De Grote GoT FotoContest [April '04]

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 389 views sinds 30-01-2008

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

salutem schreef op 12 april 2004 @ 18:42:
Oftewel de een schijt in zn broek en de ander in zelfverzekerd omdat ie in is :P
Kun je dit uitleggen :/

Default blanke hetero

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Nee ik zwets wel es vaker in de ruimte
Sorry kzal et noooooooit meer doen ;)

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Mooooody schreef op 12 april 2004 @ 09:45:
[...]

er zijn nog 2 weken te gaan om iets in te sturen hoor :)

mensen die snugger zijn sturen zo laat mogelijk pas in, zodat hun idee niet kan worden gekopieerd.....
Dus jij stuurt ook nog wat in?

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is voor mij tot nog toe erg lastig om een "slachtoffer" te vinden die me wil meehelpen. Heb 1 persoon zover gekregen tot nog toe, maar die is helaas neit fotogeniek genoeg om echt mooie plaatjes te creeëren.

* Fludizz probeert rustig verder...

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-02 22:51

Hangloozz

{ @$%&# }

Fludizz schreef op 13 april 2004 @ 13:57:
Heb 1 persoon zover gekregen tot nog toe, maar die is helaas neit fotogeniek genoeg om echt mooie plaatjes te creeëren.
Dat snap ik niet...

Ik heb hele dikke en hele dunne mensen (naakt) voor de cam gehad en allemaal hadden ze iets unieks, iets wat mooi vastgelegd kan worden.
Je moet er alleen wel abstract naar kijken, niet of het zo g**l mogelijk kan worden ofzo :)

www.jurgroessen.nl

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

Fludizz schreef op 13 april 2004 @ 13:57:
Het is voor mij tot nog toe erg lastig om een "slachtoffer" te vinden die me wil meehelpen. Heb 1 persoon zover gekregen tot nog toe, maar die is helaas neit fotogeniek genoeg om echt mooie plaatjes te creeëren.

* Fludizz probeert rustig verder...
En dát is nou juist wat jíj als fotograaf moet bereiken ;)

En denk er om: Sexy is niet altijd naakt ofzo he, alleen maar een bh bandje half over een schouder kan al heel sexy zijn, of iets met haar (nee, gewoon hoofdhaar ;))

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Fludizz
  • Niet online
Hangloozz schreef op 13 april 2004 @ 23:34:
[...]

Dat snap ik niet...

Ik heb hele dikke en hele dunne mensen (naakt) voor de cam gehad en allemaal hadden ze iets unieks, iets wat mooi vastgelegd kan worden.
Je moet er alleen wel abstract naar kijken, niet of het zo g**l mogelijk kan worden ofzo :)
ach, het is meer ze kan niet goed model staan waardoor er geen goede bruikbare foto's uit komen... Dat bedoelde ik meer...
BaRF schreef op 15 april 2004 @ 08:06:
[...]

En dát is nou juist wat jíj als fotograaf moet bereiken ;)

En denk er om: Sexy is niet altijd naakt ofzo he, alleen maar een bh bandje half over een schouder kan al heel sexy zijn, of iets met haar (nee, gewoon hoofdhaar ;))
Nee weet ik :) ze heeft eventjes model gespeeld met kleren aan hoor :) Met naakt alleen speel je meer in op hormonen, minder op artistieke fotografie.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

I dare to disagree, met naakt speel je veel meer met vormen, met details, met het gemis aan kriegeldingen etc. etc.

Nee ik heb geen inzending, weinig zin om mijzelf vast te leggen en ik voel er vooralsnog ook niet heel veel over om iemand te verzoeken mee te werken... Hoewel ik heb een vriendin die het wel eens gevraagd heeft, nouja eens voorzichtig polsen dan.

Bericht hierboven

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Floris schreef op 15 april 2004 @ 14:40:
I dare to disagree, met naakt speel je veel meer met vormen, met details, met het gemis aan kriegeldingen etc. etc.
agree with that.
De pure vorm van het menselijke lichaam...ozo mooi.

