[Koeling]Hoe koelen jullie je videokaarten?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nebuch schreef op 07 april 2004 @ 22:47:
Ik heb hier nou een 9500 Pro die nu nog de standaard koeling heeft. Na het paasweekend als het goed is met AS5 en gelapt een Zalman ZM80C-HP erop. Maar ik zoek eigenlijk nog memblocks die eronder passen en ook goed zijn.

Wat zijn jullie aanbevelingen???????
Memblocks geven je 5 mhz extra ofzo.. echt nuttig zijn ze dus niet.

VGA core lappen intereseert me weer wel. Heb je een url ofzo?
Lijkt mij knap lastig, een core lappen waar vlakbij allemaal smd weerstandjes zitten.. en een spacer die in de weg zit.

Als het kan, geef ff een url, of maak een how-to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutkip schreef op 07 april 2004 @ 17:46:
[...]

Ja. Mooier is om een 1U koelertje te gebruiken :) Zoals deze van satan.NB [afbeelding]
wat zijn je temps en wat voor kaart is dat? een radeon dat zie ik maar welke een 9800XXX kan je er niet denk ik niet mee koelen

BTW ik koel mijn videokaart met waterkoeling maar krijg de rand er niet vanaf (radeon) 8)7 dus beetje hoge temps....

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 20:50

UTM

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~woef07/PICT0448.JPG
Ik heb mijn Geforce 4 Ti4200 (Gainward Powerpack) gekoeld met een lieve Celly 400 Cpufan :)
Schroefjes gingen er niet meer zo lekker in zoals te zien :P maar de fan trekt gewoon netjes stroom van mijn Videokaart. Toch zon 5% overall omhoog gegaan met deze cooler :Y)
offtopic:
Jaja, tis allemaal een beetje stoffig maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 23:10:
[...]

wat zijn je temps en wat voor kaart is dat? een radeon dat zie ik maar welke een 9800XXX kan je er niet denk ik niet mee koelen

BTW ik koel mijn videokaart met waterkoeling maar krijg de rand er niet vanaf (radeon) 8)7 dus beetje hoge temps....
Is niet mijn kaart dus he;
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 20:48:
[afbeelding]

Mijn Club3d Radeon 9700np heb ik dus voorzien van een Titan TTC-CU4TB oftewel een 1u hoge volledig koperen blok en een 6cm titan fan op 7v(4100rpm), op 12v fluit dat ding als de pest.
Ramsinks zijn nog steeds niet klaar, maar inmiddels draait ie stabiel op 320/290 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
kutkip schreef op 08 april 2004 @ 09:13:
[...]

Is niet mijn kaart dus he;

[...]
Hmm, je had er vroeger een zalman opzitten (uit je sig gehaald) en nu dat 1U koelertje, dit omdat je met die zalman 375 core haalde (bron: je 3dmark-link) en nu maar 320, of heb je een andere kaart nu ofzo?!

Verder zijn die koelertjes idd een stuk beter dan de standaard ati dingen, van mij mogen ze gewoon op alle videokaarten van die 1U-achtige koelers voorzien en niet meer van die kleine fannetjes die toch altijd kapot gaan gebruiken.
Als ze dan ook de mobo's zo maken als de Abit Nf7, waar het agp slot een grotere ruimte heeft tussen agp- en 1e pci slot dan verlies je niet eens een pci-slot (niet dat dat laatste erg veel uitmaakt want die gebruikt toch niemand allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Race Eend schreef op 08 april 2004 @ 09:40:
[...]

Hmm, je had er vroeger een zalman opzitten (uit je sig gehaald) en nu dat 1U koelertje, dit omdat je met die zalman 375 core haalde (bron: je 3dmark-link) en nu maar 320, of heb je een andere kaart nu ofzo?!

Verder zijn die koelertjes idd een stuk beter dan de standaard ati dingen, van mij mogen ze gewoon op alle videokaarten van die 1U-achtige koelers voorzien en niet meer van die kleine fannetjes die toch altijd kapot gaan gebruiken.
Als ze dan ook de mobo's zo maken als de Abit Nf7, waar het agp slot een grotere ruimte heeft tussen agp- en 1e pci slot dan verlies je niet eens een pci-slot (niet dat dat laatste erg veel uitmaakt want die gebruikt toch niemand allemaal. :)
Haha ik snap je echt niet hoor :> Je quote zelfs dat ik zeg dat het niet mijn kaart is en vervolgens je het erover hebben dat ik mijn Zalman door eem 1U koelertje heb vervangen? :D _/-\o_ Of is dit als grap bedoelt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ANdrode schreef op 07 april 2004 @ 23:06:
[...]

Lijkt mij knap lastig, een core lappen waar vlakbij allemaal smd weerstandjes zitten.. en een spacer die in de weg zit.

Ik denk dat hij de zalman heeft gelapt om een betere contact tussen de core en de heatsink, want de vpu lappen lijkt me nogal moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

nog ff n real life pic van de zalman zm17cu (@ati 7500)

Afbeeldingslocatie: http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op 08 april 2004 @ 09:40:
[...]

Tis mijn kaart hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 23:10:
[...]

Die rand komt er met wat gepast geweld wel vanaf :P

Ik heb er gewoon een aardappelschilmesje bijpakt, beetje in de hoeken eronder wrikken(oppassen met uitschieten :P ) en vervolgens met een punttang een hoekje beetgepakt en een rukje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
schaduw schreef op 08 april 2004 @ 10:56:
nog ff n real life pic van de zalman zm17cu (@ati 7500)

[afbeelding]
Welke cpu koel je daar passief met die s6000cu??
Of heb je de fan er effe afgehaald ofzo?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
kutkip schreef op 08 april 2004 @ 10:12:
[...]

