekregen van chello.
Nee daar d8 ik eerst ook aan . Ik weet de precieze niet uit me hoofd (zal strax zoeken ... nu stage ).

Maar ze beginnen allebei met 213 . Dus dat kan nooit lokaal zijn toch ?? (lokaal = 192 / 172 / 169 of 10 ... als ik me niet vergis) .

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Doe eens 'ping -a xxx.xxx.xxx.xxx' dan krijg je de naam te zien die hoort bij het ip adres. Kun je meteen zien of die echt van chello is. Zo ja....heb je even mazzel :p

minds are like parachutes, they work only when opened.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm het zou in principe niet moeten mogen nee, en daar kan je voor worden afgesloten (2 ip's) Router mag ook niet, maar daar sluiten ze je niet voor af :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Dat van die 2 Ip adressen is goed mogelijk. Ik heb hier ook een tijdje een hub achter mn kabelmodem gehad.(was ook een com21 modem trouwens). 2 is trouwens niet eens het maximum, ik heb af en toe 4 ip-adressen tegelijk gehad.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

chello schijnt een website te hebben:
chello starter
Als je vooral surft en e-mailt. 128/64 Kbps download/upload (± 2x inbellen) voor € 14,95

chello entry
Als je vooral surft en e-mailt maar toch ook een hoge snelheid wilt. 400/128 Kbps download/upload (± 7x inbellen) voor € 22,95

chello light
Als je veel surft en e-mailt maar ook regelmatig muziek wilt downloaden. 1024/256 Kbps download/upload (± 18x inbellen) voor € 32,95

chello classic
Als je vaak en graag supersnel bestanden wilt downloaden. 2560/384 Kbps download/upload (± 45x inbellen) voor € 49,95

chello plus
Als je pijlsnel internet bij je thuis wilt. 4608/512 Kbps download/upload (± 81x inbellen) voor € 79,95
Bovendien kun je met chello plus meerdere (maximaal drie) computers tegelijk aansluiten.
http://home.nld.chello.nl...6a65864d8522205741761d492

TS wou alleen maar weten of het mag, nou niet dus. alleen met chello plus.

sommige modems geven bij een oude hub idd zoveel ip's als je wilt hebben, andere modems geven je er maar 1 (eigen ervaring met beide gevallen).

verder kun je elk chello abo delen met een router, alhoewel het dus niet mag.

• JvdW
  • Laatst online: 14-05 20:25
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 17:52:
chello schijnt een website te hebben:

[...]

http://home.nld.chello.nl...6a65864d8522205741761d492

TS wou alleen maar weten of het mag, nou niet dus. alleen met chello plus.

sommige modems geven bij een oude hub idd zoveel ip's als je wilt hebben, andere modems geven je er maar 1 (eigen ervaring met beide gevallen).

verder kun je elk chello abo delen met een router, alhoewel het dus niet mag.
Hier staat dat het niet optimaal is, dat wil dus niet zeggen dat
het niet mogelijk is en/of mag... B)

http://www.upc.nl/popup.p...e=txt_toepassingen_chello

En kijk je bijvoorbeeld hier:
http://kabelnoord.nl/particulier/internet/chello_specs.php

Dan zie je staan dat het niet mogelijk is, dus als het niet mogelijk is kun je ook geen klachten krijgen omdat een netwerk gewoon niet mogelijk is :+

[ Voor 15% gewijzigd door JvdW op 08-04-2004 19:05 ]

Verwijderd

hmmz, die had ik niet gezien, lijkt me wel in tegenspraak

/me voelt met de TS mee en snapt het ook niet meer :?

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Khaine666 schreef op 08 april 2004 @ 11:21:Niet om een ongelofelijke spelbreker te zijn hoor ... maar is ADSL momenteel niet ongeveer even traag in dezelfde prijsklasse ? :|
huh :? ADSL kan wel sneller hoor voor +- 50 € ;)
Ik weet dat deamon een 8 mbit lijn heeft (o.a. deamon) maar daar betaal je strax ook 80 euro voor (voor degene die dit nog niet wisten , de 60/70 euro is maar tijdelijk :) ) .
Beetje te veel @Home reclames gehoord of kan je ook iets concreter zijn :+ :P ???

