Demon of TweakDSL

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort overstappen van chello ;) naar een adslprovider. Mijn oog is gevallen op Demon of TweakDSL 8192/1024 (zit 700 meter van de centrale) Alleen ik kan nog geen keuze maken.

Prijs is nagenoeg geen verschil en de snelheid is ook hetzelfde. Demon heeft een goede newsserver maar deze is gecapped. Hoe is dit bij Tweakdsl? Naar eigen zeggen is deze volledig. Maar is deze ook gecapped?

Tweakdsl geeft momenteel ook een gratis modem weg en over aansluitingskosten zie ik niks staan. Scheelt toch weer 175 euro met Demon.

Dataverkeer: Lijkt me in tegenstelling tot chello geen probleem bij beide. Hoor al getallen van 400GB p/maand zonder gezeur bij Demon. Op Tweakdsl.nl staat geen datalimiet. Ik neem aan dat ik met 100/150GB p/maand geen problemen bij beide krijg?

Alles bij elkaar heb ik een voorkeur voor Tweakdsl, enige waardoor ik twijfel is dat Demon toch een kwaliteitsprovider met een goede naam is. Van Tweakdsl weet ik nog niet zoveel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 17:21

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

geen tweakdsl .... dat is cambrium. En onder cambrium valt ook my adsl (mycom) en cambrium kan op dit moment absoluut de stroom nieuwe klanten niet aan. (weet ik van iemand die bij mycom werkt). Dus dan toch maar demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Master_Egg schreef op 07 april 2004 @ 10:34:
geen tweakdsl .... dat is cambrium. En onder cambrium valt ook my adsl (mycom) en cambrium kan op dit moment absoluut de stroom nieuwe klanten niet aan. (weet ik van iemand die bij mycom werkt). Dus dan toch maar demon.
Mycom, geldt die gratis computeractie nog :) Je zegt Cambrium kan de nieuwe stroom klanten niet aan. Bedoel je hiermee dat het langer duurt voordat je aangesloten bent? Want opzich heb ik geen haast. Zit nog een poosje vast aan Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 22:35
Dan neem ik aan dat je een korter dan een jaar bij chello zit?. Ik was namelijk binnen een maand van chello af. Tenminste, ik had 22 maarte en opzegbrief op de post gedaan. 25 Maart stond ik verbaasd, ik werd maar zo gebeld door chello over de opzegging. Doordat de brief 23 maart was binnengekomen en ik een maand opzegtermijn had was 23 april mijn opzegdatum. Die dag komt er nu ook een monteur langs om die modem op te halen. Nu maar hopen dat Telebyte (daar heb ik voor gekozen) 22/23 april bij mij thuis is.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GAEvakYD schreef op 07 april 2004 @ 10:43:
Dan neem ik aan dat je een korter dan een jaar bij chello zit?. Ik was namelijk binnen een maand van chello af. Tenminste, ik had 22 maarte en opzegbrief op de post gedaan. 25 Maart stond ik verbaasd, ik werd maar zo gebeld door chello over de opzegging. Doordat de brief 23 maart was binnengekomen en ik een maand opzegtermijn had was 23 april mijn opzegdatum. Die dag komt er nu ook een monteur langs om die modem op te halen. Nu maar hopen dat Telebyte (daar heb ik voor gekozen) 22/23 april bij mij thuis is.
Ja zit pas 2 maanden bij Chello :) Je kan hem wel stopzetten maar dan betaal je geloof ik iets van 150 euro opzegkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

Ik heb zelf TweakDSL, ben ik momenteel erg tevreden mee.

K haal sinds de verhuizing naar de cisco 10k weer top snelheden, die liggen dus rond de 850kB/sec tot 900kB/sec.

De newsserver van Tweak draaid nu weer als een tiet, hij heeft slechts 4 TB, dus de retentie is niet echt bijzonder goed, maar de volledigheid van nieuwe shit is perfect.

Er is geen cap op de verbinding, dus lekker @ max leechen van de newsserver.

