Toon posts:

NF7-s Bios naar zijn grooitje

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Gisteren mijn nieuwe / 2de handse abit nf7-s geinstalleerd. Doordat ik problemen had met SATA (met XP installatie herkende hij geen HD na installeren van controller) had ik het BIOS geflashed naar de laatste versie. Werkte goed totdat ik in het bios veranderde dat hij van cd-rom moest booten. Toen kwam (als altijd) de melding dat tijdens het schrijven niet gereboot of gereset mag worden.
Dit heb ik dus helaas wel gedaan in een vlaag van weet ik veel.
In de handleiding staat dat dit niets hoeft uit te maken gewoon even drie a vier keer rebooten en op insert drukken. Dit werkt dus niet, daarna maar een paar keer CMOS gecleared (ook batterij eruit gehaald).
Helemaal dood dat ding.
Kan iemand mij een goede tip geven voor hoe ik dit kan oplossen. Ik ben al van plan om maandag even " Abit (ofterwel Amor) in nederland " te bellen voor een nieuwe chip, maar ik weet niet of ze dit zomaar doen.
Of kan ik dit mobootje maar beter het raam uit flikkeren.

(specs; NF7-s, Maxtor 80 gB s-ata, 1256 DDR-3200 geheugen, 3200 XP, ati9800XT)

:'(

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Je kan ook altijd naar http://www.flashbios.org/ mailen, die hotflashen dat chippie voor je tegen een kleine vergoeding.

P.S. dit is gewoon in Nederland, dus je bent geen fortuin aan porto kwijt.

[ Voor 25% gewijzigd door Rollerjooster op 03-04-2004 15:05 ]

Forza Mucca!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip

Verwijderd

Ik weet uit ervaring dat als je Abit mailt met je gegevens in Nederland (adres is te vinden op de site) je binnen 2 dagen een nieuwe bios chip binnen hebt. Je kan deze natuurlijk ook altijd hot-flashen. Hoe je dat doet is te vinden via de search.

Controleer ook of je floppy ledje niet aangaat bij het starten, er zitten namelijk beveiligingen in zodat je van een flop de bios weer goed kan krijgen. Dit helpt vaak bij een mislukte flash, maar ik weet van de NF7-S, NF7 en AN7 dat de bios chips nog wel eens een neiging hebben om te sterven.

Zie hiervoor ook de FAQ: http://gathering.tweakers...s/649229#biosflashmislukt

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 15:20 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:07
Vreemd bij mij is ie zo vaak uitgevallen na een te hoge oc in dat schermpje, dan reset ie de bios automatisch en gaat weer verder???

Maar ach, je kan dat ding naar de rma van abit sturen, dan krijg je een nieuwe bord of je kan idd om een nieuw bios chippie vragen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:56
Ik heb ook ooit eens tijdens die rode balk m'n PC uitgezet, omdat de PC al een minuut of 5 niet reageerde. Nadien kon ik ook niet meer booten, pas nadat de batterij er iets van een uur uit had gelegen, bootte dat ding weer :? In totaal ben ik iets van 2 uur bezig geweest met cmos resetten en batterij er korte tijd uit te houden. Probeer iig de batterij er langere tijd uit te houden en probeer het nog eens.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Waar zit de rma van Abit?

:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik trek nu wel even de batterij eruit. Kijken over een paar uur wat er gebeurt

Verwijderd

Topicstarter
Had je ook alle stroom losgehaald en de jumper op clear gezet?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

En zie verder de GoT Huisregels

- geen topics binnen 24 u schoppen (de Edit knop is er niet voor niets :o )
- zelf eerst de FAQ lezen
- als je daar niet uitkomt de search gebruiken
- als dat niet lukt, bij BIOS problemen sowieso de gebruikte versie BIOS en flasher melden...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.