Het scheelt trouwens wel veel als je al eens een shoot hebt kunnen doen zodat je portfoliomateriaal hebt.
Ik heb sindsdien veel vaker gehoord: "oh, maar zo is het wel heel mooi ja, niet zo van dat ordinaire Panorama-bloot".
En zelfs vrouwen die voorheen zeiden "no way!" kregen nu iets van "hmm, mooi, wel leuk voor later als ik niet meer zo strak ben"
Dan ben je heel dicht bij het punt dat je ineens een model hebt :)

www.jurgroessen.nl

• Fludizz
  • Niet online
Dan is dat een punt waar wij in mening verschillen :)
Verder is het met mijn camera ook erg lastig om goeie shots te krijgen aangezien ze vrij snel bewogen/overbelicht/onderbelicht zijn. Ik ben er net achter gekomen dat ik die fotoshoot van die vriendin van me beter weg kan gooien, bijna allemaal onderbelicht en grotendeels ook bewogen.
Nadeel is voor mij wel dat ik met papiertjes voor de flitser moet werken om overbelichting te voorkomen. Dit is iets wat ik nog goed in me vingers moet krijgen. Ook is het op het kleine TFT'tje (1,5") duidelijker is dan op de PC...

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

tip: NIET flitsen!!!

gebruik gewoon een halogeenbureaulamp oid van IKEA voor het licht.
Speel daarmee tot je een mooie uitlichting hebt.
Eventueel diffuus maken met een stuk kalkapier oid. (niet te dichtbij ivm brandgevaar)
Verder kun je met een wit vlak (polystyreen isolatieplaat bijv.) het licht verlengen om te donkere gedeeltes bij te lichten, pas daarbij op dat je nooit tegenover je lichtbron gaat reflecteren, da's lelijk (tangverlichting).

Meet daarna met je cam op spotmeting het licht op het lichtste deel van de huid en zet dat vast met een manuele instelling.
Zo zorg je ervoor dat je altijd de huid juist belicht en overbelichtte plekken nagenoeg vermijdt.

Al met al krijg je dan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hanglooz/photos/IMG_0275.jpg

Sorry, door modelovereenkomsten kan ik alleen een zelfportret laten zien.
En dat behoeft ook nog eens forse verbetering...

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Hangloozz schreef op 15 april 2004 @ 22:40:
tip: NIET flitsen!!!

Al met al krijg je dan zoiets:

[afbeelding]

Sorry, door modelovereenkomsten kan ik alleen een zelfportret laten zien.
En dat behoeft ook nog eens forse verbetering...
wow loozz... mooie pose!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 23:12:
[...]

wow loozz... mooie pose!
thnx :)

misschien moest ik um maar insturen...alhoewel ik het waarschijnlijk afleg tegen alle dames :P

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Hangloozz schreef op 16 april 2004 @ 00:02:
[...]

thnx :)

misschien moest ik um maar insturen...alhoewel ik het waarschijnlijk afleg tegen alle dames :P
Je wint het dan op originaliteit; je doet immers iets wat niemand anders doet. Dat is ook wel een puntje waard :+

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik weet even niet welke van deze 2 ik zou willen gebruiken voor de contest.

Ze zijn gemaakt met een pentax K1000, ilford HP5, diafragma 2, sluitertijd 1/60e.
En daarna dus ingescand. Verder niet gesoept.

Afbeeldingslocatie: http://teacher.oncpd.nl/got/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://teacher.oncpd.nl/got/2.jpg

roept u maar.. welke ga ik insturen?

Wise enough to play the fool

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
teacher schreef op 17 april 2004 @ 19:34:
Ik weet even niet welke van deze 2 ik zou willen gebruiken voor de contest.

