Laat maar eens wat zien van onder de 5K met een .NET applet en je bent volwaardig deelnemer.JeroenB schreef op 15 april 2004 @ 10:01:
Trouwens, waarom mogen er geen .NET applets? Die kunnen net als Java applets ook in de browser.
En ja, daar is het .NET Framework voor nodig, maar voor een Java applet is een JVM nodig (is exact hetzelfde!), het is ook nog eens IE-only op het moment, maar dat mag volgens de regels (XUL werkt tenslotte ook niet op alle browsers!)
even iets compleet anders, een 3d shooter in 96kb http://www.theprodukkt.com/
Jammer dat het niet webbased is... Ik schrok al van de graphicsFlashAddict schreef op 15 april 2004 @ 11:06:

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
w00t! ik heb zelfs m'n internetverbinding er net ff uitgeplugged om te checken of ze niet stiekem de data van het web plukken...erg impressive...FlashAddict schreef op 15 april 2004 @ 11:06:
Zeker ook een volkomenkut-lezer 
Het is niet helemaal eerlijk overigens, aangezien er gebruik wordt gemaakt van dikke vette DirectX-libs van ettelijke Mb's...
Het is niet helemaal eerlijk overigens, aangezien er gebruik wordt gemaakt van dikke vette DirectX-libs van ettelijke Mb's...
Inderdaad, zou zo je alles in een plugin kunnen stoppen om vervolgens met 1 woord alles te starten.Pelle schreef op 15 april 2004 @ 14:37:
Zeker ook een volkomenkut-lezer
daar is imo niets niet-helemaal-eerlijks aan. ook al onze 5K inzendingen bouwen voort op dikke vette libs van ettelijke Mb's...Pelle schreef op 15 april 2004 @ 14:37:
[ Voor 3% gewijzigd door Genoil op 15-04-2004 14:43 ]
Dat ontken ik ook niet 
Ze doen het alleen voorkomen of ze met die 96k aan code dat spel er zo uit kunnen laten zien; dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld de demo-scene van een jaar of 10 geleden, waarin men in een paar kb werkelijk prachtige resultaten op je scherm liet verschijnen zonder gebruik te maken van externe libs. Maar goed, tis allemaal een beetje offtopic enzo
Ze doen het alleen voorkomen of ze met die 96k aan code dat spel er zo uit kunnen laten zien; dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld de demo-scene van een jaar of 10 geleden, waarin men in een paar kb werkelijk prachtige resultaten op je scherm liet verschijnen zonder gebruik te maken van externe libs. Maar goed, tis allemaal een beetje offtopic enzo
Ik mag met .Net ook meedoen? Dat had ik niet verwacht 
* GX pakt zijn DirectX9b-pixel shader v3.0 boek erbij
Denk alleen niet dat ik het voor de limiet haal. Dus ik wacht vrolijk af wat jullie ervan maken
Dit is een verkapte lurkpost ja;)
* GX pakt zijn DirectX9b-pixel shader v3.0 boek erbij
Denk alleen niet dat ik het voor de limiet haal. Dus ik wacht vrolijk af wat jullie ervan maken
Dit is een verkapte lurkpost ja;)
hier doet ut ook nie....... damn
--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--
Voor het spel waar ik mee bezig ben, ben ik op dit moment bijna klaar met mijn scenario
.
Nu de rest nog
* BtM909 wilt altijd meedoen, maar heeft o zo weinig tijd
Nu de rest nog

* BtM909 wilt altijd meedoen, maar heeft o zo weinig tijd
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Mijn game is ook zo goed als af, ik moet alleen nog wat levels maken, en kijken of ik het eea nog wat kan optimaliseren. 5KB is krap - maar het moet net lukken
[ Voor 1% gewijzigd door Twilight Burn op 19-04-2004 13:08 . Reden: Typo verbeterd ]
Anoniem: 30795
Teveel www.entensity.net is slecht voor jeFlashAddict schreef op 15 april 2004 @ 11:06:
Mensen, ik denk dat ik beter kan afhaken. Ik heb in tussentijd vrij weinig aan mijn game gewerkt (ipv daarvan ben ik nu bezig met een DHTML Civilization-achtig spel
) en ik denk dat ik toch nog iets te n00b ben om er echt iets van te kunnen maken.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Anoniem: 29201
* Anoniem: 29201 moet helaas ook afhaken.... 
