[OEMCD] Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 11.356 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:04

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 00:08:
[...]

in het rijtje valt me op dat er geen firewall bij staat? sygate is heel klein en vele malen beter dan zonealarm en xpfirewall..... maarem die really want to format, vertel eens daar wat over? ik wil namelijk ALTIJD mijn c schijf formatteren....
Nee, ik gebruik geen firewall. Je kan dus zo m'n systeem binnenlopen 8)

Ik heb een router met firewall. Je kan dus niet zomaar van buitenaf m'n systeem inkomen. Wel is het oppassen met virussen, trojans en spyware, maar met wat zoekwerk weet ik wel welke programma's te vertrouwen zijn en welke niet.

Bij mij geeft Windows als ik een partitie kies om te formateren, een extra bevestiging, als er al gegevens op staan. Soort van beveiliging. Maar als jij altijd je C-schijf wil formateren moet dat volgens mij ook mogelijk zijn.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 03:54:
goed na over en weer gepraat kwamen we toch bij hetzelfde uit. shadow15 had zijn schoonmaak.cmd in de map install staan. niet doen dus!! in de map $$ of $1 neerzetten en in winnt.sif goede pad invullen en de problemen zijn over....
Je kan je cleanup.cmd wel in de map plaatsen die verwijderd moet worden, net zoals je met format de harde schijf waar format opstaat kan formateren. Zorg er alleen wel voor dat de map waar cleanup.cmd in staat als allerlaatste wordt verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Nog niemand die Norton Antivirus 2004 silent heeft kunnen installeren?(zie me post stukje hierboven)

En me hotfixes willen nog niet :(

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGeneral schreef op 14 juli 2004 @ 11:43:
Nog niemand die Norton Antivirus 2004 silent heeft kunnen installeren?(zie me post stukje hierboven)

En me hotfixes willen nog niet :(
seggg.... had ik je USSF niet aangeraden? heb je al gekeken?

http://www.google.nl/sear...eken&lr=lang_en%7Clang_nl

succes!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hp38guser schreef op 14 juli 2004 @ 10:37:
Staat wel zo professioneel :Y)

BTW, waarom eigenlijks opnieuw opstarten? IK start helemaal niet opnieuw en het werkt allemaal perfect.
het is niet van mij die clean.cmd zei ik al in mijn postje... anyways het is me niet echt duidelijk wat de laatste regel van die clean.cmd betekend.

ook is me niet duidelijk waar die 18 hotfixes van mij heen moeten in xpcreate. ik vroeg me af of ik die hotfixes zelf kon slipstreamen in de trant van de SP1a manier?

verder laat eens zien hoe jij dat doet van "windows vraagt je unattend om te formatteren"? als het in xplode taal of andere taal dan de standaard taal is geschreven(zoals dat getokengedoe), lama, ik ken die programmas niet en ik heb geen zin in ze te leren kennen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Omdat ik me aan het oriënteren ben om zelf ook zo'n prachtige CD/DVD te maken, heb ik alle links in dit topic opgezocht en in een txt file gezet. Misschien dat ik dit zelf ga categoriseren, maar de kans is groot dat de helft voor mij afvalt, omdat ik het zelf niet nodig heb.

Wellicht dat jullie er iets mee kunnen.

Hier vind je alle links uit dit topic, per pagina @100posts per pagina

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:44

BFS

Rude awakening

Heeft iemand enig idee hoe je rechten toe kan kennen tijdens de installatie? Ik voer de install uit als Administrator, dan gaat alles ook prima. Maar op het moment dat ik de machine in het domein hang en als een gebruiker inlog heb ik geen rechten om te schrijven naar de c: schijf (als Admin natuurlijk wel). Als de rechten handmatig toegepast worden dan werkt het wel zonder problemen maar goed dat is natuurlijk niet echt unattended. Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt word?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Hier nog extra voor cleanup.cmd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
DEL /F /Q "%UserProfile%\Menu Start\*.*"
DEL /F /Q "%UserProfile%\Bureaublad\*.*"
DEL /F /Q "%UserProfile%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\*.*"
DEL /F /Q "%AllUsersProfile%\Menu Start\*.*"
DEL /F /Q "%AllUsersProfile%\Bureaublad\*.*"
DEL /F /Q "%AllUsersProfile%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\*.*"
COPY /Y  "%systemdrive%\install\shortcuts\menu\*.*" "%UserProfile%\Menu Start"
COPY /Y  "%systemdrive%\install\shortcuts\Bureaublad\*.*" "%UserProfile%\Bureaublad"
COPY /Y  "%systemdrive%\install\shortcuts\Quicklaunch\*.*"  "%UserProfile%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch"

Dit zorgt ervoor dat je eigen iconen in het startmenu, op het bureaublad en in de Quick Launch worden gezet. Doe dit als laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Misschien nog iets om te onderzoeken:

De mogelijkheid om unattended updates te downloaden.

Bijvoorbeeld voor S&D, Ad-aware & virusscanner. Het is niet logisch om de op het moment van het branden van de CD/DVD nieuwste update er bij te zetten en die naar de programma directory van het programma te kopieren. Je zult dan namelijk altijd een verouderde versie hebben.

Uiteraard is een internetverbinding dan wel handig ;)
Ben benieuwd of dit mogelijk is. Als ik zo ver ben, ga ik er ook zeker naar kijken.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BFS schreef op 14 juli 2004 @ 14:58:
Heeft iemand enig idee hoe je rechten toe kan kennen tijdens de installatie? Ik voer de install uit als Administrator, dan gaat alles ook prima. Maar op het moment dat ik de machine in het domein hang en als een gebruiker inlog heb ik geen rechten om te schrijven naar de c: schijf (als Admin natuurlijk wel). Als de rechten handmatig toegepast worden dan werkt het wel zonder problemen maar goed dat is natuurlijk niet echt unattended. Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt word?
jouw probleem klinkt als die van hp38guser, (lees terug) babbel eens met hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Nee, ik werk met een single-user systeem. Misschien dat ik later nog eens een Multi-user systeem maak. Verder hangt mijn computer niet aan een domein.

Trouwens, Microsoft heeft gisteren een paar nieuwe patches uitgebracht. Iemand al geprobeerd deze te integreren tijdens de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjee 7!!! zoveel pfff waarschijnlijk vallen er nu paar weg.... maar welke hotfixes hoef ik nie meer te doen?

trouwens hp38guser, ik vroeg je wat gloof ik, die xpcreate heeft talloze submaps, waar plaats ik welk hotfixes nou in? de voorbeeld die online te zien is komt totaal niet overeen met welke hotfixes ik heb..... en kan ik nou zelf handmatig slipstreamen op de SP1 manier?

verder heb ik een probleem met het kopieren van een readmeonly map. hoe omzeil ik dit?
ik meen me te herineren /F ?

dus zo:

COPY /F "%systemdrive%\install\Applications\AdAware\Lang" "%systemdrive%\Program Files\Lavasoft\Ad-aware 6\Lang"

kijk als ik readme uitvink dan komt ie doodleuk terug...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

@Mr TweaK, stap maar af van XPCreate. Volg gewoon de tutorial op unattended.msfn.org. De maker van XPCreate is op vakantie, dus de lijst met hotfixes is nog niet bijgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Weet iemand hoe je de Omega drivers unattended kunt installeren? En MathType 5.2? En Macromedia Flash Player?

Ik heb hier echt niets over kunnen vinden...

[ Voor 43% gewijzigd door Dr. Donald op 14-07-2004 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ok, ik ben nu maar afgestapt van XPCreate. Levert toch meer werk op dan gedacht, aangezien het niet up2date is, hier m'n svcpack.inf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
[Version] 
Signature="$Windows NT$" 
MajorVersion=5 
MinorVersion=1 
BuildNumber=2600  

[SetupData] 
CatalogSubDir="\i386\svcpack" 

[ProductCatalogsToInstall]

[SetupHotfixesToRun] 
Q814078.exe /Q:A /R:N
Q823182.exe /Q /O /N /Z 
Q823353.exe /Q:A /R:N
Q824105.exe /Q /O /N /Z
Q824141.exe /Q /O /N /Z
Q825119.exe /Q /O /N /Z
Q826939.exe /Q /O /N /Z
Q828026.exe /Q /O /N /Z
Q828035.exe /Q /O /N /Z
Q828741.exe /Q /O /N /Z
Q832894.exe /Q:A /R:N
Q831167.exe /Q:A /R:N
"Q832483.exe /C:""dahotfix.exe /q /n"" /q:a"
Q835732.exe /Q /O /N /Z
Q837001.exe /Q /O /N /Z
Q839645.exe /Q /O /N /Z
Q840315.exe /Q /O /N /Z
Q840374.exe /Q /O /N /Z
Q841873.exe /Q /O /N /Z
Q842773.exe /Q /O /N /Z
Q870669.exe /Q:A /R:N
dxsetup.exe /opk
Q839643.exe /Q /O /N /Z 
qchain.exe

Alle updates tot vandaag aan toe :)

BTW, iemand een idee waar managed directX voor dient? Ik installeer het nu niet, maar misschien is het belangrijk ergens voor...

[ Voor 10% gewijzigd door Acheron op 15-07-2004 11:22 . Reden: Aangepast, zo werkt die wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap helemaal niks van 3 updates:
KB835732: Beveiligingsupdate voor Windows XP
KB828035: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows XP
KB828026: Essentiële update voor de scriptopdrachten van Windows Media Player
Deze updates worden gewoon geinstalleerd tijdens de windows setup maar toch zegt windows update na de installatie dat deze nog geinstalleerd moeten worden.
zelfs als ik ze daarna met windows update alsnog download en installeer en me computer daarna restart komt ie nog steeds met die 3 updates aanzetten dat die nog niet geinstalleerd zijn. 8)7
Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

hp38guser schreef op 14 juli 2004 @ 15:48:
Nee, ik werk met een single-user systeem. Misschien dat ik later nog eens een Multi-user systeem maak. Verder hangt mijn computer niet aan een domein.

