[Soltek 75frn2] Start helemaal niet meer

Pagina: 1
Acties:

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58
Ik heb een beetje een raar probleem met mijn pc. Ik laat mijn computer altijd de hele dag aanstaan om een beetje te grazen en wat te downloaden en dergelijk.
Toen ik vandaag terugkwam was mijn pc uit en ik kreeg hem niet meer aan.

systeem:
Soltek 75frn2, dit is een Nforce2 mobo
Athlon xp2200+ @ 150 fsb (kleine overclock voor de lol)
512 mb PC3200 ram
Radeon 8500
350 watt Qtec voeding

De verschijnselen:
- Als ik op de power knop druk dan draaien alle fans inclusief de casefans ongeveer een seconde, daarna gaat alles weer uit. De stroom lijkt even van m'n mobo af te vallen (lampje van de onboard LAN gaat even uit) en daarna weer terug te komen (lampje gaat weer even aan).

- Hierna kan ik de powerknop indrukken, maar het systeem doet niks meer, totdat ik de voeding aan en uit geschakelt heb. Dan vertoont hij bovenstaande verschijnselen.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Ik heb uiteraard alle nutteloze harde waren eruit gegooid. Op het laatst zat er alleen nog een proc in. Op dat moment heeft hij een keer zover geboot dat hij kon piepen dat er geen geheugen inzat, maar toen ik hem uitschakelde en weer aan probeerde te zetten gebeurde er weer niks.
- Bios gereset met de jumper
- geheugen in verschillende bankjes getest. Het blijft steeds bij 1 seconde draaien van de fans. Af en toe krijg ik hem aan het piepen zonder geheugen, maar daar blijft het bij.

Ik heb momenteel geen gelegenheid om de proc te testen in een andere pc, voeding kan ik wel in een andere pc testen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen, want die is van een huisgenoot..

Ik denk zelf dat het mobo of de proc kapot zijn, maar heb geen adequate verklaring voor het feit dat hij af en toe wel piept. Het booten tot zover dat hij piepjes kan geven lijkt te maken te hebben met de tijd die ik hem daarvoor met rust heb gelaten. Na het typen van deze post zal hij wel weer piepen, alsof er iets moet opladen ofzo :S

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• the-hell
  • Laatst online: 13:20
Zie hier

Ik stuur hem iig terug. Zelfde moederbord zelfde probleem, vaag. Misschien staat er voor jouw een oplossing in.

succes

• MrAngry
Erik999 schreef op 01 april 2004 @ 23:15:
Zie hier

Ik stuur hem iig terug. Zelfde moederbord zelfde probleem, vaag. Misschien staat er voor jouw een oplossing in.

succes
Dat lijkt er inderdaad verdomd veel op. Ik ben vanochtend met succes in de bios gekomen(Ik heb uit mezelf ongeveer gister die oplossing gevolgd die in jou thread stond) en heb daar ingesteld dat ik ook kan booten via een toetsencombo. Ik vond dat mijn aan en uit knop zich ook vreemd gedroeg namelijk. Daarna weer uitgeschakeld en toen kon ik hem niet gelijk weer aanzetten via de aan en uit knop, maar wel via het toetsenbord. Behoorlijk vreemd. Als ik vanmiddag weer thuis kom dan ga ik mijn hd's maar weer eens aansluiten. Misschien dat het probleem wel voorbij is :S

• MrAngry
Jammer dat niemand een idee heeft. Op een gegeven moment heb ik hem weer aan de gang gekregen door hem heel lang met rust te laten en daarna weer met alle Hardware erin op te starten. Daar bleek dus uit dat er niks echt kapot was. Vandaag heb ik echter weer hetzelfde probleem als in m'n startpost.

Klein kickje dus maar..

edit: even voor de searchers, m'n voeding was kapot.

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 08-04-2004 12:06 ]