Haha ik snap je echt niet hoor :> Je quote zelfs dat ik zeg dat het niet mijn kaart is en vervolgens je het erover hebben dat ik mijn Zalman door eem 1U koelertje heb vervangen? :D _/-\o_ Of is dit als grap bedoelt? :P
Lol, ik zie nu pas dat jij het plaatje van iemand anders had gepost! Dacht dat het jou kaartje was!
I get it now ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

de 120mm enermax fan zit in het zijpaneel en blaast met een soort fanduct (zelfgemaakt, van karton) direct op de xp2500+

Afbeeldingslocatie: http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/0321_141849X.jpg
en http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/0321_141925X.jpg
en http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/0321_141912X.jpg

Enige nadeel is dat de PC niet open kan zonder hem uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Temp/Casemod/case_11.jpg

zalman 80mm fan op 7volt :)

voor overklok results zie mn specs

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Race Eend schreef op 08 april 2004 @ 12:26:
[...]

Lol, ik zie nu pas dat jij het plaatje van iemand anders had gepost! Dacht dat het jou kaartje was!

[...]

I get it now ;)
Ach ja het was nog vroeg zullen we maar zeggen :Y)
Als mede vogel zijnde heb ik daar ook wel eens moeite mee, vooral is je de vorige dag niet met de kippen op stok bent gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Mijn Club3D Radeon 9700 Pro AIW heeft op de core gewoon z'n standaard-cooler, die doet z'n werk (nog) goed genoeg. De RAM-chips heb ik wel extra gekoeld, met Tweakmonster heatsinks bevestigd met Arctic Silver Thermal Adhesive. Verder pikt de videokaart nog wat frisse lucht op van de intake die in m'n window zit.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had eerst een zelfgemaakte koeler op mn oude Voodoo3 3000 zitten, gemaakt van een koper koelblokje en de fan van een Spire cpu koeler, maar ik heb die fan er nu afgehaald omdat hij te veel herrie maakte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
kutkip schreef op 08 april 2004 @ 12:59:
[...]

Ach ja het was nog vroeg zullen we maar zeggen :Y)
Als mede vogel zijnde heb ik daar ook wel eens moeite mee, vooral is je de vorige dag niet met de kippen op stok bent gegaan ;)
Haha, lol!
Vogels hebben natuurlijk ook vrij kleine hersenen, dus als je plaatjes van andere mensen gaat postten, dan gaat het hem allemaal een beetje boven die vogel-kop :Y)

Back on topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koel mijn kaartje met een zalman heatpipe en een 92mm delta fan daar tegen,en k' moet zeggen da koelt redelijk :)

picje

ps: misschien stomme vraag,maar hoe kan ik mijn plaatje rechtstreeks op het forum zetten?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 17:10 . Reden: aanpassing picje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 17:08:
ps: misschien stomme vraag,maar hoe kan ik mijn plaatje rechtstreeks op het forum zetten?
FAQ vraagje, als je op de knop FAQ had geklikt dan wist je het.

[img](hier de url)[/img] Geeft standaard een plaatje.
[img=hoogte,breedte](hier de url)[/img] geeft een plaatje dat de layout niet verneukt.
[url=(url naar groter plaatje)][img](hier gerisezed plaatje)[/img][/url] geeft een link naar de volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
waarom zou ik de koeling van de gpu veranderen als die goedkoelt.

en als die vid kaart te langzaam is koop dan een snellere.

vind het zonde van de kaart als die kapot gaat bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

B-BRAIN schreef op 08 april 2004 @ 18:17:

Goed? Het kan altijd beter >:)
Zelf heb ik waterkoeling, een peltier zou leuk zijn maar vooralsnog volstaat dit ;)

De kaart te langzaam? Hey we zitten toch op Gathering of Tweakers? :D

De kaart kapot? Dan ben je wel vrij lomp met het monteren van nieuwe koeling :+

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
jaa maar zon koeler zit toch vastgeplakt of zoiets.

en om een kaart van 450 euri's naar zijn grootje te helpen is ook jammer.

en voor tweakern heb ik nooit geen kaas gegeten.

duurt me altijd veel te lang en altijd onstabiel.

en overclocken van cpu is me ook nog niegelukt.

ach ja ik vind het wel in orde als die het doet en dat ik alles kan doen wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
B-BRAIN schreef op 08 april 2004 @ 18:17:

* ANdrode kijkt naar forumnaam.. Die hard overclocking & cooling

Tja, overklokken is een klein beetje een sport. Je wint (min of meer) snelheid. Bij processor overklokken merk je weinig ,en wordt hij onbruikbaar als je tever overklokt, bij een videokaart zie je het beter aankomen, en win je meer snelheid.
Als ik met een half uur klooien 30% win in 3dmark 2k1 met een Ti-4200 kaartje + Zalman ZM80HP-C, ten opzichte van de standaard snelheden, vind ik dat leuk.
Ieder zijn mening hierover..

