Toon posts:

Harde schijft geeft ruimte niet terug Disk Doctor werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben af en toe bezig met dvd's maken (o.a. vakantievideo's) en die zijn van redelijke grootte ; tot 10GB. Ik heb een programma om de kwaliteit te verminderen om ze op 4,7GB te krijgen. Bij elkaar is dat elke keer dus minimaal 10GB. Nu komt het probleem: als ik de dvd bestanden van de HD gooi met shift+delete wordt het bestand wel verwijderd, maar krijg ik af en toe de ruimte niet terug, soms wel, maar bij elkaar ben ik zo toch minimaal 20GB "kwijt". Ik heb dit probleem op 2 pc's. 1 met XP Home en de ander met XP Pro. Defragmenteren helpt niet en als ik Norton Disk Doctor gebruik krijg ik een melding dat de schijfcontrole niet gestart kan worden omdat een of ander programma exclusieve toegang tot de schijf heeft.

Wie kan mij hiermee helpen?

m.v.g.
Marcel

Dit bericht heb ik al eerder geplaatst, BalusC vond het zo nodig om er een slotje op te zetten. Hij zei dat het antwoord in zijn FAQ te vinden was, hetgeen niet het geval was. Na het legen van de Norton Protected Files kreeg ik wel wat ruimte terug maar lang niet alles. Verder is het probleem met Disk Doctor nog steeds niet opgelost. Wie kan mij hier echt mee helpen?

p.s. BalusC, lees eerst even het HELE probleem door voordat je oordeelt of de vraag overbodig is en er een slotje op zet.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:16
Probeer schijfopruiming eens, staat bij bureauaccesoires.

Ik had zelf ook problemen met die protected recycle bin. Pas na schijfopruiming was alles weer weg.

[ Voor 49% gewijzigd door Dekaasboer op 04-04-2004 13:07 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topic na slotje is niet de bedoeling, neem anders kontakt op met BalusC - hij is toch echt bereikbaar via ICQ/mail etc. :)

Daarnaast is er niet alleen in de OM, maar ook in de WOS Faq het één en ander te vinden: Waar is mijn diskspace toch heen? (het is in feite een software / Windows probleem).

Er zijn ook speciale tooltjes voor:
Who Lock Me ? It's a little extension for your Microsoft Explorer. It permeets you to list all the process locking your selected file

Let erop dat er zo min mogelijk processen in de achtergrond lopen. Vooral P2P software als Kazaa/Emule, virusscanners en tools van Norton/Symantec willen nogal eens roet in het eten gooien ;) Boot anders naar Veilige Modus zonder al die rompslomp.

search: "Kan bestanden niet verwijderen"

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 13:28 ]

Dit topic is gesloten.