Nu met de vervanging van de wijkcentralens is de keuze op BBned providers wel erg verstandig, met TweakDSL haal ik dus nu op elke nederlandze server een dos ping van rond de 8 a 9 ms. (Dit zou je met Demon ook moeten halen, maar die hebben b'tje problemen momenteel).

K heb van meerdere mensen al gehoord dat Demon de laatste tijd erg veel last heeft van hoge pings tijdens de piek uren, en lage download snelheden. Dit komt omdat Demon nu bezig is met het doorvoeren van de nieuwe snelheden, bij TweakDSL is dit December 2003 al afgerond.

Ik neem echter aan dat deze problemen niet van langdurige aard zijn, gezien dit toch een kwaliteits provider is.

De keuze of demon of Tweak, tjah ik vond het ook een moeilijke keuze, en heb uiteindelijk voor Tweak gekozen puur omdat zij geen datalimiet hanteren. Hier heb ik dus ook nog nooit troubles mee gehad, ook niet wanneer er meer dan 300GB per maand wordt verbruikt (ik ben niet de enige gebruiker van deze lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
TweakDSL heeft toch een datalimiet van 80GB pm?. Demon gebruikt FUP alleen gebruikt die niet. Maar dat deed chello ook niet tot 2 maanden geleden. Dat icm speedtest.nl was mijn reden om naar Telebyte te gaan ipv TweakDSL en Demon.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sa1 schreef op 07 april 2004 @ 10:55:

De newsserver van Tweak draaid nu weer als een tiet, hij heeft slechts 4 TB, dus de retentie is niet echt bijzonder goed, maar de volledigheid van nieuwe shit is perfect.

Er is geen cap op de verbinding, dus lekker @ max leechen van de newsserver.
Dat is idd een verschil met Demon. Met Demon zul je toch weer een een payserver erbij moeten nemen wil je op volledige snelheid kunnen leechen. Wat is de retentie van de grote groepen ongeveer? Als dit 3 a 4 dagen is ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GAEvakYD schreef op 07 april 2004 @ 10:58:
TweakDSL heeft toch een datalimiet van 80GB pm?. Demon gebruikt FUP alleen gebruikt die niet. Maar dat deed chello ook niet tot 2 maanden geleden. Dat icm speedtest.nl was mijn reden om naar Telebyte te gaan ipv TweakDSL en Demon.
80GB lijkt me wel heel weinig. Dat zijn Chello praktijken :) In de voorwaarden avn TweakDSL staat: TweakDSL kent geen limieten op dataverkeer gegenereerd door een Internetverbinding, voor Homepages bestaat wel een limiet van 5 GigaByte per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:25

Sa1

GAEvakYD schreef op 07 april 2004 @ 10:58:
Hoe kom je er in gods naam bij dat TweakDSL een datalimiet heeft van 80GB???

Tis dus gewoon niet waar, tweak hanteerd gewoon geen download limiet.

De retentie in de grote groepen is rond de 3 dagen, zal niet echt meer zijn denk. Er wordt ongeveer voor 1.2TB gediscuseerd op hen newsserver. Dus misschien iets meer dan 3 dagen, maar niet veel meer. Ik kan namelijk op http://news.tweakdsl.nl zien wat er verbruikt wordt, k meen echter dat alleen TweakDSL klanten dat kunnen inzien.

edit:
Verkeerd informeren kan natuurlijk altijd .., maar een provider keuze maken op basis van Speedtest gegevens.. ai ai ai, nu staat Tweak op 5 bij speed test.

[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 07-04-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ow dan heb ik mezelf dus verkeerd geinfomeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik zat ook erg te twijfelen of een grote provider of tweakdsl. Heb zelf voor Tweakdsl gekozen wel wat kleine factuur problemen in het begin en werd slecht opgelost waarschijnlijk door drukte. Maar verder is het een super lijntje, met goede newsserver. Soms een beetje rommelig lijkt het met vernieuwingen etc maar je hoort ook alles wat er gedaan word en gaat veranderen etc.. als je weinig wilt weten over de provider zelf en een nrtje wilt zijn etc neem dan wat groter zoals demon maybe ook wat betere service etc. :/

Overigens tweakdsl:

Geen dataverkeer
news server geen capped maar max 8 connection echt genoeg !