Ze zijn gemaakt met een pentax K1000, ilford HP5, diafragma 2, sluitertijd 1/60e.
En daarna dus ingescand. Verder niet gesoept.

[afbeelding]

[afbeelding]

roept u maar.. welke ga ik insturen?
neem maar foto 1, straalt meer uit.

Verwijderd

Ik vind nummer twee heel erg goed.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:05
Nummer 2 is de beste. Deze laat meer aan de fantasie over en daardoor ook meer sexy.

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
1 vind ik maar banaal, die zou ik zeker niet nemen. 2 heeft wel iets maar er scheelt ook iets aan die foto. Misschien slecht ingescand of niet scherp genoeg?

• teacher

teacher

Dysgaf!

Slecht ingescand vrees ik. Meestal als ik een de zin heb gevonden om een zooitje in te scannen, heb ik geen zin meer om alles netjes te "tweaken".... Shame on me :)

Maar... nummer 2 dus?

* teacher gaat zoeken of er nog iets beters in zijn portfolio zit...

[ Voor 6% gewijzigd door teacher op 18-04-2004 12:33 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

teacher schreef op 18 april 2004 @ 12:14:
* teacher gaat zoeken of er nog iets beters in zijn portfolio zit...
Oh..dat is leuk ja :/ even kijken of je in de afgelopen jaren iets hebt geschoten dat hier wel bij past :|

Default blanke hetero

• teacher

teacher

Dysgaf!

EbAyzo schreef op 18 april 2004 @ 22:15:
[...]

Oh..dat is leuk ja :/ even kijken of je in de afgelopen jaren iets hebt geschoten dat hier wel bij past :|
Jaloers? Afgunstig? :+

Verwijderd

Je kan wel wat leuks opzoeken, maar je mag er niet mee meedoen 'officieel'...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

RLB schreef op 01 april 2004 @ 13:26:
[...]

Laat je ons even weten op welke plekken je straks gewond bent geraakt? :+
:* _o_ (... >:))

Ik ben al door iemand anders gevraagd, maar ben niet van plan voor iemand anders' foto's te gaan poseren, en al helemaal niet als dat dan al moet, schaars gekleed.

Ik doe heel misschien zelf nog mee, en tja, het kan zo voorkomen dat ik mezelf als model neem, maar het probleem is dat ik van mijn ijdelheid af wil komen en dit werkt het ontzettend tegen. Ik wil niet van mezelf zeggen 'ik kan er sexy uitzien' daarom probeer ik te bereiken dat als ik mezelf zal fotograferen, ik niet herkenbaar ben. Ik wil van mezelf geen statement maken, want dat ben ik niet.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

wow, Dark Blue nakend? de wonderen zijn de wereld nog niet uit :)
Maar...als je jezelf modeleert heb je mijn respect.

Ik ga nog proberen eendezer dagen de todo's aan mijn zelfportret te verbeteren en dan moest ik um denk maar insturen..

www.jurgroessen.nl

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hangloozzz, nu zeg je het juist verkeerd... :D het lijkt me een uitdaging om een foto van mezelf te maken waar ik niet herkenbaar op sta, en ook niet naakt, maar die wel een sexy uitstraling heeft. Ik heb een heel strak idee, het enige waar het aan ontbreekt is...
- een achtergrond
- begripvolle ouders
- een pruim (de vrucht dus...)

Voor dat laatste ga ik wel naar de winkel maar om de foto daadwerkelijk te gaan maken... pff.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Dark Blue schreef op 19 april 2004 @ 19:00:
- een pruim (de vrucht dus...)
maak me geeeeek! :P
Dark Blue schreef op 19 april 2004 @ 19:00:
Hangloozzz, nu zeg je het juist verkeerd... :D het lijkt me een uitdaging om een foto van mezelf te maken waar ik niet herkenbaar op sta, en ook niet naakt, maar die wel een sexy uitstraling heeft.
ah, nou ja dat kan ook ja :)

