[Koeling]Hoe koelen jullie je videokaarten?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.502 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heatsink is vastgemaakt met een flinke homp Koelpasta en 2 componentenlijm aan de 4 uithoeken van de GPU, En 2 elastiekjes erom voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Wicked-Matt schreef op 01 april 2004 @ 11:09:
Ik heb een Club 3d 9800 Pro kaart 128 mb....nu stock gekoeld, en ik heb de spullen al in huis voor betere koeling, namelijk:

voor het geheugen een Revoltec koellichamenset helemaal van koper
[afbeelding]

en voor de GPU een koelblok van de laatste inkoopaktie van Tha Mafkees en Jupiler, full copper (aangesloten op, Eheim 1250, airplex 240 met enermax 120 mm fans en full koperen reservoir)
[afbeelding]
Ik zat te twijfelen tussen dat GPU-blokje en een Zalman, maar ik denk dat ik over een tijdje toch maar zo'n blokje koop. Tenzij iemand een methode weet om de vorige versie van Mafkees' Intimidator socket A blokje op een Radeon 9800(SE) te krijgen, maar de gaten van dat blokje zitten tever uit elkaar ben ik bang. ;(

Die koperen Revoltec sinkjes ga ik ook zeker kopen want er zijn geen betere te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09-2019
Simpele fan van Duron 700 die lucht blaast langs me 9800 pro. Werkt als een trein
Gewoon gemonteert aan me niet gebruikte PCI sleufjes

Overzicht picje. Leuk zo'n Flitser :?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeffrym/ITIL/licht_thumb.jpg

Standaard cooler die erop zat.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeffrym/ITIL/cooler_thumb.jpg

Allebei de fans, Links zie je de fan van de Duron
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeffrym/ITIL/close_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Swindle schreef op 01 april 2004 @ 23:55:
Simpele fan van Duron 700 die lucht blaast langs me 9800 pro. Werkt als een trein
Gewoon gemonteert aan me niet gebruikte PCI sleufjes

Overzicht picje. Leuk zo'n Flitser :?
[afbeelding]

Standaard cooler die erop zat.
[afbeelding]

Allebei de fans, Links zie je de fan van de Duron
[afbeelding]
Een nogal onlogische opstelling als je het mij vraagt... Ten eerste is het veel effectiever om en fan direct op je Radeon te laten blazen (fan een kwartslag draaien en eronder hangen dus) en als je die fan toch daar wilt hebben deze gebruiken als outtake fan om de warme lucht af te voeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-04-2004 05:53 . Reden: kwartslag draaien verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swindle
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09-2019
Aham brahmasmi schreef op 02 april 2004 @ 03:01:
[...]
Een nogal onlogische opstelling als je het mij vraagt... Ten eerste is het veel effectiever om en fan direct op je Radeon te laten blazen (fan een kwartslag draaien dus) en als je die fan toch daar wilt hebben deze gebruiken als outtake fan om de warme lucht af te voeren.
Ik had inderdaad ook niet verwacht dat het resultaat zou hebben, maar het werkt erg goed. Beetje koude lucht door die intake fan rond me plankje + Hd zit verderop

Kwartslag draaien? Je bedoelt zegmaar van onder af? Op dit moment zorgt die fan voor wat koude toevoer naar de eigenlijke fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Swindle schreef op 02 april 2004 @ 04:53:
[...]

Ik had inderdaad ook niet verwacht dat het resultaat zou hebben, maar het werkt erg goed. Beetje koude lucht door die intake fan rond me plankje + Hd zit verderop

Kwartslag draaien? Je bedoelt zegmaar van onder af? Op dit moment zorgt die fan voor wat koude toevoer naar de eigenlijke fan.
Ja van onderaf. Omdat dat kleine fannetje bij mijn Radeon een irritant geluid begon te maken heb ik het er maar helemaal afgeschroefd en een 92 mm Panaflo (op 7 V) onder m'n kaart gehangen met twee ijzerdraadjes.

Maar wat ik eigenlijk bedoelde was dat hoe jij het hebt nogal onconventioneel is. Een intake fan kun je beter aan de voorkant hebben (in een Chieftec kast ook een voor je hdd's :9) en aan de achterkant een of meer outtake fans. Aan de achterkant van de kast is de lucht meestal warmer dus wat dat betreft is het niet zo'n goeie plek voor een intake.

Afgezien daarvan zal het vast wel helpen en is er geen directe reden om je koeling te veranderen. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-04-2004 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
Nou ik wil dus ook een cpu cooler maken @ me geforce 5800 om nog wat verder te clocken. Maar ik vraag me af hoe je dit nou precies doet..ik heb hier dus een boxed cooler liggen van een 2600+. Hoe bevestig je dat ding nu precies?-> moet je die gpu schoonmaken en nieuwe coolpasta erop smeren?

:)pls need wat hulp :) _/-\o_

btw nog ff een vraga is hetw el verstandig om die cpu cooler erop te maken? want die fx5800 heeft best aardige cooling (32 graden idle en stressed ongeveer 40 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Maar maakt de standaardkoeling niet een enorme herrie (bij 3D-games)? Daar staat de FX5800 iig om bekend. Die boxed koeler kan dan uitkomst bieden, alleen koelt die je geheugen niet, wat toch wel belangrijk is. Wat dat betreft kun je de huidige koeling misschien beter niet vervangen, of je moet koperen Revoltec heatsinkjes op de geheugenchips zetten en een airflow over je kaart creëren (naast de koeling van je core met die 2600+ koeler).

Als je die boxed koeler wilt monteren, kun je het beste gaten hierin boren en hem met boutjes vastzetten. De oude warmtegeleidingspasta weghalen met schoonmaakalcohol oid en nieuwe Arctic Silver 5 of Arctic Ceramique aanbrengen.
De beste methode om die geheugenheatsinkjes vast te maken is volgens mij om Thermal Adhesive te kopen en dit op de vier hoekjes van de chips te doen en de rest bedekken met AS5/Ceramique ofzo. Niet helemaal bedekken met die warmtegeleidende lijm dus want dan krijg je het _nooit_ meer los, mocht het niet goed zitten of zou je de heatsinkjes willen vervangen.