Neem verder effe een blik in het tweakdsl topic ;)
TweakDSL *new and/or improved* deel 5

[ Voor 19% gewijzigd door _MaLa_ op 07-04-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Maar waarom denkt niemand over Telebyte na?. Ik hor en lees een heleboel zeer positieve ervaringen. Ook daar hebben ze een eigen newsserver die goed gevuld is met binaries.

Stukje van speedtest.nl
[code]
Abbo Speed Users Tests Prijs/per maand
8. TweakDSL UltraDSL ADSL bbned 647.53 67 2135 69.95
11. Telebyte Personal ADSL Wide Open 612.53 53 1646 54.95
13. Demon Demon DSL Express 589.80 485 15596 65.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GAEvakYD schreef op 07 april 2004 @ 13:55:
Maar waarom denkt niemand over Telebyte na?. Ik hor en lees een heleboel zeer positieve ervaringen. Ook daar hebben ze een eigen newsserver die goed gevuld is met binaries.

Stukje van speedtest.nl
[code]
Abbo Speed Users Tests Prijs/per maand
8. TweakDSL UltraDSL ADSL bbned 647.53 67 2135 69.95
11. Telebyte Personal ADSL Wide Open 612.53 53 1646 54.95
13. Demon Demon DSL Express 589.80 485 15596 65.00
Die nieuwsserver is momenteel open voor iedereen. Heb net ff gekeken, hij is net zo slecht als chello en je mag maar 1 lijntje open hebben. Maar...... het kan ook zo zijn dat dit alleen geldt voor niet Telebyte abbo's en dat voor mensen met Telebyte hij wel volledig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 14:52:
[...]

Die nieuwsserver is momenteel open voor iedereen. Heb net ff gekeken, hij is net zo slecht als chello en je mag maar 1 lijntje open hebben. Maar...... het kan ook zo zijn dat dit alleen geldt voor niet Telebyte abbo's en dat voor mensen met Telebyte hij wel volledig is.
Ah Goede tip. Kan ik tot ik TB heb alvast gebruik maken daarvan. Ze hebben die newsserver pas een maand in de lucht ofzo. Hopen dat het gauw beter word dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb ook de afweging tussen Demon en TweakDSL "moeten" maken. Uiteindelijk heb ik voor Demon gekozen en wel (ongeveer) om de volgende redenen:

Argumenten voor Demon:
• Toen ik Demon aanvroeg was er ook een gratis modem en geen aansluitkosten;
• 2048/512 (nu 8/1 Mbps) voor €65,-. Goedkoper dan TweakDSL dus;
• Professionele ISP met een lange geschiedenis van kwaliteit. Site ziet er ook professioneel uit!!

Argumenten tegen Demon:

• Geen mogelijkheid tot zelf je reverse DNS bepalen zoals bij Xs4All.

Argumenten voor TweakDSL:

• Schijnbaar wel reverse-DNS-mogelijkheden als je het expliciet vraagt.

Argumenten tegen TweakDSL:

• Duurder dan Demon;
• TweakDSL geeft nergens informatie over de door hun gehanteerde overboeking;
• Ik vind persoonlijk TweakDSL een stelletje a-sociale prutsers en de argumenten hiervoor zijn:
    - Op hun site kwamen spelfouten en andere fouten voor;
    - Heb hun daarover gemailt. NOOIT een mail teruggehad als bedankje;
    - Ze missen een doctype boven hun site. En dat noemt zich TweakDSL? Beetje pruts-gevoel krijg ik daarbij.

Al met al heb ik dus voor Demon gekozen. Afgezien van de huidige ping-problemen ben ik zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op 07 april 2004 @ 16:30:
Ik heb ook de afweging tussen Demon en TweakDSL "moeten" maken. Uiteindelijk heb ik voor Demon gekozen en wel (ongeveer) om de volgende redenen:

Argumenten voor Demon:
• Toen ik Demon aanvroeg was er ook een gratis modem en geen aansluitkosten;
• 2048/512 (nu 8/1 Mbps) voor €65,-. Goedkoper dan TweakDSL dus;
• Professionele ISP met een lange geschiedenis van kwaliteit. Site ziet er ook professioneel uit!!