ik snap alleen dat stukje begripvolle ouders niet..
Ik weet dat ik niet al teveel meer op GoT kom dus daar zal het wel aan liggen amar het laatste dat ik meegekregen heb is dat je een kamer/huisje had en met een eend samen woon(t)(de) :)
Dan hebben je ouders er weinig zeggenschap over wat jij met een pruim uitvoert, toch? :P

www.jurgroessen.nl

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Sappig... ;)
ik snap alleen dat stukje begripvolle ouders niet..
Ik weet dat ik niet al teveel meer op GoT kom dus daar zal het wel aan liggen amar het laatste dat ik meegekregen heb is dat je een kamer/huisje had en met een eend samen woon(t)(de) :)
Dan hebben je ouders er weinig zeggenschap over wat jij met een pruim uitvoert, toch? :P
Nee, over zes dagen is het precies een jaar geleden dat ik daar zachtst gezegd 'het nest ben uitgedonderd' en ik woon weer bij mijn ouders thuis tot ik weer zin krijg om op mezelf te gaan wonen.

Ik heb vanochtend schetsen gemaakt; op de achterkant van een krant, met een op het station gekochte pen 8)7 ... de setting heb ik al wel, maar ik moet een plek vinden om te fotograferen :{ vanavond maar eens aan mn moeder uitleggen wat en hoe, vragen of ze een zwart laken heeft zodat ik een donkere achtermuur heb.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

DB:

je hoeft niet perse een donkere achtergrond te hebben, die maak je zelf door middel van juist lichtgebruik :)
Je moet alleen wel zorgen dat de ondergrond waar je op zit/staat/ligt donker genoeg is naar je zin.
De achtergrond kun je donker krijgen door 's avonds te schieten en het benodigde licht zelf te maken en te bepalen.
Zorg dat je geen licht op de achtergrond laat vallen, blijf dus ook zo ver mogelijk bij wanden en andere dingen vandaan.
Daarna goed licht meten op hetgeen je goed belicht wilt zien. Je komt dan al snel op een sluitertijd die hoog genoeg is
om de omgeving zwart te laten lijken.

Voor een voorbeeld verwijs ik je naar m'n zelfportret op de vorige pagina.
De achtergrond bestaat uit de gordijnen van de slaapkamer, zie je nix van :)
Belichting is een 15EUR kostend bureaulampje van de IKEA :)

ISO100, 1/15s @ F2.8 (da's te weinig gebleken, F5.6 of hoger is wel nodig)

www.jurgroessen.nl

• salutem
ahahaahaaa is dit alles oeeeeee ......

komop mensen nog een paar daagjes maar om je model te vinden of te overtuigen.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

salutem schreef op 23 april 2004 @ 23:22:
ahahaahaaa is dit alles oeeeeee ......

komop mensen nog een paar daagjes maar om je model te vinden of te overtuigen.
nee, zit er hier helaas niet in :(

• salutem
Das dan jammer dan .......

Naja niet dat er nu niet genoeg plaatjes zijn om van te smullen maar het blijft karig in hoeveelheid.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

nou, op de valreep dan nog maar een inzending gedaan :)

www.jurgroessen.nl

• salutem
laat me raden welke :P

of heb je iemand weten te strikken ?

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ik kan wel iemand of meerdere strikken maar ik weet nu al dat geen van alle als inzending wil dienen voor een nerdencontest :+

Dus ik probeer het met mezelf :P

www.jurgroessen.nl

• jvvv
moet er niet gestemd worden voor deze kansloze contest? 25ste?

Verwijderd

Hangloozz schreef op 25 april 2004 @ 17:50:
Dus ik probeer het met mezelf :P
Hulde. Je hebt lef om jezelf in te sturen en een inzending die minder cliche is dan de overigen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2004 23:55 ]

• wisselwerking
jvvv schreef op 25 april 2004 @ 20:42:
moet er niet gestemd worden voor deze kansloze contest? 25ste?
Idd.

