Toon posts:

[XP] Internet met PlayStation delen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heej mensen ik heb 2 netwerk kaarten. dit heb ik omdat ik mijn playstation op de computer wil aansluiten en zo via die playstation adapter online wil gaan. nu lukt het me niet meer om verbinding te maken zodra ik bij windows xp internet delen aan heb geklikt. dan kan ik niet meer op internet op de computer. ligt dit dan aan instellingen of kan ik dan gewoon niet mn playstation rechtstreeks in mn computer doen?
Alvast bedankt groeten Arne
(heb ethernet adsl comfort van planet alcatel modem met 5 lampjes)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je internet delen aanklikt werkt het direct niet meer? En wat werkt er dan niet meer?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
't Kan wel hoor :) Blijkbaar doe ie iets niet goed.

Heb je toevallig deze FAQ over internetdelen uit Network Troubleshooting al eens doorgenomen?

Verwijderd

Topicstarter
dan werkt mijn internet verbinding van mn computer gewoon niet meer. wat het probleem was dat ik niet direct mijn modem op mn playstation aan kon sluiten. daarom moest ik hem op de computer aansluiten maar dan krijg je dus het boven geschreven probleem

Verwijderd

Topicstarter
hoe heet dat dan als ik een modem aangesloten heb en mijn playstation ook want in dat schemaatje met server en router staat er geen keuze tussen die op mij van toepassing is

• Osiris
  • Niet online
Ah, hier had ik het al over op IRC..

Je hebt dus een router? Je specs waren namelijk niet geheel duidelijk (alcatel modem adsl etc...).

Je hebt dus een hub/switch tussen je PC en je router. Daarom moet je niet internet delen op je PC, maar die 2 NIC's bridgen :)

Verwijderd

Topicstarter
het lukt me echt niet hoor weet dan niemand hoe je je computer moet instellen als je 2 netwerk kaarten hebt om in 1 ervan je playstation te doen en in de andere je modem. Ik snap het echt niet wie kan me helpen alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen router
ik heb alleen 1 pc, een playstation en een modem van alcatel

• Osiris
  • Niet online
't Enige wat ik nog kan "bedenken" is dit:

[17:20:27] [blackd]: Osiris: ICS heeft 192.168.x.x range, dat botst met je adsl

Welk modem heb je nou precies dan? :/ En ivm dat ADSL is je ISP misschien ook wel handig om te weten..

Met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kun je je post editen overigens..

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 07-04-2004 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows XP. ik gebruik VPN en ik heb bij verbinding-geavanceerd en dan internet verbinding delen aangevinkt
Ip adres van beide kaarten is 10.0.0.150 en subnet is 255.255.255.0 bij gateway staat niets. de kaarten zzijn van realtek en compex

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 17:36 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

shailinder, zou de edit knop willen gebruiken als je nog wat toe te voegen hebt en jou eigen reply is nog de laatste :)

Verder moet je wel even met wat meer info komen:
Hoe verbind je nu met je adsl modem: vpn? direct?
Hoe deel je je internet, op welke netwerk kart probeer je dat aan te vinken, etc...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar weet iemand hoe het kan dat ik niet gewoon direct mijn Adsl modem op mijn playstation aan kan sluiten? ik heb dus een alcatel speed touch home met 5 lampjes en een planet internet adsl verbinding. ik maak verbinding met een wachtwoord en gebruikersnaam ben niet altijd verbonden. of moet ik misschien dit bericht ergens anders neerzetten

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 18:25 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:50

momania

iPhone 30! Bam!

Niet zo ongeduldig aub... Neem ondertussen dit maar even door mbt topic inzet etc.. Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

druk je wel het internet delen aan bij je VPN verbinding en niet bij de netwerk kaart die verbonden is met je playstation of modem?
Pagina: 1