Heb gewoonweg ook te weinig tijd, en de afgelopen periode heb ik er te weinig tijd aan kunnen besteden om het verder goed af te maken. Daarnaast speelt ook mee dat mijn skillz mij ook in de weg zitten, zo ben ik te lang bezig met het oplossen van relatief simpele problemen... * Anoniem: 29201 voelt zich nu een mietje...
Heb gewoonweg ook te weinig tijd, en de afgelopen periode heb ik er te weinig tijd aan kunnen besteden om het verder goed af te maken. Daarnaast speelt ook mee dat mijn skillz mij ook in de weg zitten, zo ben ik te lang bezig met het oplossen van relatief simpele problemen... * Anoniem: 29201 voelt zich nu een mietje...
Ach, kom op mensen, je hebt nog iets van drie weken, zeeen van tijd dus nog.
En het gaat toch om het meedoen, de ervaring die je er van krijgt en het bekijken van al dat andere moois dat gemaakt wordt. Het is niet alsof je een grote hoofdprijs kunt winnen.
Waarom zou je nu al afhaken?
En het gaat toch om het meedoen, de ervaring die je er van krijgt en het bekijken van al dat andere moois dat gemaakt wordt. Het is niet alsof je een grote hoofdprijs kunt winnen.
Waarom zou je nu al afhaken?
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Anoniem: 110091
Ik ben het helemaal eens met Wirf.
DHTML en javascript is voor mij niet nieuw, maar een game schrijven en tot de rand gaan met de code-limieten dat had ik met Javascript nog niet gedaan. Gevolg: Ik leer een hele berg dingen over browsers, javascript-versies en vies programmeren. (Of dat laatste nuttig is staat onder discussie) Je moet creatief denken, daar doe ik het voor.
En als je vast komt te zitten bij 'hoe maak ik die tabel blauw', dan kun je juist alleen maar meer leren. Zie het als studie, maar dan leuk!
En niemand gaat je hier uitlachen. Iedereen is newbie geweest.
DHTML en javascript is voor mij niet nieuw, maar een game schrijven en tot de rand gaan met de code-limieten dat had ik met Javascript nog niet gedaan. Gevolg: Ik leer een hele berg dingen over browsers, javascript-versies en vies programmeren. (Of dat laatste nuttig is staat onder discussie) Je moet creatief denken, daar doe ik het voor.
En als je vast komt te zitten bij 'hoe maak ik die tabel blauw', dan kun je juist alleen maar meer leren. Zie het als studie, maar dan leuk!
Weet je nog: 3D engine in javascript. (okok 2.5D bedoel ik) Ik heb wat voor elkaar. Het is eigenlijk alleen om te laten zien DAT HET KAN en ik heb veel ideeen voor deze engine opgedaan van mensen hier in het forum, dus kan ik niet helemaal met de eer gaan strijken, maar HET KAN DUS!!! 
http://www.bushokje.org/5k/3dslant.html
Besturing: W = vooruit, S = achteruit, A = strafe links, D = strafe rechts, muisX < 400 links, muisX > 400 rechts, muis omhoog/naar beneden 'muis look'...
Werkt het beste onder IE, maar ook mozilla doet zijn best. (was even lastig omdat die borders heel anders interpreteerd) FireFox heb ik nog niet, dus ben ik eigenlijk wel benieuwd wat het daarop doet...
Oh, code mag gebruikt worden hoor, maar je leert veel meer als je het zelf probeerd!