En ik hoop dat de volgende contest weer wat beter bij mij past. Mensen fotograferen vind ik persoonlijk namelijk niks aan.
De volgende contest moet ook wat ruimer zijn wat betreft omschrijving. Hierdoor krijg je IMHO wat meer inzendingen en dus wat meer competitie. Het aantal serieuze deelnemers is namelijk te klein om hele specifieke contests (raar woord) uit te schrijven.

Verwijderd

Idd dit thema was ook nix voor mij, ik hoop dat de volgende weer wat universeler en breder is.

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 18:02
wrm kan ik nie stemmen? :S

ben wel ingelogd, en het is toch echt de 26e...

• Mooody
  • Laatst online: 12-12-2025
sorry, door omstandigheden kon ik gisteren geen toegang geven tot stemmen....

nu kan er gestemd worden :)

en ik zie veel geklaag dat het onderwerp niet goed was....
is het niet veel meer een uitdaging om mee te doen aan een moeilijk onderwerp dan aan een onderwerp waar je gewoon een foto uit je archief kan pakken :?

ruim 3 weken is meer dan genoeg tijd om na te denken over een goede foto (welk onderwerp dan ook) én deze uit te voeren....

vragen naar makkelijker onderwerpen getuigd niet echt van creativiteit en een goede wil :)
die mensen hadden juist mee moeten doen, zodat ze hadden kunnen winnen en een simpel thema voor de volgende maand hadden kunnen kiezen :Y)

mijn complimenten aan de mensen die een foto hebben ingestuurd _/-\o_
het zal lastig worden om een winnaar te kiezen....

[ Voor 91% gewijzigd door Mooody op 26-04-2004 10:50 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

/me heeft net z'n stem uitgebracht en hoopt op een wat toegankelijker onderwerp voor de volgende contest.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:16
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 10:59:
/me heeft net z'n stem uitgebracht en hoopt op een wat toegankelijker onderwerp voor de volgende contest.
* Charly ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 26-04-2004 11:02 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

* teacher heeft ook gestemd, en vond dit onderwerp prima.

Eindelijk weer eens wat anders als auto's of bloemen.

• salutem
Mesa 2 gestemt, helaas geen puntjes voor de denker tis wel een mooie pic maar als hetero zijnde kan ik er niet opgewonden van worden.
Wat voor mij toch wel een criteria is bij deze contest :P

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

salutem schreef op 26 april 2004 @ 12:07:
Mesa 2 gestemt, helaas geen puntjes voor de denker tis wel een mooie pic maar als hetero zijnde kan ik er niet opgewonden van worden.
Wat voor mij toch wel een criteria is bij deze contest :P
tsss, da's dus regelrechte discriminatie :/
Jammer dat ik je al 5 punten gegeven heb...

In de startpost staat duidelijk:
Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en vooral of de foto voldoet aan het thema.
De term 'kortzichtig' komt bij mij nu bovendrijven...altijd maar cliche-matig de vrouwen die de sexy dingen mogen doen :( :P

* Hangloozz heeft ook gestemd, en een verkeerde keus gemaakt blijkt nu ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Hangloozz op 26-04-2004 12:36 ]

www.jurgroessen.nl

• salutem
Eh ja je hebt gelijk zo heb ik het idd niet bekeken.
Ik heb meer de tekst gelezen op de Got contest site :

" Stemmers moeten ook goed opletten of ze de foto echt sexy of erotisch vinden of dat-ie gewoon niets meer aan de verbeelding over laat... "

Maar ja "het is moeilijk bescheiden te blijven als je weet dat je z'on vent" etc naja better luck next time.

[ Voor 41% gewijzigd door salutem op 26-04-2004 12:53 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

salutem schreef op 26 april 2004 @ 12:07:
als hetero zijnde kan ik er niet opgewonden van worden.
|:(

Maar je kan toch wel bepalen of de foto een goede uitstraling heeft?
Net zoals je ook van een jongen kan zeggen dat hij er goed uitziet?

