Asus Radeon 9200SE gebruikt direct TV-out?

Pagina: 1
Acties:

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 15:33

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een pc voor bij mijn TV in elkaar te gaan zetten en daarbij is mij oog voor een videokaart gevallen op de ASUS Radeon 9200SE/T. Ik heb daarbij echter een aantal dingen die ik niet zeker weet en wil vragen aan mensen die deze kaart al hebben/kennen.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/r9200se/r9200se_m.jpg

- Het belangrijkste is eigenlijk wel of deze kaart direct bij het opstarten van de pc overschakelt op de tvout als deze is aangesloten zonder het aansluiten van een VGA monitor??

- Hoe is de kwaliteit van deze tv-out vergeleken met de duurdere kaarten zoals de 9600?

- Zie ik het nou goed dat deze kaart een low-profile kaart is? (altijd handig want ik weet niet niet precies welke kast ik ga gebruiken)

- Zijn de radeon drivers een beetje fatsoenlijk in te stellen? (ik heb alleen maar ervaring met GF-kaarten en dat is natuurlijk zwaar *piep* wat betreft drivers en de tv-out)

Ik heb al even in dit forum gekeken en gezien dat op een aantal vragen wel antwoord te vinden zijn echter niet specifiek voor deze kaart....

Alvast bedankt voor de moeite van het antwoorden..

Harold

Verwijderd

TVout kan je inschakelen vanuit de Bios. Kwestie van de bios even saven, bewerken met RadEdit en opnieuw flashen. Hierna heb je vanaf boot/POST al een ingeschakelde TVout.

Het is een lowprofile budget kaart - meestal daardoor met bijbehorende prestaties (gehalveerde geheugenbus) - check de specificaties hiervoor.

Driverinstellingen zijn kaartonafhankelijk, dus voor de hele Radeon 8xxx, 9xxx serie hetzelfde. Het verschil komt pas bij de onderlinge driververschillen (en gelukkig zijn die niet zo vaak/extreem veranderd als de Geforce drivers vanaf 6.xx tot 4x.xx afaik).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 13:13 ]

Verwijderd

Als ik in windows in control panel tv-out aanzet, en dus beeld krijg op tv, en ik doe dan pc uit, en dan weer aan krijg ik altijd meteen beeld op TV, dus volgens mij gaat dit wel perfect.

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 17:40
Ik heb zelf een Ati Radeon 8500 LE 128 MB van Hercules. Als ik de tv aan de tv-out hang, dan gebruikt hij automatisch de tv-out.

[ Voor 1% gewijzigd door amiga1260 op 06-04-2004 13:18 . Reden: Een kleine m in plaats van grote M ]

• Janao
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 20:19

Janao

Dog Clubbing Cat

doorgaans is bij de meeste videokaarten het geval dat als je de computer aan zet terwijl er alleen een tv aan zit dat ie automatisch op tv-out overschakelt doen ze bij mij althans wel allemaal

I am not responsible for any harm or damage to you or your computer caused by the above message

• hars73

hars73

Topicstarter
Dat het budgetkaart is maakt mij niet zo heel veel uit, hoef er geen heftige spellen op te spelen. Een keer een DivX, DVD-tje en MP3tje zullen naast een keertje internetten de voornaamste bezigheden op de pc zijn.

Het moet gewoon een niet al te duur kaartje zijn die een fatsoenlijk (instelbare) TV- out heeft. En toen viel mijn oog dus op deze Asus, ook omdat ie zowel een S-video als een Tulp uitgang heeft. :)

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Volgens mij is bij elke Radeon / ATI de TV-Out kwaliteit evengoed omdat als het goed is dezelfde chip daarvoor wordt gebruikt ;)

Dit brengt me tevens op de volgende vraag :

Waarom niet een "goedkoper" merk als Club3D ofzo als het toch zo'n "simpele" functie gaat krijgen ?? Dan ben je al klaar voor 45 € ofzo miischien zelfs minder :Y)

OK Laat maar dit was meer op eigen ervaring gebaseerd en in tussentijd heeft ASUS ook goedkope kaarten zo te zien :+ OOPS *bloos*

[ Voor 21% gewijzigd door nero355 op 06-04-2004 14:05 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• hars73

hars73

Topicstarter
Let op ;) : pricewatch: Asus Radeon 9200 SE 64MB (AGP) A9200 SE/T

vanaf 43 euro, dus tja waarom zou ik dan niet voor een Asus gaan...
Pagina: 1