Trouwens, Microsoft heeft gisteren een paar nieuwe patches uitgebracht. Iemand al geprobeerd deze te integreren tijdens de installatie?
Hmm, ik heb ook niet echt het idee dat het probleem zit in het feit dat de machine in een domein gehangen wordt. Dat wordt dus op zoek naar een tooltje wat rechten kan zetten op mappen c.q. schijven.

Iemand zo al ideeen daar over?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 21:29:
Ik snap helemaal niks van 3 updates:
Deze updates worden gewoon geinstalleerd tijdens de windows setup maar toch zegt windows update na de installatie dat deze nog geinstalleerd moeten worden.
zelfs als ik ze daarna met windows update alsnog download en installeer en me computer daarna restart komt ie nog steeds met die 3 updates aanzetten dat die nog niet geinstalleerd zijn. 8)7
Hebben hier meer mensen last van?
Gebruik je toevallig nLite?

Ikzelf heb dat namelijk ook. Maakt voor mijn PC verder niks uit dat sommige updates niet geïnstalleerd worden, simpelweg omdat deze onderdelen niet beschikbaar zijn ( Windows Media Player, Messenger Service ). Hoe meer je verwijderd, hoe meer updates je overhoudt als zijnde niet geïinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
managed directX is volgens mij een update naar DirectX9.0b.
Je moet hem iig alleen installeren als je DX9.0 of 9.0a hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Dus als ik DirectX 9.0b direct over DirectX 8.1 (windows xp) installeer is het ook goed?

Mijn installatiecd is tot nu toe 406 MB en bestaat uit:

Windows installatie - 140 MB
Updates en DirectX 9 - 54 MB
Extra drivers - 12 MB
Software en tweaks - 200 MB

Ik heb nog bijna 300 MB over 8)

Iemand nog een idee?

Weet al wat: Video en audiocodecs, Fly 2000 TV, VirtualDub, Paint Shop Pro, Macromedia Flash :z

[ Voor 244% gewijzigd door Acheron op 14-07-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg... hoe lossen jullie dat probleem op dat als @NET framework geinstalleerd is je een welkomsscherm krijgt? ik vind da nogal irrie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quoteIk heb nog bijna 300 MB over 8)

Iemand nog een idee?

[/quote]

Misschien een bootable CD waarbij je kan kiezen tussen een unattended Windows XP of unattended Linux?? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 22:20:
[...]
Misschien een bootable CD waarbij je kan kiezen tussen een unattended Windows XP of unattended Linux?? :Y)
bad idea.... voor lunix heb je echt andere drivers nodig dan voor windows. die ruimte kan je beter aan office xp of zo verspille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Nee, voor mij voorlopig geen Linux. Ik heb het al eens geprobeerd, maar je raakt verstrikt in het web van de config-bestanden. Geef mij dan maar het register van Windows, heb je een mooi overzicht.

Software die ik nu nog toegevoegd heb zijn:

- VirtualDub-MPEG-2 1.5.10 build 18226 + plugins
- Flashget 1.60a
- VoptXP 7.13

Hoe installeer ik codecs unattended? Normaal doe ik rechtermuisklik -> install, bij die inf's maar hoe krijg ik dat in een RunOnceEx.cmd of gewone batchfile?

Oh ja, de tweaks, zullen we afspreken dat we bij elke post een tweak posten :7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
;VirtualDub
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Freeware\VirtualDub]
"VirtualDub"=dword:00000001
"SeenWelcome"=dword:00000001

[HKEY_CLASSES_ROOT\avifile\shell\Bewerken\command]
@=C:\\Program Files\\VirtualDub\\VirtualDub.exe %1"

[HKEY_CLASSES_ROOT\MPEGFILE\shell\Bewerken\command]
@="C:\\Program Files\\VirtualDub\\VirtualDub.exe %1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\avifile\shell\Bewerken\command]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES\MPEGFILE\shell\Bewerken\command]

Deze tweak zorgt ervoot dat het welkom-scherm wordt overgeslagen bij het starten van VirtualDub en voegt Bewerken toe aan rechtermuisklik bij AVI- en MPEG-files :)

[ Voor 50% gewijzigd door Acheron op 14-07-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hp38guser:

Misschien heb je hier wat aan (verder kan ik je niet helpen, want zover ben ik nog niet met mn cd...):

http://www.msfn.org/board...showtopic=14614&hl=codecs

In de eerste post staat beschreven hoe zij de codecs installeren.

P.S. Mijn vorige post was sarcastisch bedoeld (unattend XP kost al veel werk, laat staan een unattended Linux) :+

EDIT: vooruit dan maar: voor degene die gaat voor security:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
;Welkomstvenster uitschakelen en klassieke aanmeldingsscherm gebruiken
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"LogonType"=dword:00000000

;Laatst ingelogde gebruiker bij klassiek aanmeldingsvenster verbergen
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system]
"DontDisplayLastUserName"=dword:00000001

;Ctrl+Alt+Del gebruiken om in te loggen
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system]
"DisableCAD"=dword:00000000

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 22:14:
zeg... hoe lossen jullie dat probleem op dat als @NET framework geinstalleerd is je een welkomsscherm krijgt? ik vind da nogal irrie :?
Ik krijg .NET framework helemaal niet unattended geinstalleerd... 8)7

dotnetfx.exe /Q:A /R:N
langpack.exe /Q:A /R:N

Dit zijn toch de goede switches...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Bedankt maar ik denk dat ik het al gevonden heb:
code:
1
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %padnaarinf%

Werkt perfect. Zo kan ik per codec aangeven of ik die mee wil nemen in de installatie of niet. Dan is zo'n automatische codecpack niet zo handig

@Mr Donald, dotNet Framwork 1.1 Nederlands moet je eerst uitpakken. Je krijgt dan install.exe, netfx.msi en netfx1.cab. Kan je install.exe weggooien?

Maar het commando is "%systemdrive%\install\dotNetFramework\netfx.msi /qb"

[ Voor 62% gewijzigd door Acheron op 14-07-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijn eerste twee basic runs zijn redelijk goed verlopen. :)
De eerste keer had ik een ongeldige parameter in winnt.sif. Ik had een spatie in plaats van een unscore. :P

Tweede keer werd Windows perfect geinstalleerd, volautomatisch. Erg leuk om zo snel progressie te zien. Heb grotendeels gebruik gemaakt van http://unattended.msfn.org.

Hij voerde mijn RunOnceEx.cmd niet uit bij de eerste keer inloggen. Toen ik in Windows zelf die RunOnceEx.cmd startte en rebootte, ging het wel goed.

Op dit moment wordt alleen daemontools geinstalleerd, bij wijze van test...

Directory-inhoud:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37233/full.jpg

RunOnceEx.cmd (in $OEM$)
code:
1
2
3
4
5
6
7
cmdow @ /HID
@echo off
SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx
REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installatie van software" /f
REG ADD %KEY%\001 /VE /D "Daemon Tools 3.46" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "%systemdrive%\install\DaemonTools\daemon.msi /qb REBOOT=Suppress" /f
EXIT

cdmlines.txt (in $OEM$)
code:
1
2
[COMMANDS]
"RunOnceEx.cmd"

winnt.sif
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
;SetupMgrTag
[Unattended]
    DisableDynamicUpdates=Yes
    UnattendMode=FullUnattended
    OemPreinstall=Yes
    OemSkipEula=Yes
    Repartition=No
    UnattendSwitch=Yes
    WaitForReboot=No
    DriverSigningPolicy=Ignore
    NonDriverSigningPolicy=Ignore
    Hibernation=No
    TargetPath=\WINDOWS
    OemPnPDriversPath="drivers\"

[GuiUnattended]
    AdminPassword=*****
    EncryptedAdminPassword=No
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1
    AutoLogon=Yes
    AutoLogonCount=1

[UserData]
    ProductKey=******
    FullName="PromWarMachine"
    OrgName="ComputerJunks B.V."
    ComputerName=MCOMP

[Display]
    BitsPerPel=32
    Xresolution=800
    YResolution=600
    Vrefresh=60

[TapiLocation]
    CountryCode=31

[Data]
    AutoPartition=0 
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Branding]
    BrandIEUsingUnattended=Yes

[URL_]
    Home_Page=http://gathering.tweakers.net
    Search_Page=http://www.google.nl

[Proxy]
    Proxy_Enable=0
    Use_Same_Proxy=1

[Identification]
    JoinWorkgroup=THUIS

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

[Shell]
    DefaultStartPanelOff=Yes

[Components]
    msmsgs=off
    msnexpl=off
    zonegames=off

Ben toch in de veronderstelling dat dit goed zou moeten gaan. Ziet iemand waar de fout zit?

Het installatiebestand zit na afloop overigens netjes in %root%\install\daemontools

edit:

Volgens eerder genoemde website moest ik die cmd[...].txt maken, in plaats van in winnt.sif de [GuiRunOnce] optie te gebruiken?

offtopic:
Voor de mensen met goede ogen. Die _ in [URL_] heb ik toegevoegd, omdat GoT anders denkt dat dit geparsed moet worden. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door PromWarMachine op 15-07-2004 00:28 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hp38guser schreef op 14 juli 2004 @ 21:36:
[...]

Gebruik je toevallig nLite?