Argumenten tegen Demon:

• Geen mogelijkheid tot zelf je reverse DNS bepalen zoals bij Xs4All.

Argumenten voor TweakDSL:

• Schijnbaar wel reverse-DNS-mogelijkheden als je het expliciet vraagt.

Argumenten tegen TweakDSL:

• Duurder dan Demon;
• TweakDSL geeft nergens informatie over de door hun gehanteerde overboeking;
• Ik vind persoonlijk TweakDSL een stelletje a-sociale prutsers en de argumenten hiervoor zijn:
    - Op hun site kwamen spelfouten en andere fouten voor;
    - Heb hun daarover gemailt. NOOIT een mail teruggehad als bedankje;
    - Ze missen een doctype boven hun site. En dat noemt zich TweakDSL? Beetje pruts-gevoel krijg ik daarbij.

Al met al heb ik dus voor Demon gekozen. Afgezien van de huidige ping-problemen ben ik zeer tevreden :)
Idd bij Demon ziet er allemaal wat professioneler uit. Maar wat me stoort bij Demon is de newsserver waar je flink gecapped word. Je zult dan dus toch een payservertje erbij moeten nemen, wil je optimaal gebruik willen maken van je snelheid. Hierdoor ben je weer wat duurder uit dan TweakDSL + de 175 euro entrykosten/modem die ook wel fors zijn natuurlijk.

Die 2 nadelen maken tweakdsl op dit moment net wat interessanter voor mij. Ben nog niet 100% zeker, maar ik denk dat ik voor TweakDSL ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 17:08:
[...]

Idd bij Demon ziet er allemaal wat professioneler uit. Maar wat me stoort bij Demon is de newsserver waar je flink gecapped word. Je zult dan dus toch een payservertje erbij moeten nemen, wil je optimaal gebruik willen maken van je snelheid. Hierdoor ben je weer wat duurder uit dan TweakDSL + de 175 euro entrykosten/modem die ook wel fors zijn natuurlijk.

Die 2 nadelen maken tweakdsl op dit moment net wat interessanter voor mij. Ben nog niet 100% zeker, maar ik denk dat ik voor TweakDSL ga.
Je ziet bij mijn vergelijking dan ook geen newsserver-meuk staan, omdat ik daar simpelweg geen gebruik van maak :)

Ik kan me voorstellen dat de newsserver je keuze sterk kan beïnvloeden; dit waren slechts mijn voor- en nadelen, aangezien ik mn meuk wel ergens anders vandaan haal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Ik weet niet of het voor alle tweakdsl gebruikers opgaat, maar een vriend van me is sinds kort overgegaan van @home naar tweakdsl, en zit vrij vaak met een isdn lijn op internet omdat tweakdsl er uitligt. Geloof dat dit bijna elke week wel een keer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Scorpion schreef op 07 april 2004 @ 17:29:
Ik weet niet of het voor alle tweakdsl gebruikers opgaat, maar een vriend van me is sinds kort overgegaan van @home naar tweakdsl, en zit vrij vaak met een isdn lijn op internet omdat tweakdsl er uitligt. Geloof dat dit bijna elke week wel een keer gebeurt.
Als je alle delen van TweakDSL *new and/or improved* deel 5 doorleest, dan kom je volgens mij idd erg veel disconnects tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Demon, wel is waar een 512/256 lijntje maar daar pomp ik ongeveer ook 60-80% van het maximum door wat mogelijk is. En nooit gezeur, betaal'maar 20euro en had verwacht dat ze wel wat strenger zouden zijn. Maarja volgens mij heeft BBned toch juist bij alle providers capaciteit problemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20

mjl

Ugh

Ik heb zelf destijds voor demon gekozen, niet duur (kan goedkoper maar dan zit je bij fast-xs en dat wil je zeker niet), Supernieuws nieuws server (hoevwel ik er nog geen gebruik van gemaakt heb). Overboeking 1:25 (bbnet). Gratis helpdesk, je zit soms een 45 minuten te wachten maarja het is toch gratis. Onbeperkte e-mail, wel jammer dat het niet duidelijk staat dat dit een one mailbox catch all systeem is want nu heb ik dus een eigen mailserver geinstalleerd om alle adressen weer op te splitsen. Destijds een goede aanbieding gratis aansluiten en gratis modem, is nu wel wat duurder maar aangezien ze de laatste tijd aardig hebben geinvesteerd in snellere hardware zal er wel weer zo'n aanbieding komen zodra er genoeg beschikbaarheid is.