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

nero355 schreef op 08 april 2004 @ 19:34:
[...]

huh :? ADSL kan wel sneller hoor voor +- 50 € ;)

[...]

Beetje te veel @Home reclames gehoord of kan je ook iets concreter zijn :+ :P ???
Vind je het erg om te vertellen waar?

Ben net heftig op zoek geweest, alle ADSL providers die ik hier aan kan (alleen KPN netwerk :'( ) zitten op ongeveer dezelfde prijs als ik naar een 2mbit account kijk.
Euronet is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden, die zit net onder de €50,-

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

marshal schreef op 08 april 2004 @ 20:23:
[...]

Vind je het erg om te vertellen waar?

Ben net heftig op zoek geweest, alle ADSL providers die ik hier aan kan (alleen KPN netwerk :'( ) zitten op ongeveer dezelfde prijs als ik naar een 2mbit account kijk.
Euronet is de goedkoopste die ik heb kunnen vinden, die zit net onder de €50,-
Planet Internet heb ik zelf en betaal 48 € (heel lang klant dus korting verhaal toen ADSL net begon met snelheden van 512/64 :+ ) maar als ik nu op de site kijk dan kost mijn aboo 54 € ........... ik dacht dat het 51,xx was ............ mijn fout sorry B)

en ik wist niet dat je alleen KPN kan krijgen want dan zou je nog naar BabyXL/Tiscali + Bbned kunnen kijken natuurlijk :) Of Versatel die momenteel alleen door Zon Internet wordt aangeboden ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

nero355 schreef op 08 april 2004 @ 21:03:
[...]

Planet Internet heb ik zelf en betaal 48 € (heel lang klant dus korting verhaal toen ADSL net begon met snelheden van 512/64 :+ ) maar als ik nu op de site kijk dan kost mijn aboo 54 € ........... ik dacht dat het 51,xx was ............ mijn fout sorry B)

en ik wist niet dat je alleen KPN kan krijgen want dan zou je nog naar BabyXL/Tiscali + Bbned kunnen kijken natuurlijk :) Of Versatel die momenteel alleen door Zon Internet wordt aangeboden ...
Dat gat waar ik woon kan ik alleen KPN krijgen. BBned geeft wel aan dat het hier mogelijk is, maar dat er alleen gebruik gemaakt wordt van bitstream lijnen :? en dat is dan voor consumenten weer niet interessant. Alles wat gebruik maakt van BBned geeft ook aan dat het hier niet mogelijk is.

Om overigens maar even ontopic te gaan. Het kan wel, maar mag niet.
Heb hier al enige jaren een netwerk liggen, met eigen mailserver, en daar heb ik nooit iets van gehoord.
Behalve dat je inderdaad geen support meer hebt. Maar meestal moet je dan je originele pc (waar chello op geinstalleerd is) aansluiten en dan helpen ze je verder.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Gully schreef op 08 april 2004 @ 11:05:
[...]

Het is maar net welke medewerker je aan de lijn krijgt he... Een medewerker die het zelf thuis ook doodleuk deelt zal wat coulanter zijn dan iemand die geen reet verstand heeft van netwerken.

[ Voor 23% gewijzigd door Bergen op 09-04-2004 00:36 ]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
marshal schreef op 08 april 2004 @ 23:13:
[...]

Dat gat waar ik woon kan ik alleen KPN krijgen. BBned geeft wel aan dat het hier mogelijk is, maar dat er alleen gebruik gemaakt wordt van bitstream lijnen :? en dat is dan voor consumenten weer niet interessant. Alles wat gebruik maakt van BBned geeft ook aan dat het hier niet mogelijk is.

