Webgallery gebaseerd op een calender

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Ik ben op zoek naar een opensource oplossing voor een webgallery. Ik heb een sloot digicam foto's die ik wil plaatsen op me website via een gallery systeempje. Het moet naast de admin, en thumbnail genereer functie werken op basis van een mysql database.

Nu is er veel te vinden op sourceforge.net, hotscripts.com en freshmeat.net, maar ik heb nog een kunnen vinden die de foto's rangschikt op basis van datums.

Beetje het idee, ik ga op vakantie, en iedereen kan per dag zien welke foto's ik gemaakt heb. Soort van weblog per dag, alleen zie je dan geen tekst maar mijn digipics. En of je daar dan comments aan kan toevoegen of favorites, dat is handig maar geen pre.

Ik heb me al rot gezocht, maar de meeste gallery's werken gewoon via een mapje aanmaken, die zie je op de frontend, met wel een datum erbij, maar ik wil dus dat de mapjes de datums zijn (zonder dat ik dat handmatig hoef te doen). Liefst gewoon een calender venstertje, waar de dag oplicht als er foto's in zitten.

Weet iemand een link of site die zoiets heeft dat ik gratis kan installeren en proberen.

Thanx!:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: op verzoek naar Fotografie :)

[ Voor 114% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2004 01:35 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik zal deze thread maar een schop verkopen dan. Met een nogal zure nasmaak overigens, maar dat terzijde.

Ik ga een schaamteloze search-vraag stellen ;)

Net zoals jullie allemaal maak ik verschillende soorten foto's, je zou ze in een vier- of vijftal categorien kunnen plaatsen:
- Werk
- Prive
- Detailwerk/licht/spelen
- Opvallende dingen
- Overig ;)

Ik wil die wel eens in een soort site met galleries online zetten, het liefst met een soort dubbele navigatie: Via een kalender en via de verschillende categorien. Als het even kan zou ik per categorie ook een ietwat aangepaste stylesheet willen gebruiken, bijvoorbeeld vrij sober en zakelijk voor mijn werkgerelateerde spul, maar weer iets vrolijks voor prive, iets artsies voor iets anders etc.

Nu wordt het nog lastiger: Ik wil mijn werk categorie graag opdelen in 2 onderdelen:
1- Open voor iedereen, eventueel met een soort reactiemogelijkheid
2- Gesloten, alleen open voor opdrachtgevers, bekenden e.d.
Maar dan moet ik dus met een rechtensysteem gaan werken, met logins en nog veel meer, wat weer lastig wordt. En als we het toch lastig maken: ik zou graag de backend vrij simpel willen hebben, iets met MySQL willen doen voor een databaseje en foto's in batches kunnen uploaden, waarna het progje/script/whatever thumnails bouwt.

Samenvattend:
- Navigatie in categorien en via een kalenderfunctie
- Stylesheets in te stellen per categorie
- Categorien waar via een rechtenstructuur(tje) een wachtwoord op kan
- MySQL voor een databaseje (kalender koppelen aan foto's, rechtenstructuur etc)
- Upload in batches (via FTP als het kan), progsel resized

Wie o wie kan me helpen? Ik heb erg lang gezocht en heb niets gevonden dat dit alles mogelijk maakt. Wie heeft de gouden tip?

Ik heb overigens (via de TS) iets gevonden dat erg dicht in de buurt komt, maar geen mogelijkheid lijkt te hebben voor verschillende stylesheets en het heeft geen kalenderfunctie. (Het heet 4 Images overigens)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

is 4image niks hiervoor? ( http://www.4homepages.de/ )

kweet alleen niet of het mogelijk is via een kalender te browsen, maar het heeft categorien, rechtenstructuur, redelijk uitgebreid controlpanel en je kan foto's via ftp uploaden en eventueel online resizen

edit.. nevermind.. had over je laatste regel heengelezen :|

[ Voor 12% gewijzigd door Spikey op 07-04-2004 11:54 ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Floris schreef op 05 april 2004 @ 23:53:
Ik zal deze thread maar een schop verkopen dan. Met een nogal zure nasmaak overigens, maar dat terzijde.

Ik ga een schaamteloze search-vraag stellen ;)

Net zoals jullie allemaal maak ik verschillende soorten foto's, je zou ze in een vier- of vijftal categorien kunnen plaatsen:
- Werk
- Prive
- Detailwerk/licht/spelen
- Opvallende dingen
- Overig ;)

Ik wil die wel eens in een soort site met galleries online zetten, het liefst met een soort dubbele navigatie: Via een kalender en via de verschillende categorien. Als het even kan zou ik per categorie ook een ietwat aangepaste stylesheet willen gebruiken, bijvoorbeeld vrij sober en zakelijk voor mijn werkgerelateerde spul, maar weer iets vrolijks voor prive, iets artsies voor iets anders etc.

Nu wordt het nog lastiger: Ik wil mijn werk categorie graag opdelen in 2 onderdelen:
1- Open voor iedereen, eventueel met een soort reactiemogelijkheid
2- Gesloten, alleen open voor opdrachtgevers, bekenden e.d.
Maar dan moet ik dus met een rechtensysteem gaan werken, met logins en nog veel meer, wat weer lastig wordt. En als we het toch lastig maken: ik zou graag de backend vrij simpel willen hebben, iets met MySQL willen doen voor een databaseje en foto's in batches kunnen uploaden, waarna het progje/script/whatever thumnails bouwt.

Samenvattend:
- Navigatie in categorien en via een kalenderfunctie
- Stylesheets in te stellen per categorie
- Categorien waar via een rechtenstructuur(tje) een wachtwoord op kan
- MySQL voor een databaseje (kalender koppelen aan foto's, rechtenstructuur etc)
- Upload in batches (via FTP als het kan), progsel resized

Wie o wie kan me helpen? Ik heb erg lang gezocht en heb niets gevonden dat dit alles mogelijk maakt. Wie heeft de gouden tip?

Ik heb overigens (via de TS) iets gevonden dat erg dicht in de buurt komt, maar geen mogelijkheid lijkt te hebben voor verschillende stylesheets en het heeft geen kalenderfunctie. (Het heet 4 Images overigens)
http://coppermine.sourceforge.net/ maar geen kalender ook. Wel mogelijk om op datum te sorteren. Zal trouwens niet zo moeilijk moeten zijn om een php-scriptje te maken dat de folderstructuur uitleest en de mappen aanmaakt in de database. (je kan namelijk complete mappen uppen via FTP bij coppermine en deze "batch processen")

Versie 1.3 zal trouwens wat leuker zijn, hoewel die nog in beta is.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp