Toon posts:

Wat te kopen voor 50 eurootjes?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
oke,
ik ga zondag naar de beurs in Eindhoven. Ik heb 50 eurootjes te besteden. Weet misschien iemand wat ik voor dat geld moet kopen wat betreft cooling om mijn systeempje wat te kunnen overclocken?
Mijn systeem:
Amd athlon xp 3200+ barton core
Asus A7N8X Deluxe mobo
Ati Radeon 9600 pro 256mb
Maxtor 120Gb HD (7200rpm 2 mb cache)
512 MB DDR pc3200

Of kan ik toch beter voor 256 MB ram extra gaan.....wat vinden jullie?

Grtz MP

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:03
Nou sorry

maar het enige om beter te kenne oc'en voor 50 euro zijn mssn wat fans ofzo

en 2 verschillende modules klokken nooit zo lekker over

Verwijderd

Ik zou ff verder sparen..

• Kleenex
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
tegenwoordig koop je heel weinig voor 50e

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weet je zelf niet wat je wilt? Wil je je processor overclocken? Wil je je syteem cooler of stiller maken? Wil je een grotere / snellere harde schijf? Wil je meer geheugen?

Dat kunnen wij toch niet voor je beslissen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Nou 256 ram erbij kopen zou ik niet doen, dan zou ik nog ff doorsparen voor 512 erbij, want dan kun je het op dual channel laten draaien, dat gaat nog iets sneller ( ik neem aan dat je 512 1 module is ).

Verder zou ik voor 50 euro meer denken aan hebbedingetjes. ( stuurtje etc. ) Of wat casemod artikelen. ( misch nieuwe cheap ass kast )

Verwijderd

Overclocken?? Nou dat kost niets met die setup.. Kan je toch al aardig wat extra uithalen.. Alleen als je extreem wil gaan kan je waterkoeling overwegen, maar met 50 euro? Nee, spaar nog maar ff.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 15:51
mischien betere koeling

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Koop een thermalright sp97 ofzo, ik weet niet precies of je die voor 50 ken krijgen maar het moet er n de buurt zitten

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
blanco dvd schijfjes........ 8)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
je kaart pasief koelen met zalman
papstfans
rounded cables
benzine
een nieuwe fiets?
beetje loos topic ;)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:56
'N SLK947U of misschien zelfs een SP97 (beiden Thermalright koelers) zouden je nogal wel een eindje verder moeten kunnen laten klokken :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Sorry hoor, maar kijk eens naar je PC en trek je conclusies waardoor je nu belemmerd wordt om verder te gaan. Is dat je Ram dan vervang je die voor een beter overklokbaar/hoger geklokt type. Is dat je moederbord en is die nog niet gemod, dan haal je wat spullen voor een voltmod etc. Is dat je CPU koeler dan neem je hier een kijkje. En is dat omdat je kast veel te heet wordt, dan plaats je wat extra casefans met een efficientere luchtstroom. In ieder geval is een extra geheugenmodule bijplaatsen pas echt interessant als het 2 gelijke modules betreft en zoals je zelf aangeeft past dat niet in je budget.
Als je wilt weten wat je allemaal voor 50 euro kunt kopen, dan kun je een kijkje nemen in de Pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch

Kortom, trek die PC open en kijk naar de min-punten/alles wat verbeterd kan worden. Onderneem actie en inventariseer. De uiteindelijke keuze is nu eenmaal zeer persoonlijk en sterk afhankelijk van waarvoor de PC gebruikt gaat worden en de eisen die daaraan gesteld worden.
Zie hier wat wij verwachten in Die-Hard Overclocking & Cooling

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2004 19:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.