Om overigens maar even ontopic te gaan. Het kan wel, maar mag niet.
Heb hier al enige jaren een netwerk liggen, met eigen mailserver, en daar heb ik nooit iets van gehoord.
Behalve dat je inderdaad geen support meer hebt. Maar meestal moet je dan je originele pc (waar chello op geinstalleerd is) aansluiten en dan helpen ze je verder.
Dat is ook de methode die ik altijd toepas . Maar ik hoef je geen verhalen te vertellen over de support neem ik aan ..... als je eenmaal een keertje gebeld hebt weet je precies hoe het daar aan toe gaat !

@gunhead : welkom in mijn wereld . Natuurlijk neem ik zelf ook eerst de site door en zoals je lezen kunt op pagina 1 heb ik gebeld met 3 mederwerkders en heb ik daar 2 verschillende verhalen gehoord .

@Ethnocentrix : Hoe oud moet dat hubje zijn ? En wat gaat er dan mis in zo'n oude hub datie meerdere IPs uitdeelt ? Kun je daar meer over vertellen ?

@iedereen : Vandaag kijk ik of ik de preciese specs kan posten . Bijvoorbeeld van die hub (merk enzo).

Vandaag weer gebeld naar chello helpdesk . Hier komt gesprek :

"CH" = chello helpdesk

Ik : Goedermorgen met ***
CH : Goedermorgen met de chello helpdesk met ****
Ik : Ik had een vraagje . Is het mogelijk om een netwerk te installeren achter een bestaand chello abbo. ??
CH : Mogelijk is het wel jah . Maar het wordt wel afgeraden .
Ik : Ow , hoezo dat ?
CH : Nou meneer , het is niet gedoogd in ons huidige beleid . Er worden de laatste tijd veel mensen gesignaleerd die een hoop bandbreedte innemen . En dat is niet de bedoeling !
Ik : Maar ik heb toch een fair use policy ? Dat betekend dan toch dat ik iets over mijn bandbreedte mag zitten ?
CH : Jah dat klopt . Maar in uw buurt bijvoorbeeld zit iemand die ver over het 10-voudige zit van zijn bandbreedte inneemt .
Ik : Aha . Maar als ik een netwerk heb en maar 1 IP adres , kan ik dan gewoon met meerdere PC's surfen ?
CH : Jah dan wel , maar u kunt niet meerdere IP-adressen hebben .
Ik : MAar hoe komt het dan dat ik meerdere adressen heb ?
CH : Kunt u eens een ping-commando uitvoeren ?
Ik : *pingt met beide PC's *
CH : Nee hoor meneer , u heeft maar 1 IP-adres .
Ik : Maar mijn windows geeft op beide PC's een ander IP-adres aan !
CH : Dan is dat een fout in windows meneer .
Ik : *werd beetje desperate , dus heb het maar geaccepteerd*
Ik : Owk ik weet genoeg . Bedankt en tot ziens.
CH : Graag gedaan meneer , tot ziens.

Ik heb de namen gecensureerd en verder het gesprek letterlijk neergezet :D.

Voor mij is het compleet duidelijk :)

Verwijderd

Khaine666 schreef op 09 april 2004 @ 08:56:
@gunhead : welkom in mijn wereld . Natuurlijk neem ik zelf ook eerst de site door
mja ok sorry, het viel me alleen op dat in het hele topic nog niemand (inclusief jij) het over hun site gehad had. vandaar.

Verwijderd

Khaine666 schreef op 08 april 2004 @ 09:33:
[...]

Nee ik heb geen router , maar een authentieke HUB (me vader had um aangeschaft ... ik zou voor een 10/100 switch gegaan zijn ipv een 10 HUB ) en doordat er een HUB achter staat is het waarschijnlijk dat we 2 IP-adressen toegewezen krijgen .