Wel jammer dat ik al 3,5 maand moet wachten tot ik uberhaupt een snelheids verhoging kan aanvragen omdat ze dus met die upgrades bezig zijn.

Al met al redelijk tevreden, nog geen enkele keer onaangekondigd offline geweest. (een 4 keer 'snachts vanwege upgrades aan het netwerk maar dat was niet meer dan een 15 minuutjes ofzo).

Het modem wat ze leveren (Zyxel) vind ik top, kan ook gebruikt worden als 1 ports router, wordt wel niet door ze ondersteund maar als het eenmaal stabiel is het prima.

Verder, vast ip en nog geen gezuer gehad over een FUP overschrijding.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

ik wil ook tweakdsl of demon _/-\o_ , want bijna alles is beter als wat ik nu heb . sucky @home breedband , de fenomenale 170 kpbs word hier gehaald :'( . en dat ook nog es met een kote ping , gemideld zo rond de 80 |:( nou dat is lekker counterstrike , iedereen daar t spele met gem 16 en da kom jij aan . :O . maar ja misschien krijg ik t wel voor me verjaardag . :P

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Ik heb TweakDSL en ik weet uit *kuch* betrouwbare bron *kuch* dat er wordt gewerkt aan een nieuwe site, verder schijnt er een fikse uitbreiding van de nieuwsserver aan te komen waardoor de retentie meer dan 6 dagen moet worden.

Wat ik overigens mis in al die mensen die prijzen noemen:
Eenmalige kosten, kosten voor het modem, jaarlijkse "administratiekosten" (SpeedXS) etc. Als je dat allemaal meetelt dan is TweakDSL ineens zo duur niet meer. Tel daarbij op dat je je eigen domein aan je eigen vaste IP kunt hangen, dat je zelf een rDNS in kunt stellen en dat er geen datalimiet is... Ik wist het wel... (Maarja ik heb deze week 2 jaar mijn lijn... :P)

Scorpion: Is er niet meer aan de hand? Want voor zover ik hoor (en ik hoor nogal wat) zijn er niet zo heel veel mensen met dergelijke problemen...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 17:21

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Osiris schreef op 07 april 2004 @ 17:14:
[...]

Je ziet bij mijn vergelijking dan ook geen newsserver-meuk staan, omdat ik daar simpelweg geen gebruik van maak :)

Ik kan me voorstellen dat de newsserver je keuze sterk kan beïnvloeden; dit waren slechts mijn voor- en nadelen, aangezien ik mn meuk wel ergens anders vandaan haal :P
*knip*

[ Voor 22% gewijzigd door Master_Egg op 08-04-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Floris schreef op 07 april 2004 @ 17:52:
Als je dat allemaal meetelt dan is TweakDSL ineens zo duur niet meer. Tel daarbij op dat je je eigen domein aan je eigen vaste IP kunt hangen, dat je zelf een rDNS in kunt stellen en dat er geen datalimiet is... Ik wist het wel...
Demon had de aanbieding van gratis modem tijden terug ook :)

Eigen rev-dns zou voor velen nutteloos zijn. Al zijn er wel veel Tweakers mét website, er zijn er ook nog genoeg zonder. Voor mij zou 't alleen leuk voor op IRC zijn, maar met een IPv6-tunnel werkt het ook.
Demon heeft overigens een FUP waar je nooit wat van merkt (nog NOOIT iemand over gehoord that is en als je Arno's MRTG bekijkt.... :X 8)7). Officieel wel een limiet, maar in de praktijk merk je er niets van.

