Ik heb al zitten zoeken op het forum maar kan het niet vinden. Iemand enig idee of er op XP en optie zit waar je 5.1 geluid mee kan testen?
daar is pas geleden nog een topic over geweest.
en bij mij zit zon programma bij me 5.1 van creative
en bij mij zit zon programma bij me 5.1 van creative
www.degroot-it.nl
Verwijderd
Als je onboard geluid hebt moeten je drivers van moederbord dat meestal kunnen.
Welk moederbord heb je? Of welke geluidskaart gebruik je? Kortom, geef wat meer info
Welk moederbord heb je? Of welke geluidskaart gebruik je? Kortom, geef wat meer info
Niet standaard in XP maar ik weet dat Creative iig een testprogramma heeft bij hun drivers en sinds gisteren kan ik zeggen dat Nvidia/Soundstorm iets soortgelijks heeft.
http://download.microsoft...2KMeXP/EN-US/6channel.exe
Kun je ook mee testen of het werkt (of iig, staat op de site
).
http://download.microsoft...2KMeXP/EN-US/6channel.exe
Kun je ook mee testen of het werkt (of iig, staat op de site
[ Voor 34% gewijzigd door IceStorm op 05-04-2004 10:17 ]
Hangt helemaal van je geluidskaartsoftware af, standaard in XP heb ik het nog nooit gezien, maar bij de meeste creative-kaarten bijvoorbeeld zit software waarmee je dit kan testen.
Ik hoor iedereen zeggen, bij je geluidskaart zou een programma moeten zitten waarmee je dit kan testen.
In mijn eigen geval bijv. heb ik 2 creative kaartjes, waar ik geen org. cd's van heb etc.....
Drivers zitten of in WinXP of zijn bij Creative vandaan te halen, maar dan heb je voor de rest ook niks.
Als je geluk hebt, dan doet je kaart het, maar je kunt nog steeds niks testen.
Wat misschien handig is, is als men hier dan tools post, waarmee je je kaart in surround opstelling kan testen.
Dus 3rd-party tools om te testen.
Dat is dus voor iedereen handig....
In mijn eigen geval bijv. heb ik 2 creative kaartjes, waar ik geen org. cd's van heb etc.....
Drivers zitten of in WinXP of zijn bij Creative vandaan te halen, maar dan heb je voor de rest ook niks.
Als je geluk hebt, dan doet je kaart het, maar je kunt nog steeds niks testen.
Wat misschien handig is, is als men hier dan tools post, waarmee je je kaart in surround opstelling kan testen.
Dus 3rd-party tools om te testen.
Dat is dus voor iedereen handig....
schijf ik meteen mijn "probleem" erbij, ik weet dat ik toen ik een SB1024 Live had, ik de boxen "virtueel" in een kamer kon verplaatsen en ook de sterkte zeg maar of ik meer via achter wil of voor kant ofzo.... nu wil ik weten of dit gewoon ook mogelijk is met mijn OnBoard eeuh ja zon standaard avc ist geloof ik, maar wel 5.1, of 6kanaals.
ik heb een 5.1 Terratec Home Theatre op me pc aangesloten, maar misschien is het verstandig voor mij om zeg maar een nieuwe geluidskaart te kopen? vanwege kwaliteit en functies?
als het met een programma mogelijk is om meer het geluid van achter te laten komen ongeacht het soort geluidskaart, zou ik hier heel blij mee zijn
ik heb een 5.1 Terratec Home Theatre op me pc aangesloten, maar misschien is het verstandig voor mij om zeg maar een nieuwe geluidskaart te kopen? vanwege kwaliteit en functies?
als het met een programma mogelijk is om meer het geluid van achter te laten komen ongeacht het soort geluidskaart, zou ik hier heel blij mee zijn
Ik gebruik me dvd's met THX certificate wel, daar kan je het ook aardig op testen. Anders blijf ik zoeken
Pagina: 1