[ Voor 41% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-04-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Aham brahmasmi schreef op 02 april 2004 @ 15:22:
Maar maakt de standaardkoeling niet een enorme herrie (bij 3D-games)? Daar staat de FX5800 iig om bekend. Die boxed koeler kan dan uitkomst bieden, alleen koelt die je geheugen niet, wat toch wel belangrijk is. Wat dat betreft kun je de huidige koeling misschien beter niet vervangen, of je moet koperen Revoltec heatsinkjes op de geheugenchips zetten en een airflow over je kaart creëren (naast de koeling van je core met die 2600+ koeler).
Nou die cooling is niet 1 geheel ..dat zijn dus eigelijk 2 grote blokken ..het gpu blok zou ik er dus af kunnen halen (dara zit dat fannetje in dus).
Mijn fx 5800 maakte eerst weinig geluid..maar nu ik hem heb geflashed naar een ultra maakt hij veel geluid tijdens 3d games idd dus daarom leek het mij ook een goed id om een cpu cooler op die gpu te zetten. De hoofdgedachten die ik heb bij die cpu cooler is wel het overclocken btw :) maar dat je zo minder geluid produceert is natuurlijk mooi meegenomen want dat kan af en toe wel irritant zijn

Oke bedankt voor je raad, maar ik heb nog articsilver 3 liggen die kan ik dus op me gpu doen dus? :) en de dikte van de laag coolpasta even dik worden als op de cpu?

[ Voor 8% gewijzigd door DeSire op 02-04-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Zalman ZM80C-HP incl. optionele fan op een Sapphire Radeon 9500 Pro op standaard snelheden hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/ZM80C-HP/ZM80C-HP+OP2_b.gif

Ik had 'm eerst zonder de optionele fan, maar omdat ik de heatsink toch wel vrij heet vond worden toch maar die fan erbij gekocht en op 5v gezet. Heerlijk stil en voor zover ik weet koelt het goed, hij levert in ieder geval nooit problemen op.

Het kost wat (mij heeft dit in totaal zo'n €40 gekost), maar dan heb je ook wat :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Die cooler heb ik ook gezien idd (met fan kan ik hem hier in de buurt bij een zaakje voor 35 euro krijgen). Maar op die 5800 fx zit in principe goede cooling voor op mijn geheugen. Dus ik wil graag een cooler voor mijn gpu erop. aangezien ik hier dus een cpu cooler heb liggen kon ik die mooi gebruiken..ik heb op inet dus nog helemala niemand gezien die een cpu cooler op een fx5800 heeft gemaakt dus ik weet helaas niet echt hoe die temps er op reageren :(..(normale blok is al 2 cm dik ofzo :*) )

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gino1/0410c-25.jpeg
mijn cpu cooler past in principe precies op de plaats van dat normale koelblok
Ik ga dnek ik dit weekend proberen of ik die cpu koeler erop kan fixen, i hope so.. iig bedankt voor de info beiden :)

[ Voor 24% gewijzigd door DeSire op 02-04-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 08:31
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 16:35:
Speciaal voor jou ;) heeft Zalman dit gemaakt.

[afbeelding]

Een wc koelblokken set met 8 ram sinks.
PaCKo
Weet je toevaig waar ik deze WC bloken kan kopen :?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn club3D ati 9800 pro >:)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/vanruyskensvelde/mod/9800pro.JPG

jammer heb ik geen betere foto en kan geen nieuwe meer nemen omdat mijn kaart rma is :'(

volcano 11 heatsink + revoltec heatsink op de voltregulators en geheugen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 18:22:
[afbeelding]

jammer heb ik geen betere foto en kan geen nieuwe meer nemen omdat mijn kaart rma is :'(

Je kaart is RMA... :? , ben dan toch zwaar benieuwd wat men van de mod's vind :D.

[ Voor 3% gewijzigd door _XipHiaS_ op 02-04-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschuuuuuuuuuuuuwing kijkuit met die maze 4 gpu van dangerden test eerst ofdat ie niet lekt ik heb zo een radeon 9700 pro verneukt heb nu een 9800XT die ik zeker niet zal modden zorg gewoon dat je een goede koeler in je raam heb zitten die lekker op je videokaart blaast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

[afbeelding]

mmm, mijn club 3d is dus ook RMA... jammer..schijnt iets fout te zijn in de kaarten zelf. De kaarten overhitten als een gek..ook al koel je met de meest effectieve spullen. ... waarschijnlijk te hoog voltage ofzo... of iets fout in iets anders.

Hoe dan ook, bepaalde series Club3d radeon 9800's hebben een soort "overhittings syndroom"

Mijn had dus ook en dus RMA. Nu ja..hopen dat ik een goede ervoor terug krijg!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch wel jammer als je een kaart koopt van +/- 300 euri :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 00:10:
Waar halen jullie zoal je memory blokjes vandaan? (behalve dan van een kapotgezaagde cpu koeler :)) Op zich ook wel een goed idee natuurlijk. :)
ik zaag ze :) gewoon van oude blokken, heb er nog zat :)

maar trouwens, volgens mijn zijn al die mega blokken (die bij sommige 4pci sloten in beslag nemen) mega overdreven! :D of gaat ie echt veel sneller, ik heb op me ati9100 een 1of ander P2 coolertje geloof ik, en zelf gezaagde mem blokjes, standaart loopt dat ding op 250/250, nu doet het 295/295 :) het gehele zooitje zit sinds kort in een chieftech matrix big tower (black) met 5 blauwe neo fans, (3voor, 2 achter).

gaat dus een dikke (letterlijk) airflow heen, dik genoeg voor me amd2500@2.3ghz ala 1.90volt met een wisherrock 4 koeler :)

[ Voor 48% gewijzigd door Mister_X op 02-04-2004 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Ik krijg dat gpu coolblok er niet af..en ik ga natuurlijk ook niet rukken aan dat ding? zit ie vastgelijmt of hoe zit dat :/ het is dus die fx 5800

btw over die gaten boren..er zitten al goede gaten die ik kan gebruiken..ff aftekenen op me cpu en dan kan ik erin boren.