Als dit de enige voordelen t.o.v. Demon zijn is mijn keus ook snel gemaakt ja :) Dan kies ik liever voor een bedrijf met goeie, lange geschiedenis en met een goedkoper abo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja neem geen tweak phuuuuuuuuuuuuuuu

Ik word er moe van van heel Tweak en vooral erg teleurgesteld dat ben ik ook.

Kijk je neemt adsl bij tweak komt er een buurman bij je en die ziet snelheid en dat wil hij ook wat beveel je dan aan tweak.

Het is nu bijna 8 weken geleden en nog niks het was beloofd voor vandaag maar hij kreeg weer tehoren nee is nog niks aan gebeurd en wat word je daar van enorm moe en erg teleurgesteld.

Nu heeft hij gelijk tegen de geen aan de andere kant vandaag gezegt ik hoef het niet meer dus nu maar een abo bij een ander aangevraagd die hopelijk wel wat sneller kan leveren ZUCHT.

Om maar over de nieuws sever te zwijgen die iederekeer op ze kont ligt
gr,

Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 23:08:

Ik word er moe van van heel Tweak en vooral erg teleurgesteld dat ben ik ook.

Kijk je neemt adsl bij tweak komt er een buurman bij je en die ziet snelheid en dat wil hij ook wat beveel je dan aan tweak.

Het is nu bijna 8 weken geleden en nog niks het was beloofd voor vandaag maar hij kreeg weer tehoren nee is nog niks aan gebeurd en wat word je daar van enorm moe en erg teleurgesteld.

Nu heeft hij gelijk tegen de geen aan de andere kant vandaag gezegt ik hoef het niet meer dus nu maar een abo bij een ander aangevraagd die hopelijk wel wat sneller kan leveren ZUCHT.

Om maar over de nieuws sever te zwijgen die iederekeer op ze kont ligt
gr,

Wilco
Ook welkom op dit forum. :/ Check je spelling ff |:(

FF over de newsservers van de huidige providers:

Er zijn gewoon geen NL providers die een erg goede newsserver draaien.
Daarvoor moet je gewoon een payaccount nemen, voor rond de 13euro per maand kun je onbeperkt gebruik maken, en met een goede retentie. 't kost bakken met geld zon newsserver.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 20-04-2004 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SandeR schreef op 20 april 2004 @ 23:13:
Hmm............ ja inderdaad :|
Er zijn gewoon geen NL providers die een goede newsserver draaien.
Daarvoor moet je gewoon een payaccount nemen, voor rond de 13euro per maand kun je onbeperkt gebruik maken, en met een goede retentie.
Wel hoor :

1. XS4ALL + Planet
2. Demon
3. ZonNet (die van Versatel weinig te vinden maar daarom ook als 3de..)

That's IT zo'n beetje ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandeR schreef op 20 april 2004 @ 23:13:
[...]

FF over de newsservers van de huidige providers:

Er zijn gewoon geen NL providers die een erg goede newsserver draaien.
Daarvoor moet je gewoon een payaccount nemen, voor rond de 13euro per maand kun je onbeperkt gebruik maken, en met een goede retentie. 't kost bakken met geld zon newsserver.
Tja mijn spelling was nou niet echt goed maar ja de boodschap kwam wel over.
Ik ben niet helemaal nieuw mijn vorige account werkte niet meer dus maar even een nieuwe aangemaakt.

Tja ik lees ook veel in de news groepen zelfs daar ben ik regelmatig berichten kwijt die nog maar net gepost zijn en dan moet ik zoeken via google om ze toch nog te kunnen lezen want ze staan er wel maar niet via de server van tweak.

Tja aangezien tweak zelf geen nieuws groepen heeft zag ik er een geheel onafhankelijk alt.nl.klagen.tweakdsl

gr,

Wilco

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:48
nero355 schreef op 20 april 2004 @ 23:20:
[...]

Hmm............ ja inderdaad :|

[...]

