[Algemeen] Meerdere schijven tegelijkertijd defraggen

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Hallo :w,

Is het mogelijk dat ik twee van mijn harddeschijven tegelijkertijd ga defragmenteren? Het zou namelijk wat tijd schelen; maar ik weet niet zeker of het conflicten zou kunnen veroorzaken?

Want dan doe ik ze liever wel één voor één...

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Volgens mij gaat 't geen conflicten geven, maar als je de 'standaard' defragmenteersoftware van Windows gebruikt, kan het gewoon niet!
Dan krijg je zo'n melding of je de eerste wilt stoppen, omdat je er maar één tegelijk mag ;)

United we stand, and divided we fall

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik ken geen enkele tool die dat kan; en als het kan zal het zeker geen snelheidwinst opleveren :) Dus ik denk dat je een andere manier moet vinden om deze tijd te doden :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:12
Norton SpeedDisk kan dat (onderdeel van Norton Utilities)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Spider.007 schreef op 06 april 2004 @ 20:17:
Ik ken geen enkele tool die dat kan; en als het kan zal het zeker geen snelheidwinst opleveren :) Dus ik denk dat je een andere manier moet vinden om deze tijd te doden :P
Diskkeeper en O&O o.a. kunnen het wel. Uiteindelijk maakt het niets uit qua tijd trouwens.

ARME AOW’er

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Norton Speed Disk (onderdeel van Systemworks, schijf defragmenteerder) kan dat wel tegelijk. Je kunt daar zelfs instellen hoeveel er tegelijk kunnen worden gedefragmenteerd.

al gezegd dus :)

Ik denk trouwens dat het idd weinig tijd scheelt uiteindelijk (nooit vergeleken eigenlijk), want ik denk dat het dan per HD langzamer gaat als normaal. Maar dat zou je natuurlijk ff kunnen uittesten.

[ Voor 44% gewijzigd door Ruzor op 06-04-2004 20:22 ]

[This is what you get when you mess with us]

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Norton speeddisk doet alles tegelijkertijd......

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Okeej thnx :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wel ff opletten dat het wel 2 fysiek verschillende harde schijven moeten zijn ( als het even kan ook nog op 2 ide kanalen) anders gaat je defrag alleen maar langzamer ( hdd-kop die op 2 plaatsen tegelijk moet zijn etc.)

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je kan ook dit vbs-je gebruiken, dat defragmenteerd alle schijven in je pc, wel één voor één, maar dan hoef je het maar een keer te starten en geen omkijken meer naar.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
'defrag_all.vbs - Defrags all hard disks - Can be run as a Scheduled Task
'© Doug Knox - 3/29/2002
'This code may be freely distributed/modified

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

Dim fso, d, dc
   Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
   Set dc = fso.Drives
   For Each d in dc
      If d.DriveType = 2 Then
    Return = WshShell.Run("defrag " & d & " -f", 1, TRUE)
      End If
   Next

Set WshShell = Nothing

Dus dit plakken in een txt file, opslaan als defrag.vbs

[ Voor 7% gewijzigd door FirmPete op 07-04-2004 00:28 ]

Firmpete on Aerie Peak

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 01:30
Hmm ik heb nog een ander probleem. Als ik probeer Speed Disk te laden geeft hij aan dat deze niet geladen kan worden?? Waarom kan dat niet?? Iemand zelfde probleem?? Ik heb wel geprobeerd om de windows speeddisk te laten draaien en hier geeft hij aan dat sommige bestanden niet defragt kunnen worden Hmm.. ligt het hier aan?? Misschien iemand een oplossing.. Thanks alvast (ps hoe voeg je een plaatje in)

www.maartenlangelo.nl

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Maarten L schreef op 11 april 2004 @ 23:08:
Hmm ik heb nog een ander probleem. Als ik probeer Speed Disk te laden geeft hij aan dat deze niet geladen kan worden?? Waarom kan dat niet?? Iemand zelfde probleem?? Ik heb wel geprobeerd om de windows speeddisk te laten draaien en hier geeft hij aan dat sommige bestanden niet defragt kunnen worden Hmm.. ligt het hier aan?? Misschien iemand een oplossing.. Thanks alvast (ps hoe voeg je een plaatje in)
Maarten L, een ander probleem hoort in een ander topic. :) Start dus even je eigen topic en vertel daarin even wat je al geprobeerd hebt.

Ook het toevoegen van plaatjes vindt je overigens in de FAQ :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1