Die Zalman koeler heeft wel voordelen: je hoort hem niet.
En zelfs jij zal dat niet erg vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
ANdrode schreef op 08 april 2004 @ 20:05:
Tja, overklokken is een klein beetje een sport. Je wint (min of meer) snelheid. Bij processor overklokken merk je weinig ,en wordt hij onbruikbaar als je tever overklokt, bij een videokaart zie je het beter aankomen, en win je meer snelheid.
Als ik met een half uur klooien 30% win in 3dmark 2k1 met een Ti-4200 kaartje + Zalman ZM80HP-C, ten opzichte van de standaard snelheden, vind ik dat leuk.
Ieder zijn mening hierover..
in 3Dmark 2001 win je ook zo makkelijk 30% met 't OC-en van je CPU hoor.. ;)
een ander verhaal is 3Dmark 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
maar zegt 3dmark 2001 of welke versie dan ook over hoe de kaart loopt.

ik heb liever dat de games wie ik speel super lopen dan dat je artefacts krijgt omdat de kaart bijv te warm word. of te hoog geclockt. en als ik me kaart zou overclocken merk ik van die paar % niet veel.

maar ja ieder zijn eigen mening en doen.

maar ik vind het altijd wel knap gedaan hoe ze de koelers en toebehoren derop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-BRAIN schreef op 08 april 2004 @ 20:43:
maar zegt 3dmark 2001 of welke versie dan ook over hoe de kaart loopt.

ik heb liever dat de games wie ik speel super lopen dan dat je artefacts krijgt omdat de kaart bijv te warm word. of te hoog geclockt. en als ik me kaart zou overclocken merk ik van die paar % niet veel.

maar ja ieder zijn eigen mening en doen.

maar ik vind het altijd wel knap gedaan hoe ze de koelers en toebehoren derop krijgen.
Ja, da's leuk voor jou . . . maar ik merk het wel.

Normaal heb ik een 9800SE maar met een driver-hack is dat een volwaardige 9800 Pro geworden. Alles bij elkaar bijna 2x zo snel en ook in games (3Dmark2003 = 6535 btw).

Met oorspronkelijke koeler werd e.a. te warm, met mijn koelermod kan de kaart het makkelijk hebben, zelfs @ hoger clocks. Mijn kaart is zelfs als XT te flashen, met weinig problemen van oververhitting. Kortom een kaart van 200 die presteert als een kaart van 450. Prima argument om te modden denk ik zelf.

Daarnaast is mijn gemodde koeler vrijwel onhoorbaar, terwil standaardkoelers . . . nou ja "behoorlijk hoorbaar" zijn. Nog een argument voor modden.

Als je niet wilt modden, prima. Maar dan zit je bij het DOC-forum goed fout, want dat is wat we hier doen. Overclocken >:) .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
ANdrode schreef op 07 april 2004 @ 23:06:
[...]

Inderdaad. Wat pisart al zei. Met het gelapt bedoelde ik dat ik de zalman lap en dan met AS5 op de core zet. De core lap ik inderdaad niet. Lijkt ook mij niet zo'n goed plan. Ik heb wel gezien dat mensen hun northbridge lapten maar gpu nog nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivm met een half gare club3d 9800 pro fan (jawel, weer eentje) heb ik sindskort de VGA Silencer van Arctic-Cooling, echt geweldige stille cooler voor weinig, moet persoonlijk nooit meer iets anders hebben _/-\o_

Ook als je maar een beetje pc bouwer bent heb je in no time die koeler erop gezet, beschrijving is perfect en alles zit erbij. Zelfs goede silicon pasta >:)

Zie ook www.arctic-cooling.com

Dit was overigens goedkoper dan rma terug sturen met al die verzendkosten..

OC'n komt, nu nog de tijd vinden
Heb er foto's van, maar kan de file's nergens kwijt :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Als je een ISP hebt heb je ook wel private webspace en anders zijn er nog genoeg aanbieders met free webspace, zoals lycos waar ik ook o.a. plaatjes host :)

Dit zijn nog oude fotos van mn GF4TI4200 met de Zalman ZM80C-HP met een 80mm Led Fan erop gemonteerd voor extra cooling. Ik heb er inmiddels een Akasa 80mm Led fan erop die net anders is gemonteerd en zo ook de NB van mn A7N8X-E Deluxe cooled :)
Er zitten CoolermasterSinks op de memory chips, past er nog net onder _/-\o_

Front aanzicht
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/Pics/GF4/PICT1058.JPG

Zij aanzicht met RamSinks
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/Pics/GF4/PICT1059.JPG

180 graden gedraaid Zij aanzicht
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/Pics/GF4/PICT1060.JPG

Front aanzicht zonder Fan
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/Pics/GF4/PICT1061.JPG

Plaatjes zijn clickable 8)

[ Voor 4% gewijzigd door aramdin op 09-04-2004 00:15 . Reden: Nodige correcties ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 20:50

UTM

aramdin schreef op 09 april 2004 @ 00:14:
Als je een ISP hebt heb je ook wel private webspace en anders zijn er nog genoeg aanbieders met free webspace, zoals lycos waar ik ook o.a. plaatjes host :)

Dit zijn nog oude fotos van mn GF4TI4200 met de Zalman ZM80C-HP met een 80mm Led Fan erop gemonteerd voor extra cooling. Ik heb er inmiddels een Akasa 80mm Led fan erop die net anders is gemonteerd en zo ook de NB van mn A7N8X-E Deluxe cooled :)

Front aanzicht
[afbeelding]

Zij aanzicht met RamSinks
[afbeelding]

180 graden gedraaid Zij aanzicht
[afbeelding]

Front aanzicht zonder Fan
[afbeelding]

Plaatjes zijn clickable 8)
Die fan lijkt erg veel op de fan van Whisperrock 4 (vind ik er mooi uit zien) :P. Nja, tis een zalman. Iig stiller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dis nog een oude coolermaster, die van een Whisperrock IV is idd stil en niet te vergeten UV reactive. Voor 10 euro heb je een goede stille Uv reactive fan met Fan guard en gemeshte kabel...En je krijgt er een koelblok met koperen core bij!

