Toon posts:

aansluiten Senao network bridge Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Senao nl2611cb3 de luxe bridge welke als access point wordt gebruikt, maar krijg hem niet aan de praat met Chello internet.

Weet iemand hoe ik het apparaat moet gaan instellen?

Ik heb er inmiddels een router tussen gezet, maar ik kan de router wel pingen, maar kom er nog niet mee het internet op. Waar moet ik zoeken?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 22:18 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ben ik gek of kan een bridge niet routeren :?

Je hebt verkeerde apparatuur gekocht vrees ik ........ ;)

Voor meneer hieronder : 1ste zin was sarcasme een beetje ;) Wel aardig dat je het uitlegt voor TS :>

[ Voor 31% gewijzigd door nero355 op 02-04-2004 23:40 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-08 08:41
Nee, dat klopt een bridge niet routeren (OSI layer 2 apparaat), wat je wel kunt doen is een pc als router (eventueel ook DHCP server) gebruiken tussen je bridge en de rest van je netwerk, hiervoor kun je natuurlijk ook een router kopen.

Maar over de bridge, deze kan alleen werken met MAC adressen, je kabel modem kent de MAC adressen in je lokale netwerk, ergens moeten dus de IP-adressen van/naar buiten omgezet worden naar een MAC adres voordat je bridge ze snapt. Hiervoor heb je dus een router nodig, deze sluit je aan op de ene UTP poort die op je acces point zit. Deze verbindt dan het netwerk met het kabel modem.

Ik snap het apparaat ook niet helemaal, een bridge zou alleen 1 op 1 moeten verbinden, dus maar 2 poorten hebben, hoe kan dit dan een acces point zijn?
heb ff gezocht en men kiest dus gewoon slechte namen in het wireless wereldje

edit:
ff wat context toegevoegd

[ Voor 46% gewijzigd door MachoM op 02-04-2004 23:22 ]

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 10:22
lezen |:( TS zegt:" de luxe bridge welke als access point wordt gebruikt"
oftwel deze senao kan beide (je kunt hem namelijk instellen op bridge/multibridge of AP mode) dus hij heeft niet de verkeerde apparatuur. Kwestie van in de zelfde IP range hangen als de router en geen 2 DHCP servers gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door JaNuZz op 03-04-2004 14:42 ]