Ikzelf heb dat namelijk ook. Maakt voor mijn PC verder niks uit dat sommige updates niet geïnstalleerd worden, simpelweg omdat deze onderdelen niet beschikbaar zijn ( Windows Media Player, Messenger Service ). Hoe meer je verwijderd, hoe meer updates je overhoudt als zijnde niet geïinstalleerd
Ik gebruik idd nlite, vandaar hou ik dus updates over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het niet over unattend installeren van framework maar over het booten erna... dan boot hij niet meer tot en met aan windows toe maar stopt ie met de vraag wie ingelogd wilt worden en er staat maar 1 keuze: ik dus....

maar ik vind het een goed idee dat iedereen vanaf nu aan een stuk regtweaks die handy zijn voor andere mensen hier plaatsen, GEEN HELE REGTWEAKS AUB... 4 regtweaks of zo per keer.....

hier die van mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
;Associate .nfo file type with notepad (je weet wel, die altijd bij een crack zitten)
[HKEY_CLASSES_ROOT\.nfo]
@="txtfile"
"PerceivedType"="text"
"Content Type"="text/plain"

;Accept Acrobat EULA
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Adobe\Acrobat Reader\6.0\AdobeViewer]
"EULA"=dword:00000001

;Right-click 'Copy To'
[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers]
[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Copy To]
@="{C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}"

;Right-click 'Move To'
[HKEY_CLASSES_ROOT\AllFilesystemObjects\shellex\ContextMenuHandlers\Move To]
@="{C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}"

de laatste 2 zijn een vette aanrader.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even een handige tip:

Windows Installer Helper Utility

http://www.kalytta.com/wihu.php

Met dit programma'tje kun je accounts aanmaken en aanvinken welke programma's je wel of niet vanaf de CD/DVD wilt installeren. Ik ben er nog niet helemaal uit qua werking, maar het lijkt mij een perfect programma'tje. Kijk onder deze link om het (bijbehorende) topic te lezen:

http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=20459

(zoals je kunt zien, heb ik daar ook wat vragen gesteld in mn brakke Engels...)

En dan nu de reg tweaks:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
;Standaard bureaubladpictogrammen weergeven (deze computer, mijn docs, IE, netwerk)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\HideDesktopIcons\NewStartPanel]
"{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}"=dword:00000000
"{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}"=dword:00000000
"{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}"=dword:00000000
"{871C5380-42A0-1069-A2EA-08002B30309D}"=dword:00000000

;Wizard Bureaublad opruimen uitschakelen
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\CleanupWiz]
"NoRun"=dword:00000001

;Schermbeveiliging instellen op 15 minuten
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"ScreenSaveTimeOut"="900"

;Pijlen in snelkoppelingen verwijderen
[HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile]
"IsShortcut"=-

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
TheGeneral schreef op 12 juli 2004 @ 23:41:
Ik krijg Norton Antivirus 2004 niet silent geinstalleerd, krijg een error melding "Norton Antivirus 2004 kan niet worden geinstalleerd zonder symsetup"

Heb deze regel staan in me applications.cmd:

ECHO Installing Norton Antivirus 2004
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Applications\NAV2004\NAV\NAV.msi /QB

Deze komt van espetado af, en was voor 2003 bedoeld maar dacht dat 2004 op dezelfde manier zou werken.

De search en msfn.org leverde me niks op.

Iemand enige idee hoe je "Deze computer/Mijn Documenten/Netwerklocaties/Internet explorer" silent op je bureaublad krijgt?

P.S. Heb nog steeds dat na het opstarten me scherm op 640x480 staat en niet op de 1024x768 die ik ingesteld heb.
Iemand inmiddels norton er al in zitten? kreeg een link van iemand maar daar kon ik niet zoveel mee. Plus dat mijn hotfixes nog steeds niet installeren begrijp er niks van.

en me overige vragen in de quote hierboven heb ik ook nog niks op gevonden. Maakt die unattended procedure een log aan of zo dat ik kan zien waar het fout gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Operations op 15-07-2004 10:53 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The General,

Ik ben helaas nog niet zover met mn unattended, maar heb je al op deze site gekeken? (ik neem aan van wel, maar voor de zekerheid toch):

http://unattended.msfn.org/xp/hotfixes.htm

Of kijk eens hier:

http://www.msfn.org/board...911ee1b0c7ea&showforum=70

Maar ik denk haast wel dat je dit eerder hebt gezien. Ik kan je verder helaas niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ok, dan hier mijn manier van codecs installeren. Ik installeer dus Pegasus PicVideo 2.0 Codecs (MJPEG), huffyuv 2.1.1, lame 3.97 alfa 3 ACM en Xvid 1.01 Athlon XP optimized zo:

code:
1
2
3
4
5
6
REG ADD %KEY%\016 /VE /D "Extra codecs voor geluid en video" /f
REG ADD %KEY%\016 /V 1 /D "%systemdrive%\install\PicVideoMJPEG\picvideomjpeg20.exe /S" /f
REG ADD %KEY%\016 /V 2 /D "REGEDIT /S %systemdrive%\install\PicVideoMJPEG\register.reg" /f"
REG ADD %KEY%\016 /V 3 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %systemdrive%\install\codecs\xvid\xvid.inf" /f
REG ADD %KEY%\016 /V 4 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %systemdrive%\install\codecs\huffyuv\huffyuv.inf" /f
REG ADD %KEY%\016 /V 5 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %systemdrive%\install\codecs\lame\lameacm.inf" /f

Alleen m'n registratie voor MJPEG wil niet lukken. Deze gaat namelijk via een random generated number. Hier moet de registratie worden ingevuld:

HKEY\USERS\S-1-5-21-1085031214-861567501-725345543-500\Software\...

en HKEY\Users\.DEFAULT\Software\... werkt niet.

S-1-5-21-1085031214-861567501-725345543-500 is volgens mij random.
In C:\Documents and Settings\Administrator\Application Data\Microsoft\Credentials wordt een folder aangemaakt met deze serie nummers.
Iemand die een idee heeft om de nummers van deze folder te achterhalen en in een batch weet te krijgen als variabele? Ik ben niet zo thuis in batchfiles :'(

Extra tweak:

code:
1
2
3
4
5
6
7
;This will allow you to autologin.
;Replace InsertName value with the Username you want to autologin with.
;Replace InsertPassword value with the password corresponding to the Username specified.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DefaultUserName"="InsertUsername"
"DefaultPassword"="InserPassword"
"AutoAdminLogon"="1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 10:58:
The General,

Ik ben helaas nog niet zover met mn unattended, maar heb je al op deze site gekeken? (ik neem aan van wel, maar voor de zekerheid toch):

http://unattended.msfn.org/xp/hotfixes.htm

Of kijk eens hier:

http://www.msfn.org/board...911ee1b0c7ea&showforum=70

Maar ik denk haast wel dat je dit eerder hebt gezien. Ik kan je verder helaas niet helpen.
Heb daar idd al gekeken en een topic geplaatst op msfn.org, maar ook geen response daar. Is jammer dat ik nu vast loop vind dit wel een leuk project maar dan moeten me problemen/vragen wel opgelost worden uiteraard. Dus ben nu office 2003 er maar in aan het zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:30
Mijn cd is bijna zo goed als klaar, maar nu een ander probleem.

Ik heb mijn harde schijf ingedeeld in een aantal partities:
- Windows (NTFS)
- Docs (NTFS)
- Programma's (NTFS)
- Restore (FAT32)

Nu heb ik m'n "OEMCD" op die laatste partitie gezet, met de gedachte er achter, dat ik windows vanaf de harde schijf zou kunnen installeren.

Ik start op met een Windows opstartdiskete, ga daarna naar c: (is de Restore partitie) en start winnt. De installatie begint met het kopieren van bestanden, na een paar minuten krijg ik de melding dat het DOS gedeelte klaar is, en dat ik de diskette moet verwijderen en dat de computer opnieuw wordt opgestart.

Na het herstarten, wordt helaas weer de oude xp weer gestart, i.p.v. door te gaan met de nieuwe installatie.

Net of schrijft hij geen nieuwe bootsector weg ofzo, waardoor hij weet dat hij verder moet gaan met de installatie.

Als iemand hier een oplossing voor heeft, het zou toch wel fijn zijn, om de setup van de harde schijf te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen m'n registratie voor MJPEG wil niet lukken. Deze gaat namelijk via een random generated number. Hier moet de registratie worden ingevuld:

HKEY\USERS\S-1-5-21-1085031214-861567501-725345543-500\Software\...
Volgens mij is dit hetzelfde als:
HKEY_CURRENT_USER\Software\...

Tenminste, dit was wel het geval in mijn zoektocht naar regtweaks voor Windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 10:13

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 22:14:
Ik weet het:
Omdat de .NET framework een ASPNET user aanmaakt, snapt windows er geen kont meer van.
Deze verwijder je simpel met de volgende command:
code:
1
net user /delete ASPNET

LET OP: als je van plan bent IIS met asp.net te gebruiken, moet je dit niet doen :P, dan werkt het namelijk niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 11:20:
[...]

Volgens mij is dit hetzelfde als:
HKEY_CURRENT_USER\Software\...

Tenminste, dit was wel het geval in mijn zoektocht naar regtweaks voor Windows zelf.
Bedankt, ik heb het geprobeerd en schijnt te werken 8) ,

btw, ik heb m'n svckpack.inf aangepast en zo zou die moeten werken. Alle kritieke updates in de juiste volgorde:

http://gathering.tweakers...message/21218213#21218213

[ Voor 10% gewijzigd door Acheron op 15-07-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
hp38guser schreef op 15 juli 2004 @ 11:29:
[...]

Bedankt, ik heb het geprobeerd en schijnt te werken 8) ,

btw, ik heb m'n svckpack.inf aangepast en zo zou die moeten werken. Alle kritieke updates in de juiste volgorde:

http://gathering.tweakers...message/21218213#21218213
Heb je het al geprobeerd? ik ga namelijk maar ff opnieuw beginnen en neem dan ff jou svcpack maar ik kan best wel veel updates niet vinden kan je mssn een zippie maken van de updates die ik niet kan vinden(please) laat je wel weten welke dat zijn. En hoe heb je die MDAC update nu geinstalleerd? die kan niet met svcpack toch? is die ook al gelukt?

En die dxsetup.exe waar is die voor? Alleen voor dx9? die heb ik namelijk al in me main_batch zitten maar wel zonder die /opk switch

EDIT -- de nummer die ik niet kan vinden zijn:

23353
832894
839645
842773
841873
840315

Ik heb de search van ms gebruikt, maar er kwam niks naar boven.

[ Voor 26% gewijzigd door Operations op 15-07-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

TheGeneral schreef op 15 juli 2004 @ 11:47:
[...]

Heb je het al geprobeerd? ik ga namelijk maar ff opnieuw beginnen en neem dan ff jou svcpack maar ik kan best wel veel updates niet vinden kan je mssn een zippie maken van de updates die ik niet kan vinden(please) laat je wel weten welke dat zijn. En hoe heb je die MDAC update nu geinstalleerd? die kan niet met svcpack toch? is die ook al gelukt?