[ Voor 30% gewijzigd door DeSire op 02-04-2004 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat dat kreng van mij zoveel herrie maakte, heb ik gekozen voor waterkoeling. Had al een thermaltake aquarius 2 setje, en kon deze mooi worden uitgebreidt met het vga-blokje.
Bijkomend probleem was idd dat het geheugen "iets" te heet werd, heb ik maar een ducting-mod eropgegooid met een papst-fan.

system specs:
P4 2400, 533, Northwood
asus p4s8x-x (wordt vervangen door een p4c800)
leadtek a380, geforce fx 5950
De rest doet er vrij weinig toe.

de temps:
Zonder mods, boxed cooler:
cpu idle: 33
cpu stressed: 44
gpu idle: 34
gpu stressed: 72

Met TTA2 cpu:
cpu idle: 27
cpu stressed: 34

Met TTA2 cpu & vga:
cpu idle: 27
cpu stressed: 40
gpu idle: 29
gpu stressed: 50/55!!!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/X5DDW573NF11
Standaard luchthappertje, maakte een takkeherrie
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9DOES5XS7150
Bevestiging is wat minder. Ga binnenkort zelf een plaatje maken voor er bovenop met 4 bevestigingspunten.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9GASCQ03QG9A
Vorm van blokje uit de plaat gedremeld (wat zijn ze toch handig)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/23293440929Y
Slangen bevestigd.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/OH8CM5W4JN5J
Ducting-mod (ook van TT), lucht wordt aangezogen.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/11K9YK033702
Met led-bar.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
[afbeelding]

ziet er cool uit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op 02 april 2004 @ 19:13:
[...]

mmm, mijn club 3d is dus ook RMA... jammer..schijnt iets fout te zijn in de kaarten zelf. De kaarten overhitten als een gek..ook al koel je met de meest effectieve spullen. ... waarschijnlijk te hoog voltage ofzo... of iets fout in iets anders.

Hoe dan ook, bepaalde series Club3d radeon 9800's hebben een soort "overhittings syndroom"

Mijn had dus ook en dus RMA. Nu ja..hopen dat ik een goede ervoor terug krijg!
het probleem bij mijn kaart is dat de voltregulators veel te warm krijgen de pootjes die gesoldeerd zijn op de kaart komen bruin. het gevolg daarvan is dat mijn gpu veel te veel volt krijgt.
wel lollig eerst vmod voor hogere vgpu en nu krijgt hij zonder vmod 2.4v wat eigenlijk teveel is. 8)7 en krijg het niet naar beneden.
Kheb hem weer origineel gezet met originele koeler voor rma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 02 april 2004 @ 19:02:
[...]

Je kaart is RMA... :? , ben dan toch zwaar benieuwd wat men van de mod's vind :D.
Kheb alles weer verwijdert, solderingen heb ik perfect weggekregen met desoldeerdraad, Je ziet het niet meer dat er aan gesoldeerd is. echt waar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeSire schreef op 02 april 2004 @ 14:14:
Nou ik wil dus ook een cpu cooler maken @ me geforce 5800 om nog wat verder te clocken. Maar ik vraag me af hoe je dit nou precies doet..ik heb hier dus een boxed cooler liggen van een 2600+. Hoe bevestig je dat ding nu precies?-> moet je die gpu schoonmaken en nieuwe coolpasta erop smeren?

:)pls need wat hulp :) _/-\o_

btw nog ff een vraga is hetw el verstandig om die cpu cooler erop te maken? want die fx5800 heeft best aardige cooling (32 graden idle en stressed ongeveer 40 graden)
Less het hele topic even.. het staat er echt in.... meerdere keren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 17:11:
[...]

Dat is inderdaad de zalman zm80c-hp zoals genoemd in de startpost... Als je daar de bijbehorende zalman koeler op volle toeren (dus niet op 5V mode) op zet, kan je volgens mij goed overclocken.
Hij draait netjes op 5V modus, de temperatuur strijgt niet boven de 50 graden en hij is heerlijk stil. Ow, en van een XP 2800 naar een 3200 overgeclocked :)

Zie je wel dat beide mogelijk is :Y), hij hoeft alleen geen kamertemperatuur te halen voor mij.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 20:01:
[...]

het probleem bij mijn kaart is dat de voltregulators veel te warm krijgen de pootjes die gesoldeerd zijn op de kaart komen bruin. het gevolg daarvan is dat mijn gpu veel te veel volt krijgt.
wel lollig eerst vmod voor hogere vgpu en nu krijgt hij zonder vmod 2.4v wat eigenlijk teveel is. 8)7 en krijg het niet naar beneden.
Kheb hem weer origineel gezet met originele koeler voor rma
Ah, voltage problemen he.... productieband probleempje dus. Dacht al zoiets... de kaart was onmogelijk te koelen!

Laten we hopen dat Club3d wat geleert heeft hiervan, zoveel RMA's kan nooit goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Ik heb een ati radeon 9700pro van het merk saphire, ik heb een zalman ZM80C-HP bestelt en ik wilde ook ramsinkjes gebruiken. Ik vroeg me af hoe veel ruimte er voor en achter is voor ramsinkjes (in mm)? Wil iemand meten a.u.b , want op I-net heb ik er nog niets over gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort zelf ook water cooling op me 9700 pro, maar ik had dus ook problemen met me geheugen koelblokjes deze zijn ongeveer 1.2 cm hoog en daar konden me slangen niet overheen komen van me water blokje (thermaltake vga waterblock).

Ik heb als oplossing hiervoor het volgende bedacht ik was ff naar me werk langs geweest en daar in de zagerij hadden ze nog aleminium leggen dus ik een blokje van 4x4x2 gezaagt daarna op de core gezet maar zo als al bekent is die core raakt het blok niet omdat die ring hoger legt dat de core dus ik met de draaibank even 0.3 mm van de onderkant er afgehaalt maar ik heb in het midden ongeveer 2 cm laten zitten zodat die dus de core raakt nu pasta er op gedaan dan dat aleminium blok er op en ook pasta op het waterblock gedaan die weer op het aleminium blok gezet daarna lange m3 schroeven er doorheen en aandraaien.