(maw. mijn code is onleesbaar!
)
Besturing: W = vooruit, S = achteruit, A = strafe links, D = strafe rechts, muisX < 400 links, muisX > 400 rechts, muis omhoog/naar beneden 'muis look'...
Werkt het beste onder IE, maar ook mozilla doet zijn best. (was even lastig omdat die borders heel anders interpreteerd) FireFox heb ik nog niet, dus ben ik eigenlijk wel benieuwd wat het daarop doet...
Oh, code mag gebruikt worden hoor, maar je leert veel meer als je het zelf probeerd!
Werkt prima met FireFox hier (build van uhmmm... gisteren)Anoniem: 110091 schreef op 22 april 2004 @ 16:34:
Ik ben onder de indruk trouwens
Mooi... FireFox is dus meer IE dan Mozilla als het gaat om DHTML-behaviour? Mag ik dat zo zeggen?Wirf schreef op 22 april 2004 @ 17:07:
[...]
Werkt prima met FireFox hier (build van uhmmm... gisteren)
Ik ben onder de indruk trouwensmaaruhm.. geen collision detection? (en waar zijn de schaduws?
)
Wat geen collision detection? Oh wacht, dan heb je GoD-mode aanstaan!
code:
lijkt niet te werken. 1
| document.all['3d_driver'].map_texture(DEFAULT_GORE, left_wall); |
PS. zitten ook nog een berg bugs in als je te dicht bij muren komt. Iemand heeft ooit het idee gehad dat borders niet dikker of hoger mogen zijn dan 2000 pixels. Een grove beperking!
Uhm... nee, niet echt. FireFox is Gecko (De Mozilla rendering engine) met een nieuwe interface eromheen. Daardoor is het wat sneller, maar voor de rest zal er geen verschil zijn met de laatste build van Mozilla (op het gebied van HTML rendering).Anoniem: 110091 schreef op 22 april 2004 @ 17:42:
Mooi... FireFox is dus meer IE dan Mozilla als het gaat om DHTML-behaviour? Mag ik dat zo zeggen?
Anoniem: 99283
Impressive! Zou je willen overwegen om er een document bij maken waarin je de verschillende tekenfuncties en wiskundige methoden uitlegtAnoniem: 110091 schreef op 22 april 2004 @ 16:34:
Weet je nog: 3D engine in javascript. (okok 2.5D bedoel ik) Ik heb wat voor elkaar. Het is eigenlijk alleen om te laten zien DAT HET KAN en ik heb veel ideeen voor deze engine opgedaan van mensen hier in het forum, dus kan ik niet helemaal met de eer gaan strijken, maar HET KAN DUS!!!
Oh, code mag gebruikt worden hoor, maar je leert veel meer als je het zelf probeerd!(maw. mijn code is onleesbaar!
)
Ik ben iig zeer geinteresseerd.
Ok, vond het al wel een goed idee om dit verder uit te werken. Ik heb een beetje commentaar bij de source geschreven. Zelfde plek:Anoniem: 99283 schreef op 22 april 2004 @ 20:20:
[...]
Impressive! Zou je willen overwegen om er een document bij maken waarin je de verschillende tekenfuncties en wiskundige methoden uitlegt
Ik ben iig zeer geinteresseerd.
Begrijp je iets niet: jammer... maar vragen kan altijd
Het word steed gekker hiero, unleash the power of javascript
Jatten staat je vrij, maar deze engine is in veel opzichten beperkter dan het 'gangetje' van jou. Hij heeft geen vloer/plafon en dat wordt ook ERG moeilijk om voor elkaar te krijgen. Door die slants zit je met de 'afvaldriehoeken' die dezelfde kleur moeten zijn dan de vloer/plafon en een vloer met een andere kleur dan zwart vindt ik al bijna niet staan. Je zou dan je plattegrond in stukken moeten snijden op z-index. Das te doen, maar niet makkelijk en of het er mooier op wordt is maar de vraag. Iemand zin in?Genoil schreef op 23 april 2004 @ 14:35:
ik kan wel inpakken met m'n Doom-gangetje
. maar ben anderzijds ook wel blij dat jij dit gefixed hebt. ik had al zo'n vermoeden dat je dit van plan was, en ik wilde het zelf ook gaan bouwen. nou kan ik het tenminste jatten. nog ff een BSP algoritme er tegenaan en Wolfenstein porten maar
Wo, wat maken jullie gaven dingen. Hiervan kan ik alleen maar dromen.