En die dxsetup.exe waar is die voor? Alleen voor dx9? die heb ik namelijk al in me main_batch zitten maar wel zonder die /opk switch
Ik heb m'n dxsetup.exe gehacked met een hexeditor. Dit is de installatie van DirectX 9. De MDAC update heeft alleen een aparte switch nodig om te kunnen installeren, maar zou zou moeten werken:
Bestanden in svcpack:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
 Map van C:\XPCD\I386\SVCPACK

15-07-2004  11:17    <DIR>          .
15-07-2004  11:17    <DIR>          ..
31-12-2002  14:00           968.156 BDAXP.CAB
31-12-2002  14:00            60.416 DSETUP.DLL
31-12-2002  14:00         1.983.488 DSETUP32.DLL
31-12-2002  14:00        13.160.291 DXNT.CAB
31-12-2002  14:00           467.456 DXSETUP.EXE
31-12-2002  14:00           373.088 Q814078.EXE
31-12-2002  14:00           438.048 Q823182.EXE
31-12-2002  14:00         2.004.736 Q823353.EXE
31-12-2002  14:00           349.472 Q824105.EXE
31-12-2002  14:00         2.226.272 Q824141.EXE
31-12-2002  14:00           308.320 Q825119.EXE
31-12-2002  14:00         9.459.296 Q826939.EXE
31-12-2002  14:00         2.919.672 Q828026.EXE
31-12-2002  14:00           368.224 Q828035.EXE
31-12-2002  14:00         3.234.072 Q828741.EXE
31-12-2002  14:00           389.888 Q831167.EXE
31-12-2002  14:00         2.096.312 Q832483.EXE
31-12-2002  14:00         2.912.512 Q832894.EXE
31-12-2002  14:00         2.704.152 Q835732.EXE
31-12-2002  14:00         3.002.648 Q837001.EXE
31-12-2002  14:00           453.312 Q839643.EXE
31-12-2002  14:00         3.993.880 Q839645.EXE
31-12-2002  14:00           386.792 Q840315.EXE
31-12-2002  14:00           786.200 Q840374.EXE
31-12-2002  14:00           911.592 Q841873.EXE
31-12-2002  14:00           657.128 Q842773.EXE
31-12-2002  14:00           106.240 Q870669.EXE
31-12-2002  14:00            44.712 QCHAIN.EXE
              28 bestand(en)       56.766.375 bytes

Het voordeel van DirectX 9 in de svcpack is dat je dan de DirectX 9 DirectPlay fix kunt installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Acheron op 15-07-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
hp38guser schreef op 15 juli 2004 @ 11:54:
[...]

Ik heb m'n dxsetup.exe gehacked met een hexeditor. Dit is de installatie van DirectX 9. De MDAC update heeft alleen een aparte switch nodig om te kunnen installeren, maar zou zou moeten werken:
Bestanden in svcpack:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
 Map van C:\XPCD\I386\SVCPACK

15-07-2004  11:17    <DIR>          .
15-07-2004  11:17    <DIR>          ..
31-12-2002  14:00           968.156 BDAXP.CAB
31-12-2002  14:00            60.416 DSETUP.DLL
31-12-2002  14:00         1.983.488 DSETUP32.DLL
31-12-2002  14:00        13.160.291 DXNT.CAB
31-12-2002  14:00           467.456 DXSETUP.EXE
31-12-2002  14:00           373.088 Q814078.EXE
31-12-2002  14:00           438.048 Q823182.EXE
31-12-2002  14:00         2.004.736 Q823353.EXE
31-12-2002  14:00           349.472 Q824105.EXE
31-12-2002  14:00         2.226.272 Q824141.EXE
31-12-2002  14:00           308.320 Q825119.EXE
31-12-2002  14:00         9.459.296 Q826939.EXE
31-12-2002  14:00         2.919.672 Q828026.EXE
31-12-2002  14:00           368.224 Q828035.EXE
31-12-2002  14:00         3.234.072 Q828741.EXE
31-12-2002  14:00           389.888 Q831167.EXE
31-12-2002  14:00         2.096.312 Q832483.EXE
31-12-2002  14:00         2.912.512 Q832894.EXE
31-12-2002  14:00         2.704.152 Q835732.EXE
31-12-2002  14:00         3.002.648 Q837001.EXE
31-12-2002  14:00           453.312 Q839643.EXE
31-12-2002  14:00         3.993.880 Q839645.EXE
31-12-2002  14:00           386.792 Q840315.EXE
31-12-2002  14:00           786.200 Q840374.EXE
31-12-2002  14:00           911.592 Q841873.EXE
31-12-2002  14:00           657.128 Q842773.EXE
31-12-2002  14:00           106.240 Q870669.EXE
31-12-2002  14:00            44.712 QCHAIN.EXE
              28 bestand(en)       56.766.375 bytes

Het voordeel van DirectX 9 in de svcpack is dat je dan de DirectX 9 DirectPlay fix kunt installeren.
Ja die hack heb ik ook gebruikt, wilde jij dat zipje nog bouwen met de ontbrekende hotfixes voor mij? Die gare fixxen willen steeds maar niet dus hopen dat het nu wel lukt. Als jij natuurlijk ff dat zippie wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoever jullie zijn (volgens wel aardig ver), maar is het niet verstandig om te wachten met SP2? Die moet komende maand onderhand wel uitkomen en dan hebben jullie ook geen last van hotfixes die niet willen installeren. Ik zit in het beginstadium van de unattended install en daarom wacht ik liever op SP2 (waar uiteraard ook weer een hoop voor mij debiele dingen zijn ingeschakeld, die we weer lekker met reg tweaks kunnen uitschakelen).

In de serie van reg tweaks:
code:
1
2
3
4
5
6
7
;Search assistent (hondje) uitschakelen (zoekfunctie Windows 2000 wordt dan geactiveerd)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CabinetState]
"Use Search Asst"="no"

;Bestanden zoeken inclusief onbekende extensies
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ContentIndex]
"FilterFilesWithUnknownExtensions"=dword:00000001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 12:19:
Ik weet niet hoever jullie zijn (volgens wel aardig ver), maar is het niet verstandig om te wachten met SP2? Die moet komende maand onderhand wel uitkomen en dan hebben jullie ook geen last van hotfixes die niet willen installeren. Ik zit in het beginstadium van de unattended install en daarom wacht ik liever op SP2 (waar uiteraard ook weer een hoop voor mij debiele dingen zijn ingeschakeld, die we weer lekker met reg tweaks kunnen uitschakelen).

code:
1
2
3
4
5
6
7
;Search assistent (hondje) uitschakelen (zoekfunctie Windows 2000 wordt dan geactiveerd)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\CabinetState]
"Use Search Asst"="no"

Mmmmm, zit wat in maar als alles goed gaat is dit een zeer leuk en leerzaam project geweest vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

TheGeneral schreef op 15 juli 2004 @ 12:03:
[...]

Ja die hack heb ik ook gebruikt, wilde jij dat zipje nog bouwen met de ontbrekende hotfixes voor mij? Die gare fixxen willen steeds maar niet dus hopen dat het nu wel lukt. Als jij natuurlijk ff dat zippie wilt maken.
De fixes staan op MSFN Klik

Bij download kan je language Dutch selecteren. Alle patches zijn beschikbaar in het Nederlands

BTW tweak van mij:

als je ingelogd bent kan je dit nog even uitvoeren:
code:
1
taskkill /f /im nvsvc32.exe
Ben je van die nVidia helper service af zonder reboot :)

@Warthdog; het duurt zeker nog 3 tot 4 maanden voordat er een Nederlandse SP-2 wordt uitgebracht. Verder komen er vast ook weer SP-3 patches en dan is dit een mooie oefening geweest alvast

[ Voor 29% gewijzigd door Acheron op 15-07-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 12:19:

code:
1
2
3
4
5
6
7
"Use Search Asst"="no"

Dat hondje is op die manier inderdaad weg. Het werkt echter nog niet zoals in Windows 2000, want ik moet nu in XP nog steeds op 'alle bestanden en mappen' klikken, terwijl dat met Win2k niet zo is. ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Kan iemand bij wie het allemaal werkt(hotfixes, office, apps enzo) even zijn svcpack.inf/applications.bat/main_batch.bat enzovoort posten? Ik zie namelijk ook nog allemaal files(cleanup.cmd bijvoorbeeld) voorbij komen maar die zijn in mijn tutorials niet gebruikt. Ik doe namelijk nog iets fout weet alleen niet wat.

CatalogSubDir="\i386\svcpack Zie ik staan in die svcpack, mssn een domme vraag maar moeten de hotfixes ook in die directory staan dan? volgens de msfn tutorial moesten de hotfixes gewoon in een map hotfixes mssn is dit wel wat ik fout doe

[ Voor 28% gewijzigd door Operations op 15-07-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ PromWarMachine

Hmm vreemd, bij mij niet zo. Misschien een reboot?

@ hp38guser

Ah dat meen je niet? Ik had gehoord dat o.a. de Engelse SP2's al uit waren (gerucht?). Waarom duurt dat vertalen dan zo lang? Als t echt zo is, tja dan begin ik ook maar aan die hotfixes. Is wel mooi kl*te eigenlijk, want als je de Deployment tools download dan zie je dat die speciaal voor SP1 zijn, dus ik vermoed dat er met SP2 ook weer een nieuwe komt. Kun je dan weer je winnt bstand aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Iemand Office2003 al unattended? Hij blijft hangen bij mij op 33 minuten tijdens installatie. Maar die code voor office:

ECHO.
ECHO Installing Office 2003 Professional with Frontpage
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Applications\Office2003\setup.exe TRANSFORMS=Unattended.MST /qb-

Heb ik nu in me applications.cmd staan, moet dat niet in me main_batch.cmd?(waar ook me directx9 en me WMP9 geinstalleerd worden)

En verder staan er op de tutorial van msfn 2 opties Creating an Administrative Installation Point en een gewone. Voor die eerste moet je een volume license agreement hebben. Ik heb een minder legale versie van office en weet niet of ik die versie heb, maar verder alle te nemen stappen gaan gewoon goed maar mssn ligt het daar toch aan.