En ik moet zeggen koelt best goed zo wordt ongeveer 38 graden en hij loopt 400.50 core bij 357.75 mem, en ook een groot voordeel dat het aleminium blok nu ook dient als grotere warmte buffer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 12-09 13:35

Pubbert

random gestoord

Vooruit dan :+

Radeon 9200 Mobile @ Stock Speeds

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thund3r.nl/images/lptp006.jpg

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Heu, ehh, leuk... :/ (maak hem dan tenmiste ff open ;))

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik d8 al: is hier iets te zien

maak hem open (ben zoiezo al niewsgierig naar de binnenkant van een laptop, nog nooit gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie.....................ehhhhhh................blowhole :+

1 april is trouwens al achter de rug.

@ HiveMind!

Is dat op die manier een beetje stevig? Zeker een goed id, maar zou persoonlijk een stukje koper zoeken. Geleid de warmte nog beter :*)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik zie dat veel van jullie zelf je heat sinks zaagen en op een chip doen maar hoe maak je dat vast? want die dingen die je kan kopen zitten met die zelfkleefende dubbelzijdige gelijde plakband zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeSire schreef op 02 april 2004 @ 19:23:
Ik krijg dat gpu coolblok er niet af..en ik ga natuurlijk ook niet rukken aan dat ding? zit ie vastgelijmt of hoe zit dat :/ het is dus die fx 5800

btw over die gaten boren..er zitten al goede gaten die ik kan gebruiken..ff aftekenen op me cpu en dan kan ik erin boren.
Ik heb zelf een FX5800 Ultra, k heb alleen de fan erafgehaald en er nu een dikke 90mm onder gehangen mbv touw, werkt erg goed. Idle temp is 38c en stressed komt ie niet boven de 50c en het is nog een stuk rustiger ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29

hneel

denkt er het zijne van

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/koolance/video.jpg

Het is een Geforce3 TI200. (Ja, ik weet het, ik loop achter...)

Ik heb heatsinkjes op de memory geplakt. Zat standaard niks op.
En verder een Koolance waterblokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 09:19:
hallo, ik zie dat veel van jullie zelf je heat sinks zaagen en op een chip doen maar hoe maak je dat vast? want die dingen die je kan kopen zitten met die zelfkleefende dubbelzijdige gelijde plakband zooi.
Arctic Thermal Adhesive. Een soort 2-componenten-lijm.
Van dezelfde makers als Arctic Silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
hneel schreef op 04 april 2004 @ 10:15:
[afbeelding]

Krijg je zo die kaart wel in je agp slot?? Die slangetjes lijken me dan krom te gaan en dat verminderd de flow.. Kon je dat blok niet andersom doen ofzow??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je neemt "Zalman 2 componenten lijm". Precies hetzelfde natuurlijk als die van artic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

SchiedamLauw schreef op 04 april 2004 @ 10:25:
[...]

Krijg je zo die kaart wel in je agp slot?? Die slangetjes lijken me dan krom te gaan en dat verminderd de flow.. Kon je dat blok niet andersom doen ofzow??
Met die slangetjes gaat het wel goed. Er zit een draai in, maar geen knik ofzo.

Dat blokje is eigenlijk de verkeerde. Het is een chipset koeler ipv een GPU koeler. Het verschil is dat bij de ene de aansluitingen er schuin op zitten en bij de andere recht. Ze hadden de verkeerde geleverd, maar omdat het niet echt een probleem was heb ik het er maar bij gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hneel schreef op 04 april 2004 @ 10:16:
[...]

Arctic Thermal Adhesive. Een soort 2-componenten-lijm.
Van dezelfde makers als Arctic Silver.
en dan kan je het er zo op plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 10:54:
[...]

en dan kan je het er zo op plakken?
Jep, maar het gaat nooit meer los. Als je het echt goed wil doen gebruik je daarom een truc.

Je bedekt de hele mem-chip met AS5 thermal paste, en laat daarbij alleen de hoekjes van de chips vrij . Op die hoekjes doe je dan een KLEIN druppeltje van die lijm. Dan plak je het vast. Bedenk dat bij deze truc zowiezo de standaard-regel geld: Niet teveel gebruiken van beide !

Waarom doe je dit:
1) omdat je alleen de hoekjes hebt gebruikt heb je meer kans dat het loslaat, als het ooit eens nodig blijkt.
2) Dit is belangrijker, je koelt nog beter. Want die AS5 geleidt de warmte 10x beter dan de lijm.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 11:04:
[...]

Jep, maar het gaat nooit meer los. Als je het echt goed wil doen gebruik je daarom een truc.

Je bedekt de hele mem-chip met AS5 thermal paste, en laat daarbij alleen de hoekjes van de chips vrij . Op die hoekjes doe je dan een KLEIN druppeltje van die lijm. Dan plak je het vast. Bedenk dat bij deze truc zowiezo de standaard-regen geld: Niet teveel gebruiken van beide !

Waarom doe je dit:
1) omdat je alleen de hoekjes hebt gebruikt heb je meer kans dat het loslaat, als het ooit eens nodig blijkt.
2) Dit is belangrijker, je koelt nog beter. Want die AS5 geleidt de warmte 10x beter dan de lijm.
oke dat is goeie informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

Je krijgt 2 tubes van die meuk, component A en component B

Deze moet je 50-50 mengen en dan aanbrengen, 5 minuten wachten en het zit vast :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Hoi allemaal,

Ik heb een XFX GF4MX440SE (ja kwam er later achter dat SE slow edition is en niet Second 8)7 ). Ik wil 'm overclocken (ja, ik haal er uit wat er te halen valt :+ ) maar hij wordt *heet*, na ff gamen, er zit een passief blokje op. Maareen Zalman ZM80C-HP is incoming, met blauwe ledfan :) . Nu wil ik t geheugennog koelen, dus ik moet ff opzoek naar een oud p1 blok. Ik had een vraagje: Is het een probleem als die koelblokjes op het mem de Zalman raken (kortsluiting??)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 23:50:
mooie.....................ehhhhhh................blowhole :+

1 april is trouwens al achter de rug.

@ HiveMind!