Zit ik met mijn The Games Factory
Zit ik met mijn The Games Factory
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Anoniem: 112267
Hier een screenshot van m'n 3D engine in Javascript waar ik vorige week mee begonnen ben. Geen 5k maar ook niet veel meer 

Ik kan niet wachten om het te spelen. Alleen het plaatje is al 80k trouwens.Anoniem: 112267 schreef op 23 april 2004 @ 16:47:
Hier een screenshot van m'n 3D engine in Javascript waar ik vorige week mee begonnen ben. Geen 5k maar ook niet veel meer
[afbeelding]
Misschien met een hoop proberen in VBscript, probeer maar iets met DxVBLib.dllAnoniem: 110091 schreef op 22 april 2004 @ 17:42:
[...]
Mooi... FireFox is dus meer IE dan Mozilla als het gaat om DHTML-behaviour? Mag ik dat zo zeggen?
Wat geen collision detection? Oh wacht, dan heb je GoD-mode aanstaan!En de lichten... Ja, ik weet het. Ik kan die OpenGL of Direct3D drivers maar niet aansturen vanuit Javascript... Iemand een idee?
code:lijkt niet te werken.
1 document.all['3d_driver'].map_texture(DEFAULT_GORE, left_wall);
PS. zitten ook nog een berg bugs in als je te dicht bij muren komt. Iemand heeft ooit het idee gehad dat borders niet dikker of hoger mogen zijn dan 2000 pixels. Een grove beperking!
@Crisp
Jij was toch ook bezig met een rebuilding van een lemmings spel?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Daar heeft hij momenteel weinig tijd voor, en het past natuurlijk nooit in 5KRakkerzero schreef op 23 april 2004 @ 23:11:
@Crisp
Anoniem: 90904
Wordt dat spiegeleffect door je engine gegenereerd?Anoniem: 112267 schreef op 23 april 2004 @ 16:47:
[afbeelding]
Anoniem: 112267
YupAnoniem: 90904 schreef op 24 april 2004 @ 00:15:
[...]
Wordt dat spiegeleffect door je engine gegenereerd?
Anoniem: 70801
Denken jullie ook aan Huffman codering? De header header is 700 bytes, maar de besparingen zijn enorm...
Hmm... In die header zit ook al javascript code die het weer uitpakt? impressive...Anoniem: 70801 schreef op 24 april 2004 @ 20:59:
Denken jullie ook aan Huffman codering? De header header is 700 bytes, maar de besparingen zijn enorm...