* teacher heeft hangloozz wel puntjes gegeven, maar geen 5 :)

* teacher heeft eik niet gekeken naar wat anderen hem gaven; het is het songfestival niet hier...

• salutem
[quote]teacher schreef op 26 april 2004 @ 12:58:
[...]

Maar je kan toch wel bepalen of de foto een goede uitstraling heeft?
Net zoals je ook van een jongen kan zeggen dat hij er goed uitziet?

quote]

Met mijn Homofobie ? :+

Ja dat zou kunnen maar nogmaals voor degene die me niet begrepen,

Ik kan er niet warm van worden !

Het is een mooie zwart wit verhouding die HL neerzet maar erotisch nee, daar zou je in mijn feminin beleving toch meer naar de Gym moeten.

Verwijderd

puntjes staan er, hoop ook op een iets simpelere contest voor mei

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

salutem schreef op 26 april 2004 @ 13:05:
[
Met mijn Homofobie ? :+

Ja dat zou kunnen maar nogmaals voor degene die me niet begrepen,

Ik kan er niet warm van worden !

Het is een mooie zwart wit verhouding die HL neerzet maar erotisch nee, daar zou je in mijn feminin beleving toch meer naar de Gym moeten.
maakt ook niet uit joh :)
Ik snap ook best wel dat ie je minder aanspreekt, ik zei een post of 30 terug ook al dat ik het waarschijnlijk never zou winnen van de vrouwelijke modellen :D
Tis ook gelijk een soort testje om te zien of een mannelijk model uberhaupt kans heeft in zo'n contest.
Zoals het er nu naar uitziet wel dus, en da's toch wel leuk :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Misschien zou er op de foto contest site nog mogelijkheid moeten zijn tot het invoeren van mogelijke onderwerpen.
Als iemand dan geen goed idee heeft kan hij/zij er daar eentje uit halen.

De mogelijkheid om op een onderwerp te stemmen gaat misschien wat ver :)

• Charly
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 09:17:
Misschien zou er op de foto contest site nog mogelijkheid moeten zijn tot het invoeren van mogelijke onderwerpen.
Als iemand dan geen goed idee heeft kan hij/zij er daar eentje uit halen.

De mogelijkheid om op een onderwerp te stemmen gaat misschien wat ver :)
Als de winnaar zelf niks kan verzinnen weet ie zelf ook wel dat ie hier om suggesties kan vragen denk ik.

Stemmen lijkt me helemaal niks, volgens mij gaat dat de variatie en originaliteit van de onderwerpen niet ten goede komen. :X

• wisselwerking
Niet via stemmen een nieuwe contest uitschrijven. Wat heb je dan nog (behalve eeuwige roem) aan het winnen van de contest.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

gestehmt :D

• I c i c l e
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Nou mooi.. werkt het inloggen eindelijk, na 3 accounts verder, is de inzendtijd voorbij..

• salutem
I c i c l e schreef op 29 april 2004 @ 08:57:
Nou mooi.. werkt het inloggen eindelijk, na 3 accounts verder, is de inzendtijd voorbij..
Hoezo heb je meerdere accounts nodig om te stemmen ?

• BaRF

BaRF

bijna kerst

trouwns geen DB gezien? ;(

• I c i c l e
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
salutem schreef op 29 april 2004 @ 16:04:
[...]

Hoezo heb je meerdere accounts nodig om te stemmen ?
Ik wilde in eerste instantie niet stemmen, maar een foto inzenden. En ja, mijn 3e account werkte wél, de anderen niet.. :)

• teacher

teacher

Dysgaf!

2 BaRF beetje belichting afgekeken van 'looz maar nog steeds erg goed
klopt idd.. ik heb eerst heel goed naar zijn foto gekeken, en toen gauw mijn foto vóór die van hem geplaatst :P 8)7 8)7

Verwijderd

teacher schreef op 30 april 2004 @ 23:41:
[...]