Is dat op die manier een beetje stevig? Zeker een goed id, maar zou persoonlijk een stukje koper zoeken. Geleid de warmte nog beter :*)
Ja met het vast draaien van de schroeven dan is het allemaal een beetje glibberig door de pasta maar als je ze eenmaal een beetje goed vast heb zitten na dan krijg je er niet tot nauwelijks beweging in dus dat zit wel goed. (niet te vast anders gaat je kaart krom hangen). :)

En een blok koper inplaats van aleminium gebruiken lijkt eerlijk gezegt niet echt beter te werken dan aleminium omdat het waterblock ook aleminium is dus schiet dat ook niet echt op.
Het enige wat je denk wel bereikt met koper is dat de warmte iets eerder van de core wordt afhaalt maar dan wordt het blok wel eerder warm maar je waterblock moet het nog steeds afvoeren snapie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderOnline schreef op 04 april 2004 @ 12:37:
Hoi allemaal,

Ik heb een XFX GF4MX440SE (ja kwam er later achter dat SE slow edition is en niet Second 8)7 ). Ik wil 'm overclocken (ja, ik haal er uit wat er te halen valt :+ ) maar hij wordt *heet*, na ff gamen, er zit een passief blokje op. Maareen Zalman ZM80C-HP is incoming, met blauwe ledfan :) . Nu wil ik t geheugennog koelen, dus ik moet ff opzoek naar een oud p1 blok. Ik had een vraagje: Is het een probleem als die koelblokjes op het mem de Zalman raken (kortsluiting??)?
Het kan geen kwaad dat je mem koeling de zalman koeling raakt.
alleen maken dat ze niet te hoog zijn zodanig dat je zalman niet gaat scheef zitten, snap je :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Als je de moeite had genomen dit topic ff door te nemen wist dat er legio mogelijkheden bestaan om een sink op je GPU te plaatsen... :Z

Nogmaals een overzichtje:
- Boutjes, moertjes en veertjes
- Splitpennen, ringetjes en veertjes
- IJzerdraad
- Tie-wraps
- Klemmen/beugels
- Lijmen/adhesive

Voor het geheugen is het wat lastiger, lijmen met adhesive is het beste (zoals G_M_C al zei) maar je kan ook klemmen er voor maken zoals ik gedaan hebt:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/QCVC4830RMU/picserver.jpeg

Me dunkt dat je hiermee verder kunt ;) suc6!

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Jullie zeggen dat koelblokjes op het mem lijmen het beste is, maar ik ben dan bang dat straks mn mem van mn kaart afvalt, of zit dat stevig genoeg vast, ik zie op GoT maar al te vaak dat er mem van af gaat....

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

AMD Mafkees schreef op 04 april 2004 @ 14:51:
Jullie zeggen dat koelblokjes op het mem lijmen het beste is, maar ik ben dan bang dat straks mn mem van mn kaart afvalt, of zit dat stevig genoeg vast, ik zie op GoT maar al te vaak dat er mem van af gaat....
Als je later de RAM-sinks eraf wilt halen kan je dat probleem wel krijgen ja... Als je met adhesive te werk gaat moet je het eigenlijk zien als en permanente oplossing. Wil je het later nog eens verwijderen moet je eigenlijk een andere manier zoeken (klemmen ;)) of alleen de hoekjes met adhesive lijmen. Dan zijn er nog mogelijkheden om de RAM-sinks van je mem te halen zonder iets te beschadigen. Maar het risico blijft...

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JVLK schreef op 31 maart 2004 @ 18:31:
[...]

Yo..is goed, hoef mezelf niet te bewijzen tegenover jullie.
LOL!!! Zo'n houding kan ik waarderen!
Ik geloof het nl wel, de GoT 3D mark challenge stelt qua scores niet veel voor, iets van 22K is al voldoende voor een plek in de top 10.
Zeker als je je CPU en GPU met een prom koelt moet je wel uit een ei komen als je daarmee geen 25K+ score haalt.

Dat jij een score die gemakkelijk de eerste plek haalt niet submit uit pricipes of voorvallen uit het verleden getuigd van karakter.
Laat je niet gek maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
|on| ik koel mijn abit g4mx440 met een koelblokje van een g3ti200 (point of view denkik) maar die g3 is helaas overleden tijdens het knoeien met casemodding.

|off| zouden jullie me die oude koelblokjes kunnen zenden want deze maakt erg veel lawaai en ik wordt er knetter van.

Ewald(vangeffen +at+ [pandora] . be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 16:36:
[...]

LOL!!! Zo'n houding kan ik waarderen!
Ik geloof het nl wel, de GoT 3D mark challenge stelt qua scores niet veel voor, iets van 22K is al voldoende voor een plek in de top 10.
Zeker als je je CPU en GPU met een prom koelt moet je wel uit een ei komen als je daarmee geen 25K+ score haalt.

Dat jij een score die gemakkelijk de eerste plek haalt niet submit uit pricipes of voorvallen uit het verleden getuigd van karakter.
Laat je niet gek maken. ;)
:r

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Flex, ik heb beetje zitten kijken naar die modjes enzo en ik heb nu zelf ook besloten om een betere cooler op mijn radeon te zetten. De heatsink is een Coolermaster HHC-001. Ik hoop alleen dat deze niet te zwaar is.. Trouwens kan je ook gewoon van dat thermal paste bij een 'bouwwinkel' kopen? Zoals Formido hier in de buurt... Wil namelijk ook ram heatsinks maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
hneel schreef op 04 april 2004 @ 10:15:
[afbeelding]

LOL, kan dit kaartje niet werken zonder cooling? d8 echt dat het een ISA kaartje was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Kijoki schreef op 05 april 2004 @ 13:41:
[...]

LOL, kan dit kaartje niet werken zonder cooling? d8 echt dat het een ISA kaartje was :P
Een GF3 kan dus echt no way zonder koeling he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

passief wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
als je een GF3 ti200 passief koelt met bv. een zalman ZM80A-HP, dan wordt ie wel zo'n 70 a 75 graden he...

bij mij zit er naast nog een 90mm fan op 5V te blazen, zodat ie een acceptabele temp van 45 a 50 graden heeft en muisstil is..

hier nog een TNT2 :o die wel passief gekoeld kan worden.. :)
zalman NB-heatsink erop gedaan ipv. standaard miniheatsink+40mm herriemaker.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8EO407N339Z2/picserver.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn Geforce 4 TI4200 ook eens showen :7.

