Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwhite
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 12:59
Is er iemand die een programma kent waarbij je eenvoudig digitale foto's kunt plakken en rangschikken net zoals een fotoalbum. Dit moet later uitgeprint kunnen worden en als albumvorm in de kast komen te staan. Het zou ook handig zijn als vervolgens de foto's geselecteerd kunnen worden en met dezelfde lay-out in acrobat geplakt kunnen worden.

Dwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Waarschijnlijk zit je hier niet op te wachten, maar toch: wat jij wil kan heel simpel met bijvoorbeeld Word of OpenOffice. Zelfs converteren naar PDF kan makkelijk (bijvoorbeeld met GhostScript).

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

ACD See :-p heerlijk simpel programma die van al je foto's een mooi fotoalbum kan maken!

Als je dan ook nog een PDF printer driver ge-installeert hebt staan kun je daar gelijk naar printen!

[ Voor 39% gewijzigd door swampy op 07-04-2004 13:21 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zitten er volgens mij wel al een paar in de search.

AcdSee :
http://www.acdsystems.com/English/index.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.acdsystems.com/NR/rdonlyres/eijfk4eq5lhnn3bcb7bzfb4h5tgd3tzuvzflq5k36haptxj76johzyfryii5dupzktxv74forywp4sscvfohxq4nxxe/feature1.jpg

Gena :
http://www.kozasoft.com/
Afbeeldingslocatie: http://www.kozasoft.com/sh1l.jpg

Adobe Photoshop Album :
http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/main.html

Persoonlijk ben ik nog op zoek naar een catalog-systeem dat alles kan opslaan in een databank (bv ook op welke cd welke foto staat etc). Waar ik dan enkel de thumbs op disk heb en de fotos op CD.

Edit : zie net het andere draadje dat over foto-catalog gaat : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/896715

[ Voor 9% gewijzigd door Blizard op 07-04-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwhite
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 12:59
Ik heb net ff jullie reacties bekeken maar volgens mij zit er niets tussen wat ik nodig heb. Of ik heb niet goed gekeken natuurlijk. Het is dus de bedoeling (zo stel ik het voor) om een leeg werkblad voor me te krijgen (=1 pagina van fotoalbum dat uitgeprint kan worden) waarop ik 1 voor 1 alle foto's kan plakken zodat deze per pagina kunnen worden bekeken. Volgens mij kan dit met ieder tekenprogramma maar ik zoek eigenlijk een makkelijk programmaatje hiervoor (is niet voor mezelf).

Dwhite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjaar
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 18:59
Ik zou dan toch eens adobe photoshop album 2 bekijken.
Deze zet ze in een pdf formaat. Je kunt hier aangeven hoeveel foto's je per pagina wilt.

Volgens mij is er een gratis demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

One and only: je kan niet zo heel veel maar check maar eens: Picasa

http://www.lifescapeinc.com/picasa/

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACDSee is ook mijn persoonlijke favoriet eigenlijk, lekker licht programmaatje, veel functies, gemakkelijk te gebruiken

offtopic:
alleen erger ik mij zoooo aan die always on top functie , ik sluit vensters altijd door rechtermuisknop id taakbalk en dan sluiten maar bij ACDSee klik ik dan altijd op always on top en blablabla *KUCHKUCHuitgeluldKUCH*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeBook Creator is ook handig. Daarmee kun je foto-albums maken, teksten erbij schrijven en de albums ook nog in een virtuele boekenkast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MS Publisher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Eigenlijk zoek ik voor een kennis van mij een handig freeware proggie om een soort van fotoalbum op cd te kunnen maken, liefst met een menu erbij. Iemand een tip?

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evil_ivanhoe schreef op 07 april 2004 @ 23:25:
Eigenlijk zoek ik voor een kennis van mij een handig freeware proggie om een soort van fotoalbum op cd te kunnen maken, liefst met een menu erbij. Iemand een tip?
irfanview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:25

PanMan

Spun!

En wat doe je dan met irfanview? Ik zit er zelf ook over te denken, om voor een foto CD te maken dat hij automagisch start met irfanview in slide-show mode. Maar meer kan je er niet echt mee, toch? (voor dit doel, dat je meer kan met irfanview weet ik wel, ik gebruik het dagelijks :)).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ik heb bij mijn cam het programma Jasc Paint Shop - Photo Album 4 gekregen. Ik heb 'm geinstalleerd en 1x geprobeerd. Het werkt vrij simpel en je kan er ook aardig wat mee (wat het precies is weet ik niet aangezien ik nog niet de moeite heb gemomen om het uit te proberen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PanMan schreef op 11 april 2004 @ 00:08:
En wat doe je dan met irfanview? Ik zit er zelf ook over te denken, om voor een foto CD te maken dat hij automagisch start met irfanview in slide-show mode. Maar meer kan je er niet echt mee, toch? (voor dit doel, dat je meer kan met irfanview weet ik wel, ik gebruik het dagelijks :)).
Kijk hier eens:

http://www.google.nl/sear...hoto+album&hl=nl&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Wil je het zelf uitprinten of laten uitprinten?