[...]

klopt idd.. ik heb eerst heel goed naar zijn foto gekeken, en toen gauw mijn foto vóór die van hem geplaatst :P 8)7 8)7
Kan ik je tijdmachine af en toe lenen?

• BaRF

BaRF

bijna kerst

teacher schreef op 30 april 2004 @ 23:41:
[...]

[...]

>:) jaja :P

hehe sorry ik ging uit van de post-data hier :)

• Glabbeek
  • Laatst online: 14:49

Glabbeek

Dat dus.

Volgens mij hebben we trouwens al 2 dagen een * Glabbeek :)

Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif Salutem met illusion. Gefeliciteerd! Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif

En zo is het maar net.

Verwijderd

Ok, kom maar op dan met een nieuwe contest :)

• jvvv
* jvvv kruist zijn vingers voor iets deftig en niet alleen een contest voor mannen met pro-cams en modellen oid..

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

jvvv schreef op 02 mei 2004 @ 15:05:
* jvvv kruist zijn vingers voor iets deftig en niet alleen een contest voor mannen met pro-cams en modellen oid..
* DeX kruist mee

• salutem
Owke senks voor feli !

Nou eeeh suggestions ?

• Glabbeek

Glabbeek

Dat dus.

Vorige maand was er natuurlijk een poll, misschien kan je de uitkomsten daarvan gebruiken?

En zo is het maar net.

• jvvv
Stijl !! Was mijn idee, en voor groei en bloei is de seizoen wat overe (lente). Kleur is wel wat ruim, maar kan. Ik weet het eigenlijk niet.

Verwijderd

mjah inderdaad, groei en bloei blijkt mij ook wel wat!
snel op naar de contest van mei! ;)

Verwijderd

"Nieuw Leven"

Kun je nog aardig breed opvatten denk ik zo..

• Glabbeek

Glabbeek

Dat dus.

Iets als 'Nieuw Leven' hebben we net gehad, namelijk 'Birth of Life' in december.

En zo is het maar net.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 18:50

Floor-is

5.2

Als je kijkt naar de CSLR-challenges op DPReview kan je wellicht nog wat inspiratie opdoen ;)

hint

[ Voor 23% gewijzigd door Floor-is op 02-05-2004 19:22 ]

Bericht hierboven

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Is het onderwerp

* Eten of
* Fruit
iets?

of anders

* Techniek?
dit lijkt mij persoonlijk leuk, uitdagend genoeg en voor iedereen mogelijk

www.casarodriguillo.com

• salutem
Mijn idee was om vuur te kiezen.

Ja is idd wel wat moeilijk maar wel lekker origineel en dus denk ik weinig archief/stock fotos.

Ik ben er nog niet uit dus pls blijf ideeen posten dan kom ik asap over het nieuwe thema terug.

• jvvv
salutem schreef op 02 mei 2004 @ 20:22:
Mijn idee was om vuur te kiezen.

Ja is idd wel wat moeilijk maar wel lekker origineel en dus denk ik weinig archief/stock fotos.

Ik ben er nog niet uit dus pls blijf ideeen posten dan kom ik asap over het nieuwe thema terug.
De eerste tweaker die zijn huis/pc/whatever in brand steekt en een pic maakt wint... 8)7

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 13:05

airliner

Swell

jvvv schreef op 02 mei 2004 @ 20:57:
[...]

