Toon posts:

Kingston geheugen valt tegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij Informatique 2x 128 MB PC 133 Kingston geheugen gehaald. Volgens het artikelnummer op de site zou dit CAS2 moeten zijn. Nou bleek het gewoon CAS3 te zijn. Ik maakte me hier niet zo druk om omdat ik al een zelfde Kingston dimm had die eigenlijk CAS3 is maar zonder moeite CAS2 liep. Ik steek het erin en laat de Cas latency gewoon op 2 staan (stond ie dus al op). Resultaat: nieuwe geheugen wordt helemaal niet meer erkent of geeft aan dat er maar 64 MB is toegevoegd of PC start helemaal niet op en begint wreed te piepen. Een keer kwam m'n PC niet eens meer door de BIOS. Ik laat CMOS leeglopen en probeer het toch maar eens op CAS3. Geen enkel probleem meer. Maar dit is toch jammer en ik vind het vaag dat m'n andere Kingston dimm wel CAS2 loopt. Het zijn alle 3 dimm's van precies hetzelfde type.

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ze toch op Cas 2 gaan lopen. Ik heb ze op een Abit KT7-raid geprikt.

Verwijderd

Ze terugsturen en zeggen dat ze je CAS2 geven !

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Doet me denken aan dit bericht: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/81665
Schijnbaar verkoopt Informatique nog steeds CAS-3 PC133 geheugen als zijnde CAS-2 |:(
Jammer dat de topic-starter van die post verder niets meer hierover vertelt heeft, maar ik ben bang dat je het toch echt met CAS-3 moet doen.
Overigens loopt dit type geheugen volgens de spec inderdaad op CAS-2 bij 100MHZ, maar dus niet bij 133MHz.

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Ik had ze daar ook een keer over gemaild en de mail die ik van ze terug kreeg, daar stond echt in dat het CAS2 was, en het is dus niet zo, erg matig van ze.

Verwijderd

Topicstarter
In principe ben ik ook wel tevreden met m'n Kingston geheugen. Cas2 schijnt niet zo veel te schelen, maar het staat natuurlijk een stuk leuker. Ik heb effe een mailtje naar Informatique gestuurd en om een reactie gevraagd, maar dit zal natuurlijk morgen pas komen

Verwijderd

Het scheelt wel redelijk wat hoor! Gewoon ff flink bij Informatique zeiken!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het teruggebracht. Deden ze niet zo moeilijk over. Heb nu CAS2 van Dane-Elec.
Is iets vaags mee maar dat valt in een andere topic te lezen

Verwijderd

Topicstarter
P.S. Dat Kingston van Informatique heeft IBM chips. Dat post niets eens als je het op CAS2 zet. Mijn andere Kingston dimm (via Narwal gekocht) heeft Infineon chips. Dit loopt zonder probleew CAS2
Pagina: 1