Ter kennis making bij wanadoo kreeg je een gratis fotoalbum bij http://www.albumprinter.com/ Ik heb daar toen mijn foto's uit afrika laten uitprinten. Je kunt kiezen uit veel achtergronden en verschillende soorten albums. Wellicht is het iets voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:43
He

Ik heb ook nog een probleem ik zoek namelijk een programma waarmee makkelijk een online foto album kan maken. Ik had het programma wel maar naar een formatie kan ik het niet meer vinden.

Het was een zeer klein programma en het maakten ook de buttons enzo voor je en je kon eerst een overview doen en dan per stuk bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
JAlbum ?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
dwhite schreef op 07 april 2004 @ 14:37:
Ik heb net ff jullie reacties bekeken maar volgens mij zit er niets tussen wat ik nodig heb. Of ik heb niet goed gekeken natuurlijk. Het is dus de bedoeling (zo stel ik het voor) om een leeg werkblad voor me te krijgen (=1 pagina van fotoalbum dat uitgeprint kan worden) waarop ik 1 voor 1 alle foto's kan plakken zodat deze per pagina kunnen worden bekeken. Volgens mij kan dit met ieder tekenprogramma maar ik zoek eigenlijk een makkelijk programmaatje hiervoor (is niet voor mezelf).
Je kunt ook internetpagina's maken, zodat je per .htm bestand een foto kunt
toevoegen. Onderaan kun je dan een hyperlink maken die naar de volgende foto
leidt. Mooi achtergrondje toevoegen en voilla. Index.htm als hoofdpagina maken,
en werkt perfect. Kun je doen met bv. Frontpage.

Kijk maar eens naar dit voorbeeld dat ik even in elkaar geprutst heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 14-04-2004 22:48 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of als je webspace hebt die PHP ondersteund kan je altijd nog kijken naar een totale webbased solution zoals: http://gallery.sourceforge.net en http://coppermine.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Snowwie schreef op 14 april 2004 @ 22:41:
[...]

Je kunt ook internetpagina's maken, zodat je per .htm bestand een foto kunt
toevoegen. Onderaan kun je dan een hyperlink maken die naar de volgende foto
leidt. Mooi achtergrondje toevoegen en voilla. Index.htm als hoofdpagina maken,
en werkt perfect. Kun je doen met bv. Frontpage.

Kijk maar eens naar dit voorbeeld dat ik even in elkaar geprutst heb.
Mmm, fotoslate ( ACD6 ) kon dat geloof ik..maarz weet het niet zeker!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Sorry voor deze schaamteloze kick. Ik hoop dat de vraag een beetje past in dit topic. Here it comes:
Ik ben op zoek naar een bedrijf dat een fotoboek kan afdrukken. Ik heb al gekeken naar o.a. MyPhotoFun en AlbumPrinter, maar die doen niet precies wat ik wil. Dit zijn de eisen:
- Goede afdruk- en papierkwaliteit
- Mogelijkheid om foto's paginagroot in het album op te nemen
- Landscape albumformaat
- Minimaal formaat 30x20cm
- Ingebonden zoals een boek, dus geen ringband o.i.d. Dit is de reden dat de genoemde drukkers afvallen.
- Mogelijkheid tot het bestellen van één enkel boek.
Ik heb ook al gekeken naar o.a. LuLu.com en die leveren wat ik zoek, maar dan wel met een minimale afname van 100 stuks :/

Dus, iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ koraks kijk eens naar de albums die de hema maakt, die schijnen heel erg mooi te zijn, echt ingebonden pagina's, mooie kaft, en veel formaten. Een tijde terug kwamen ze ook als beste uit de test van PCM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 17:44:
@ koraks kijk eens naar de albums die de hema maakt, die schijnen heel erg mooi te zijn, echt ingebonden pagina's, mooie kaft, en veel formaten. Een tijde terug kwamen ze ook als beste uit de test van PCM.
Goeie tip!! Hoewel ik regelmatig afdrukken laat maken bij de Hema, was de album-optie me nog niet opgevallen. Het ziet er op het eerste gezicht goed uit; precies wat ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 15:30
koraks schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:41:
[...]