Wel hoor :

1. XS4ALL + Planet
2. Demon
3. ZonNet (die van Versatel weinig te vinden maar daarom ook als 3de..)

That's IT zo'n beetje ;)
Die zijn wel aardig, maar toch is er vaak wat mee mis, lees ik her en der :)
T haalt iig niet de kwaliteit van een betaalde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Demon koopt toch een nieuwsdienst in? Als in: die hebben ze niet in eigen beheer dacht ik.

djwizzz: Wat is de reden dat er niks aan is gebeurt dan? Is er een capaciteitsprobleem ofzo per ongeluk? BBned heeft namelijk nogal capaciteitsissues heb ik begrepen, het lijkt me dat je dan als ISP hoog en laag kunt springen, maar BBned eenvoudigweg niet levert. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:43

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 23:08:

** heel verhaal **

Wilco
Helaas begin ik ook genoeg te krijgen van tweakdsl..

Na erg leuk en goed contakt voor de levering van de DSL lijn is het nu kommer en kwel :S
Anderhalve week geleden is de lijn actief en elke dag valt in mijn SMC 2804 wireless router de connectie van tweakdsl weg. het enige wat dan helpt is het uit en aan zetten van het ASUS DSL modem. "kan aan SMC liggen"denk ik dan.. dus ik sluit ASUS DSL modem aan op een gewone PC (was voorheen ook al routertje onder @home als ISP) maar ook daar het zelfde probleem : geen internet, IP adres "verloren"en ipconfig (-release, -renew) verkrijgt geen nieuw IP adres.

Dit alles is technisch dus ik probeer zo goed mogelijk dit alles te verwoorden richting Tweakdsl helpdesk en zelfs in Email.
er word een eerste oplossing bedacht door tweakdsl : een vast IP adres !

En toen begon de ellende :
Ik stuur een mailtje met verzoek tot vast IP adres en gegevens ( MAC adres en zo ) en vanaf die tijd word er niet meer gezocht naar een oplossing van mijn probleem door TWeakDLS maar word er alleen heen en weer gediscusieerd waarom een vast IP adres niet nodig zou moeten zijn, dat een "cloned" MAC adres in SMC 2804 wel eens voor problemen zou kunnen zoregn ( duhh jah als je de NIC met zelfde MAC adres van de PC ook in het netwerk heb draaien wel jah. maar dat heb ik dus niet)

Samenvattend : ik loop al ruim een week heen en weer te bellen en te mailen zonder dat er een oplossing bedacht word door tweakdsl.
Ik weet inmiddels de oorzaak al wel : of het ASUS modem is brak of ze lopen in hun eigen netwerk zo te Kl*ten ( want ik heb IP ranges 82.x.198.x tot 82.x.200.x, 217.x.x.x gehad in die 2 weken tijd !) dat ze zelf niet meer weten wat er gebeurd.

Kortom : zit je te denken aan tweakdsl ? ik zou nog een keer kijken hoe belangrijk je het vindt om bij een helpdesk serieus genomen te worden en dat een probleem ook opgepakt word !

[ Voor 4% gewijzigd door geintje op 01-05-2004 15:47 . Reden: time flies when you're in trouble ]

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 10:32:

Dataverkeer: Lijkt me in tegenstelling tot chello geen probleem bij beide. Hoor al getallen van 400GB p/maand zonder gezeur bij Demon. Op Tweakdsl.nl staat geen datalimiet. Ik neem aan dat ik met 100/150GB p/maand geen problemen bij beide krijg?
tweakdsl koopt het whitelabel product inderaad in bij Cambrium (www.cambrium.nl) en overboeking op de bbned dienst die gebruikt wordt (net als bij iedere andere isp in dit prijssegmanet) is 1:25. De dienst hoeft hierdoor niet minder of beter te zijn overigens. Alleen is de communicatie weg iets lager bij problemen.

