Ik zat laatst een beetje te kloten met mijn PC, had er een nieuwe bios op gezet, nieuwste versie, alles leuk en aardig, werkte ook perfect, veel keer gereboot iig. Opeens zag ik dat hij uit was: extern bureaublad verdween
en ik kijken, geen enkel teken van leven.
Elke keer als ik de aan/uit knop indrukte ging de belichting heel even aan en daarna weer uit, mooi ergens kortsluiting dacht ik, wel vaker gezien. Maar niks gevonden, en opeens begon de belichting te flikkeren vreemd te doen. Dus alles eruit gehaald, kon nergens lekkage bekennen, HD's spinden niet.
Andere voeding erin, weer niks, ide kabels eruit, en de HD's spinden, conclusie: wel stroom
belichting was ook aan toen. Maar geen gepiep, geen beeld etc.
Ik nog proberen te recoveren via deze methode:
mocht niet baten. Wat me wel opviel is dat de northbridge niet echt warm wordt, terwel de southbridge (Zeg ik dat goed) wel vrij warm wordt.
Iemand nog enig idee wat ik kan proberen?
Mobo: Soltek SL75-FRN2-L
Geheugen: 512 MB DDR 3200 dual channel (Corsair)
CPU: Barton 2500+ op 2475 MHz
Video: Geforce 2 MX
alvast bedankt!
Elke keer als ik de aan/uit knop indrukte ging de belichting heel even aan en daarna weer uit, mooi ergens kortsluiting dacht ik, wel vaker gezien. Maar niks gevonden, en opeens begon de belichting te flikkeren vreemd te doen. Dus alles eruit gehaald, kon nergens lekkage bekennen, HD's spinden niet.
Andere voeding erin, weer niks, ide kabels eruit, en de HD's spinden, conclusie: wel stroom
Ik nog proberen te recoveren via deze methode:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 1.Turn off computer, unplug from wall, turn off the power supply. 2.Press the power button a few times, make sure that the capacitors are drained. 3.Remove bios battery 4.Let it set 5-10 minutes 5.Clear cmos jumper 6.Let set 2-3 more minutes 7.replace battery, put cmos jumper back to default settings, plug back into wall, turn on power supply. 8.Double check make sure everything is hooked up, make sure the fuse box is set too, and it didnt flip, maybe try flicking the one to the room with the pc. 9.Press insert and HOLD IT 10.Boot the computer and keep holding\pressing insert key. |
mocht niet baten. Wat me wel opviel is dat de northbridge niet echt warm wordt, terwel de southbridge (Zeg ik dat goed) wel vrij warm wordt.
Iemand nog enig idee wat ik kan proberen?
Mobo: Soltek SL75-FRN2-L
Geheugen: 512 MB DDR 3200 dual channel (Corsair)
CPU: Barton 2500+ op 2475 MHz
Video: Geforce 2 MX
alvast bedankt!