Het kan nog optimaler hoor...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| var p,bc,bb,ib,u,B=14,TS=1<<B,MV=TS-1,MC=MV-1;function hc_ic(s){u=0;var r;while(bc<ib){var c=s.charCodeAt(p++);if(c>127){u=1;r=c;bb=bc=0;return r}else{bb=(bb<<7)|c;bc=bc+7}} r=bb>>(bc-ib);bb=bb^(r<<(bc-ib));bc=bc-ib;if(r==0){ib++;return hc_ic(s)} return r} function hc_d(s){p=bc=bb=u=0;ib=8;var l=s.length,o=c=ds=os="",n=256,oc,nc,d=new Array(TS),ar=new Array(),ic=0;for(var i=0;i<TS;i++){if(i<256){d[i]=String.fromCharCode(i)}else{d[i]=""}} oc=MV;while((nc=hc_ic(s))!=MV){if(u==1){os=os+String.fromCharCode(nc);if(os.length>80){ar[ic++]=os;os=""} oc=MV;c=MV}else{if(oc==MV){ds=d[nc]}else{if(nc>=n){ds=d[oc]+c}else{ds=d[nc]}} os=os+ds;if(os.length>80){ar[ic++]=os;os=""} c=ds.charAt(0);if(n<=MC&&oc!=MV){d[n++]=d[oc]+c} oc=nc}} o=ar.join("")+os;return o} |
Als je nog een half uurtje over hebt: verras me! (geloof het wel hoor
)
Waarom zeuren om 100 bytes als je met compressie ipv 5kb, 10kb of meer kan gebruiken (jaja, de decompressie functie krijgen jullie gratis, de compressie functie blijft even geheim van de smit
)
Waarom zeuren om 100 bytes als je met compressie ipv 5kb, 10kb of meer kan gebruiken (jaja, de decompressie functie krijgen jullie gratis, de compressie functie blijft even geheim van de smit
[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 70801 op 25-04-2004 17:51 ]
231 bytes minder (van 765 naar 534):
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| var p=u=bc=bb=0,ib=8,MV=16383; function hc_i(s){u=0;var r,c;while(bc<ib){c=s.charCodeAt(p++);if(c>127){u=1;bb=bc=0;return c}bb=bb<<7|c;bc+=7} bc-=ib;r=bb>>bc;bb^=r<<bc;if(r)return r;ib++;return hc_i(s)} function hc_d(s){var c=ds=os='',nc,d=ar=[],ic=n=0,oc=MV;while(n<256)d[n]=String.fromCharCode(n++); while((nc=hc_i(s))!=MV){if(u){os+=String.fromCharCode(nc);oc=c=MV}else{ds=oc==MV?d[nc]:nc>=n?d[oc]+c:d[nc]; os+=ds;c=ds.charAt(0);if(n<MV&&oc!=MV)d[n++]=d[oc]+c;oc=nc}if(os.length>80){ar[ic++]=os;os=''}} return ar.join('')+os} |
[ Voor 60% gewijzigd door crisp op 26-04-2004 14:03 ]
Intentionally left blank
Zie:
5120 bytes: http://www.nextavenue.com/javascript/got/test.js
Moet je even de waarde van variabele s in een textarea zetten. Dat is de decompressed javascript zooi. Die is: 8.966 bytes
Dus in een 5k contest kan je zo'n 9k stoppen
Moet je even de waarde van variabele s in een textarea zetten. Dat is de decompressed javascript zooi. Die is: 8.966 bytes
dat is toch niet echt een overtuigende compressie ratio; dat moet toch wel beter kunnen lijkt me. Voordeel is wel dat de decompressor lekker klein isAnoniem: 70801 schreef op 25 april 2004 @ 17:51:
Zie:
Edit: misschien moet je eens een testje doen met 10K aan gewone platte tekst om te kijken wat daarvan de compressie-ratio is.
[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 25-04-2004 19:47 ]
Intentionally left blank
10 kb Lorem Ipsum => 5,87 kb
Als je die 10 kb zip't dan is het zipje 3,38 kb. Maar goed, hij doet het dus redelijk. Hoe minder verschillende characters er gebruikt worden hoe kleiner de output.
Je zou wel huffman codering kunnen gebruiken met een standaard tabel. Gewoon van 200 kb JavaScript met een programma de Huffman Tabel genereren en die toepassen op al je JavaScript bestanden. Natuurlijk niet zo perfect als een Huffman Tabel genereren voor het bestand dat je wil comprimeren, maar je komt wel een eind. (Wel even zorgen dat in die 200 kb JavaScript file, alle characters minimaal één keer voorkomen)
Als je die 10 kb zip't dan is het zipje 3,38 kb. Maar goed, hij doet het dus redelijk. Hoe minder verschillende characters er gebruikt worden hoe kleiner de output.
