X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
verkeerd gelezen, ik zie dat je zei dat het wel werkt met je een andere kaart
[ Voor 68% gewijzigd door Deacon op 31-03-2004 16:14 ]
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
of te lage kwaliteit?
heb ik een keer last van gehad
When an ATI product with TV OUT (sometimes called "PC2TV") is configured to OUTPUT a television signal to a PAL-M or PAL-N TV, the picture will appear black and white on the television.
Many ATI products (such as the ALL-IN-WONDER Family) offer video INPUT in multiple broadcast standards. North American versions of these products typically support capture in NTSC, PAL-M and PAL-N formats.
TV OUT, however, is limited to NTSC ONLY on these North American models.
PAL-format TV OUT is supported by some European models of our products, however PAL-M and PAL-N output support is not included in the European version either.
ATI TV OUT capable products do not support TV OUT in native PAL-M and PAL-N formats.
Most televisions sold in PAL-M and PAL-N regions also support NTSC signals.
Some TV's may adapt automatically to the format of the incoming signal, while others must be "switched" or "adjusted". Consult your television documentation to determine whether your TV supports NTSC input and how to configure it.
http://mirror.ati.com/support/infobase/3771.html
This space is for rent!
Kan iemand zeggen of dit klopt?
dat zegt dat de kaart geen pal-m of -n ondersteunt, zegt niks over B/G enzRommelD schreef op 31 maart 2004 @ 16:22:
Dit houdt in dat mijn kaart dus geen Pal ondersteundWat voor een bagger kaart brengt Ati dan uit in Europa?
Kan iemand zeggen of dit klopt?
Voor zover ik er wat van weet:
Is je kabel niet te lang of te brak (mischien is er een draadje in stuk ?) ?
Probeer in ieder geval PAL-G eens.
Ondersteund je TV wel S-VHS via de scart in ?
Ondersteund de TV uberhaupt wel S-VHS ? (ja blijkbaar met een Nvidia ..)
nVidia en ATI gebruiken nog al eens andere S-VHS outputs. Een S-VHS-tulp verloop is zeker niet universeel en kan bij de ene wel werken en een adere niet ...
Heb je wel kleur met een tulp aansluiting - dan ligt het ofwel aan de kabel of de TV kan het niet. Zo niet dan is wellicht je TV-out connector defect.
Meer heb ik er zo niet over ...
Oja en jumpers voor PAL/NTSC heb ik niet op ATI's gezien. Dit gaat vaak over de All-in Wonder kaarten dan vaak en die hebben een NTSC of PAL tuner maar dat kun je echt niet veranderen door een jumpertje dat kan alleen als je er een andere tuner op soldeerd. - Is ook niet van toepassing
[ Voor 32% gewijzigd door mjl op 31-03-2004 16:33 ]
-------
[ Voor 4% gewijzigd door XyS op 31-03-2004 16:33 ]
Pal Bmjl schreef op 31 maart 2004 @ 16:28:
In Nederland hebben we PAL-G (of was het nou B ?).
Alle PAL instellingen werken in princiepe bijna altijd hetzelfde op tv-out kaarten.
57696520646974206c65657374206973206e657264
De tweede heb ik al getest.
En misschien zit de oplossing in de eerste post
Wat dus het euvel was:
De normale kabel die ik gebruikte voor mijn ti4400 had 7 pinnetjes en een plat plastic stukje.
Een verloop stekkertje dat ik nu gevonden heb is hetzelfde alleen ipv van het plat plastic stukje zitten er op die plaats 2 pinnetjes. Dus het lijkt erop dat Nvidia andere pinnetjes gebruikt voor beeld als Ati. En als je dus de kabel met het plastic stukje gebruikt mis je de kleur signaal met de Ati kaart.