Door de overboeking is 400GB (zelfs 2TB) per maand mogelijk (als je lijn echt 8Mbit synced). Maar als teveel mensen dat verkeer hebben per maand stort de hele boel in elkaar alleen ;)

(als mensen er nu geen gezeur mee hebben zegt dat natuurlijk niet dat het over 2 maanden ook nog zo is)

Bij tweakdsl lees ik:
TweakDSL kent geen limieten op dataverkeer gegenereerd door een Internetverbinding, voor Homepages bestaat wel een limiet van 5 GigaByte per maand.
maar ietsje lager:
Om het gebruik van de Internetverbinding(en) voor iedereen mogelijk te houden, wordt gevraagd om medewerking te verlenen aan activiteiten zoals die redelijk door TweakDSL gevraagd kunnen worden.

Mocht de Contractant zich niet aan deze regels houden, heeft TweakDSL het recht de Internetverbinding te verbreken, en de overeenkomst met de Contractant te ontbinden of op te schorten.
Lijkt er in mijn opinie op dat 'geen limiet' niet betekent 'ongelimiteerd' maar 'geen vaste limiet' en dat is iets heel anders volgensmij.

100 a 150GB moet geen probleem zijn lijkt me.

Dat de snelheid gelijk is hoeft helemaal niet natuurlijk!

De snelheid welke jij bedoelt is de lijn snelheid van de bbned adsl verbinding tussen jou en je ISP. Deze wordt gelimiteerd door lijnlengte/lijnkwaliteit. Maar hoeveel snelheid je werkelijk door je lijn haalt hangt af van waar/bijwie/hoeveel bandbreedte wordt ingekocht voor internationaal verkeer.

Zo is het best mogelijk dat als je iets download uit de USA dat je met een full-open adsl lijn bij ISP-A 100KB/s haalt met met ISP-B 500KB/s.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 01-05-2004 11:47 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dus je DSL doet het niet goed, heb je je bekabeling gechecked, heb je in dat SMC-meukiemeukieding DHCP uitstaan? Weet je zeker dat je bridge nog goed werkt? je hebt geen geintjes uitgehaald met spoofing van MAC-adressen, je hebt geen WEP- en andere rare keys aanstaan in je WLAN-ding waardoor er fouten op kunnen treden (of hebt dat minstens uitgesloten). En heb je al eens bedacht dat het MAC-adres dat jij spoofed wel eens een adres kan zijn dat iemand anders gebruikt? ;)

Het kan ook gewoon zijn dat KPN/BBned ergens een fout heeft gemaakt, dat je bridge kapot is of je splitter, dat er een kabeltje kapot is etc. etc. Heb je die splitter al getest? Heb je al een andere bridge/router geprobeert?

Dat je IP's uit 3 ranges hebt gehad zegt trouwens helemaal niks, je hebt namelijk geen vast IP en dus word er gewoon uit verschillende ranges uitgedeelt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geintje schreef op 01 mei 2004 @ 10:20:
[...]

Kortom : zit je te denken aan tweakdsl ? ik zou nog een keer kijken hoe belangrijk je het vindt om bij een helpdesk serieus genomen te worden en dat een probleem ook opgepakt word !
Zelf heb ik nooit problemen gehad met de service van tweakdsl. Het zijn oprechte mensen die er alles aan doen om zo snel mogelijk de lijn weer in orde te maken mocht er een probleem zijn. De laatste tijd is de verbinding perfect ik heb niks te klagen ga zo door tweakdsl ! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ook hier geen problemen met T.dsl. Ze hebben een tijdje gehad dat hun routers erg buggy waren, maar dat is gelukkig achter ons.

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik in principe alleen van hun lijn gebruik maak. Draai zelf ftp/mail/web enz enz

btw: sa1 jij werkt toch bij tweak ??

[ Voor 8% gewijzigd door Pim. op 03-05-2004 15:50 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
hmmm ik zit nu ook te twijfelen of doorgaan met chello entry (omzetting van oud tebecai 128/128 500mb naar chello entry 400/128) of naar adsl. Ik zat altijd goed want ik had ooit eens een modem verwisseld ;). Als ik via ADSLmetacrawler.com kijk zie ik niet alle ADSL ISPs.

Ik dacht ook aan Demon ADSL. Wat is nu de goedkoopste 8/1mbit ISP? Geen actie prijzen.

[ Voor 17% gewijzigd door Pascal Saul op 03-05-2004 16:06 ]

Pagina: 1