Je zou wel huffman codering kunnen gebruiken met een standaard tabel. Gewoon van 200 kb JavaScript met een programma de Huffman Tabel genereren en die toepassen op al je JavaScript bestanden. Natuurlijk niet zo perfect als een Huffman Tabel genereren voor het bestand dat je wil comprimeren, maar je komt wel een eind. (Wel even zorgen dat in die 200 kb JavaScript file, alle characters minimaal één keer voorkomen)
Zip (inflate/deflate) gebruikt een combo van LZ77 en Huffman en word qua code al weer een stuk uitgebreider dan enkel LZW...
[ Voor 21% gewijzigd door crisp op 26-04-2004 07:08 ]
Intentionally left blank
Anoniem: 48100
Ik heb een poging gedaan om een stukje Flash functionaliteit te imiteren met behulp van JS en VML. Vanwege het gebruik van VML werkt het uiteraard alleen in IE (6).
Een WIP vind je hier: http://variomatic.quickhost.nl/5k/
Anoniem: 99283
Anoniem: 110091 schreef op 23 april 2004 @ 13:36:
[...]
Ok, vond het al wel een goed idee om dit verder uit te werken. Ik heb een beetje commentaar bij de source geschreven. Zelfde plek:
Begrijp je iets niet: jammer... maar vragen kan altijd.
Jorgen: aangezien ik toch niet meedoe; zou je mij de code van de compressor willen sturen; ik denk dat ik er nog wel eea aan kan tweaken
Intentionally left blank
argh nog maar 1 week! ik heb aan mijn ding al in een maand niks kunnen doen ivm een hoop ander gedoe...en aankomende week wordt het op het werk en prive waarschijnlijk al helemaal een gekkenhuis!
ik heb sowieso een beetje het idee dat veel "deelnemers" drukker zijn met andere dingen dan met de GoT 5K contest...
/me suggereert uitstel van de dealine
ik heb sowieso een beetje het idee dat veel "deelnemers" drukker zijn met andere dingen dan met de GoT 5K contest...
/me suggereert uitstel van de dealine
Grappig teken programmaatje. Ik heb er best een tijdje mee vermaakt.Anoniem: 48100 schreef op 02 mei 2004 @ 19:05:
Ik heb een poging gedaan om een stukje Flash functionaliteit te imiteren met behulp van JS en VML. Vanwege het gebruik van VML werkt het uiteraard alleen in IE (6).
Anoniem: 86146
De kans dat ik mij inzending nog inlever is erg klein, maar ik geef toch nog maar een WIP voor het geval dat ik het nog afmaak, dan mag ik het in ieder geval inleveren. (wip was verplicht).
Columns
Na de twee Tetris spellen van vorig jaar, en bij de WIPs van dit jaar is ook al weer iets Tetris-achtigs te vinden, werd het wel eens tijd voor Columns dacht ik. Ik heb dit spel in het verleden al eens eerder nagemaakt.
Het grootste probleem wat ik heb met het spel is dat het zeer slecht speelbaar is. De performance is zo slecht omdat ik elke keer als het scherm gerefreshed word de complete tabel weggooi, en vervolgens weer opbouw met de nieuwe situatie.
Columns
Na de twee Tetris spellen van vorig jaar, en bij de WIPs van dit jaar is ook al weer iets Tetris-achtigs te vinden, werd het wel eens tijd voor Columns dacht ik. Ik heb dit spel in het verleden al eens eerder nagemaakt.
Het grootste probleem wat ik heb met het spel is dat het zeer slecht speelbaar is. De performance is zo slecht omdat ik elke keer als het scherm gerefreshed word de complete tabel weggooi, en vervolgens weer opbouw met de nieuwe situatie.
mwoach, loopt prima hier op een snelle pcAnoniem: 86146 schreef op 08 mei 2004 @ 15:01:
..
Het grootste probleem wat ik heb met het spel is dat het zeer slecht speelbaar is. ..
