Toon posts:

Motorola Surfboard icm Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heeft Chello een Motorola Surfboard modem bij mij afgeleverd en mijn oude vertrouwde LANcity modem meegenomen. Bij het Motorola modem zat netjes een instructie die ik dan ook keurig heb gevolgd. Alles aangesloten en gaan met die banaan,..... NOT, ik krijg gewoon geen IP adres toegewezen door UPC. Dus even gebeld met de helpdesk die verassend snel (< 30 sec) opnamen. Met een medewerker mijn netwerkkaart 3 keer opnieuw geinstalleerd en van auto op 10 halfduplex gezet. Modem meerdere malen aan en uit en ook de pc meerdere malen aan en uit. Uiteindelijk krijg ik dan een IP adres en kan ik via de aktivatie site mijn nieuwe modem activeren en ik heb internet.

Maaaaaar, ik heb 2 pc's dus ik wil mijn router er weer tussen hangen. Volgens de medewerker van de helpdesk moet dit geen probleem zijn. Gewoon modem uit en router aansluiten. Modem weer aan en router aan en.... geen IP adres. Ik heb een Sitecom DC202 (v1) router die het met mijn LANcity modem altijd probleemloos heeft gedaan. MAC adres gekopieerd in de router en dat zou voldoende moeten zijn. Maar als ik probeer te connecten krijg ik de melding "Geen verbinding met de DHCP server". Als ik nu internet weer meteen aansluit aan mijn pc krijg ik ook geen IP adres meer. Via IPCONFIG /RENEW krijg ik nu ook de melding "Geen verbinding met de DHCP server".

Ik word er zo langzamerhand goed moe van. Heeft iemand een idee of zijn er mensen die deze problemen zelf ook hebben ondervonden?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Dubbelposten wordt hier niet zo gewaardeerd. Ik heb hiervoor een topicreport gemaakt. Lees in de faq waarom dit niet mag en hoe we je graag op dit forum zien. Ik heb vast wat hints gezet in het andere topic.

edit: Ik zie dat je dit topic hebt aangemaakt nav mijn hints om hier eens te zoeken in de faq's. Het topic zou inderdaad beter in NT staan, maar de gewenste procedure hiervoor is door even een modje te schoppen en een /move aan te vragen.

[ Voor 35% gewijzigd door SilentStorm op 31-03-2004 14:37 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Motorola Surfboard icm Chello

Dubbelposten wordt hier inderdaad niet zo gewaardeerd.

Dit topic is gesloten.