Dus iemand die office2003 er al in heeft zitten please help me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 12:51:
@ PromWarMachine

Hmm vreemd, bij mij niet zo. Misschien een reboot?
Na reboot 't zelfde probleem.

RegTweaks.reg
code:
1
2
3
4
5
6
7
"Use Search Asst"="no"

Opdracht op de prompt: (zit nu op 't werk ;))
code:
1
regedit /s C:\regtweaks.reg

Zoekvenster:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37248/thumb.jpg

Regedit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37249/thumb.jpg

Hij heeft het gewoon niet toegevoegd lijkt het wel... maar er komt ook geen foutmelding.

Nieuwe tekenreeks aanmaken met de naam "Use Search Asst", met als waarde "no" zou ook moeten werken? :? (de handmatige manier dus)

[ Voor 12% gewijzigd door PromWarMachine op 15-07-2004 13:50 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
je hebt het eerst over regtweak.reg en later over regtweaks.reg...
Typo??

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft m inderdaad niet toegevoegd...
Handmatig werkt uiteraard ook, maar dan verdwijnt het effect van unattended.

EDIT: zou het liggen aan het feit dat je klassieke weergave gebruikt? Die gebruik ik namelijk niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mr_Happy schreef op 15 juli 2004 @ 13:30:
[...]

je hebt het eerst over regtweak.reg en later over regtweaks.reg...
Typo??
Hm, inderdaad. Dat was overigens alleen in het topic. Op de prompt heb ik het wel goed gedaan. (nog een keer getest en precies 't zelfde)

Toch wel raar. Zal het thuis ook proberen, maar hier hoort 't ook te werken.
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 13:43:
Hij heeft m inderdaad niet toegevoegd...
Handmatig werkt uiteraard ook, maar dan verdwijnt het effect van unattended.

EDIT: zou het liggen aan het feit dat je klassieke weergave gebruikt? Die gebruik ik namelijk niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt.
Oh, ik wilde het handmatig proberen, om te kijken of het niet aan het script lag, maar dan weet ik niet of ik een tekenreeks, of DWORD moet hebben. ;)

Ik gebruik inderdaad altijd klassieke weergave. Die andere is voor de Teletubbiesfreaks. :P Kan me alleen (ook) niet voorstellen dat 't daar aan ligt...

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een binaire waarde aanmaken. Geef gewoon de juiste naam op en dubbelklik er dan op om m te openen (dus niet kiezen met rechtermuisknop). Vervolgens typ je "no" in en klaar is kees.

Btw: ik gebruik de zilverkleurige Teletubbies met Windows XP pro achtergrond, staat toch wat professioneler... :D

EDIT: Hey Mr Happy ook actief op het MSFN forum onder dezelfde naam?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 14:23
offtopic...
@WARTHOG...
idd... 8)
/offtopic

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGeneral schreef op 15 juli 2004 @ 10:51:
Iemand inmiddels norton er al in zitten? kreeg een link van iemand maar daar kon ik niet zoveel mee. Plus dat mijn hotfixes nog steeds niet installeren begrijp er niks van.

en me overige vragen in de quote hierboven heb ik ook nog niks op gevonden. Maakt die unattended procedure een log aan of zo dat ik kan zien waar het fout gaat.
die iemand was ik. dat was geen link maar GOOGLEN. hoe kan het dat al die matches je niet verder hebben kunne helpen? en ja de setup maakt idd een error logbestand aan. het heet setuperr.log en zit in de map windows.

als je wat dan ook ECHT las, zoals espetado, dan had je het geweten van die setuperr.log. ik denk dat je beter kan vragen of iemand zijn unattendcd aan je wilt geven. das nog makkelijker he?

trouwens niet alle hotfixes laten zich installeren tijdens de setup. sommige moeten perse nadat setup is voltooid (1e boot) geinstalleerd worden.

als ik het goed lees vraag jij in je postjes na deze om een lijstje met hotfixes? ik heb een post gedaan waarin ALLE ( op 5 splinternieuwe hotfixes na ) hotfixes PLUS url allemaal in het nederlands downloadbaar.....

edit: een paar postjes lager zie je de nieuwe bijgewerkte hotfixes :*)

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

@TheGeneral, kijk anders even hier:
Microsoft Windows XP Hotfix Installation and Deployment Guide

en ook deze link legt de installatieprocedure uit van hotfixes:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;[LN];Q296861

BTW, Microsoft Baseline Security Analyzer klaagt er bij mij over dat Microsoft XML 3.0 SP-4 niet geïnstalleerd is:

Download de update hier

Voeg deze toe aan je RunonceEx.cmd
code:
1
2
REG ADD %KEY%\002 /VE /D ".Microsoft XML 3.0 SP4" /f
REG ADD %KEY%\002 /V 1 /D "%systemdrive%\install\MSXML\msxml3sp4.msi /qb REBOOT=Suppress" /f

Ik heb trouwens problemen met 2 security fixes die niet willen installeren:

Q839643 (DirectX 9.0b update) en Q835732 (meerdere security fixes), iemand een idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 106% gewijzigd door Acheron op 15-07-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 16:52:
[...]

die iemand was ik. dat was geen link maar GOOGLEN. hoe kan het dat al die matches je niet verder hebben kunne helpen? en ja de setup maakt idd een error logbestand aan. het heet setuperr.log en zit in de map windows.

als je wat dan ook ECHT las, zoals espetado, dan had je het geweten van die setuperr.log. ik denk dat je beter kan vragen of iemand zijn unattendcd aan je wilt geven. das nog makkelijker he?

trouwens niet alle hotfixes laten zich installeren tijdens de setup. sommige moeten perse nadat setup is voltooid (1e boot) geinstalleerd worden.

als ik het goed lees vraag jij in je postjes na deze om een lijstje met hotfixes? ik heb een post gedaan waarin ALLE ( op 5 splinternieuwe hotfixes na ) hotfixes PLUS url allemaal in het nederlands downloadbaar.....

om de GoT-ters wat makkelijker te maken geef ik hier ff de adressen op waar je ALLE CRUCIALE BELANGRIJKE hotfixes rechtstreeks kan downen. dat zijn er 18

dit is enkel en alleen voor nederlandse XP+SP1 home/prof 32-bits

De installatie is voltooid.

De volgende updates zijn geïnstalleerd:

KB870669: Essentiële update voor ADODB.stream
http://www.microsoft.com/...38-46f6-b7c8-2fbfd0d237e3
KB837009: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Outlook Express 6 Service Pack 1
http://www.microsoft.com/...5F-4B21-8DB6-EDE1C73F97B5
KB832894: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 6 Service Pack 1
http://www.microsoft.com/...9A-47C0-90D3-0C884910BC97
KB839643: Beveiligingsupdate voor DirectX 9.0
http://www.microsoft.com/...17-4575-90e6-e89779469d37
KB840374: Beveiligingsupdate voor Windows XP
http://www.microsoft.com/...93-47b4-a607-948caa5b3454
KB837001: Beveiligingsupdate voor Windows XP
http://www.microsoft.com/...5e-4b63-bc45-06ebbf41c6b5
KB828741: Beveiligingsupdate voor Windows XP
http://www.microsoft.com/...77-448D-8FF0-0A649A0D8FC3
http://www.microsoft.com/...243B6168F3&displaylang=nl
KB832483: Beveiligingsupdate voor Microsoft Data Access Components
http://www.microsoft.com/...4A-47B4-BFCC-87988E062D91
http://www.microsoft.com/...0a-4438-a0b9-5b67414c3833
KB825119: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows XP
http://www.microsoft.com/...eb-4b2c-a095-66ca09dfdac6
http://www.microsoft.com/...55-452e-a0fa-3aa165e667c1
KB826939: Updatepakket 1 voor Microsoft Windows XP
http://www.microsoft.com/...be-48e3-abcc-961602bd72c2
KB824105: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows
http://www.microsoft.com/...8c-401a-88b2-4443ffb9edc3
KB823182: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows
http://www.microsoft.com/...67-4d68-9ba7-055e93e87847
KB824141: Beveiligingsupdate voor Microsoft Windows
http://www.microsoft.com/...7b-4b99-bf3e-f57352e4c507
Beveiligingsupdate voor 817787 (Windows Media Player voor Windows XP)
http://www.microsoft.com/...33-4100-AB37-D7A68D51182F
Beveiligingsupdate voor 814078 (Microsoft Jscript versie 5.6, Windows 2000 en Windows XP)
http://www.microsoft.com/...d6-49d5-8c58-199bdc731b64

als je nou ff wacht, zet ik die 5 erbij. ik weet alleen niet welke hotfixes wegvallen omdat die 5 toch wel minstens 1 hotfixes gaan vervangen ( dat is me ervaring althans)
uiteraard wist ik van die setuperr.log, maar die is dus gewoon leeg! ik zou toch niet me probleem neer blijven zetten als ik niet al jullie tips echt nagelopen heb.

En over dat norton verhaal nee sorry die link(google zoekresultaten) die jij gaf hadden allemaal met uninstallaties/register fouten te maken die niet helemaal goed waren gegaan en waarin je dus het register moest schonen nou dat hoeft dus niet bij mij want die is nog schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ik heb m'n nVidia Forceware compressor tools geupdate !

Zijn in ieder geval geschikt voor de nVidia Forceware 62.01 beta en 62.11 beta drivers.
Download de nVidia Forceware compressor tool hier.

Zet compress.cmd in de installatiefolder van de nVidia drivers, nadat je deze hebt uitgepakt met de Guru3D-setup en voer deze uit.
Je installatiefolder wordt nu van 23,0 MB teruggebracht tot 9,0 MB :)

[ Voor 7% gewijzigd door Acheron op 15-07-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ben momenteel bezig DirectX 9.0c in m'n installatie te integreren. Heb ik straks helemaal geen last meer van gare updates die niet willen installeren :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGeneral schreef op 15 juli 2004 @ 18:50:
uiteraard wist ik van die setuperr.log, maar die is dus gewoon leeg! ik zou toch niet me probleem neer blijven zetten als ik niet al jullie tips echt nagelopen heb.