Wat is er niet duidelijk aan het verhaal ? Dan licht ik toe waar nodig :)
Je krijgt van chello absoluut geen 2 IP's toegewezen....
Ik kreeg de indruk dat je iets wist hoe je een netwerkje moest aansluiten gezien je starttopic.
Wat ik me afvraag, als je 2 ip's krijgt (zoals je zegt) dan zou je toch gewoon internet moeten hebben?

Verwijderd

Khaine666 schreef op 08 april 2004 @ 10:03:
[...]

ZWAAAR irritant
Simpel antwoord, neem ADSL ;) (als het kan natuurlijk)

Verwijderd

Khaine666 schreef op 08 april 2004 @ 14:40:
[...]

Punt 1 : Dankje voor de uitleg maar ik weet wel wat een router doet :) :Y)

Punt 2 : je wilt NIET weten wat die man presteerd op het gebied van virussen enz. En ik heb een hekel aan scanners , vandaar dat ik hem op een ander segment wil hebben . (z'n record staat op 6 virussen , 8 trojans en 187 spyware items binnen 4 uur tijd . Zogeged door alleen maar "iets" te downloaden van kazaa )

Punt 3 : Nog niemand tot nu toe heeft een goede verklaring voor de 2 IP-adressen :X
punt 1 : Ik kan me supermel_nl's reactie wel voorstellen, ik had heb namelijk de hele topic nog niet echt de indruk dat je iets van netwerken weet.

punt 2 : denk jij dat een separaat netwerksegment je beschermt van je vader? Zolang jullie verbinding kunnen maken met elkaar, besmetten jullie elkaar ook hoor

punt 3 : nee, daar heeft niemand een verklaring voor, want het is een theoretische onmogelijkheid, omdat chello het IP op MAC vastlegt (static DHCP)
Misschien dat dit bij jou in de buurt niet zo is, maar ik begreep dat je 3 pc's aan die hub hebt zitten... Als het niet static is bij jullie, dan zou je 3 IP's moeten krijgen...
Of je hebt je laatste machine static ingevuld, waardoor hij geen DHCP requests verstuurd.

• SithWarrior

SithWarrior

Nou ja onmogelijk dat valt wel mee hoor, ik heb tijden gehad dat er 2 ip's bij mijn mac stonden toegewezen. Waarom dat wisten ze bij chello ook niet.

Dan zou je denken vet heb je gratis IP!!! :) Nee helaas zo blij was ik er niet mee.... Elke keer als router van het stroom ging kreeg ik helemaal geen IP meer. Moest ik weer bellen om dan vervolgens te horen dat het zeer vreemd was omdat er 2 ip's bij mijn MAC stonden in het systeem. Wat ze er aan konden doen wisten ze niet, moest ik maar weer eens bellen als ik het weer had. Na ja zinds paar maanden heb ik er geen last meer van.

Maar volgens mij geeft dit wel aan dat het systeem van chello niet waterdicht is.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 09:22:
[...]

punt 1 : Ik kan me supermel_nl's reactie wel voorstellen, ik had heb namelijk de hele topic nog niet echt de indruk dat je iets van netwerken weet.

punt 2 : denk jij dat een separaat netwerksegment je beschermt van je vader? Zolang jullie verbinding kunnen maken met elkaar, besmetten jullie elkaar ook hoor

punt 3 : nee, daar heeft niemand een verklaring voor, want het is een theoretische onmogelijkheid, omdat chello het IP op MAC vastlegt (static DHCP)
Misschien dat dit bij jou in de buurt niet zo is, maar ik begreep dat je 3 pc's aan die hub hebt zitten... Als het niet static is bij jullie, dan zou je 3 IP's moeten krijgen...
Of je hebt je laatste machine static ingevuld, waardoor hij geen DHCP requests verstuurd.
punt 1 : Ik heb genoeg verstand van netwerken om te weten dat routers de boel splitsen (1 IP voor de gehele "buitenwereld " en wat jij ook insteld als netwerk voor binnen . Dus b.v. 213.214.213.66 voor alles buiten en 192.168.3.2 t/m 192.168.3.254 voor je gehele interne netwerken . JUIST DAAROM vind ik de 2 buiten-adressen zo vreemd . En JUIST DAAROM vroeg ik of dit veroorzaakt kan worden door de HUB . En DAAROM staat er [ervaring] voor de naam van de topic .

