radeon tv-out (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
Ik heb de search meer dan eens gebruikt en ik heb de FAQ ook intensief doorgelezen, maar dat mocht allemaal niet baten.

Het klinkt als een zeer bekend probleem, de tv-out geeft alleen zwart-wit beeld.
Het systeem:
- Windows XP
- Radeon 9100

Achter op de radeon zit een s-video uitgang met 8 gaatjes. Hierin heb ik een s-video -> composiet kabeltje geprikt om zo via een composite kabeltje naar de tv te gaan.
Als het systeem opstart krijg ik beeld op de tv, zwart-wit beeld wel te verstaan.
In Windows van alles aangepast en geprobeerd, maar geen van de instellingen mocht baten. Ik weet zeker dat de luminancy goed staat de tv werkt op 640x480 en een PAL-B formaat slikt.

Deze opstelling (s-video -> compositiet kabeltje) heb ik ook geprobeerd met een Geforce2 MX en die geeft dus keurig kleurbeeld op de tv.

Let wel, het is geen s-video probleem want ik gebruik composiet.
Hoe krijg ik kleur op de tv?

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

welke radeon heb je?

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
de 9100 met 64mb en tv-out
merk X

Verwijderd

ik had met mijn gemodde 9500 (einsteyn rules en sapphire ook) eerst ook z/w/beeld maar dat kwam omdat ik die s-video stekker in een scart had gestopt.
dat werkt bij alle nvidia kaarten als een speer maar bij de ati's niet ;(
van s-video naar s-video werkt prima maar wat ik probeer te zeggen is dat als je tv geen s-video ingang heeft koop dan geen ATI!
aangezien ze ook geen tulpuitgang hebben.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 01:32:
ik had met mijn gemodde 9500 (einsteyn rules en sapphire ook) eerst ook z/w/beeld maar dat kwam omdat ik die s-video stekker in een scart had gestopt.
van s-video naar s-video werkt prima maar wat ik probeer te zeggen is dat als je tv geen s-video ingang heeft koop dan geen ATI!
En daar hebben we dus de convertors voor, die post van de topicstarter.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Bij mijn Club3D Radeon 9500 n-pro zaten een zwik kabeltjes, waaronder een s-video naar tulp (=composiet, toch?), via een lange tulpkabel naar een scart blokje achterin mijn TV, werkt als een trein.
Mijn TV heeft geen tulpstekkers en om op dit uur mn PC naar beneden te slepen terwijl je ouders slapen lijkt me niet zo een goed idee... misschien dat ik het morgen voor je kan testen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 05-05-2003 01:36 . Reden: if ($laat == $true) { typo } ]

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
club3D radeon 9500np (converter comp naar tulp) -> draadloos zender->scart->tv

zo ziet mijn treintje er ongeveer uit en ik kan in de control panel van radeon tv niet selecteren omdat ie het niet ziet.

ik gebruik cat 3.2 met winXP pro

Pana 5j

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

offtopic:
Is dat bij _alle_ ATí's ? Damn, dat ga ik morgen is uittesten

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

wat ik probeer te zeggen is dat als je tv geen s-video ingang heeft koop dan geen ATI!
Ehh, mijn ATI Radeon heeft gewoon een S-VHS en Tulp uitgang. En ik kan zonder gezeik composite out op de TV kijken in kleur hoor.

Niet zo kort door de bocht dus aub ;)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:28
Precies, ik heb ook een ati en die zit via een scartblokje aan m'n tv en dat werkt prima hier.
Ook met m'n nvidia.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32

Wildfire

Joy to the world!

Ahum... ik heb zelf een Radeon 9700 Pro verbonden met de SCART-ingang van mijn TV via de S-Video uitgang, werkt perfect.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
ik ben bang dat s-video toch geen oplossing gaat zijn voor mij
Mn videorecoder is de enige met een vorm van ingangen, voorop composiet en achterop scart. Met alles wat ik over dit probleem heb gelezen vermoed ik zeer sterk dat dat geen oplossnig gaat worden, al is het altijd te proberen.

Het vreemde voor mij aan dit blijft dat ik een s-video->composiet kabeltje heb, die in een andere opstelling (met de geforce) werkt, en bij de ati niet.

Kan het niet liggen aan het fijt dat die Ati een stekkertje voor de s-video keeft met 8 gaatjes? Is dat een ati only ding en zo ja, hoe zit dat in elkaar? Worden die andere pinnetjes gebruikt .. ja zo kan ik blijven vragen :)

• LightYears

LightYears

wilt geen iPod

Topicstarter
dit werkt!
Al lijkt het me niet de meest verstandige manier, maar het werkt wel
Begin ik me wel af te vragen wat verder het nut is van de s-video -> composiet kabel, zou die dit niet voor me moeten regelen?

Verwijderd

Als je Intensity (Luminance+Sync) + Color (Chrominance) met elkaar kortsluit heeft een S-video kabel niet echt veel zin (de signalen zijn toch al niet meer gescheiden).

Inderdaad lijkt mij dit ook niet echt een slimme manier van kortsluiten, vandaar ook mijn opmerking om er op zijn minst een condensatortje tussen te doen:
Afbeeldingslocatie: http://tvtool.info/jpgs/cableguide/svhs_adr_ch700x.jpg

Waarschijnlijk begrijpt je TV toch niet echt wat S-video inhoud: sommige Chrontel chips die op de Geforce kaarten zitten sturen nl. het kleursignaal mee over de Luminance - hierdoor heb je wel TV-out met sommige Geforce modellen, maar niet met de Ati. De Ati stuurt waarschijlijk wel 100% gescheiden kleur en helderheid signalen - maar de TV begrijpt niet hoe hij die moet mixen intern (of alleen op specifieke scart-aansluitingen of alleen de frontpanel aansluiting of er gaat iets mis met een brak S-video naar Scart convertortje)...

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

Als ik een SVideo in de scart adapter die ik in mijn tv heb geprikt tv steek heb ik ook zwart wit, maar zet ik er een svideo-compo blokje tussen (dus een van de composite aansluitingen op dezelfde scartadapter) dan werkt het bij mij perfect.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Klinkt toch als of je een NTSC signaal naar een pal TV stuurt. Sommige TVs kunnen beide formaten aan, echter niet altijd op alle SCART kanalen. Wat je nog kunt proberen is een andere SCART ingang op de TV gebruiken.
Pagina: 1