En over dat norton verhaal nee sorry die link(google zoekresultaten) die jij gaf hadden allemaal met uninstallaties/register fouten te maken die niet helemaal goed waren gegaan en waarin je dus het register moest schonen nou dat hoeft dus niet bij mij want die is nog schoon.
kijk eens op espetado en kom niet terug voor je de hoofdstukken over hotfixes heb gelezen en uitgevoerd :+ (ik weet dat je msfn volgt en die is niet up to date en minder uitgebreid)
Het screenshot hierboven is niet aangepast maar de scvpack.inf hieronder is volledig up to date (13/07/04).
http://users.pandora.be/espetado/xpstreamp6.htm

hij is echt verrot duidelijk die tutoritial. lees het, ga elk stap na om te zien wat er bij jou fout is.... hup hup handjes uit je mouwen, 1 voor 1 oplossen, dat met norton komt later....

ik wil geen ja maar.... meer lezen maar: ik heb het gelezen en ik heb het opgelost meneer tweak.

hebben we een deal nu? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic

Whahahaha die Mr Tweak. "Ja pappa Tweak, amen pappa Tweak"
(sorry.. kon het niet laten)

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 23:47:
offtopic

Whahahaha die Mr Tweak. "Ja pappa Tweak, amen pappa Tweak"
(sorry.. kon het niet laten)

/offtopic
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk over 2 blz naar mijn bijgewerkte hotfixes geintegreerd met xpcreate....

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

KB831167 hoeft niet als laatste. Gebruik qchain.exe om de updates te controleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Voor de mensen die rechten willen zetten:

code:
1
C:\>cacls c:\windows\test /E /P 'username':F

Dit werkt dus vanuit de command prompt, ik ga het asap verwerken in het inlogscript maar dit kan volgens mij dus ook vanuit de unattended gebeuren.

thnx 2 Bas_je

[ Voor 9% gewijzigd door BFS op 16-07-2004 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
papa Tweak, ik ben helemaal opnieuw begonnen ook met sp1 erin zetten. En nu lijkt het zowaar gelukt!(mag ook wel na 6 keer opnieuw beginnen)

Volgens Qfecheck.exe staat er een shit load of hotfixes geinstalleerd alleen bij KB839645.exe staat er "Should be reinstalled" hoe kan dit?

Plus dat alles ik naar windows update ga ik toch nog de fixes zie staan die volgens qfecheck al geinstalleerd zijn.(Ik heb ergens iets gelezen over een map in het register "update" die je moet aanpassen kan die website alleen niet meer terug vinden) In de tutorials van espetado en msfn vind ik niks over na de hotfixes het register te moeten aanpassen trouwens dus vind dit wel vreemd.

In dit topic vond ik niks op KB839645.exe(met ctrl-f dan) ook bij de updates sectie van msfn.org stond hier niks over en onze belgische vriend espetado.be zegt niks over dit probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Operations op 16-07-2004 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Dit is een erg leerzaam topic, ik heb na het doorlezen van de gehele tread een XP-pro cd gemaakt zonder MSN en co, zonder drivers en met geintigreerd SP2 en met mijn ATI drivers alsmede de drivers voor mijn NForce2 chipset. echter heb ik de drivers van mijn firewire poort gedelete en krijg deze met geen moegelijkheid nu geinstalleerd. Iemand een idee?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheGeneral schreef op 16 juli 2004 @ 10:53:
papa Tweak, ik ben helemaal opnieuw begonnen ook met sp1 erin zetten. En nu lijkt het zowaar gelukt!(mag ook wel na 6 keer opnieuw beginnen)

Volgens Qfecheck.exe staat er een shit load of hotfixes geinstalleerd alleen bij KB839645.exe staat er "Should be reinstalled" hoe kan dit?

Plus dat alles ik naar windows update ga ik toch nog de fixes zie staan die volgens qfecheck al geinstalleerd zijn.(Ik heb ergens iets gelezen over een map in het register "update" die je moet aanpassen kan die website alleen niet meer terug vinden) In de tutorials van espetado en msfn vind ik niks over na de hotfixes het register te moeten aanpassen trouwens dus vind dit wel vreemd.

In dit topic vond ik niks op KB839645.exe(met ctrl-f dan) ook bij de updates sectie van msfn.org stond hier niks over en onze belgische vriend espetado.be zegt niks over dit probleem.
dat er niets over 645 staat klopt, het is dan ook 1 dag oud. kijk, ik denk simpel heh... als een hotfixe problemen geeft tijdens installatie flikker ik hem eruit. want het is nu eenmaal zo dat niet alle hotfixes zich willen laten installeren. ( ik dacht dat op espetado iets stond over eigenwijze hotfixes? ) plus er zal wel wat tijd eroverheen gaan voordat iemand een oplossing heeft....

dan ga je naar windows update en hoef je maar 1 of 3 ipv nu inmiddels 22 hotfixes te installeren.....?

voor de andere mensen die roepen dat het tijdverspilling is omdat SP2 eraan komt. jullie zijn dus ervan heilig overtuigd dat het wel zal gaan met het installeren op de minder legale xp? ik heb een nieuwssubmit op de frontpage ingestuurd maar ze verdommen het weer eens op frontpage om het te plaatsen....
This time around Microsoft may have found a much more destructive way to get rid off Illegal copies of WindowsXp than Service Pack1. Users installing SP1 on illegal copies would simply get a 'This is a pirated copy' error message. But now Microsoft has armed itself with a huge list of illegal CD keys ensuring that SP2 does not install. CORRECTED: It has been rumoured that the boot sector of the OS would be modified rendering the OS unusable.
KLIK
de commentaat die erbij wordt geleverd is erg grappig vind ik
I am sure many people who had replied are themselves using pirated copies. :))
by Mohit from Mumbai, India on 12/07/04 09:04 PM

Pirated copies?? Is it true that there will exist a official version of Windows?
by Dr.Hagga from Germany on 13/07/04 04:29 AM
maarem zoon....? jij bent nu verder dan ik. ik heb behalve de hotfixes opsporen en downloaden geen ruk mee gedaan. ik ben trots op je!! :'(

p.s. geef ff op welke hotfixes er ineens op windows update staan die je al zou hebben geinstalleerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[beetje offtopic]

@ Mr Tweak,

Over die SP2: het gaat dus alleen om de serial? Dus een unattend cd maken met een minder legale versie moet dan geen probleem opleveren zolang je maar een aangeschafte serial hebt?

Overigens wel een beetje rigoreuze maatregelen (OS/HD laten crashen). Een optie zou kunnen zijn de RC2 (zeg ik dit goed?) installeren.

[/beetje offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ok, ben nu bezig met DirectX 9.0c build 2162 (de nieuwste). Ik maak gebruik van de DirectX replacement guide hier.

Ben benieuwd of het lukt :)

O ja, dit is niet bedoeld voor als je net begint met unattended cd.

Nog een tweak (voor nadat je nero hebt geïnstalleerd)

code:
1
2
3
;Remove Nero Filter Check autorun
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"NeroFilterCheck"=-

[ Voor 44% gewijzigd door Acheron op 16-07-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 13:43:
[...]

dat er niets over 645 staat klopt, het is dan ook 1 dag oud. kijk, ik denk simpel heh... als een hotfixe problemen geeft tijdens installatie flikker ik hem eruit. want het is nu eenmaal zo dat niet alle hotfixes zich willen laten installeren. ( ik dacht dat op espetado iets stond over eigenwijze hotfixes? ) plus er zal wel wat tijd eroverheen gaan voordat iemand een oplossing heeft....

dan ga je naar windows update en hoef je maar 1 of 3 ipv nu inmiddels 22 hotfixes te installeren.....?

voor de andere mensen die roepen dat het tijdverspilling is omdat SP2 eraan komt. jullie zijn dus ervan heilig overtuigd dat het wel zal gaan met het installeren op de minder legale xp? ik heb een nieuwssubmit op de frontpage ingestuurd maar ze verdommen het weer eens op frontpage om het te plaatsen....

[...]
KLIK
de commentaat die erbij wordt geleverd is erg grappig vind ik
[...]

maarem zoon....? jij bent nu verder dan ik. ik heb behalve de hotfixes opsporen en downloaden geen ruk mee gedaan. ik ben trots op je!! :'(

p.s. geef ff op welke hotfixes er ineens op windows update staan die je al zou hebben geinstalleerd?
Paps, ik krijg nu ook bij Minuut 13:

Rundll

Fout opgetreden tijdens laden van c:\documents

Dit zijn de fixes die ik er na de tutorial in heb gezet:

KB817787.exe /Q:A /R:N
KB819639.exe /Q:A /R:N
KB823353.exe /Q:A /R:N
KB826939.exe /Q /O /N /Z
Q824145.exe /Q:A /R:N
KB828741.exe /Q /O /N /Z
KB835732.exe /Q /O /N /Z
KB837001.exe /Q /O /N /Z
KB839643.exe /Q /O /N /Z
KB839645.exe /Q /O /N /Z
KB840315.exe /Q /O /N /Z
KB840374.exe /Q /O /N /Z
KB841873.exe /Q /O /N /Z
KB842773.exe /Q /O /N /Z
KB870669.exe /Q:A /R:N

Dus ik denk zelf dat die fout bij T-13 door 1 van deze fixes komt.(Iemand die een probleem fix hiertussen zit staan meld me dat aub)

De gene die toch bij windowsupdate terug komen laat ik je zo weten.

EDIT - ga nu ff rollup fixes en me svcpack.inf vergelijken met qfecheck.exe resultaat dan kan ik wel zien welke problemen geeft denk/hoop ik.

