Toon posts:

De Beste Tips voor Usenet (NNTP)

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forummers.

Na aanleiding van dit topic: Goede betaalde newsservers met binaries

Wil ik graag een topic openen over de meeste besproken zaken binnen unet. Hoe krijg je het beste een volledig bestand binnen. Welke truucs kun je toepassen als je data kwijt bent, wat is een par.

Gezien dat usenet weer HELEMAAL opbloeit en ook een hoop n00bs snel adsl krijgen / hebben net zoals ik. Op al deze vragen hoop ik door deze thread een beetje fatsoenlijk antwoord te kunnen vragen.

Mijn eerste vraag is alvast welke news reader gebruiken jullie, en waarom. Liefst geen opsom topic maar een beetje goed in elkaar gezette thread.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Dan begin ik maar. Ik gebruik als newsreader Newsleecher (www.newsleecher.com) is wel betaald maar is een perfect stukje gereedschap. Je kan op meerdere servers tegelijk xpaten en nzb bestanden zijn ook geen probleem. Natuurlijk gebruik je soms wat par2 bestanden maar samen met newszilla en mijn payserver virtualbox.nl hoef ik dat maar weinig te gebruiken.

Newsleecher combineerd ook meerdere servers wat handig is als je er 1 voor fils wilt gebruiken waar ik www.virtualbox.nl voor gebruik.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-04 17:09
Als je hier kijkt zie je de meest populaire binaries readers / harvesters staan. http://download.com.com/s...?qt=news+binaries&ca=2001
Ikzelf gebruik Newsbin Pro, bevalt prima en doet zijn werk goed. Newsgroups lezen doe ik niet maar daarvoor lijkt outlook (expres) te voldoen.

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Verwijderd

Topicstarter
Probleem wat ik altijd ondervind is dat vaak dingen niet compleet zijn. Stel je download: The simposon 12 topics, vaak mis ik dan de laatste omdat die ergens anders in een lijst staan. Dat is erg jammer :(

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11
De beste reader blijft toch Newspro. Tenminste al je al wat meer ervaring heb met usenet. Je kunt er alles finetunen wat je zelf wilt. Echt helemaal top.

Tevens maak ik gebruik van news.astraweb.nl als payserver. Kwam ook al beste uit de test kwa retention. Er zijn wel iets goedkopere maar die hebben veel lagere retentions. Ik heb vaak 65 GB combi voor 25 dollar.

Tevens krijg ik einde deze maand mijn Telebyte ISP. Ik las daar het volgende:
http://home.telebyte.nl/?op=news&id=7

Slechter dan newsserver van chello kan het niet zijn. LOL

[ Voor 38% gewijzigd door GAEvakYD op 02-04-2004 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik al zei, downloads zijn vaak onvoledig, en wat is een par...hoe krijg je dat werkend?

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:19
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 23:53:
Wat ik al zei, downloads zijn vaak onvoledig, en wat is een par...hoe krijg je dat werkend?
je kan met .par of .par2(nieuwer formaat) bestanden repareren, ff uitleg:

stel je hebt 50 mb gedownload, je mist 1 file van 5 mb, da's 10%
aan het einde van een "goede" post worden parbestanden gepost, meestal 5 tot 15%(ligt aan de grootte van wat je binnehaalt)
als je dus 15% par files binnen haalt kan je deze repairen, met quickpar

uitleg over dit proggie:
http://www.tutorialbase.net/?p=uitleg&sectie=quickpar

hopen dat het duidelijk is zo....

Twitch: Phyloni1

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GrabIT + UseNet Junkie :

Why :

GrabIT : Erg easy in gebruik + Handig als ik iets wil lezen en niet downloaden :+ Tjaa OK Headers Downloaden is irritant maar ik heb er maar een paar en daar kijk ik dan ......... ik ben dan ook geen LEECHER die 24/7 downloadt inc. de dingen die niet nodig zijn |:( Maffe mensen vind ik dat........

UseNet Junkie : Ben je WinMX gewend :? Dan vind je dit prachtig ;)

Gewoon een Search Functie en daarmee doorzoekt ie alle groepen op hetgene wat jij wil !!! Niet via XPAT en dergelijke maar via een eigen lijst op hun eigen Server waarvoor je jezelf eerst GRATIS moet aanmelden ;) Tevens .nzb support waar ik niet veel mee doe op het moment maar wie weet..............

Deze 2 Combineren kom je een heel eind vind ik zo :) Al die XPAT ondersteunende programmas kosten geld :( Of heb ik iets gemist ??

* nero355 downloadt trouwens alles via de Planet Binarie Server's :Y) Erg relax........ Nova vooral O+

/EDIT : Voor par en par2 files QuickPar 0.8 natuurlijk ....

[ Voor 5% gewijzigd door nero355 op 03-04-2004 00:09 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
jarnotjuh schreef op 03 april 2004 @ 00:00:
[...]

je kan met .par of .par2(nieuwer formaat) bestanden repareren, ff uitleg:

stel je hebt 50 mb gedownload, je mist 1 file van 5 mb, da's 10%
aan het einde van een "goede" post worden parbestanden gepost, meestal 5 tot 15%(ligt aan de grootte van wat je binnehaalt)
als je dus 15% par files binnen haalt kan je deze repairen, met quickpar

uitleg over dit proggie:
http://www.tutorialbase.net/?p=uitleg&sectie=quickpar

hopen dat het duidelijk is zo....
Okeej, dit is fijn! maar hoe zorg je er voor dat je een complete reek binnen haalt... stel file 1 tot 100 ... heel vaak mis je dan bijvoorbeeld file 80 omdat die lager op is gepost. Hoe krijg je deze dan alsnog?

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:02
Quickpar maakt file 80 erbij, adhv de extra PAR-files die je hebt gedownload. Quickpar kan simpel gezegd voor ieder PAR file ieder willekeurig file uit de reeks reconstrueren.

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 16:18

reuzekind

Ik geloof in GoT

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 18:03:
[...]

Okeej, dit is fijn! maar hoe zorg je er voor dat je een complete reek binnen haalt... stel file 1 tot 100 ... heel vaak mis je dan bijvoorbeeld file 80 omdat die lager op is gepost. Hoe krijg je deze dan alsnog?
Hier staat uitgelegd hoe de bestanden berekend worden http://www.weethet.nl/dutch/internet_usingfsraid.php

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Verwijderd

www.tutorialbase.net

Voor al je vragen :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.