punt 2. Jah . Dat doet het wel dergelijk . Anders zouden routers en bridges toch geen zin hebben ? Dan zou ik bij wijze van spreke zo bij MS kunnen binnenlopen :|
Ik maak dus een splitsing op mijn kamer ZODAT mijn pa er niet bij kan .

punt 3 : Kijk maar naar de reactie van SithWarrior . Dit ga ik dus z.s.m. eens uitzoeken .

@sithwarrior . Dankje voor je reactie . Ik ga eens kijken of dat het kan zijn .

• SithWarrior

SithWarrior

@Khaine666

Dat van die hub is juist het punt ;) dat ie dacht dat je er niet al te veel verstand van had / hebt. Een hub is gewoon een door geef doos, (Naast dat chello in het in principe onmogelijk zou hebben moeten gemaakt dat het kan maar stel dat het niet zo was) dan kreeg je net zo veel ip's als je er pc's aan hing. En das vrij simpele netwerk beredenatie, ik dat ie daarom nog effe wou uitleggen wat een router deed.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
SithWarrior schreef op 13 april 2004 @ 14:17:
@Khaine666

Dat van die hub is juist het punt ;) dat ie dacht dat je er niet al te veel verstand van had / hebt. Een hub is gewoon een door geef doos, (Naast dat chello in het in principe onmogelijk zou hebben moeten gemaakt dat het kan maar stel dat het niet zo was) dan kreeg je net zo veel ip's als je er pc's aan hing. En das vrij simpele netwerk beredenatie, ik dat ie daarom nog effe wou uitleggen wat een router deed.
Ik snap je . En ik wist dat een Hub een soort van multi-repeater is . Het ging er mij om dat die 2 IP-adressen niet klopte . Chello hoort er mij maar 1 te geven (2 zou volgens mij technisch gelijk staan aan 2 abbo's !! ). Daarom vroeg ik juist of die hub dat als effect heeft :S

Maar uit de reactie's te zien hebben maar weinig mensen ongeveer soortgelijke problemen , dus ik regel dit verder wel met chello dan .

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:40
In het begin was chello nog gaaf qua helpdesk :P Keer een heel gesprek gehad met een kerel die ook Unreal Tournament speelde enzo :D Ik vertellen dat we 1e van NL en 2e van europa stonden met onze Capture The Flag clan :D Hij meepraten enzo :]
Dat was in de tijd dat chello suckte qua ping, maar dat was een tijdje later verholpen.

Tegenwoordig zitten er echt bastards achter die helpdesk.
Een klant van ons had per ongeluk gezegd dat ze een router hadden, die kerel sloot hun chello af :o
Ik die helpdesk opbellen, kreeg ik die eikel weer, want hij had hun nummer naar zijn telefoon doorverwezen ofzoiets.
Ik: De verbinding hier bij een klant van ons doet het niet.
Hij: Ligt aan de netwerkkaart, zet er maar eens een andere in.
Ik: Hmm, in het netwerk werkt hij wel gewoon, maar waarom zou hij niet met chello werken?
Hij: *smoesjes verzinnen die niet waar zijn*
Ik: Ik kan nu geen netwerkkaart erin zetten, hij moet gewoon werken!
Hij: Tja ik kan je zo niet verder helpen.
Ik: Jonge... jij hebt gewoon die verbinding eruit gehaald, ik ben niet stom.

Na een hoop gescheld en veel moeite heeft hij eindelijk de verbinding terug gezet.
Ik op het einde: "En het lag toch aan die netwerkkaart he? Eikel".

Die vieze aars had ook nog eens het telefoongesprek op de speaker gezet en alle pings op een scherm gezet, en wat een lol dat ie had. Achterlijke aap.
Pagina: 1