EDIT2- Mmmm, dit is vreemd een hoop fixes uit me svcpack.inf installeert hij gewoon niet:

Q822925.exe /Q:A /R:N
Q823182.exe /Q /O /N /Z
Q824105.exe /Q /O /N /Z
Q824141.exe /Q /O /N /Z
Q825119.exe /Q /O /N /Z
Q828026.exe /Q /O /N /Z
Q828035.exe /Q /O /N /Z
Q828750.exe /Q:A /R:N
Q330994.exe /Q:A /R:N
Q813951.exe /Q:A /R:N
KB817787.exe /Q:A /R:N
KB819639.exe /Q:A /R:N
KB823353.exe /Q:A /R:N

Althans ze komen niet voor in het rijtje van het resultaat van de qfecheck.exe

[ Voor 15% gewijzigd door Operations op 16-07-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoon, voor de 1e probleem CHECK espetado op blz 13

probleem 2: dan doe je iets niet goed zoon :) whehehe

offtopic:
als ik 1 cent kreeg voor het verwijzen naar espetado was ik nu miljonair... :7

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 14:00:
[beetje offtopic]

@ Mr Tweak,

Over die SP2: het gaat dus alleen om de serial? Dus een unattend cd maken met een minder legale versie moet dan geen probleem opleveren zolang je maar een aangeschafte serial hebt?

Overigens wel een beetje rigoreuze maatregelen (OS/HD laten crashen). Een optie zou kunnen zijn de RC2 (zeg ik dit goed?) installeren.

[/beetje offtopic]
als je een goede key gevonden is er nix aan de hand, het maakt geen ruk uit of het unattend is of niet. het kan ook dat dit nieuws gewoon gelul is. microsoft zegt zelf immers dat zij willen dat SP2 ook op de illegale xp komen want anders blijven die virussen en problemen bestaan omdat mensen dan zeggen laat SP2 dan maar zitten....

ikzelf heb zoiets van ik vertrouw er niet blind op dat SP2 gaat lukken of misschien zit er wel troep in die ik nie wil of die me problemen met mijn systeem geven.

verloren tijd van het inbouwen van de hotfixes? ben je mal? er komen nog talloze hotfixes na SP2 hoor.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ho, dat bedoel ik ook niet dat het inbouwen van hotfixes tijdverspilling is, ik bedoel alleen dat het inbouwen van de huidige hotfixes misschien veel onnodige tijd kost terwijl SP2 er bijna aankomt.

Trouwens, SP2 gaat zeer zeker weer dingen bevatten die we (ik althans) lekker kunnen uitschakelen (denk aan de firewall die al aanstaat, het securitycenter, etc.). En ongetwijfeld zullen er daarna weer nieuwe fixes komen. Het is meestal verstandig na een dergelijke update te wachten wat de reacties zijn.

Nah, we zien het allemaal. Wat mij betreft kan die SP2 niet vroeg genoeg komen, want ik zit nu nog in een vroeg stadium van de unattended install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 14:41:
[...]

als je een goede key gevonden is er nix aan de hand, het maakt geen ruk uit of het unattend is of niet. het kan ook dat dit nieuws gewoon gelul is. microsoft zegt zelf immers dat zij willen dat SP2 ook op de illegale xp komen want anders blijven die virussen en problemen bestaan omdat mensen dan zeggen laat SP2 dan maar zitten....
Het is oud nieuws dat SP2 niet op illigale versies installeeert hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 14:54:
ho, dat bedoel ik ook niet dat het inbouwen van hotfixes tijdverspilling is, ik bedoel alleen dat het inbouwen van de huidige hotfixes misschien veel onnodige tijd kost terwijl SP2 er bijna aankomt.

Trouwens, SP2 gaat zeer zeker weer dingen bevatten die we (ik althans) lekker kunnen uitschakelen (denk aan de firewall die al aanstaat, het securitycenter, etc.). En ongetwijfeld zullen er daarna weer nieuwe fixes komen. Het is meestal verstandig na een dergelijke update te wachten wat de reacties zijn.

Nah, we zien het allemaal. Wat mij betreft kan die SP2 niet vroeg genoeg komen, want ik zit nu nog in een vroeg stadium van de unattended install.
dat dacht ik ook toen ik op 30 mei begon hiermee. SP2 zou in juli uitkomen en tot die tijd zou ik hotfixes ongemoeid laten. ik ben van gedachten veranderd door de uitstelling van SP2, de gevolgen van SP2 installatie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj_tsunami schreef op 16 juli 2004 @ 15:14:
Het is oud nieuws dat SP2 niet op illigale versies installeeert hoor :z
:X shit ik heb de frontpage minder goed bijgehouden dan ik dacht... :'(

het gaat erom dat SP2 de systeem de windows die er al opzit onklaar kan maken zodat we geen SP2 willen installeren....

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die frontpage heb ik echter wel in de gaten gehouden, maar het is gewoon een welis nietes kwestie totdat SP2 daadwerkelijk uitkomt.

Maar om weer ontopic te gaan: weer een paar reg tweaks:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
;Klassieke weergave voor Configuratiescherm inschakelen
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"ForceClassicControlPanel"=dword:00000001

;Netwerktoegang versnellen door Geplande taken te verwijderen 
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RemoteComputer\NameSpace\{D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}]

;Bladerwieltje van muis instellen op "6" regels per keer verschuiven
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"WheelScrollLines"="6"

;Remote Registry Service uitschakelen
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RemoteRegistry]
"Start"=dword:00000004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is remote registry system? extern buroblad en of hulp op afstand? ik gebruik hulp op afstand wel eens namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een netwerk? Zo ja, probeer het volgende:

Zet twee pc's aan. Start op één van de twee pc's het register, klik in de menubalk op Bestand en vervolgens Verbinding maken met netwerkregister. Geef het pad naar de andere pc op en klik op OK. Als alles goed werkt, heb je met de ene pc verbinding gemaakt met het register van de andere pc en kun je deze naar wens bewerken. Onderaan het register zie je dan ook dat je bent in gelogd op de andere pc. Je kunt slechts twee categorieën bewerken (dacht lokal machine en current user), maar het vormt wel een potentieel beveiligingsrisico.

(ik kwam m toevallig tegen, zal niet voor niets zijn dat ook anderen m uitzetten)

EDIT: t heeft verder niets te maken met remote access ofzo (hmm nu ik erover nadenk: ik kan inloggen op het draadloze netwerk van de buren... >:) )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Always remember the acronym - WINDOWS = Will Install Needless Data On Whole System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Remote registry zou ik eigenlijk niet uit zetten - als je op dat niveau toegang hebt tot je PC via het netwerk (oftewel - als je admin rechten hebt op de PC) dan helpt dit niet.

Als je echter ooit een niet inloggende Windows hebt kan je hem altijd proberen te fixen via een netwerk connectie over het netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

IK ben nu bezig met DirectX 9.0c te integreren, maar ik moet daardoor aardig wat aan de Windows installatie cd sleutelen. Duurt nog wel even voor het af is....

Het lukt al aardig. MIjn plan is als volgt:

- Download DirectX 9.0b redist.
- Pak BDAXP.CAB en DXNT.CAB uit naar bijvoorbeeld C:\DirectX
- Download DirectX 9.0c Build 2162 rip and kopieer deze over deze folder heen.
- Zoek uit welke files waar staan op de installatiecd...

Dit is gebeurd, maar nu zit ik met een probleempje. Weet iemand in welk bestand de lijst staat, in de I386 directory waar in staat welke files uit DRIVER.CAB moeten gekopieerd worden tijdens de installatie?
DRVIndex.inf
Er moeten een paar files aan worden toegevoegd namelijk :)

[ Voor 66% gewijzigd door Acheron op 16-07-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hp38guser schreef op 16 juli 2004 @ 19:32:
IK ben nu bezig met DirectX 9.0c te integreren, maar ik moet daardoor aardig wat aan de Windows installatie cd sleutelen. Duurt nog wel even voor het af is....
ehm... je post meer van dit soort dingen. sorry maar wat moeten wij ermee? stel nou dat iedereen je voorbeeld volgt en zo loopt dit topic vol met "ik ga messenger integreren." en verder nix. of "ik klooi nu ff wat aan met me unattendcd" en verder nix of "ik ben bezig met photoshop te integreren".

zal ik eens 4 x per dag posten wat ik aan het doen ben? deze topic is al zeer moeilijk te volgen omdat veel mensen van alles posten maar elkaar amper helpen. neem nou thegeneral. die knul heeft al meerdere keren gevraagd om een kopie van hotfixes.cmd te plaatsen omdat die van hem niet klopt. niemand geeft gehoor en in de tussentijd doe je erg technisch, ik wil om 2 dubbeltjes wedden dat niemand er wat van snapt behalve elevator die al een vergevordere "liftende" computergek is.

dat komt deels doordat jij niet uitlegt HOE je dat technische gedoe doet. je houdt ons alleen maar op de hoogte van je laten en doen. het lijkt wel of je dit topic als een kladblok gebruikt... of dat deze topic om jouw project draait. heb je wat te vragen of te vertellen: kom maar op. we zijn reuze nieuwsgierig en leergierig, maar het continu op de hoogte houden vind ik ook weer overdreven.

ik ga er gwoon vanuit dat je het onopzettelijk doet, no hard feelings, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
_/-\o_

Ontopic:
Ik heb ergens ingestelt dat je niet op een toets hoeft te drukken om van de CD op te starten, maar ik ben er nu achter dat dat helemaal niet handig is omdat de setup een keer reboot, en daarna begint hij helemaal opnieuw met de setup :( .

Weet iemand toevallig hoe ik dat weer uit moet zetten? Volgens mij had ik die instelling in een engels programmaatje of site gezien...

Edit: Oh, staat dus niet in winnt.sif
Edit2: Gevonden :) Ik had dus bootfix.bin uit de rootI386 map verwijderd :)

[ Voor 79% gewijzigd door Dr. Donald op 16-07-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bootfix.bin eruit slopen en dan komt de "druk toets in als u setup vanaf cd wilt starten" weer terug?

ik heb exact hetzelfde probleem gehad en loste het op door een nieuwe i386 te plaatsen en te herstrippen met nlite..... maar handy je tip voor de anderen die dezelfde fout maken als wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Andersom dus, misschien niet helemaal duidelijk... dus:

Voor de melding "Druk op een toets om vanaf de CD-Rom op te starten" moet je bootfix.bin in de I386 map hebben. Die kun je van de originele XP CD halen uit de I386 map :Y)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/editimg.gif
Ik wil dus MSN verwijderen uit de windows startup, en daarvoor moet ik een sleutel uit het register halen, maar ik weet niet hoe dat moet...
Complete mappen wel, gewoon een - voor de map zetten, maar één sleutel..?