Ik heb de Whisperrock als backup voor mn wc setup gekocht

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Matt
  • Laatst online: 19-05-2021

Wicked-Matt

Tactical Ops Freak

ik heb mijn Club 3D 9800 pro 128 MB gekoeld met een set Revoltec blokjes en een WC blokje van Cees >:)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/masmat/comp/comp%20035.jpg

mijn specs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:09
Als je die Zalman koeling er op zet met of zonder die optionele fan kan je daarnaast ook nog kleine heatsinks op je geheugen stoppen/zetten/plakken ??? En ik heb mijn 9800 SE overgeklokt en dan krijg ik met farcry witte puntjes en hoe langer ik speel (hoe warmer me videokaart wordt denk ik) nog meer witte puntjes. Worden dit er minder als ik die Zalman koeling met fan er op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
TheTransporter schreef op 10 april 2004 @ 12:38:
Als je die Zalman koeling er op zet met of zonder die optionele fan kan je daarnaast ook nog kleine heatsinks op je geheugen stoppen/zetten/plakken ??? En ik heb mijn 9800 SE overgeklokt en dan krijg ik met farcry witte puntjes en hoe langer ik speel (hoe warmer me videokaart wordt denk ik) nog meer witte puntjes. Worden dit er minder als ik die Zalman koeling met fan er op zet.
dat zie je toch in dit plaatje van Aramdin.. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/Pics/GF4/PICT1059.JPG

zijn van Coolermaster en je hebt ze ook in koper...
Afbeeldingslocatie: http://www.alltests.de/hardware/reviews_02/coolermaster_ramcooler/packung1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arctic Cooling VGA Silencer

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/images/arcticcooling/339.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/images/arcticcooling/349.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/images/arcticcooling/benchmark.gif

Half het geld van de Zalman en koelt ook nog beter en is lekker stil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
maar niet zo stil als een zalman hoor, als ie op volle toeren draait die fan.. ;)

At the high (2400 rpm) fan setting:

Subjectively, it is somewhat louder than the Panaflo 80L fan at 12V. It is easily heard a couple of meters away. The character of the noise is benign; it does not have any particular annoyances like nasty whining of buzzing. It is mostly the whooshing of wind turbulence noise. It is much preferable to the whiny, buzzy, high-pitched noise of 30-60 mm fans typically used on VGA cards. Mounted on a VGA card installed in a case, the fan noise would likely be muffled; it is possible that vibration-borne noise could occur. (But this is a possibility with any fan of this size or larger spinning at this speed inside a case.) The noise measured 31 dBA at 1 meter distance.

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:35
Afbeeldingslocatie: http://img8.photobucket.com/albums/v26/Techno%5E64/IMG_0028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img8.photobucket.com/albums/v26/Techno%5E64/IMG_0029.jpg

Woops beetje groot maar oke :)

Geforce 5900@5950 Ultra met Zalman ZM80C-HP.

35 Graden Normaal en Stessed 52 graden.

[ Voor 39% gewijzigd door davey s. op 11-04-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 02:19:
Arctic Cooling VGA Silencer

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Half het geld van de Zalman en koelt ook nog beter en is lekker stil. :)
Half het geld en koeling prima, maar zeker meer lawaai. Dat kleine rotfannetje zal toch iets van geluid produceren, terwijl de zalman heerlijk stil is.

Ik heb er zelf voor gekozen om een 92MM fan op 5V erop te zetten, maar die is nog stiller denk ik dan dat kleine fannetje :). Daarnaast zijn er veel mensen die het zonder fan doen (wat ook prima kan) en dat is niet mogelijk bij jouw cooler. Kortom, je noemt alleen de voordelen maar niet de nadelen

[ Voor 11% gewijzigd door We Are Borg op 11-04-2004 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig die VGA-Silencer Rev.2, maar is er eigenlijk wel plaats voor koperen RAM-sinks? Ik heb zelf een 9800PRO en de GPU is met de standaard-koeler al aardig hoog te kokken. Het "probleem" met de Radeon 9800's is echter dat het geheugen vrijwel aan z'n limiet zit qua klokken.

Wat ik dus zoek is een goede manier om het geheugen zo koel mogelijk te houden. Dit kan dus niet met de VGA-silencer, omdat ie teveel ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
kep hier een ti4400 overgeclockt van leadtek maar de fans irriteerden me zoveel dat ik ze er gewoon afgeropt heb... kaart werkt nog steeds goed :D

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~joram/waterkoeling/3.videokaart.jpg
Me oude p3 low profiel koelblok er op me radeon 8500/9200. Koelt harstikke goed en is stukke geodkoper dan zo zalman geval.
De fan die er op zit kan ik net zo goed af halen, dan kost het me ook nog maar één pci slot die gpu koeler.