Ik heb er een zelfgemaakt waterblok opgezet (is koper, blauw gespoten :D). Dit heb ik vast geklemd door middel van een stuk koper. Daar heb ik gaten in gezaagd (voor de in- en uitgang van het water) en 2 gaten in geboord voor de boutjes.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7U98IG09IG77

Ik heb dit aan de achterkant verstevigd door een koperen 'latje' zeg maar. Met isolatiemateriaal eronder natuurlijk, om kortsluiting te voorkomen. Kan je 'm hard vast draaien >:)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/REM0181N3T2O

Op het geheugen zit een in stukken gezaagd thermaltake koelblok. Niet dat ik er veel mee doe hoor.. Dat ding draait alweer een half jaar standaard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Doctor schreef op 05 april 2004 @ 14:59:
[...]

Een GF3 kan dus echt no way zonder koeling he 8)7
Jawel hoor :) Heb op een lan een keer een vent gezien dat hij een gloednieuwe GF3 Ti....en had een andere koeler er op geplakt. Maar die bleef niet zitten, kwam er aan het einde van de lan pas achter dat hij de hele lan zonder koeling had gespeeld. Niets aan het handje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
even een vraagje mensen...ik heb dus geprobeert de cooler van me fx5800 af te halen..maaruh hoe doe je dit veilig? ding zit muurvast en volegns mij is ie dus gelijmt.
Kan ik em er nu nie af halen of wat? (ik wil het wel beetje veilig houden :P)
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

DeSire schreef op 05 april 2004 @ 18:45:
even een vraagje mensen...ik heb dus geprobeert de cooler van me fx5800 af te halen..maaruh hoe doe je dit veilig? ding zit muurvast en volegns mij is ie dus gelijmt.
Kan ik em er nu nie af halen of wat? (ik wil het wel beetje veilig houden :P)
thx
Als het goed is..dan zit het vast met van de plastic clipjes..die je er met wat moeite uit kan drukken!

Daarna is het enige dat de heatsink vasthoudt.... wat smeerpasta op de GPU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
EY,

ik heb nu ook een modje gedaan. Ik heb mijn originele cooler van mijn 9600TX!! eraf gehaald en een heatsink van een Coolermaster HHC-001 erop gezet. Alleen deze heeft een 60mm "oppervlak" dus heb ik er een fanduct opzitten van 60---> 80mm en de fan is van een Spire Whisperrock 4 :P... Zo hehehe.... Maar ik hoop nu dat ie beter coolt. En dat die fanducts niet echt luchtverlies geven.... Pic zal ik soon posten ziet er trouwens wel geinig uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03

Exigence

dnkroz

Rustig brother. Dat jij bewijs wilt zien zegt niks. Ik geloof JVLK ook wel. Je hoeft toch niet constant te patsen met je spul :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
ik d8 dus ook dat hij alleen maar zo vast zat, maar dat ding zit klem vast en durf er dus niet ehct aan te trekken :/

btw sinds dat ik het gpu blok eraf probeerde te halen heb ik last van artifacts :/ bij het opstarten heb ik er al last van :/ als is windows gaat loaden... weet iemand of dat komt omdat ik me coolblok eraf probeerde te halen?(had op het moement nix met me geheugen gedaan ofzo dus das wel raar) mijn gpu blok word ook niet echt warm bij het starten van windows. ding blijft zelfs best wel koud :x beetje vaag. Ik dnek dta het niet komt omdat het geheugen te warm word btw

:r :r :r :r ;(

[ Voor 16% gewijzigd door DeSire op 05-04-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

DeSire schreef op 05 april 2004 @ 20:06:
ik d8 dus ook dat hij alleen maar zo vast zat, maar dat ding zit klem vast en durf er dus niet ehct aan te trekken :/

btw sinds dat ik het gpu blok eraf probeerde te halen heb ik last van artifacts :/ bij het opstarten heb ik er al last van :/ als is windows gaat loaden... weet iemand of dat komt omdat ik me coolblok eraf probeerde te halen?(had op het moement nix met me geheugen gedaan ofzo dus das wel raar) mijn gpu blok word ook niet echt warm bij het starten van windows. ding blijft zelfs best wel koud :x beetje vaag. Ik dnek dta het niet komt omdat het geheugen te warm word btw

Corecrush? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
nee dont think so want ben wel voorzichtig mee omgegaan..maar kan die core dna ook articfacts veroorzaken of heeft dit bijna altijd met het geheugen te maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

DeSire schreef op 05 april 2004 @ 20:06:

Ik denk dat je koelblok geen goed contact maakt met mem/core, dus je moet je dat ff verbeteren.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.i-ssential.nl/fotos/wc/76.jpg
ATI 9700 gekoeld door een DangerDen Maze4 gpu en revoltec heatsinks

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
ik probere dit even..iig bedankt voor je tip.

Als ik heel iets zo'n koelblok aanraak dan worden de artifacts soms erger of soms minder..ze gaan niet helemaal weg iig

[ Voor 4% gewijzigd door DeSire op 05-04-2004 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
http://www.xs4all.nl/~gino1/fotows/sux.JPG <-- hier een fotow van hoe die artifacts eruit zien :/ (in dit geval is het erg).

Met name van me rechte kant van het beeldscherm heb ik artifacts :/ best wel vaag

[ Voor 27% gewijzigd door DeSire op 05-04-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

DeSire schreef op 05 april 2004 @ 21:46:
http://www.xs4all.nl/~gino1/fotows/sux.JPG <-- hier een fotow van hoe die artifacts eruit zien :/ (in dit geval is het erg).
Lijkt wel een beetje op een corecrush. 9800SE's krijgen ook vage verschijnselen, als de 8 pipelines geactiveerd worden en er is eentje die het niet doet. Dus artifacts kunnen zeker aan de core liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Exigence schreef op 05 april 2004 @ 21:49:
[...]

Lijkt wel een beetje op een corecrush. 9800SE's krijgen ook vage verschijnselen, als de 8 pipelines geactiveerd worden en er is eentje die het niet doet. Dus artifacts kunnen zeker aan de core liggen.
Dat zou wel kut zijn wnat ik kan die cooler er niet normaal af halen om te kijke of er wat aan de hand is..(is toch ook wel vaag want zahlman zegt dat hun cooler ook voor fx5800 of hoger is, dus in principezou hij er wel normaal af moeten kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Exigence schreef op 05 april 2004 @ 21:49:
[...]

