Toon posts:

Hallo ik ben nieuw hier en ik heb een vraag...

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zoals hierboven al te lezen was heb ik een vraagje.

Ik heb een tijdje geleden een pc gekocht voor school en om te gamen. Affijn, het was een kant en klare pc van het merk Fujitsu Siemens. Later heb ik wel wat nieuwe dingen erbij gekocht en met wat hulp van een vriend deze erin gedaan. Ik weet niet precies wat gebruikelijk is en wat ik allemaal moet vermelden dus ik schrijf maar iets op.

Specificaties:
Processor: Pentium IV 3,0 Ghz
Moederbord: MSI 875P NEO
Werkgeheugen: 2 x Kingston Hyper X DDR SDRam 512MB
Voeding: Zalman 400 Watt.
Videokaart: Gigabyte 9800 Pro 256MB DDRII
Harde schijf: 160 GB, geen serial ata of raid (weet nog niet precies waar die termen voorstaan) ofzo maar gewoon "oude" soort denk ik :P

Nu mijn vraag: Wat ik nou eigenlijk wil weten is, wat is nou gebruikelijk voor de temperatuur van je processor en binnen in je kast. Hoe koeler hoe beter, dat begrijp ik dan wel, maar tot welke temperaturen mag het binnen in je kast nu maximaal oplopen en tot welke maximum temperatuur mag je processor eigenlijk oplopen? Oja, heb verder nog geen extra fans en dat soort dingen om de boel te koelen.

Als mensen hierop willen reageren, graag... en zoals ik al zei, ik ben best wel nieuw met dit soort zaken....heb hier dus nog niet zo heel veel verstand van, maar wil natuurlijk wel leren.

Alvast bedankt voor jullie hulp en mogelijk advies!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat ik het waarschijnlijk onder een verkeerd forum heb geplaatst, maar het lukte me niet om het bij mededelingenbord te posten :P

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Welkom op GoT! Afbeeldingslocatie: http://www.crazycows.nl/forum/uploads/beerchug.gif :P

Veel van de vragen die hier gesteld worden, zijn al eerder gesteld. Die vragen en hun antwoorden kun je terug te vinden met de search. Ook deze ;).

[search=max temperatuur]

^ daar zullen vast wel genoeg topics tussen staan die een antwoord op je vraag kunnen geven.

tvw

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-08 08:10
een goede temp voor je CPU is rond de 38 graden max is 60 en dan begint hij te haperen maar dat zal hij niet snel halen, behalve als je hem overclockt (ik ken iemand heeft ook een P4 3 ghz op 27 idle & 32 stressed)

En voor je kast rond de 30, maakt in preciepe niet veel uit

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrus The Virus op 03-04-2004 03:03 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb effe een topic report gedaan aangezien de mods niet zo van dit soort topics houden ( vragen die gezocht kunnen worden, topic titel fout enzo ) dus zeer snel zul je van hun antwoorden krijgen...

Anyhow, er is een standaard antwoord op je temperatuur vraag.... elke situatie is anders en elk geval heeft dus zijn eigen temperaturen. Het is alleen een probleem als de temperaturen echt te hoog worden.

CPU.. niet hoger als 60 graden ( zeker nu het nog geen hoogzomer is ) maar hoe lager hoe beter!

Moederbord chipset...geld hetzelfde voor

Sinds je duidelijk een beginner bent .. lees gewoon eens rond op dit forum. Extra koeling is vaak alleen nodig als je overclockt of het blijkt dat je pc snel oververhit!

Dus..als hij nu draait en geen problemen heeft.... dan is er weinig om zorgen over te maken!

There is no place like ::1

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Welkom op GoT Hakan,

Hierboven staan al wat regels uitgelegd, maar lees vooral even de algemene FAQ door. En in bijna elke sub-forum staat specifieke FAQ's voor dat sub-fora zodat je weet wat je voor een goede topic start moet doen, en aan welke regels je je moet houden (o.a. de onderwerps-titel )

Bijvoorbeeld ook meldingen voor een move kan in een topic report, of in de sub forum genaamd "Schop een modje" geplaatst worden. De mededelingen forum is alleen voor berichten van crew naar gebruikers toe.

Alvast bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door dusty op 03-04-2004 03:59 ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.