De blauw bolkjes voor me memorie komt van een oude p1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb ook ff wat brakke (met een SE T610) pics geschoten van mn GeForce 4 Ti:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/gf4-1.jpg
De kaart van schuin boven
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/gf4-2.jpg
Nog iets schuiner
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/gf4-3.jpg
En de 4 M2 buitjes en plastic ringetjes
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fannap/kast.jpg
Mijn kast die bij de vidkaart een outtake fan heeft (en daarboven een fanduct voor mn Duronnetje)
Ram sinks moeten nog komen, ze liggen al klaar.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
de artic vga silence is da cooler beter dan welke zalman dan ook en houdt hem ook nog eens 10 graden cooler flexe heat sinkies op ut mem blaze maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om die standaard (pasieve) koeling van me PoV GF4 MX440 te vervangen voor een grotere heatsink (oude P1 sink of iets dergelijks) om hem wat verder te kunnen klokken.

En een vraagje voor de Vidkaart OC'ers, maakt het nu ECHT zoveel uit om die heatsinkjes op je VGA mem te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fludizz schreef op 15 april 2004 @ 17:35:
Ik zit er aan te denken om die standaard (pasieve) koeling van me PoV GF4 MX440 te vervangen voor een grotere heatsink (oude P1 sink of iets dergelijks) om hem wat verder te kunnen klokken.

En een vraagje voor de Vidkaart OC'ers, maakt het nu ECHT zoveel uit om die heatsinkjes op je VGA mem te zetten?
Het antwoord op je vraag of het uithaalt om je vid mem te coolen

Het hangt er natuurlijk vanaf of je mem ook echt warm wordt,wordt ie namelijk niet echt warm dan zal het niet tot nauwelijks helpen maar als je mem echt heet wordt wat ik zelf ook had met me 9700 pro dan ga je wel wat omhoog ik ging met mem heatsinkjes ongeveer 15 mhz omhoog ddr x2 toch wel 30 mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
kan je beter de standaard heatsink laten zitten en er een 80 of 92mm fan onder hangen (evt. op 5 of 7V).
met of zonder fan kan al gauw zo'n 15 graden of meer schelen hoor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Laatst online: 20:19

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

als een soort van test (misschien gaat me 5700 ultra er later aan geloven)
een asus 6800 (geforce 256 pure)

*brakke webcam pics*

http://home.hetnet.nl/~powerflux/videokaart4.jpg
http://home.hetnet.nl/~powerflux/videokaart3.jpg
http://home.hetnet.nl/~powerflux/videokaart2.jpg
http://home.hetnet.nl/~powerflux/videokaart1.jpg

vastgezet met een stijf metalen stripje met twee gaatjes erin en schroefjes door de kaart in het koelblok. stripje is een alternatief voor de normaal gebruikte veertjes.

t is een aspire 2800+ koelblok, en alsnog wordt ie 75 graden. de 256 is een heet ding! binnekort komt er dus weer een fan op 5v bij. dan is ie lekker fris :)

geheugenblokjes zijn een gezaagde P1 koelblok, vast gezet met doodnormale secondelijm ( <21 graden)

[ Voor 8% gewijzigd door powerflux op 15-04-2004 19:54 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Diezelfde Heatsink had ik ook op mijn 9500pro zitten, wou best met tie-wraps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bke
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

bke

Ik heb bij mijn Gainward GeForce 4 MX 440 er een 80 mm fan onder gehangen. (ca 3500 RPM) Hiermee kon ik mijn core toch 10 MHz verder klokken zonder artifacts (zonder die koeler eronder heb ik op die speeds artifacts, met koeler niet), huidige speeds:

-Engine clock 270 @ 300
-Memory clock 405 @ 485

En zoals eerder al gezegd, ik ben ook van mening dat memory heatsinkjes pas nodig zijn als het memory heet word.

[ Voor 8% gewijzigd door bke op 15-04-2004 21:07 ]

<a href="http://specs.tweak.to/9161">Game PC</a> <a href="http://specs.tweak.to/9160">Werk PC</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 17:19

FlyEragon

Alien Monkeys

Ramsinks gemaakt van oude koelblokken en geplakt op ti4800se .........

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~karab067/multi.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn kaart:
Een Sapphire 9700.
Met Zalman ZM80-A (niet mijn eigen werk) en met 2 fans.
De onderste paarse blaast hete lucht naar buiten.
De bovenste Zalman fan (de optionele ZM80-C fan) blaast koele lucht over de bovenkant van de heatpipe en wat naar de processor.
Sorry voor de slechte pics maar wat wil je met een TokkieWokkie™ webcam/digicam met 100k pixels.

Afbeeldingslocatie: http://www.ystart.net/upload/20040421/1082539826.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ystart.net/upload/20040421/1082539848.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ystart.net/upload/20040421/1082539867.jpg

En de fns draaien op 5volt dus lekker stil.

Edit:foto's gerisized (na 5 keer gelukt om te resizen :( )

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Hoe ik men videokaartje koelt,

Kaart loopt op 366/396 (783Mhz)

TEMP:
Zonder V-mod Stil:41C Stressed:48C
Met V-mod (1.99V) mem (3.05V) Stil:48C Stressed 57C

Pics:

Zoals je ziet heb ik de zalman op men window bevestigt, Maar daar komt een andere fin voor in de plaats, die blaast dubbel zo hard.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/ZUAVKEBMY8Q7

De zalman ff verandert, want hij werkt als een bakplaat voor je geheugen,
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/10BMZ8CJ79B4

V-mod voor gpu mem heb ik ook trouwens.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/21WB4038ZOX3

2 Groote mem heatsinkjes, aan de ander kant maar 2 kleintje van coolermaster, maar met koperdraad geklemt met wat pasta er tussen, voor betere koeling :D
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1293621Z6Y0Q

