Toon posts:

Een goede optische geluidskaart voor de Z-680

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo, mijn z-680 doet het weer :D had de zekering vervangen..

Maar ik heb nu een vraag. Ik wil graag mijn z-680 via een optishe kabel aansluiten op mijn pc. Mijn optishe kabel is 2x toslink. Ik vraag me af welke geluidskaart ik heb beste kan gebruiken die een beetje betaalbaar is. Een eis is van de geluidskaart dat ie hard gaat, maar ook goed geluid geeft. Kan iemand mij adviseren hierin?

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Een geluidskaart gaat niet hard :P Je Z-680 doet dat wel d'rvoor ;)
Ik weet't niet 100% zeker, maar volgens mij hebben de meeste nieuwe Terratecjes een digitale out. Ik weet echter niet zeker of deze optisch of coaxiaal zijn (ik baad zelf in de in- en output luxe van'n DMX 6Fire 24/96 :P)
Ik zou je sowieso aanraden om het hoofdstuk 'Creative' over te slaan als je muziek wil luisteren, dat zijn echt pure game-kaarten en voor muziek niet echt bruikbaar.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
het vollume zit niet in de geluidskaart maar in de speakerset, mijn voorkeur is een terratec kaart (heb dmx fire overgezet in de PC van de vrouw, ik heb nu zelf onboard soundstorm waar ik ook geen klagen over heb)

idd de 24/96 heeft dig in-out en _/-\o_ geluid

[ Voor 12% gewijzigd door vierkant228 op 03-04-2004 11:13 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

M-Audio Sonica USB.
Ook handig voor als je ooit nog een laptop koopt.

[ Voor 4% gewijzigd door j-w op 03-04-2004 11:17 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-08 22:32

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De Terratec Aureon Sky en Space hebben opties in- en uitgang.

Aureon Sky 5.1" :

External connections

Digital optical output, 44.1 kHz / 48kHz / 96 kHz / 192 kHz (TOS link)
Digital input, optical, 44.1 kHz / 48 kHz / 96 kHz (TOS link)
3 Line Outs, stereo (3.5 mm) 24 Bit / 192 kHz
Line In, stereo (3.5 mm) 24 Bit / 96 kHz
Microphone In, mono (3.5 mm) 24 Bit / 96 kHz

http://sounden.terratec.n...req=viewarticle&artid=187

Aureon Space 7.1" :

Externe Anschlüsse

Digital optical output, 44.1 kHz / 48 kHz / 96 kHz / 192 kHz * (TOS link)
Digital input, optical, 44.1 kHz / 48 kHz / 96 kHz (TOS link)
4 Line Outs, stereo (3.5 mm) 24 Bit / 192 kHz *
Line In, stereo (3.5 mm) 24 Bit / 96 kHz
Microphone In, mono (3.5 mm) 24 Bit / 96 kHz

http://sounden.terratec.n...req=viewarticle&artid=189

Kwa geluid weergave schijnen de Terratec kaarten veel beter te zijn dan de Creative kaarten. Helaas heb ik er nog geen ervaring mee. Mijn bestelde Aureon Space is nog niet binnen. Maar de geluids weergave valt of staat ook bij de boxen set. Of de kaart genoeg volume leverd ligt niet zozeer aan de kaart, maar meer aan de versterker in de boxen set die je gebruikt. Ik heb mijn Pc aangesloten op een Dolby Prologic versterker en reken maar dat deze minstens zoveel geluid produceerd dan een boxen set die speciaal bedoelt zijn voor de Pc.

[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 03-04-2004 11:25 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn Terratec Aureon Space hangt via een TOS link optische kabel aan mijn Dolby Prologic/DTS receiver :)

Geluidskwaliteit is perfect (ook analoog trouwens). Stukken beter dan mijn oude geluidskaarten (allemaal SoundBlasters t/m een Audigy Platinum aan toe). :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:11
Ik heb sindskort een Terratec DMX X-fire 1024 in m'n systeem erbij. Dit is al bijna een antieke kaart. Hangt nu via de optische spdif aan m'n receiver. Deze kaart geeft een beter geluid dan mijn Audigy(coax) EN m'n soundstorm(ook optisch). Ik zou als ik jou was voor idd een Terractec kaartje gaan.

iRacing Profiel

Verwijderd

Wormaap schreef op 03 april 2004 @ 11:09:

Ik zou je sowieso aanraden om het hoofdstuk 'Creative' over te slaan als je muziek wil luisteren, dat zijn echt pure game-kaarten en voor muziek niet echt bruikbaar.
is dat zo erg te horen????? nee toch? ik heb namelijk een SB Audigi ZS en daar komt lekker geluid uit :) ik bedoel dan de kwaliteit van het kaartje. :? Wat zijn dan echt verschillen die je kan horen??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 16:30 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 16:29:
[...]

is dat zo erg te horen????? nee toch? ik heb namelijk een SB Audigi ZS en daar komt lekker geluid uit :) ik bedoel dan de kwaliteit van het kaartje. :? Wat zijn dan echt verschillen die je kan horen??
Redelijk recent Topic met ook zo'n discussie : Geluid 'lagged' bij Terratec DMX 6Fire 24/96 ;)
Conclusie : Creative sux :P :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Je gaat optisch aansluiten, dus dan boeit het eigenlijk weinig wat je koopt! Let wel op dat je met games daar geen surround door krijgt! En hard gaan speaker, en niet geluidskaarten (zeker niet als je ze optisch aansluit).

Speel je veel games en vind je EAX leuk, koop dan een Audigy, wil je muziek, koop dan een Terratec of M-Audio. Als je dat laatste wil zou ik ook geen surround set kopen (maar dat is mijn persoonlijke mening). Kijk je DVD's, boeit het niet aangezien je toch optisch gaan aansluiten.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

deepspace schreef op 03 april 2004 @ 18:34:
Je gaat optisch aansluiten, dus dan boeit het eigenlijk weinig wat je koopt!
Is niet waar. Kijk bijvoorbeeld maar eens in:
"44.1KHz op digitale uitgang zonder resam..."

de ene optische uitgang is de andere niet...!

[ Voor 3% gewijzigd door j-w op 04-04-2004 13:09 ]

• voodooless
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

j-w schreef op 04 april 2004 @ 13:08:
[...]

Is niet waar. Kijk bijvoorbeeld maar eens in:
"44.1KHz op digitale uitgang zonder resam..."

de ene optische uitgang is de andere niet...!
Helemaal mee eens! Vandaar dat ik voor muziek ook geen audigy zou aanraden! Sample rate conversie zegt echter niet dat de kwaliteit ook achteruit gaat!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• _Richie_
  • Niet online
Ik gebruik gewoon mijn on-board soundstorm (Abit NF-7S) voor de optische uitgang..

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-08 20:48
Maar hij wilt een goede 'geluidkaart' en geen on board dingen, wat ten koste gaat van de snelheid ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Intergalactrick schreef op 04 april 2004 @ 21:30:
Maar hij wilt een goede 'geluidkaart' en geen on board dingen, wat ten koste gaat van de snelheid ;)
Ga jij is heel snel reviews zoeken van die Soundstorm :P

Dan zul je zien dat die juist het beste presteert wat betreft "Weinig CPU kracht gebruiken" ;) :>

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:11
Jammer genoeg is de kwaliteit niet altijd zo best van dat ding. Of het nou aan de drivers ligt of aan de chip zelf, maar mijn Xfire1024 klinkt toch echt beter...

iRacing Profiel

Pagina: 1