Ik heb bij Informatique 2x 128 MB PC 133 Kingston geheugen gehaald. Volgens het artikelnummer op de site zou dit CAS2 moeten zijn. Nou bleek het gewoon CAS3 te zijn. Ik maakte me hier niet zo druk om omdat ik al een zelfde Kingston dimm had die eigenlijk CAS3 is maar zonder moeite CAS2 liep. Ik steek het erin en laat de Cas latency gewoon op 2 staan (stond ie dus al op). Resultaat: nieuwe geheugen wordt helemaal niet meer erkent of geeft aan dat er maar 64 MB is toegevoegd of PC start helemaal niet op en begint wreed te piepen. Een keer kwam m'n PC niet eens meer door de BIOS. Ik laat CMOS leeglopen en probeer het toch maar eens op CAS3. Geen enkel probleem meer. Maar dit is toch jammer en ik vind het vaag dat m'n andere Kingston dimm wel CAS2 loopt. Het zijn alle 3 dimm's van precies hetzelfde type.
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ze toch op Cas 2 gaan lopen. Ik heb ze op een Abit KT7-raid geprikt.
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ze toch op Cas 2 gaan lopen. Ik heb ze op een Abit KT7-raid geprikt.