Toon posts:

mijn dvd brander krijgt films op dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

NEC DVD_RW ND-1300A krijgt de films niet goed op dvd. Als ik een geripte dvd wil branden dat doet mijn nero 6 het gewoon. Alleen als ik hem ga bekijken dan is er aan het einde het beeld erg schokkig. Dit wordt alleen maar ergen aan het einde van de film. Ik brand mijn films op een dvd- 4speed. Kan iemand mij hiermee helpen?
Vriendelijke groet,

Dolph

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Welk programma gebruik je, welk merk DVD's. Waarmee speel je ze af?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-03 15:12

MeNTaL_TO

The future is not set

Werk merk/ID dvd's heb je?
Want het klinkt als een goedkoopmerk dvd-+r probleempje.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 16:30

AMDFreak

Intel is zo..

Kijk eens bij je buren bijvoorbeeld.. misschien dat het in hun dvd speler wel gewon werkt?!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Probeer eens op een lagere snelheid te branden? Of minder goeiekopuh schijfjes kopen ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Miscchien is dit wel een leuk programma voor jou.

Sorry als ik je nu onderwaardeer, maar geef eens wat meer info.

Op welke (stand-alone?) dvd-speler probeer je te kijken en op wat voor media brand je?

Ik heb zelf ook goedkope (Voor mij goedkoopste) schijfjes (MAM4x) en maak overal probleemloos backups van met dezelfde brander,

offtopic:
Het is nogal wat om onder elke post te groeten, staat ergens in de FAQ

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Einde van de film he...tja..dan is na de 4GB grens de media verrot...gebeurt bij slechte ( vaak goedkope ) media vaker. Gewoon goede media kopen!

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 01-04-2004 03:11 ]

There is no place like ::1

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 08:55

DancePlaza

ninja

koop geen princo dvdr komt veel voor bij deze type

Van het kastje naar de muur lopen...

Verwijderd

Klinkt inderdaad als gare DVD -/+ r media ikzelf gebruik bulkpaq en dan de +R en die doen het perfect in mijn NEC1300. de software die ik gebruik in DVDschrink.

oh ja al firmware geprobeerd?
en zoals ze boven ook al aangaven een lagere snelheid.

Verwijderd

Ik heb het vermoeden dat dit door de brandsnelheid wordt veroorzaakt.
Kenissen met de NEC 1100 hebben hetzelfde probleem.

Welliswaar is de ene dvd-speler beter in staat de films goed af te spelen dan de ander, maar branden op 2-speed doet alle dvd-spelers de film goed afspelen...

Ik had destijds met mijn cd-r brander het zelfde, ik kon video-cd's (en ook alleen video-cd's) niet sneller asl 8-speed branden, anders haperde het naar mate de film vorderde werd dit steeds erger... Andere type cd's kon ik wel op hogere snelheid branden...

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb nog ongeveer 70 dvd-'s te koop.....iemand intresse? *lol*. ik zet ze wel op markt plaats. In iedergeval hartelijk dank voor jullie adviesen. Ga nu dure dvd's kopen. Heeft iemand nog een goed adresje dat niet te duur is?

Veel suc6 met het verder coppieren van DVD's *lol* ;)

Verwijderd

maar heb je ze nou al op 2x geprobeerd?

Verwijderd

@snotolf, hou je dvd,s maar, ligt aan je brander.....

heb zelfde probleem gehad, eendezelfde soort dvd's ( arita's ) wel voorheen prima bakten, kregen problemen. Het begon met kopieren van dvd''s waarbij aan 't eind de dvd corrupt was ( indien ik een gedownloade iso brandde ging het prima ).
Hierna waren alle dvd's onbruikbaar, ook de iso's

Hierna veel geprobeerd:
- andere nero, dvdclone en wat meer brandprogjes
- nieuwe installatie en formateren winXP
- nieuwe flashes ( had 1.07, geprobeerd 1.08 1.0An en andere )
- Philips dvd's + R / RW geprobeerd

NIETS hielp

heb de brander eruit gegooid, en een 2500 gekocht

diezelfde arita's doen het prima nu ( 2.4 speed op 4 speed, 4 speed op 6 speed, geen problemen )

Terugsturen naar NEC ( via mailtje naar NEC Duitsland ) van de brander is een oplossing.

Verwijderd

toevoeging : probeer de DVD's eens bij iemand anders, zal je zien dat ze het daar wel goed doen ( mits tie geen 1300 heeft ;) )
Pagina: 1