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55

Dentheman

Zie signature

Ik koel mn videokaart door erop te blazen tijdens het gamen _/-|o_

Nee geintje, ik heb er een xtra fan opgezet, dit is eigenlijk niet nodig, maar ik heb neon in me pc en dat zorgt voor een temperatuurstijging, dus ter compensatie.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Laatst online: 04-09 01:04
Radeon 9700 PRO @ 9800 PRO

GPU: Asetek Waterblock

Mem: custom made heatsinks (oude pentium pro heatsink in stukjes gezaagd, met koelprut en secondelijm aan de chips vastgemaakt, 1 cm hoog, koelt perfect 8) )

Binnenkort:

Vmod op GPU en Mem, hoop dan stabiel 9700 PRO @ XT te kunnen halen >:)

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sp_strikwerda schreef op 21 april 2004 @ 12:44:
Radeon 9700 PRO @ 9800 PRO

GPU: Asetek Waterblock

Mem: custom made heatsinks (oude pentium pro heatsink in stukjes gezaagd, met koelprut en secondelijm aan de chips vastgemaakt, 1 cm hoog, koelt perfect 8) )

Binnenkort:

Vmod op GPU en Mem, hoop dan stabiel 9700 PRO @ XT te kunnen halen >:)
Pics???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f1r3b4ll
  • Laatst online: 04-09 01:04
komen nog! stay tuned :P

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

gewoon stock koeling van de hercules 9700 pro :). De VPU gaat 405MHz ipv 324.

geheugen wilde eerst nog op 360MHz maar nu begint ie op 330 al artifacts te geven :/

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

zBEASTORz schreef op 21 april 2004 @ 12:38:
Hoe ik men videokaartje koelt,

Kaart loopt op 366/396 (783Mhz)

TEMP:
Zonder V-mod Stil:41C Stressed:48C
Met V-mod (1.99V) mem (3.05V) Stil:48C Stressed 57C

Pics:

Zoals je ziet heb ik de zalman op men window bevestigt, Maar daar komt een andere fin voor in de plaats, die blaast dubbel zo hard.
[afbeelding]

De zalman ff verandert, want hij werkt als een bakplaat voor je geheugen,
[afbeelding]

V-mod voor gpu mem heb ik ook trouwens.
[afbeelding]

2 Groote mem heatsinkjes, aan de ander kant maar 2 kleintje van coolermaster, maar met koperdraad geklemt met wat pasta er tussen, voor betere koeling :D
[afbeelding]
Je bent door je zalman zo om te keren wel je voordeel van een heatpipe kwijt. heet water verdampt, neemt warmte mee naar BOVEN en cooled BOVEN af tot het weer vloeibaar is en loopt waar naar het warme gedeelte toe.

bij jouw is dit nu dus niet het geval, de damp in de heatpipe zal niet weer vloeibaar worden omdat het warmte punt al boven is, en daarom heb je dus eigenlijk vrij wienig aan de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
als je zijn temps ziet, zal 't wel werken, maar dan niet optimaal... ;)
zijn onderste koelblok zal denk ik echt wel warm worden, maar niet zo warm als wanneer er optimaal van het HP-principe gebruik werd gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb hier nu ruim 2 cm hoge mem sinks op mn mem (helaas geen pics maar die komen nog wel een keer) Kheb mn P1 cooler er maar voor opgeoffert >:)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 22:01
ik heb een standaart FX5900XT met standaart mem headsinks dingen worden niet eens lauw draai 455/830
en standaar koeler allemaal @ 38idle 45stressed maar die fan maakt me tog een klote herrie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

pt0x schreef op 21 april 2004 @ 14:42:
[...]

Je bent door je zalman zo om te keren wel je voordeel van een heatpipe kwijt. heet water verdampt, neemt warmte mee naar BOVEN en cooled BOVEN af tot het weer vloeibaar is en loopt waar naar het warme gedeelte toe.

bij jouw is dit nu dus niet het geval, de damp in de heatpipe zal niet weer vloeibaar worden omdat het warmte punt al boven is, en daarom heb je dus eigenlijk vrij wienig aan de onderkant.
Daar kon je misschien gelijk in hebben, maar heb et getest en toen de heatpipe boven zat was de temp gewoon et zelfde. maakt geen zak uit, En et is geen damn, et is gewoon warmte en warmte gaat alle kanten op (behalve in lucht) Dat gaat omhoog ja. En hiermee heb ik nog 1 voor deel, de mem werd gewoon gebakken, omdat de zalman gewoon als een bakplaat werkte voor men mem. MEM zalman normaal:360Mhz MEM mijn zalman, 380Mhz :D dus ik laat et lekker zo.

PS:heb nu ook een V-mod voor men mem, en dan ga je et helemaal merken kwa snelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door zBEASTORz op 21-04-2004 22:21 ]

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
aramdin schreef op 09 april 2004 @ 00:14:
..............

Foto's
Ik heb een vraagje naar aanleiding van deze normale 8cm fans op een Zalman. Dit ben ik ook nog van plan. Maar hoe hebben jullie deze fans vastgemaakt. Hebben jullie dit met een bevestigingskit gedaan wat bij zo'n zalman fan zit. Of hebben jullie wat met boutje gekloot.

En zijn er Close-up pics van die bevestiging??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Nebuch schreef op 21 april 2004 @ 22:39:
[...]

Ik heb een vraagje naar aanleiding van deze normale 8cm fans op een Zalman. Dit ben ik ook nog van plan. Maar hoe hebben jullie deze fans vastgemaakt. Hebben jullie dit met een bevestigingskit gedaan wat bij zo'n zalman fan zit. Of hebben jullie wat met boutje gekloot.

