Toon posts:

Q-tec cooler up to 2.0 GHz dus ook een AMD 2400+ ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Q-tec cooler liggen op het doosje staat:

For AMD Athlon (xp) CPU speed up to 2.0 GHz

ik heb een AMD Athlon XP 2400+ liggen, en zoals jullie weten draait een 2400+ op 2.0 GHz.

http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13225

kan ik die cooler dus gebruiken.

Of bedoelt Q-Tec dat het max een AMD Athlon (xp) 2000+ aankan.

graag een JA of een NEE dan weet ik genoeg, want heb geen zin dat de proc. kapot gaat.

PS: Hoeveel graden mag een 2400+ max worden? Dan kan ik het checken in de bios ofdat de tempeatuur niet te hoog word.

alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd.html

Een athlon 2400+ zit op 85oC wat hij mag worden.

Als Q-tec bedoelt dat een 2000+ het max is kun je hem ook gewoon op je 2400+ zetten. Zoals je kunt zien verbruikt een 2400+ minder dan een 2000+ (waarbij ik ben uitgegaan van een palomino 2000+ die door die koeler koel gehouden zou moeten worden).

Verwijderd

het is vet verwarrend tot hoever die koelers kunnen koelen... maar als je voor b.v. 25 euro een koeler wil kopen die tot 2000Mhz gaat... koop er dan 1 voor 25 euro die tot 3000 kan ofzo ;) die heb je er vast tussen zitten :)

Verwijderd

Als je hem al hebt liggen: waarom probeer je hem niet? Zie de PMG faq voor hoe heet hij mag worden [2400+ = 85'C max] (en als je een Asus nforce2 bordje hebt met COP [cpu-overheating-protection] schakelt hij al vanzelf uit bij oververhitting) - al is <60'C imo een veilige marge.

In principe zeggen die waarden (2Ghz/2400+) voor koelvoeten in feite niks (is meer een richtlijn/schatting). Waar het om gaat is de 'C/W waarde. Het uiteindelijk resultaat is afhankelijk van het koelertje wat erop zit en de airflow van je kast.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 12:16 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat gaat wel lukken, een kennis van mij heeft die koeler ook op een 2400+ :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 12:03:
Als je hem al hebt liggen: waarom probeer je hem niet? Zie de PMG faq voor hoe heet hij mag worden [2400+ = 85'C max] (en als je een Asus nforce2 bordje hebt met COP [cpu-overheating-protection] schakelt hij al vanzelf uit bij oververhitting) - al is <60'C imo een veilige marge.
ik heb een asrock mobo en er zit U-COP op.

dus ik zou ook kunnen proberen ofdat de cooler de processor aankan.

Als de computer dus een keer afslaat kan ik er dus vanuit gaan dat de cooler te zwak is voor mijn 2400+
Pagina: 1