Goeie tip!! Hoewel ik regelmatig afdrukken laat maken bij de Hema, was de album-optie me nog niet opgevallen. Het ziet er op het eerste gezicht goed uit; precies wat ik zoek!
Omdat ik zelf in de album business zit zou ik graag willen weten hoe het album jou bevallen is? En eigenlijk weer een discussie op gang brengen over welke aanbieder de beste albums op de markt brengt. De aanbieder waarbij ik zelf betrokken ben zal ik dan in het "midden" laten..

Dus iemand nog meer ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Wel, dat Hema-album heb ik inmiddels binnen. Ik heb het hier niet bij de hand, maar ik zal er toch wat over zeggen. Het album wat ik heb besteld, telt 25 pagina's (ik heb gekozen voor dubbelzijdig bedrukken) in het formaat 30x22cm (landscape dus). Kaft: rood.

De afdrukkwaliteit van de foto's is goed. Je kunt het vergelijken met foto's in een normaal, gedrukt boek. Het gebruikte papier is glanzend, niet te zwaar (ik schat ca. 100g/m2) maar ook niet te licht voor het gebruikte drukprocedé. Kortom: foto's van boekdrukkwaliteit. Als je ze van heel dichtbij bekijkt, kun je wat rastering zien, dus je haalt niet de kwaliteit van een goede fotoprint.

De kaft van dit album is lekker stevig en netjes bekleed met (in mijn geval) rood canvas. In de achterkaft is onderaan in het midden 'HEMA' gestanst. In mijn ogen niet storend; het valt ook niet echt op. De eerste pagina van het boek is een leeg voorblad. Op de laatste pagina van het boek is een 'colofon' opgenomen, met daarin een ISBN-nummer (uiteraard voor het lege album; ze kennen natuurlijk geen ISBN nummer aan je eigen album toe) en o.a. de vermelding dat de Hema het album gedrukt heeft.

De software die gebruikt wordt om het album te maken, laat m.i. nog wat te wensen over. Je bent namelijk gebonden aan de indelingssjablonen die standaard in de software aanwezig zijn. Hier is overigens een mouw aan te passen: met een teksteditor en een paar gram hersens kun je zelf je sjablonen maken. Dit wordt echter officieel duidelijk niet ondersteund. Niettemin werkten de custom-sjablonen die ik in mijn album had verwerkt, perfect.

De levertijd vond ik behoorlijk lang; ik heb een kleine maand op mijn album moeten wachten. Maar wat mij betreft is het zeker het wachten en het geld waard! Het eindresultaat oogt professioneel en degelijk. Een leuke herinnering aan een feest of vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 13:58

BaRF

bijna kerst

Racemol schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:11:
[...]

Omdat ik zelf in de album business zit zou ik graag willen weten hoe het album jou bevallen is? En eigenlijk weer een discussie op gang brengen over welke aanbieder de beste albums op de markt brengt. De aanbieder waarbij ik zelf betrokken ben zal ik dan in het "midden" laten..

Dus iemand nog meer ervaringen?
vind ik ook wel interessant om te horen, maar kan dat niet beter een ander topic worden? Dit gaat meer over het zélf maken van de layouts, terwijl album print services meestal toch vaste templates hebben :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Laatst online: 15:30
BaRF schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 07:46:
[...]

vind ik ook wel interessant om te horen, maar kan dat niet beter een ander topic worden? Dit gaat meer over het zélf maken van de layouts, terwijl album print services meestal toch vaste templates hebben :P
Ben ik met je eens.. Maar ik kan dat beter niet doen omdat ik toch min of meer betrokken ben bij een partij, dan komt het een beetje over als reclame. Terwijl ik juist geïnteresseerd ben in de mening van iedereen. Dus als iemand een topic wilt openen zou ik dat erg op prijs stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:08
Ik heb laatst ook zo'n album bij de HEMA besteld. Om het uit te proberen heb ik de kleinste versie besteld. Ik vind het idee goed en ook de software is ok.

De afdruk kwaliteit van de foto's vond ik echter zeer slecht. Korrelig en vrij donker. Terwijl als ik gewoon foto's laat afdrukken het er prima uitziet.
Ik weet niet of dit aan het formaat van het album ligt, maar ik vind het zeker geen aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

polson schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:22:
De afdruk kwaliteit van de foto's vond ik echter zeer slecht. Korrelig en vrij donker. Terwijl als ik gewoon foto's laat afdrukken het er prima uitziet.
De afdrukken laten zich ook niet vergelijken met echte foto-afdrukken. De drukmethode is zoals gebruikt voor normale boeken en de kwaliteit is dus navenant. Dat je foto's zo donker zijn uitgevallen, heeft misschien meer te maken met je post-processing en/of je monitor-instellingen; bij mij zag het er nl. wel goed uit.

Pagina: 1