Ik heb ook artifacts die daar op lijken met mijn 9800SE (niet op de desktop maar alleen in direct3D spellen), maar alleen onder XP. In win98 heb ik het nog eens geprobeerd en geen artifact te zien. Een nieuwe installatie van XP kan dus misschien uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

was zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_63.jpg

zit nu zo
Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/appleg4mod/p4_in_g4_90.jpg

het is een ATi R9700 pro watergekoeld dus.. het probleem was dat die zwarte heatsink mijn 9500 niet genoeg koelde en dus heb ik een koper blokje onder het waterblok gesoldeert. hierin zitten dus 2 gaatjes (3 :X ) en daarmee zit is dus vast geschroefd aan me ati. hij koelt perfect :P :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om van het lawaai van mn 9800pro af te komen wil ik er een soort van airduct op bouwen:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/s.broerse1/tweakers/airduct.jpg

De bedoeling is om de originele fan wel te laten zitten, maar hem wel gewoon uit zetten. (ik zag net dat ie met hele kleine schroefjes aan het koelblokje zit.. dus de originele fan gaat er dan helemaal af.. alleen de heatsing blijft zitte)
Vervolgens wil ik er op de een of andere manier een stofzuiger slang aan bevestigen, en aan de andere kant van de slang een 92 mm fan plaatsen (met een soort van verloopstukje).

Denken jullie dat dit gaat lukken? Of zal mn videokaart dan veel warmer worden dan met de originele fan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Even testen of er genoeg zuigkracht is aan het uiteinde van die slang. Veel beter is het echter om gewoon een 92 mm fan rechtstreeks op je Radeon te laten blazen. Dan word je pcb ook gekoeld en je geheugen dus aan één kant... Ik heb zelf een 92 mm fan (op 7 V) onder m'n kaart gehangen en ook het stock fannetje eraf geschroefd en de originele heatsink laten zitten. Dat gaat prima en het blijft een stuk stiller dan dat 40 mm stock fannetje. Die heatsinkjes op je geheugen worden dan ook meteen een stuk effectiever trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door Aham brahmasmi op 06-04-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mn geheugen enzo dat wordt al goed gekoelt door 3 x 60 mm delta fans aan de zijkant.
(waarvan ik er miss 1 wil gebruiken als intake voor de airduct)

maar ik wil toch liever een airduct, ook gewoon voor de looks.
'k zit al te zoeken naar een leverancier voor een 40 - 60 mm fanadapter
( http://www.extramod.com/fanadapter.htm )

Morge ochtent ff naar de lokale shop waar ze o.a. stofzuiger onderdelen verkopen, dan ga ik daar wel ff mee experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Een stofzuigerslang in je kast voor de looks... :X :D Ookal zou het goed zuigen door zo'n slang dan lijkt me dat het nog altijd beter koelt als je de 92 mm door die slang laat blazen, maar probeer het vooral, ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja.. ik vind zo'n airduct wel wat hebbe... (ieder zn smaak)

tis nog altijd goedkoper (kost nx) dan een xtra waterblokje voor mn gpu.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben nog op zoek naar een standaard heatsink voor mijn GeForce4 MX440 (Asus V8170).

Standaard zit 'ie er ook op, zie onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~erik/Fok/v8170.jpg

Iemand enig idee waar ik die kan kopen?

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
--Oeps. quote i.p.v. edit--

[ Voor 196% gewijzigd door --Erik-- op 06-04-2004 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
ReseTTim schreef op 06 april 2004 @ 01:39:
was zo:
[afbeelding]

zit nu zo
[afbeelding]

het is een ATi R9700 pro watergekoeld dus.. het probleem was dat die zwarte heatsink mijn 9500 niet genoeg koelde en dus heb ik een koper blokje onder het waterblok gesoldeert. hierin zitten dus 2 gaatjes (3 :X ) en daarmee zit is dus vast geschroefd aan me ati. hij koelt perfect :P :)
he ReseTTim die coolribjes op je mem waar heb je die gehaald? Die zoek ik namelijk ook 8 stuks. Ik zie ze hier wel vaker voorbij komen maar kan ze nergens vinden. Misschien koperen nog beter :)
(wel vierkant)
oh ja tie-raps for life :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Aham brahmasmi schreef op 06 april 2004 @ 01:20:
[...]
Ik heb ook artifacts die daar op lijken met mijn 9800SE (niet op de desktop maar alleen in direct3D spellen), maar alleen onder XP. In win98 heb ik het nog eens geprobeerd en geen artifact te zien. Een nieuwe installatie van XP kan dus misschien uitkomst bieden.
Ja kan ik idd altijd proberen.. :) ik dnek nie dta het helpt want ik heb die artifacts niet met geforce 2 mx 400. Het rare is dta mijn artifacts begonnen zijn toen ik gewoon in windows zat :/ na een restart ahd ik er opeens meer last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-08 11:11

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 15:28:
Om van het lawaai van mn 9800pro af te komen wil ik er een soort van airduct op bouwen:

[afbeelding]

De bedoeling is om de originele fan wel te laten zitten, maar hem wel gewoon uit zetten. (ik zag net dat ie met hele kleine schroefjes aan het koelblokje zit.. dus de originele fan gaat er dan helemaal af.. alleen de heatsing blijft zitte)
Vervolgens wil ik er op de een of andere manier een stofzuiger slang aan bevestigen, en aan de andere kant van de slang een 92 mm fan plaatsen (met een soort van verloopstukje).

Denken jullie dat dit gaat lukken? Of zal mn videokaart dan veel warmer worden dan met de originele fan?
Je wilt van je geluid afkomen door 3 uitermate luidruchtige Delta fans te plaatsen ? Snap jij het , snap ik het.... >:)

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik heb een ASUS Radeon 9600Xt 128 mb en tijdens Far Cry en andere masterspellen vind hij het nodig om mn monitor uit te doen, en weer aan, 1 keer in de 3 seconden ofzo, steeds weer. na 18 seconden ofzo gaat ie helemaal uit, dan krijgt ie geen signaal meer. ik heb wel een half uur gewacht maar hij gaat niet meer aan daarna. dan druk ik reset en dan zie ik in windows met ASUS Smartdoctor dat de ram, van de 9600XT 56 graden is geweest. is dat normaal dat ie dan uitgaat? er zit toch "Smart Cooling" op? :(

heb een P4 2,8 op 3366mhz, radeon 9600 XT, P4C800 Deluxe en 2 keer 256 mb PC 3200.

