Toon posts:

Help! Kingston geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met Kingston
Afgelopen week Kingston geheugen besteld
met het nummer: KVR133x128C2/128 bij Informatique.Dacht dat dit CAS 2 was.
Wat ik kreeg was KVR133x64C3/128, wat volgens mij toch CAS 3 is?
Op de module zitten chips van Infineon met nummer:HYB39S64800CT-7,5.
Wat is het verschil dan tussen Kingston en Infineon? Ik had begrepen dat Kingston na Corsair en Mushkin toch wel èèn van de betere was. :?

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

ja, kingston is een van de beste geheugen modules, en Infineon juist de goedkoopste/slechtste.

Don't You stare there, Operate!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op zondag 03 december 2000 19:03 schreef seppie het volgende:
ja, kingston is een van de beste geheugen modules, en Infineon juist de goedkoopste/slechtste.
Dat is echt pure onzin.
Zelf heb ik ook Kingston-geheugen. Twee reepjes van elk 128MB. Op de één zitten Hyundia-chips en op de andere Infineon.
M.a.w. Kingston maakt geheugenreepjes waarbij ze de chips van diverse geheugenfabrikanten gebruiken.

Volvo V70 D5 my2011

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Om nog iets preciezer te zijn heb ik de sites van informatique en kingston eens nageplozen en als je op de site van Informatique kijkt zie je inderdaad het typenummer staan wat Move beschrijft, nl. KVR133x128C2/128
Als je op de site van Kingston kijkt zie je al snel dat je terecht komt op de site van ValueRam by Kingston (http://www.valueram.com/)
In de database daar (http://www.valueram.com/datasheets/default.asp) komt het typenummer KVR133X128C2/128 niet eens voor. Het meest wat daar op lijkt is deze: KVR133X64C3SS/128
C3 slaat hier inderdaad op Cas-3
Die C2 bij Informatique suggereert inderdaad dat hun geheugen CAS2 is, wat schijnbaar niet eens door Kingston geleverd wordt.

Dus Move, als ik jouw was zou ik een soortgelijk verhaaltje bij Informatique ophangen om duidelijk te maken dat je CAS2 had verwacht. Laat Informatique dan maar eens duidelijk uitleggen hoe je dat typenummer wat zij vermelden dan anders moet opvatten.
Of ze hebben zich vergist met hun levering of het typenummer op hun site klopt niet.
Succes indergeval.

btw zelf ben ik wel zeer tevreden over het Kingstongeheugen, al is het 'slechts' CAS3

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Op zondag 03 december 2000 19:03 schreef seppie het volgende:
Kingston, Corsair en Mushkin gebruiken de geheugens van Infineon etc. juist om zelf geheugen-modules mee te bouwen. Ze produceren ze dus niet zelf. Verder is Infineon niet de slechtste maar juist de beste fabrikant van SDRAM-geheugens.

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-08 07:52

vanDaal

-ismeereentje

Op zondag 03 december 2000 19:29 schreef FalconM het volgende:
Om nog iets preciezer te zijn heb ik de sites van informatique en kingston eens nageplozen en als je op de site van Informatique kijkt zie je inderdaad het typenummer staan wat Move beschrijft, nl. KVR133x128C2/128
Als je op de site van Kingston kijkt zie je al snel dat je terecht komt op de site van ValueRam by Kingston (http://www.valueram.com/)
In de database daar (http://www.valueram.com/datasheets/default.asp) komt het typenummer KVR133X128C2/128 niet eens voor. Het meest wat daar op lijkt is deze: KVR133X64C3SS/128
C3 slaat hier inderdaad op Cas-3
Die C2 bij Informatique suggereert inderdaad dat hun geheugen CAS2 is, wat schijnbaar niet eens door Kingston geleverd wordt.
[..]
Ja, ik was hier inderdaad ook al achtergekomen. Ik vraag me dan zwaar af hoe ze bij Informatique aan dit typenummer komen. Het typenummer is ook verder nergens anders te vinden.

Als het goed is krijg ik maandag hetzelfde reepje geheugen binnen en dan zal ik even kijken welk merk er bij mij op staat. Misschien ook Infineon.
Pagina: 1