Ik heb m met tie wraps :z

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
@Nebuch
je kan ook de PCI-afdekplaatjes gebruiken of meccano.
dat werkt ook heel goed... :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/thnio/images/pc/u/cpu.jpg
dit is dan voor de CPU, maar voor de GPU kan je precies 't zelfde doen..

[ Voor 20% gewijzigd door NewbieNeo op 21-04-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Nebuch schreef op 21 april 2004 @ 22:39:
[...]

Ik heb idd met een boutje gekloot :) Kort uitgelegd ben ik met een 80mm fan naar de Karwei gegaan, daar gekeken welke maat bout + moer ik nodig had. Uiteindelijk had ik volgens mij lengte 40mm boutjes gekocht.
Voor de demping heb ik ringetjes tussen het boutje en de Zalman gedaan. Dat zijn de ringetjes die je meestal bij een nieuw mobo krijgt om geleiding te voorkomen (zalmkleurig)

Ik zal kijken of ik close up pics voor je kan schieten.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal morgen ff mn kaart hier plaatsen, maar ik had nu ff wat vragen en ik denk dat dit wel het goede topic is.

Kan ik een P4 stock cooler aan een GeForce 4 Ti 4200 hangen of breekt dan de kaart/AGP slot af ?

Als ik een Peltier op diezelfde Ti 4200 wil hangen, welk wattage peltier moet ik dan nemen ? Ik wil een beetje overclocken, maar aan de andere kant..de stroomrekening is nu al hoog genoeg, dus ik heb niet zo'n zin in een 226 watter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Je kan wel een P4 blok op je Ti4200 maken hoor, hoe wilde je het doen? gat maken in je heatsink? Of plakken? Dat laatste is nl niet aan te raden.

Je agp slot houdt het wel hoor, zolang je hem maar ff goed vast zet met het schroefje (en meestal met het de veiligheidspen bij je agp slot, meeste mobo's bezitten dat dingetje). Mijn videokaart weegt ook 750 gram denk ik (zie sig), maar nooit problemen mee gehad hoor en het zit nu al een jaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik gewoon gaten door de heatsink heen boor en dan met een paar veren en boutjes/moertjes de sink met een plaatje aan de achterkant van de kaart vastzet. Moet lukken iid.

Hier ff een paar plaatjes hoe het er nu uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/heikevanl/blokjes.JPG
Dit zijn de blokjes zoals ze bij het koelblokje zaten. Bedoelt voor BGA chips, eigenlijk niet geschikt voor een Ti4200..maar daar heeft mijn ijzerzaag wat aangedaan:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/heikevanl/klaar!.JPG
zaag zaag zaag, ff vastzetten... klaar!

twas niet zo moeilijk om te doen, en het was nodig want ik had het fannetje van de standaard Club3D koeling gemold...tevaak tegengehouden :P. Maarja hij maakt nog teveel kabaal dus er komt een Intel P4 stock cooler op met een 8 cm fan.

edit: is het trouwens een goed idee om de shim van mijn kaart af te halen ? ik hoor daar zeer verschillende verhalen over ....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Tja ik heb hem eraf gehaald.. bij mijn Radeon 9700, zolang je niet al te hard de schroeven aandraait (dwz vast is vast) breekt je core echt niet. Bij mijn 9700 lag de shim hoger dan de core, dus ik had de shim het met de standaard koeler al meteen vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dan de beste manier om de shim te verwijderen? Die van mij is evenhoog als de "die" en zo'n shim zit nog best goed vast op de chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Heel lang geleden, in mijn ultra-low-budget tijd ooit eens dit gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~technovos/Bierviltkoeling.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
El Snorro, NewbieNeo, Aramdin bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik ook maar is met boutjes ga kloten. Bij mij nog geen 2 mins fietsen zo'n doe-het-zelf zaak waar je per 1 boutjes kan kopen. Daar heb ik al eens staan kloten of dingen van 0,30 euro afgerekend. Interreseert ze niks. Wel kicke zaak.
Ook ga ik het hele zaakje met Mecano ondersteunen. Het uiteinde van de koeler het verst van de slotplaatjes. Dan een mecano staafje naar de slotplaatjes om de videokaart te ondersteunen zodat ie niet zo doorbuigt.

Maar ik zag vanmiddag nog dit persberichtje en denk goh dat vertel ik is hier.

Nieuwe Zalman VGA Koeler

2004-02-02 : De Zalman ZM80D-HP Passieve VGA koeler wordt verwacht rond april. Het is de opvolger van de ZM80C-HP die in korte tijd de bestverkochte VGA koeler werd. Het nieuwe design voorziet in dubbele heatpipes en koeling voor de geheugenchips. De nieuwe VGA-kaarten van zowel nVIDIA als ATI worden ondersteund.

Bron:
http://www.spacepromotion.nl/index.php?pnr=14&nieuws=22

Lijkt mij wel een oke koeler. Ik heb alleen de oude al.

[ Voor 12% gewijzigd door Nebuch op 25-04-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik heb zo'n zalman geval en dan een 80 mm fan er op liggen. coolt goed genoeg. straks een keer overclocken maar eerst een stuk koper op et geheugen. een vriend van mij had met een lan party zijn videokaart( 9700 pro die ik ook heb) verneukt omdat ie ook een zalman had en niks op et geheugen. advies voor anderen dus!
waarscheinlijk is ie door al die andere pc's te warm geworden dus....