P4 word tijdens Far Cry meer dan de limit, ruim 70 graden(met standaard koeler), mobo word 35 graden, GPU 52, en videoram 56.

heb met AI-Overclocking 20% pvergeklokt dus hij doet alles zelf, heb nergens zitten kloten met de FSB of dat soort dingen. zal ik hem maar weer terugzetten naar 0% overklokken?

wil nu wel waterkoeling of die Zalman koeler op de videokaart en proc doen maar zal dit helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

all_by_myself schreef op 06 april 2004 @ 22:11:
[...]

Je wilt van je geluid afkomen door 3 uitermate luidruchtige Delta fans te plaatsen ? Snap jij het , snap ik het.... >:)
hehe ik snap het wel... ;)
je gelooft het of niet, maar 3 delta fans samen op 5 volt maken minder herrie dan dat takke koelertje van 40 mm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Matt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05-2021

Wicked-Matt

Tactical Ops Freak

--Erik-- schreef op 06 april 2004 @ 19:09:
Ik ben nog op zoek naar een standaard heatsink voor mijn GeForce4 MX440 (Asus V8170).

Standaard zit 'ie er ook op, zie onderstaande foto:

[afbeelding]

Iemand enig idee waar ik die kan kopen?
jahaaa.... bij de Conrad...
http://www1.nl.conrad.com...ge=10&price=Geen+prijs%21

en dan druk je er nog even een peltier op voor €10,71 en dan ben je helemaal de man :P

http://www1.nl.conrad.com...age=1&price=Geen+prijs%21

mijn specs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

mikevanrooijen schreef op 06 april 2004 @ 19:28:
he ReseTTim die coolribjes op je mem waar heb je die gehaald? Die zoek ik namelijk ook 8 stuks. Ik zie ze hier wel vaker voorbij komen maar kan ze nergens vinden. Misschien koperen nog beter :)
(wel vierkant)
oh ja tie-raps for life :+
2 jaar geleden @ oc-shop toen die @ hcc dagen stonden :)
inmiddels kan je ze daar volgensmij niet meer bestellen..

iig iemand anders kwam het achter dat ze van innovatek zijn..
http://www.innovatek.de/c...k.de/index.php?StoryID=75

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Niet online
Wicked-Matt schreef op 06 april 2004 @ 23:36:
[...]

en dan druk je er nog even een peltier op voor €10,71 en dan ben je helemaal de man :P

Bedankt, maar je links werken niet helaas!

Beste Conrad-klant,

helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken.

Heb je art. nr's van conrad toevallig?

[ Voor 4% gewijzigd door --Erik-- op 07-04-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
Wicked-Matt schreef op 06 april 2004 @ 23:36:
[...]

Denk dat een peltier van 3,9 watt warmteafgifte niet genoeg is voor een gpu toch???? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
DeSire schreef op 06 april 2004 @ 22:10:
[...]

Ja kan ik idd altijd proberen.. :) ik dnek nie dta het helpt want ik heb die artifacts niet met geforce 2 mx 400. Het rare is dta mijn artifacts begonnen zijn toen ik gewoon in windows zat :/ na een restart ahd ik er opeens meer last van
Bij mij op mijn 9500np kreeg ik eerst na het loshalen van de pinnetje aan de achterkant de heatsink er ook niet af door er aan te trekken oid. Hoe ik het heb opgelost is in een hoekje met een aardappelschilmesje oid een klein stukje eronder steken (onder de heatsink dus) en dan kan je hem langzaam loswrikken.. duw het mesje gewoon wat naar beneden (dus de punt naar boven) en je beschadigt verder niks eraan en hij komt dan wel redelijk simpel los. gl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarantaine
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06-2013

quarantaine

mongtastic.be

Afbeeldingslocatie: http://quarantaine.mongtastic.be/afternoon-modding/mini-IMG_0014.JPG

r9700pro gekoeld met een alpha pal 6025 en 8 memsinks van thermaltake (in stukken gezaagd)

[ Voor 8% gewijzigd door quarantaine op 07-04-2004 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Veel leuke kaartjes hier en daar. Aleen sommige vind ik wel iets wat lomp :Y)

Maar zelf had ik ook een Coolermaster V62 op de gpu zitten (ook niet bepaald klein)

[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 07-04-2004 16:39 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36
Astennu schreef op 07 april 2004 @ 16:38:
Veel leuke kaartjes hier en daar. Aleen sommige vind ik wel iets wat lomp :Y)

Maar zelf had ik ook een Coolermaster V62 op de gpu zitten (ook niet bepaald klein)
Ja. Mooier is om een 1U koelertje te gebruiken :) Zoals deze van satan.NB Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/j.zuurhout/tweak/InAction!.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
offtopic:
Weinig mensen met een miditower hier :P
Anders lukt het niet zo lekker om @ actie pics van je VGA te maken..
(Althans: Canon powershot A70 niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

ANdrode schreef op 07 april 2004 @ 20:09:
offtopic:
Weinig mensen met een miditower hier :P
Anders lukt het niet zo lekker om @ actie pics van je VGA te maken..
(Althans: Canon powershot A70 niet)
Bare bone van mij is nog makkelijker kap er af die meestal toch los zit en hop foto's maken simpel maar ik heb jammer genoeg geen boeiende koeling mischien dat ik maar eens wat moet uitproberen met mijn oude gf2 kaartje ben nog een beetje n00b op het gebied van alles zelf maken etc.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 15:07
Ik heb hier nou een 9500 Pro die nu nog de standaard koeling heeft. Na het paasweekend als het goed is met AS5 en gelapt een Zalman ZM80C-HP erop. Maar ik zoek eigenlijk nog memblocks die eronder passen en ook goed zijn.

Wat zijn jullie aanbevelingen???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

M'n Voodoo Banshee heeft een Zalman Northbridge koeler, deze wordt normaal gezien te warm, gelukkig zitten de casefans in de buurt.

Binnenkort krijgt m'n GeForce 2 GTS een Zalman koeler.
Pagina: 1 2 3 Laatste