Het grooste probleem dat ik had was dat de regels me niet duidelijk zijn... Horizontale, verticale en diagonalen verdwijnen, maar soms ook zaken met hoeken er in. Anyway: hoe haal ik de hoogste scoreAnoniem: 86146 schreef op 08 mei 2004 @ 15:01:
Regeren is vooruitschuiven
Hoe maak je die divs nou scheef? Heb een tijd lopen turen naar je code (prima gedocumenteerd trouwens!! en erg knap!!)Anoniem: 110091 schreef op 23 april 2004 @ 13:36:
[...]
Ok, vond het al wel een goed idee om dit verder uit te werken. Ik heb een beetje commentaar bij de source geschreven. Zelfde plek:
Begrijp je iets niet: jammer... maar vragen kan altijd.
Maar ik zie niet hoe je die divs schuine hoeken kan geven. Een div is toch altijd vierkant? En niet met schuine boven,onder of zijkanten?
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Borders leveren hoeken, maar daar staat meer over in deze draadXLerator schreef op 09 mei 2004 @ 02:36:
[...]
Hoe maak je die divs nou scheef? Heb een tijd lopen turen naar je code (prima gedocumenteerd trouwens!! en erg knap!!)
Maar ik zie niet hoe je die divs schuine hoeken kan geven. Een div is toch altijd vierkant? En niet met schuine boven,onder of zijkanten?
Anoniem: 86146
Horizontale, verticale en diagonale lijnen van 3 of meer blokjes van dezelfde kleur. Maar scoretelling is ook nog niet aanwezig dus het is momenteel gewoon proberen niet "game over" te krijgenT-MOB schreef op 09 mei 2004 @ 02:05:
Het grooste probleem dat ik had was dat de regels me niet duidelijk zijn... Horizontale, verticale en diagonalen verdwijnen, maar soms ook zaken met hoeken er in. Anyway: hoe haal ik de hoogste score
* wacco komt net uit val thorens na een weekje snowboardenGenoil schreef op 08 mei 2004 @ 09:42:
Damn, so many ideas, so much to do. Ik ga er nog wel wat van maken, maar ik denk dat ik in m'n ideetjes toch een beetje moet gaan schrappen
Er zit nog een vrij grote bug in het spel (ook in je java variant, die overigens veel te snel gaat) en dat is dat op het moment dat ie neergezet wordt/knippert je het blokje nog kan bewegen en draaien, en zo dus meer weg kan halen dan alleen de positie waar je hem laat vallen.Anoniem: 86146 schreef op 08 mei 2004 @ 15:01:
De kans dat ik mij inzending nog inlever is erg klein, maar ik geef toch nog maar een WIP voor het geval dat ik het nog afmaak, dan mag ik het in ieder geval inleveren. (wip was verplicht).
Columns
Aangezien ik volgende week tentamens heb, en ik mijn game toch al zover af heb als ik het zou willen, post ik hem hierbij maar als final.
Game
Help
Hij is iig speelbaar in Firefox en IE, hoewel hij in IE toch iets beter draait.
Succes met spelen, sommige levels zijn toch best pittig
(Als je de levels uitgespeeld hebt is er nog een klein extraatje)
Game
Help
Succes met spelen, sommige levels zijn toch best pittig
De website is inmiddels bijgewerkt, ik lees dat sommige mensen uitstel willen? Als dat de enige manier is om meer inzendingen te krijgen moet hier wel even over gediscusieerd worden.
http://www.nobellaan.nl/5k/
Mijn inzending is al ingeleverd - maar uitstel voor meer inzendingen is wat mij betreft prima, ik heb alleen geen idee hoeveel mensen de deadline (denken te) gaan halen.
ik weet niet hoor, maar het is nu al de 2e keer dat ik meemaak dat mijn WIP2 een webserver over de zeik helpt. ik klik daar op (op jouw site Andre, en vervolgens is die hele site helemaal niet meer bereikbaar). Ik moet zeggen dat ik in het script ook een dusdanig groffe fout heb gemaakt, dat het alle schijn van een aardig DDOS scriptje heeft door de extreem vele requests die hij doet
Hopelijk heb ik binnenkort nog tijd daar wat aan te doen...
