Hallo allemaal, ik zie dat er veel mensen problemen hebben met de verbinding sinds het onderhoud van Demon op 28 april?
Ik heb zelf sinds het onderhoud (heel toevallig hoor) totaal geen connectie meer met Internet. Dus ik nog even wachten vorige week woensdag en 's middags maar gebeld met de helpdesk.......... ARGH! Let op en huiver!
Ik: Hoi, ik heb sinds jullie onderhoud geen verbinding meer met Internet, gisteren (de 27e dus) werkte alles nog prima, kan dat kloppen? Ik krijg alleen nog maar een 169.x.x.x adres.
Helpdesk: Dat is raar, hoe lang is de kabel van het ISRA punt naar de splitter?
Ik: Daar is niets aan veranderd, heeft altijd zonder verbrekingen gewerkt zelfs bijna 8Mbit altijd. Dus wat is er gebeurd?
Helpdesk: Dat vroeg ik niet, ik vroeg hoe lang is de kabel van het ISRA punt naar de splitter?
Ik: ahum..... (zucht) ok: een meter of 6.... zucht
Helpdesk: Dat is natuurlijk veeeeeeeel te lang! Dat gaat nooit werken!
Ik: (zwaar geirriteerd intussen) Dat heeft altijd prima gewerkt, wat loop je nu te bazelen? Jullie voeren onderhoud uit, waarbij er een verbreking in de verbinding is, en sindsdien heb ik geen Internet meer, en nu heb ik opeens een te lange kabel die ruim 2 jaar lang niet te lang is geweest?????????
Helpdesk: Ja dat kan zomaar te lang zijn. Als de verbinding er uit is geweest, dan kan het opeens niet meer werken....
Ik: Dus als ik het beneden aansluit op 30 cm van het ISRA punt dan zou het moeten werken?
Helpdesk: Ja, dan werkt het zeker!
Ik: (jaja) Ik zal dat even doen......... 5 minuten later.......... Nee hoor het werkt nog steeds niet.
Helpdesk: Dat is raar. Welke lampjes brander er op het modem?
Ik: G.DMT, 8M, ADSL, ETH en power. Soms ook TxD, maar nooit RxD.
Helpdesk: Nee dat wil ik niet weten. Druk het knopje in op het modem voor 20 seconden (het is een Copperjet 810) en daarna 3 x snel achter elkaar, welke lampjes branden er dan en vervolgens welke lampjes gaan dan branden.
Ik: power, ETH, G.DMT, ADSL, 8M en TxD knippert... En weer een 169.x.x.x adres!
Helpdesk: Raar, dat is toch goed, maar Rxd knippert niet?
Ik: Dat zei ik al: NEE. Kunnen jullie de lijn niet doormeten?
Helpdesk: Nee, dat gaat niet zomaar. Dan moet ik een ticket (onzin benamingen) aanmaken en dan weten wij op zijn vroegst over 5 dagen meer....
Ik: (WOEST!) Wat? VIJF dagen? Wat is dat voor iets idioots?
Helpdesk: bladiebladiebla!
En nog heel veel andere opmerkingen en praatjes....
Hebben die eikels dus een 'ticket' aangemaakt, ik ben intussen 1 week verder en nog steeds geen Internet. Morgen ze maar eens goed de neus poetsen....
Wat een onzin eikels die daar achter de helpdesk zitten zeg. Totaal geen verstand van zaken. 1 jaar geleden was dat totaal anders. Toen was ik erg tevreden. Maar nu is er onderhoud geweest, en is de verbinding daarna nooit meer tot stand gekomen en wordt de oorzaak eerst bij mij gezocht.
Ik baal van Demon zo onderhand!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!