Toon posts:

koopadvies voor versterker/receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een versterker/receiver of hoe zo'n ding dan ook mag heten te kopen. Er moet in ieder geval een cd speler, een dvd-speler en eventueel een dat-recorder en het liefst ook een platenspeler op worden aangesloten. Dus minimaal 4 audio-inputs. Verder moet het apparaat Dolby digital o.i.d. ondersteunen. Ik wil ongeveer 800 Euro besteden. Misschien iets meer dan moetener wel speakers bijzitten. Ik zou zeggen: schiet maar raak.

alvast bedankt

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24
receiver is met FM/(AM) radio ingebouwd
versterker is wat het woord al gezegd alleen een versterker van bronnen.

Voor de rest moet je kijken naar AV mogelijkheden,
wil je 5.1 6.1 6.1EX of wat zijn je eisen.
ik ben niet op de hoogte maar kijk eens naar
een denon AV3802. Dat soort apparaten, of wellicht een 2e hands?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, is een receiver ouderwets dan? Ik ontvang nog graag Radio, dus er moet wel een receiver bijzitten. Ik wil geen 7 boxen in m'n huiskamer, dus Dolby 7.1 is too much for me. Hoog uit 5.1, ben eigenlijk een old skool stereofreak. Maar voor films is surround sound het einde! Nog een vraag trouwens: wat zijn een beetje redelijke boxen?

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 01:12:
Bedankt, is een receiver ouderwets dan? Ik ontvang nog graag Radio, dus er moet wel een receiver bijzitten. Ik wil geen 7 boxen in m'n huiskamer, dus Dolby 7.1 is too much for me. Hoog uit 5.1, ben eigenlijk een old skool stereofreak. Maar voor films is surround sound het einde! Nog een vraag trouwens: wat zijn een beetje redelijke boxen?
Er moet wel een receiver bij zitten zeg je :) je haalt nu iets door de war.. je hebt een versterker en een receiver, een receiver is gewoon een versterker met een (radio)tuner ingebouwd...

Als je een oldschool stereofreak bent, en niet al te veel met films te maken krijgt, dan zou ik eerst eens gaan kijken voor een leuke set frontspeakers(stereo dus 2.0) en eventueel daarna uitbreiden naar 5.0/5.1

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:01
Je doet er verstandig aan om eens even wat winkels binnen te lopen. Niet de winkels waar ook stofzuigers worden verkocht, maar degene die zich voornamelijk op audio/video richten.
Kijk daar eens wat ze allemaal hebben aan receivers, noteer eventueel wat typen en prijzen, je hoeft niet direct wat te kopen. Kijk ook meteen naar wat luidsprekers. Neem je favoriete muziek cd's mee en ga gewoon luisteren naar wat jij prettig vindt klinken. Dat is namelijk het enige wat belangrijk is.

Je kunt best op internet vragen wat goed is, maar 'goed' is een persoonlijke keuze en uiteindelijk zit je met een rijtje namen van fabrikanten maar heb je nog steeds geen idee wat jij mooi vindt klinken. Vandaar ook dat we dergelijke topics als deze liever niet hebben en derhalve gaat deze dicht. Zie ook de policy.
Natuurlijk mag je er best over discussiëren, maar dan als laatste stap, nadat je een lijstje hebt met receivers en speakers die jij lekker vindt klinken. Zet wat prijzen ofzo erbij, wat plaatjes en specificaties. Maar ga altijd eerst zelf op pad.
Succes.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Dit topic is gesloten.