internet delen: NAT / Proxy / MASQ ???

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:46
hallo allemaal,

ben hier al een paar dagen aan het kloten om mijn internet verbinding op een andere manier te delen. Ik gebruik een Thomson 510i met SIP Spoofing. Mijn linux server krijgt dus het externe IP van mijn provider. De linux server routeert de pakketje vrolijk heen en weer.

Maar nu maak ik veel gebruik van eMule (P2P) en met NAT loop ik constant tegen dat portmap gezeik aan. eMule op meerdere pc's tegelijk is ook een ramp op die manier.

Wat ik dus graag wil: zonder meerdere externe IP's toch met meerdere pc's kunnen eMule'en en surfen, maar zonder NAT!!!!

MASQUERADING is ook geen optie omdat dat nog steeds NAT is. Nu heb ik uitgebreid gezocht naar alternatieven en kwam de Proxy server tegen.

De vraag is dus: kan ik met een Proxy server (Squid bv.) het internet delen zonder dat ik hoef te portmappen? lijkt mij een beetje wazig imho....

als dit niet mogelijk is wil ik desnoods IPv6 gaan gebruiken als dat beter is :)

kortom: hoe kan ik internet delen zonder die vervelende portmappings?

bedankt alvast voor enige tips!!!!!

ps search veelvuldig gebruikt :P

πŸ‡³πŸ‡± πŸ”‹ Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | β˜€οΈ14kWp zuid-west+noord-oost

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb een vriend die ΓΌber 1337 op alle PC's thuis (4 stuks + FTP 8-) :+ ) een IPv6 adres heeft met als verbinding Eweka + BBned ;)

Ik zou zeggen zoek is rond .......... want het kan :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• f1r3b4ll
ja maar ik heb Planet Internet LOL

ik zoek het uit :)

by the way.... misschien is het appels met peren vergelijken, maar bij ons op school delen ze ook internet via een vette Squid proxy, en de interne clients hebben ook geen externe IP's AFAIK. En ik kan daar Emule, BitTorrent etc. draaien op zoveel clients als ik wil dus moet toch mogelijk zijn :P

πŸ‡³πŸ‡± πŸ”‹ Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | β˜€οΈ14kWp zuid-west+noord-oost

• nero355

nero355

sp_strikwerda schreef op 02 april 2004 @ 15:58:
ja maar ik heb Planet Internet LOL

ik zoek het uit :)

by the way.... misschien is het appels met peren vergelijken, maar bij ons op school delen ze ook internet via een vette Squid proxy, en de interne clients hebben ook geen externe IP's AFAIK. En ik kan daar Emule, BitTorrent etc. draaien op zoveel clients als ik wil dus moet toch mogelijk zijn :P
Dan draai je toch Squid :P :+

Trouwens laat effe weten hoe het zit met IPv6 en Planet Internet heb het zelf namelijk ook en over een tijdje moet ik dus met die gozer tussen mijn FTP en die van hem een IPv6 Tunnel bouwen en dan ook nog eens encrypted 7(8)7 B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• f1r3b4ll
ben alweer wat verder... heb een account aangevraagd bij Freenet6 (www.freenet6.net), zodat ik een IPv6 tunnel naar hun kan opzetten.

Echter als ik probeer de tunnel op te zetten in Linux met
code:
1
 /usr/sbin/tspc

gebeurt er niks. Ik heb het config bestand /etc/freenet6/tspc.conf al ge-edit naar de goede waarden. als ik het setup.sh bestand in /etc/freenet6/ run krijg ik de melding:
code:
1
TSP_HOME_DIR: variable not specified!

vervolgens doe ik een
code:
1
set TSP_HOME_DIR=/etc/freenet6/
en run het setup.sh script opnieuw, maar nog steeds dezelfde melding.

ik kom nix verder, kan iemand mij helpen :'(

• nero355

nero355

Heb een move naar NOS aangevraagd ;) Wil natuurlijk weten of je met Planet als verbinding zoiets kan doen :D

• f1r3b4ll
enige progress :)

als ik nu probeer de tunnel op te zetten via /sbin/tspc -v krijg ik:
code:
1
invalid response from server
als foutmelding.

als ik de server in tspc.conf verander in bijv "tspcs2.freenet6.net" dan gaat hij iets verder en zie ik ook de IPv6 addressen voorbij komen. Echter, als hij de tunnel wil opzetten met
code:
1
/sbin/ip tunnel add sit1 mode sit ttl 64 remote 206.123.31.115
dan zegt hij
code:
1
ioctl: no such device
. Dit slaat dus op het tunnel device sit1, die hij niet kan vinden....

wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

-> Non-Windows Operating Systems

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 10:34 ]

• 7_feet_up
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08-2023
Als het gebruik van emule de enige reden is... is het dan niet eenvoudiger om gewoon mldonkey als service op één computer te draaien die dan door de rest benaderd kan worden?
Pagina: 1