Toon posts:

Partition Magic: goed/slecht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met partition magic? Ik zou immers mijn schijf die in 2 parties is opgedeeld in 4 parties van verschillende grootte willen opdelen zonder mijn gegevens te verliezen. Ik kan het progamma via een vriend krijgen, maar zou willen weten of er nadelen aan verbonden zijn.
THANX

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:59
Tot nu toe nooit problemen gehad. Harde schijf verdeeld en hij kwam zelfs met een foutmelding in de partitiiestructuur die hij hersteld heeft. Heb nu ongeveer 7 PC's gedaan in verschillende partities en het is 0 keer fout gegaan. Je hoeft PM ook niet op je harde schijf te laten staan als je het niet verder wilt gebruiken.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

pm is COOOOOOL lekker prog man :7

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nee, d'r zijn geen nadelen aan verbonden, zolang je maar wat voorzorgen neemt:

1. backup je data. p.m. wil nog wel eens crashen tijdens een resize (zelf nog nooit meegemaakt :) ).
2. draai vantevoren scandisk en laat alle gevonden errors fixen.
3. draai eventueel defrag nog ff.
4. gebruik liever de dosversie van p.m. van een bootflop. is betrouwbaarder dan om p.m. vanuit windows te draaien (ligt aan windows en niet aan p.m.). gebruik bovendien een kale bootflop zonder allerlei drivers.
5. vergeet niet: problemen tijdens resizen leiden bijna altijd tot verlies van (veel) data. dus neem je voorzorgen.

en verder is p.m. gewoon heel goed maar het doet ingrijpende dingen en die enkele keer dat het mis gaat gaat het daarom meestal ook goed mis.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42
pm is prima :P

Verwijderd

Ik heb pm4 maar hij doet het niet in winME???! iemand ervaring daarmee? Of kan het wel via dos utils?

Verwijderd

als je partition magic 6.0 heb kan je er wel mee werken in win2k en winme.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pm4 werkt idd niet vanuit me. komt omdat me de dosomgeving mist die pm4 nodig heeft om wijzigingen te kunnen uitvoeren. bepaalde handelingen worden namelijk veiligheidshalve niet vanuit windows uitgevoerd maar vanuit dos.
vanuit een dosflop zou pm4 gewoon goed moeten werken.

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

PQMagic 6 roelt......

• tntkiller
  • Laatst online: 02-01 22:26
heb toch problemen met PM6 ik had een windows 2000 partitie van 1 gig(ja ik weet het een beetje klein maar goed) ik dacht nou PM6 maakt die wel wat groter dus heb ik van een 15 gig partitie 5 afgehaald en wilde die bijvoegen bij win2000 partitie maar dat doet ie niet PM6 slaat gewoon vast??? jullie enig idee hoe ik dat moet oplossen zoniet dan gaat er volgende week maar een formatje overheen

Iseci

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hm.... in w98 zo'n zelfde truc uitgehaald zonder problemen. Onder w2k heb ik het nog niet geprobeerd...

• Vodgen
  • Laatst online: 08-05 14:27
Ik heb gebruik PM 6.0 onder Win ME.
Zonder problemen 5 partities aangemaakt en later nog twee partities geresized.
Dit allemaal zonder problemen. Perfect programma.

Groeten Frank

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Kan iemand me mailen waar ik dit programmaatje kan downloaden?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Alleen versie 6 van pm heeft 'native' Me support. Maar als je een bootdisk in me maakt en daarmee boot. Ga daarna naar je directory waar je pm hebt geinstalleerd. Start de DOS versie van pm en alles werkt prima :).

Het probleem met de oudere versie (ouder dan 6) is dat die de puter opnieuw willen opstarten naar DOS om daar de verschillende taken uit te voeren. Dat pikt Me dus niet. Vandaar dat je naar DOS moet booten en van daaruit de partitie taken moet uitvoeren.

Werkt perfect! (althans bij mij met versie 5 of 5.1)

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 19:20
Op zich is het een heel relaxed progje, heb alleen 1 keer een groot probleem mee gehad:

was lekker mijn c en d aan het resizen toen hij vastliep in dos....

natuurlijk had ik niet geback-upt |:( en was ik 6 gig aan mp3 kwijt, 4 gig aan games, was erug zwaar.. heb een 3 dagen niet achter pc gezeten, zo pissed was ik....

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Maar waar kan ik het npou downlaoden?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PM schopt kont :)
Heb gewerkt met versie 3, 5 en nu met 6; prima progsel :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03
PM schopt kont indeed!
Oh, je kan het volgens mij nergens downloaden, het kost een paar honderd piek.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• CORVETTE
  • Laatst online: 01-05 10:15

CORVETTE

---- American V8 ---

wel goed zolang je maar alles stap voor stap doet. dus niet 7 partities in 1 keer aanmaken dan heb je kans dat ie vastslaat.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Pagina: 1