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bke
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

bke

Ik heb mijn Leadtek GeForce 4 4800 SE 17.5 procent overclocked. op 20 procent blokkeerd/schokt hij door extreme warmte. Ik heb gewoon een fan op de heatsink vanboven bevestigd. Genoeg koeling voor 17.5 procent overclock. Geen problemen.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bke/TI.JPG

<a href="http://specs.tweak.to/9161">Game PC</a> <a href="http://specs.tweak.to/9160">Werk PC</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu ruimte gevonden om pics te posten.
M'n Club3d ATI 9800 pro met een Arctic-Cooler VGA Silencer....echt superrrrr :7

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~j.filius/PLAATJESMAP/koeler3small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~j.filius/PLAATJESMAP/arctic-silencer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosjesman
  • Laatst online: 25-04 16:42
Lekker die arctic vga cooler :9~
Wil er zelf ook een hebben voor mij 9800SE AIW kaart, alleen de rev 2 en 3 zijn hier in nederland nog niet echt in overvoeld aanwezig.

Binknl: kun je misschien ook een foto maken die de ruimte tussen de cooler en GPU/videokaart goed weer geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Binknl:

mooie pics! bedankt!

ik ga ook zo'n ding halen.., alleen wil ik er ook nog graag ramsinks tussen voor mn geheugen op de kaart.

hoeveel cm in hoogte zit er tussen de memory chips en de VGA Silencer?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Genoeg ruimte om zelfde de tweakmonster heatsinkies te plaatsen zie maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockersclub.com/images/arcticcooling/347.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.modsynergy.com/ACVgaSilencer-final2.jpg

met tweakmonster ramsinks past het makkelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/Heatsinks/VGA_Silencer/installed_lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar koop je die "tweakmonster ramsinks" ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 16:19:
waar koop je die "tweakmonster ramsinks" ??
die tweakmoster ramsinks zijn niet zo goed meer verkrijgbaar volgens mij, plus dat ze veel te duur zijn.

ik neem die koperen of Alu (BGA formaat) dingen van Revoltec erbij.., moeten er volgens mij ook onder passen
zijn te halen bij oa. Freezinghardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosjesman
  • Laatst online: 25-04 16:42
Bedankt voor de mooie plaatjes. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die mot ik dan ook hebbuh. Thnx.

Bij Gistron.com is de VGA Silencer een stuk goedkoper overigens, maar die hebben weer geen ramsinks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze gekocht voor me geforce. Is het wat?

Thermaltake GeForce4 CoolMod VGA Cooler

for GeForce4 cooler with memory heatsink 2x front + 2x back, all copper heatsink, ultracool CoolMod effect with blue LED

http://www.thermaltake.nu/images/A1449.jpg

Wou niet zoon heelgroot blok aangezien de lucht storming in mijn kast al vreselijk is. En zoon groot blok voor me onderste koeler schiet niet op :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Ik heb gewoon Zalman koeling, stil en zeer overclockbaar, zie me sign :+

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 08:37:

for GeForce4 cooler with memory heatsink 2x front + 2x back, all copper heatsink, ultracool CoolMod effect with blue LED

Wou niet zoon heelgroot blok aangezien de lucht storming in mijn kast al vreselijk is. En zoon groot blok voor me onderste koeler schiet niet op :S.
Nee is absoluut niet aan te raden. Zal niet beter koelen dan de stock cooler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouw beter dan geen koeler. Plus grafische die ik geen zware dingen. En die zalm ding vond ik echt veel te duur. Maar is het ook niet een kwestie van smaak? En waar je heb voor gebruikt? Enige wat ik doe is internetten en kwa spellen alleen simcity.

Al moet ik zeggen dat me pc het wel moeilijk heeft soms om dat spel grafisch bij te bennen. Is dat een geheugen probleem? Hij heeft een vreselijke laad tijd voor hij iets duidelijk laat zien. Ow ik ga er eerst ff opgoogle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 12:06:
nouw beter dan geen koeler. Plus grafische die ik geen zware dingen. En die zalm ding vond ik echt veel te duur. Maar is het ook niet een kwestie van smaak? En waar je heb voor gebruikt? Enige wat ik doe is internetten en kwa spellen alleen simcity.

Al moet ik zeggen dat me pc het wel moeilijk heeft soms om dat spel grafisch bij te bennen. Is dat een geheugen probleem? Hij heeft een vreselijke laad tijd voor hij iets duidelijk laat zien. Ow ik ga er eerst ff opgoogle.
Misschien ben je een ict ster maar een grammaticaster geenszins.
Ik begrijp geen moer van je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
De laadtijden van je games liggen voornamelijk aan je geheugen hoor.
Als je meer geheugen hebt kan er in 1 keer meer 1 en hoeft er niet eerst ruimte gemaakt te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 08:37:

Ik had ook zo'n ding die fan maakt echt veel lawaai :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

tnt2 pro + zalman nb koelblokje:

Afbeeldingslocatie: http://www.clz.let.uu.nl/0142239/zooi/040720_134019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb een tijdje terug het koelblok van een Intel boxed s370 koeler op mijn videokaart gelijmd; alles werd nog iets te heet dus een heel klein fannetje op 5 volt (die hoor je echt niet) maar het is nèt genoeg om mijn kaart stabiel te houden.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Dalijk issut binnen 30*C en dan pssssssssss.....
Pagina: 1 2 3 Laatste