Toon posts:

Pioneer TS-A6956 in kist voor in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Opel Omega Station auto. Geen hoedenplank.
Op marktplaats heb ik een kist met speakers gezien. Ziet er mooi uit, makkelijk te verwisselen. maar ik heb geen idee hoe het geluid is. Ik ga binnenkort luisteren.
Ik heb twee versterkers, 1 subwoofer apart in gepoorte kist. De speaker kist wil ik gebruiken voor in de achterbak, naast mn subwoofer zodat er een totaal geluid ontstaat. Wil iemand er iets nuttigs over melden zodat ik er iets aan heb, qua advies?

Zelf heb ik Pioneer TS-A6980 speakers en daar ben ik altijd onwijs tevreden over geweest met zelfgebouwde hoedenplanken. Ze doen het nog steeds. De speakers in de kist die ik wil kopen zijn: TS-A6956. Is dat minder? Ik probeer de specificaties te vinden, maar dat zijn oudere mo0dellen.

De advertentie en foto kun je vinden op marktplaats.nl en zoeken op "speakerset in kist" kost 109,99 euro. Ik twijfel of het de moeite waard is en ik moet er een heel eind voor rijden.

Ik hoor graag van je
thanx Niels

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:19
(heb de titel even wat aangepast ;) )

Waarom niet zelf een kist bouwen en daar je Pioneer TS-A6980 in zetten? Als je daar tereden over bent lijkt me die prima. Ik zou zo niet kunnen zeggen of die A6956 beter klinkt, ik ken ze beide niet. Waarom ga je niet even wat winkels langs om autospeakers te beluisteren? Dan kom je er snel genoeg achter wat beter klinkt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Vonbern: Onwijs bedankt voor deze toffe reactie. Kist of hoedenplank bouwen wordt voorlopig niets, ik ben net vader geworden. Het zal wel voor t beste resultaat zorgen. Qua geluid luisteren naar speakers in de winkel of in een hoedenplank beluisteren lijkt me anders dan deze kist-configuratie, die moet ik specifiek beluisteren. Het is voor mij 120km rijden enkele reis. Ik vraag mij af of ik er wel goed aan doe. de TS-6980 zijn 80w rms 200w max. 4 ohm. De TS-6956 40w rms en 150w max en 4 ohm. Met die TS-6980 kon ik t altijd goed laten "beuken" Ik ga er wel behoorlijk op achteruit denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 21:56 ]

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 21:54:
Vonbern: Onwijs bedankt voor deze toffe reactie. Kist of hoedenplank bouwen wordt voorlopig niets, ik ben net vader geworden. Het zal wel voor t beste resultaat zorgen. Qua geluid luisteren naar speakers in de winkel of in een hoedenplank beluisteren lijkt me anders dan deze kist-configuratie, die moet ik specifiek beluisteren. Het is voor mij 120km rijden enkele reis. Ik vraag mij af of ik er wel goed aan doe. de TS-6980 zijn 80w rms 200w max. 4 ohm. De TS-6956 40w rms en 150w max en 4 ohm. Met die TS-6980 kon ik t altijd goed laten "beuken" Ik ga er wel behoorlijk op achteruit denk ik.
Gefeliciteerd met het net vader worden maar als je zelf al denkt dat de speakerbox niks word moet je het zeker niet doen .Mijn advies is geef de kleine een paar maanden de fles en ga dan fijn die pioneers TS 6980 in een kist bouwen.

Verwijderd

luidsprekers naast je subwoofer plaatsen heeft geen enkel nut, ze zullen ook niet tot hun recht komen. Luidsprekers in een wagen horen vooraan, en de sub achteraan.

groetjes,

frederic

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, weer bedankt voor de reacties. Ik vind het fijn dat je me helpt mee denken.
De opmerking over de speakers voorin en de sub is zeker waar. Een collega heeft dat zo en heeft een heel strak geluid met spulletjes van volgens mij echt hoge prijsklassen. Face linear meen ik me te herinneren. Ik heb voorin een setje Lanzar speakers, de grootste die pasten. Compo gebeuren. Achterin een JBL sub-kist. Valt tegen(de Lanzars), ik hoorde het pas echt na een paar dagen luisteren. maar ik ga t nu niet meer veranderen. Daarvoor had ik een compo setje van mc audio, je zult t niet geloven, beestachtig geluid.

De opmerking over wachten en zelf weer iets moois maken, zet mij zeker aan t denken. Dat zou ik eigenlijk moeten doen, maar ik ben natuurlijk weer veel te wild en ongeduldig. Ik heb het ritje en bezoekje naar Veghel inmiddels al voorbereid. Ik ga toch even luisteren, ik kan het niet laten, die moeite wil ik gewoon doen. Onderweg moet ik toch op mn werk zijn dus, ik ga morgen gewoon er heen, sluit mn apparaturen aan en ga luisteren. Als ik het geluid oprecht mooi vind koop ik t , als het enigzins tegenvalt ga ik weer terug zonder koop. Maar dan heb ik er het beste gevoel bij de beslissing te nemen. Ik laat het in ieder geval nog weten binnenkort.

Verwijderd

by the way ! proficiat met het vaderschap ! Binnen enkele maanden is het mijn beurt.

Shittyoldman, heb net je profiel es ingekeken, heel mooi die 3D tekeningen van je HT. Met welke software heb je dat gedaan ?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:19
Probeer de boel wel in een auto te beluisteren, niet in een woonkamer o.i.d., daar is de akoestiek nogal anders.
Shittyoldman, heb net je profiel es ingekeken, heel mooi die 3D tekeningen van je HT. Met welke software heb je dat gedaan ?
Jij hebt niet gelezen ;) (stond onderaan pagina 1), is 3D studio max met finalrender stage0

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

To visualize all the ideas, I used 3D Studio Max to create an environment close to the end result. Pictures are on top of the page (because 99% of all visitors are only interested in the pictures ).

Daar heb je een punt ! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hey!! Ik ben terug!! en ik ben BLIJ!!! het geluid van die kist is echt heel, heel heel verschrikkelijk mooi! Het is precies wat ik zoek. Het was echt de rit waard, ik heb lekker een stukje gereden EN geluisterd(ben nu wel beetje doof hehehe).
Mn eigen speakers waren wel aan vervanging toe, het geluid is nog steeds mooi, maar deze ongebruikte die in de kist zitten klinken echt veel beter. Als de kinderwagen e.d. erin moet, dan kan het spulletje er zo weer uit. Echt lekker man zo een uitlaatklep.

Hey Space cowboy, tof man van je vrouwtje en kindje. Is het je 1e? Van mij wel en we zijn er echt super-gelukkig mee, heel veel plezier geniet lekker van de tijd die komen gaat.

Nogmaals bedankt voor al jullie nuttige tips en tweaks.
Until We Meet Again Amigo's!!!
Niels

Verwijderd

dit klinkt als een tevreden tweaker ! :*)
Het is inderdaad men eerste, en we verlangen er al serieus naar..

Veel succes met "tha sound" en het gezinnetje !

greetz,

fred from belgium
Pagina: 1