[ Voor 42% gewijzigd door Dr. Donald op 16-07-2004 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is idd een registersleutel waarmee je messenger 4.7 killt. maar ik heb daarna vage problemen gehad die daarmee te maken hadden, kan me niet meer herineren wat voor problemen. allerbeste solution is dus in winnt.sif dit te zetten
code:
1
2
[Components]
    msmsgs=off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Ik bedoel MSN 6.2 :) 4.7 installeer ik idd niet eens

In
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
staat
MsnMsgr

En die moet weg
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/editimg.gif
Zo dus
code:
1
2
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"MsnMsgr"=-

[ Voor 40% gewijzigd door Dr. Donald op 17-07-2004 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Iemand een idee hoe ik DRIVER.CAB opnieuw kan maken. Is PowerArchiver hiervoor geschikt?

Ach wat, ik probeer het gewoon, ben nu in de test fase en ga m'n eerste cd'tje bakken :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door Acheron op 17-07-2004 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Donald schreef op 16 juli 2004 @ 23:13:
Ik bedoel MSN 6.2 :) 4.7 installeer ik idd niet eens

In
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
staat
MsnMsgr

En die moet weg
[afbeelding]
Zo dus
code:
1
2
"MsnMsgr"=-
HKEY_USERS\S-1-5-21-790525478-838170752-725345543-500\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\msnmsgr: ""C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background" deze key wordt gedeleted, maar je hebt er helemaal niets aan want die S-1-5-21 enz is een random key dat bij elke installatie anders is. ik wil zelf ook 1 en ander in msn 6.2 instellen zoals het altijd weergeven op offline en online en de tabbladen NOOIT weergeven enz enz maar dat is niet mogelijk heb ik begrepen :( sorry....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 02:17:
HKEY_USERS\S-...45543-500\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\msnmsgr:
...

maar je hebt er helemaal niets aan want die S-1-5-21 enz is een random key dat bij elke installatie anders is.
Het klopt wat je zegt - maar om nou toch gemakkelijk wijzigingen in de registry te kunnen doen is HKEY_CURRENT_USER een soort van shortcut naar het op *dat* moment actieve profiel.

Oftewel:
Onder HKEY_USERS zie je een lijstje met alle users die op dat moment 'ingelogd' zijn. Dat kan bijvoorbeeld een service zijn die gestart wordt onder een user of bijvoorbeeld fast user switching.

De user waar jij op *dit* moment onder werkt, heeft een shortcut die heet HKEY_CURRENT_USER en alles wat jij onder HKEY_CURRENT_USER verandert, wordt ook verandert voor die ene user waarmee jij op dat moment bent ingelogd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

De CD zou moeten werken zo, alleen heb ik het probleem dat Windows de bestanden controleert bij het installeren van eigen onderdelen. DirectX 9.0c is namelijk niet digitaal ondertekend. Iemand ervaring met het hacken van de bestandsbeveiliging in Windows XP? Ik heb deze link gevonden met een hack. Weet iemand of dit: http://home.earthlink.net/~vorck/wfp.html toevallig werkt?
Step three: Make a copy of SFC.DLL and modify it, because Windows File Protection in Service Pack 1 disallows the ffffff9d registry hack discovered by Jeremy Collake. Jeremy details how to modify each new version of SFC.DLL on this page. Windows 2000 SP4 SFC.DLL file data: search for the hex byte sequence: '83 F8 9D 75 07 8B C6' and replace the '8B C6' with '90 90'. (In 2003 and XP, the equivalent file is SFC_OS.DLL). Open SFC.DLL in XVI32.
Hmm, waarschijnlijk wel, ik hou jullie op de hoogte

sfc_os.dll wordt trouwens door nLite al gepatched. Ga nu even kijken naar het andere bestand wat genoemd wordt

O ja, m'n tweaks zijn nu op :P

offtopic:
@Mr Tweak: Misschien was m'n laatste post niet zo nuttig als de anderen, maar het was onbedoeld. Jouw posts zijn ook niet altijd nuttig. Zo post je vaak meerdere posts achter elkaar, terwijl je in zo geval ook je oude post kan veranderen. De laatste vraag over die random generated number heb ik trouwens een paar posts terug al beantwoordt gekregen...

Ik zal m'n volledige setup posten als die af is. Maar door DirectX 9.0c te integreren wil ik anderen nog niet opzadelen met waarschijnlijk nog foute setupcode.

[ Voor 73% gewijzigd door Acheron op 17-07-2004 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Okee papa Tweak,

De gene die wel in me svcpack staan en maar niet geinstalleerd worden(en dus verschijnen bij windowsupdate) zijn:

839643
825119
828026(volgens espetado moest deze na WMP9 en die heb ik in me main_batch staan dus ik heb deze nu maar in me hotfixes.cmd gezet)
819639
816093

En de 814078 verschijnt bij windowsupdate maar dat is de js56nn.l en die heb ik wel staan maar goed die heb ik nu maar ff gerenamed naar 814078.

Die overige hierboven heb ik nu allemaal even als test in me hotfixes.cmd gezet mssn helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 02:17:
[...]

HKEY_USERS\S-1-5-21-790525478-838170752-725345543-500\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\msnmsgr: ""C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background" deze key wordt gedeleted, maar je hebt er helemaal niets aan want die S-1-5-21 enz is een random key dat bij elke installatie anders is. ik wil zelf ook 1 en ander in msn 6.2 instellen zoals het altijd weergeven op offline en online en de tabbladen NOOIT weergeven enz enz maar dat is niet mogelijk heb ik begrepen :( sorry....
Zoals Elevator al aangaf, werkt dit inderdaad onder Current User (deze tip heb ik iemand anders ook al eens eerder gegeven). Wat betreft die tabbladen uitzetten in MSN 6.x: dat kan wel degelijk, ik heb t hier ook: Opties -> tabblad Privacy -> vinkje zetten bij "Dit is een openbare computer dus geef mijn tabbladen niet weer", eventueel opnieuw inloggen en klaar is kees.

De registerkey hiervoor? Gebruik het programma RegShot (wat ik eveneens eerder heb gepost). Dit programma maakt 2 momentopnamen van je register en vergelijkt ze met elkaar.

Dus in jouw geval: start MSN, ga naar het tabblad Privacy en zorg dat het vinkje voor desbetreffende functie aan staat. Maak de eerste momentopname, zet vervolgens het vinkje uit en klik op Toepassen, maak de 2e momentopname en vergelijk ze met elkaar. Het programma laat vervolgens zien welke key is gewijzigd. Succes! (overigens werkt deze methode om al je register tweaks te vinden)

http://www.webattack.com/get/regshot.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2004 @ 11:35:
Zoals Elevator al aangaf, werkt dit inderdaad onder Current User (deze tip heb ik iemand anders ook al eens eerder gegeven). Wat betreft die tabbladen uitzetten in MSN 6.x: dat kan wel degelijk, ik heb t hier ook: Opties -> tabblad Privacy -> vinkje zetten bij "Dit is een openbare computer dus geef mijn tabbladen niet weer", eventueel opnieuw inloggen en klaar is kees.
ik wilde niet te ingewikkeld posten, maar die key vond ik VIA regshot. (het staat dan ook in mijn FAQ op espetado blz 13) ik heb uiteraard direkt gekeken bij current user. er staat daar ook een map "run" maar hele andere sleutels dan die ik wil. daarom liet ik het er maar bij en zei ik daar niets over. ik weet niet hoe je zelf zomaar een key maakt. maar zoals elevator het zegt zal het zoiets zijn als een key aanmaken dat zo is:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\msnmsgr: ""C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background"

maar hmmm.... dat klopt niet want die key wordt niet aangemaakt maar gedeleted. hoe delete je in hemelsnaam een random key?

ennuh.... sorry dat je dat helemaal voor nix heb moeten uittypen maar andere mensen zullen er wat aan hebben dus toch niet helemaal voor nix.... :P
offtopic:
hp38guser: dat ik achter mekaar post is omdat ik meerdere postjes beantwoord. mijn ervaring is dat niemand een lange post die aan meerdere users gericht wil lezen, of dat gequoted steeds op de 1e pagina uitkomt en nog eerst naar pagina 30 overnieuw quoten (featurerequest=bij quoten altijd naar laatste post gaan (kunnen aan of uitvinken in options)), dit is al bijna een fulltime baan en dus kies ik de makkelijkste weg. trouwens ik zei al, je doet het vaker: ons op de hoogte houden van je vorderingen. als wij dat nou allemaal gingen doen, hoe zou deze topic dan eruit zien na een tijdje?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar als je gewoon onder Current User de key verwijderd, dan is je probleem toch opgelost? Dus als volgt een .reg bestandje aanmaken:

code:
1
2
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"msnmsgr"="\"C:\\Program Files\\MSN Messenger\\MsnMsgr.Exe\" /background"

Dus door het "-" teken te plaatsen verwijder je dus de key. Maar ik neem aan dat je dit al wist. En wat betreft die random key: niet teveel opletten, gewoon in Current User doen.

EDIT: Ik schaam me diep... 8)7 8)7 8)7 Voor de juiste oplossing, zie de posts van Elevator en Dr Donald hieronder. :Z :Z :Z de vroege zaterdagochtend..

offtopic:
Bedoel je dat ik ook alleen maar mn vorderingen post? Voor zover ik weet, heb ik dat niet gedaan of bedoel je iemand anders? Ik help liever mensen dan dat dit topic vol met ervaringen wordt gepost.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

WARTHOG.. - met die registry key wis je volgens mij heel de 'Run' key en niet alleen de value 'msnmsg' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
Dan wis je idd de hele run map. Zo moet het wel:
Dr. Donald schreef op 16 juli 2004 @ 23:13:
code:
1
2
"MsnMsgr"=-