De eerste tweaker die zijn huis/pc/whatever in brand steekt en een pic maakt wint... 8)7
zullen we het op huis houden

• Pinin

Pinin

@ salutem: vuur lijkt mij ook wel leuk

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

tomleeuw schreef op 02 mei 2004 @ 21:14:
@ salutem: vuur lijkt mij ook wel leuk
of vuurwerk :P

• Capa
  • Laatst online: 01-02 13:22
Kunnen we met vuur niet nog een maandje wachten? :D
Vuur is helemaal perfect voor mij... :P En ik hoop binnenkort ook een 300D te hebben. Maar daar ik die nu nog niet heb, en het met een Sony DSC-P71 moet vrees ik dat het niet zulke mooie foto's worden :(

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
op die link die floris gaf zag ik een leuk onderwerp staan:

eenzaamheid.

daar kan je ook van maken samen alleen of iets in die trant

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

eenzaamheid kan je inderdaad wel wat leuks mee maken jah...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• jvvv
Hmm, ja eenzaamheid klinkt leuk!

• salutem
Eenzaamheid klinkt idd niet slecht als thema.
Gaat iig in de grote hoed van mogelijkheden.

Alvast hier een vb van vuur om indruk te krijgen (oa) wat er allemaal met een DSC camera kan @ Sauron XP :P

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/7381/vuur.jpg

• Capa
Vuur is ook wel mogelijk hoor :)
Maar ik vermoed toch dat foto's met een 300D mooier worden als die ik nu heb ;)
Hier een foto die ik gemaakt heb tijdens een oefening...:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/giroldi/DSC00671.JPG

• salutem
tog nix mis mee ? :)

naja wanneer moet het nieuwe thema bekend zijn ?

• Glabbeek

Glabbeek

Dat dus.

Zo snel mogelijk, dan kunnen we weer beginnen. Ik hoop iig dat het een thema wordt waar ik ook wat mee kan, dat lukte deze maand niet echt. Maar met beide zou wel wat moeten lukken, denk ik.

En zo is het maar net.

• Capa
Misschien ook wel een aardig onderwerp: het weer.
Daar heeft iedereen mee te maken, en kan iedereen dus aan mee doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Capa op 03-05-2004 00:14 ]

• Mooody
Salutem is dus de winnaar :)

gefeliciteerd :D

Zou je aub je thema vandaag bekend kunnen maken, dan kan ik het nieuwe topic aanmaken?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Charly
En? Is er al een nieuw thema bekend :?

• Mooody
heb nog niets van Salutem gehoord helaas....

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 13:05

airliner

Swell

ey maar bij een thema als eenzaamheid, kan je dan ook bv een bootje midden op een meer (cliche vb) fotograferen, dus niet alleen mensen , maar ook objecten

• jvvv
airliner schreef op 03 mei 2004 @ 17:22:
ey maar bij een thema als eenzaamheid, kan je dan ook bv een bootje midden op een meer (cliche vb) fotograferen, dus niet alleen mensen , maar ook objecten
klinkt logisch hé

• salutem
Na zeer lang twijfelen is mijn keuze toch gevallen op iets wat makkelijk te fotograveren valt, maar wat wel enige creativiteit vereist.

Nieuw thema is : "Dagelijks eten" of voedsel

Denk aan het voedsel en/of drinken wat je dagelijks eet/drinkt en voorgezet krijgt.

Probeer de essentie te captiveren dmv bv een "stil leven"

Neem dus je camera mee naar een restaurant, etentje of welke ocassie dan ook om het ideale eet/drink moment vast te leggen.

Probeer dus de sfeer zo goed mogelijk vast te leggen.
Het gaat dus bij dit hema dan ook meer om de sfeer dan om een mooi verlicht bord spaghetti.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:37
klinkt leuk :)
Ik heb over een paar dagen een G3 als het goed is dus ik ga ook maar eens een poging wagen..! :D

• Pinin

Pinin

ok. Ik hoop voor de eerste keer mee te doen

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Ik ook, ga mijn best doen uberhaupt in de buurt te komen van sommige meesterwerken met mijn Pentax Optio S :D

• Venxir
  • Laatst online: 10:35
heb net een A60, wil ook meedoen ;)

If it aint broke, fix it till it is!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18

shameblaster

BB4E^Cons

Cons:::BB4E

• Remy