Maar ben nu wel blij dat ie het doet
Verwijderd
Voor zover ik weet zat het altijd zo in elkaar:
| Radeon TV-out (S-video+Composiet) | ||
(7 pin Mini-DIN-spec. female op de videokaart) | ||
| Pin | Naam | Omschrijving |
| 1 | GND | Ground (Y/CV) |
| 2 | GND | Ground (C) |
| 3 | Y | Helderheid (Luminance Y) |
| 4 | C | Kleur (Chrominance) |
| 7 | CV | Composiet Video + |
| S-video | ||
(4 pin Mini-DIN female aan het apparaat) | ||
| Pin | Naam | Omschrijving |
| 1 | GND | Ground (Y) |
| 2 | GND | Ground (C) |
| 3 | Y | Helderheid (Luminance Y) |
| 4 | C | Kleur (Chrominance) |
Dus ben ik wel benieuwd wat jij bedoeld met dat platte stukje - en hoe dat dan bij jouw kabel zit
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 01:05 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Ik had m'n tv-out al lange tijd opgegeven, maar dit topic wekt m'n intresse.RommelD schreef op 05 april 2004 @ 23:06:
Eindelijk hij doet het.
Wat dus het euvel was:
De normale kabel die ik gebruikte voor mijn ti4400 had 7 pinnetjes en een plat plastic stukje.
Een verloop stekkertje dat ik nu gevonden heb is hetzelfde alleen ipv van het plat plastic stukje zitten er op die plaats 2 pinnetjes. Dus het lijkt erop dat Nvidia andere pinnetjes gebruikt voor beeld als Ati. En als je dus de kabel met het plastic stukje gebruikt mis je de kleur signaal met de Ati kaart.
Maar ben nu wel blij dat ie het doet![]()
Gaarne pics van de connectors please
Het verloopstukje dat ik nu gebruik is hetzelfde als die bij je: Radeon TV-out (S-video+Composiet)Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 00:59:
Hmm, interessant.... Heb je toevallig een foto van die 2 verschillende stekkers?
Voor zover ik weet zat het altijd zo in elkaar:
Radeon TV-out (S-video+Composiet) [afbeelding] (7 pin Mini-DIN-spec. female op de videokaart) Pin Naam Omschrijving 1 GND Ground (Y/CV) 2 GND Ground (C) 3 Y Helderheid (Luminance Y) 4 C Kleur (Chrominance) 7 CV Composiet Video +
S-video [afbeelding] (4 pin Mini-DIN female aan het apparaat) Pin Naam Omschrijving 1 GND Ground (Y) 2 GND Ground (C) 3 Y Helderheid (Luminance Y) 4 C Kleur (Chrominance)
Dus ben ik wel benieuwd wat jij bedoeld met dat platte stukje - en hoe dat dan bij jouw kabel zit
Maar dus ipv dat platte stukje wat 5/6 bij dat plaatje heet, heb ik 2 pinnetjes. Want ik heb dus ook die van jou geprobeerd (Radeon TV-out (S-video+Composiet)) maar die gaf dus bij de radeon zwart/wit beeld en met mijn geforce kleur.
[ Voor 12% gewijzigd door RommelD op 06-04-2004 14:09 ]
Verwijderd
Bij 4 Radeonkaarten (Asus, Connect3D, PowerColor, Ati Radeon BBA) hier is het platte stukje niet een contactvlak en gewoon een vierkant headergaatje in het plastic. Er zit in het platte stukje dus geen geleider.
De stekker op de Ati's is S-video compatible, alleen wordt dan niet composiet doorgegeven, waardoor op TV's met RGB/composiet op de Scart of bij gebruik van brakke Scartconverterblokjes je TV alleen grijs/zwart weergave heeft omdat de TV niets begrijpt van het S-video kleursignaal.
Dat je Geforce er geen problemen mee had is in dat opzicht ook nog wel te begrijpen, omdat die vaak gewoon het composietsignaal meesturen terwijl die bij Ati's (ivm beeldkwaliteit) strikt gescheiden is.
Goed, nu zeg jij dat het bij jou anders in elkaar steekt, dus ben ik toch echt benieuwd hoe het in jouw situatie zit.
Post eens een foto van je kabels / videokaart TVoutput
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 15:25 ]
nee.
het een uitgang die wel backwards-compatible is met een svid stekkertje maar ook extra composiet kanalen heeft voor het ati-composiet-verloopstekkertje
waarom ze dat doen weet ik ook niet, maar een normale svid kabel gaat er zonder problemen in hoor!
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
(7 pin Mini-DIN-spec. female op de videokaart)
(4 pin Mini-DIN female aan het apparaat)