Dat probleem heb ik nog nooit gehad, mijn website is ook nog nooit offline geweest. Ik denk eerde dat de complete clientside blokkeerdGenoil schreef op 10 mei 2004 @ 23:29:
ik weet niet hoor, maar het is nu al de 2e keer dat ik meemaak dat mijn WIP2 een webserver over de zeik helpt. ik klik daar op (op jouw site Andre, en vervolgens is die hele site helemaal niet meer bereikbaar). Ik moet zeggen dat ik in het script ook een dusdanig groffe fout heb gemaakt, dat het alle schijn van een aardig DDOS scriptje heeft door de extreem vele requests die hij doet![]()
ja ik snap het ook niet, kan het ook nie zomaar reproduceren...ik heb zo het idee dat ik m'n eigen routertje geDOSed heb ofzoietsAndré schreef op 11 mei 2004 @ 08:11:
[...]
Dat probleem heb ik nog nooit gehad, mijn website is ook nog nooit offline geweest. Ik denk eerde dat de complete clientside blokkeerd
Anoniem: 2935
* Anoniem: 2935 zal proberen morgen een WIPpie te maken. Misschien haal ik vrijdag ook nog wel. Van uitstel komt ... ?
Anoniem: 53174
mijn WIPje: http://pietertje.nl/5k/ en misschien zelfs final maar dan zal ik het flaatje ook nog ff opsturen...
@André blijft dit een 1 jaarlijks iets ?
* glashio wil volgende keer meedoen maar vind 1 jaar==lang wachten
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
In feite kunnen we dit zo vaak organiseren als we willen, het ligt er gewoon aan of er genoeg animo voor is. De ervaring leert dat 1 keer per jaar toch wel het maximale is, omdat er andere te weinig mensen meedoen.glashio schreef op 12 mei 2004 @ 12:48:
@André blijft dit een 1 jaarlijks iets ?
Doorlopende topic als deze waar je heel het jaar in kan posten en elke 31 Dec (voorbeeld) als inlever-/einddatum ?André schreef op 12 mei 2004 @ 12:53:
In feite kunnen we dit zo vaak organiseren als we willen, het ligt er gewoon aan of er genoeg animo voor is. De ervaring leert dat 1 keer per jaar toch wel het maximale is, omdat er andere te weinig mensen meedoen.
* glashio zal wel z'n Preview neerzetten in deze draad als ie bekijk-klaar is (ondanks verstrijken van einddatum & niet meedoen )
[ Voor 4% gewijzigd door glashio op 12-05-2004 13:39 ]
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ik zou dan voor ieder kwartaal kiezen ofzo.glashio schreef op 12 mei 2004 @ 13:38:
[...]
Doorlopende topic als deze waar je heel het jaar in kan posten en elke 31 Dec (voorbeeld) als inlever-/einddatum ?
Mooi op tijd voor de deadline
mijn inzending.
Ook iets met pacman dus
25 levels, en een editor.
Met "e" zet je de editmode aan, dan kan je zelf een level maken met de 4 types oppervlak die dan onderin staan. Als je klaar bent ff "s" om te saven, en dan kan je het spelen. Let er wel op dat portals alleen goed werken aan de rand van het veld, met een "geldig" veld aan de overkant. anders gaat het bouten
Ook iets met pacman dus
Met "e" zet je de editmode aan, dan kan je zelf een level maken met de 4 types oppervlak die dan onderin staan. Als je klaar bent ff "s" om te saven, en dan kan je het spelen. Let er wel op dat portals alleen goed werken aan de rand van het veld, met een "geldig" veld aan de overkant. anders gaat het bouten
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
De deadline is verstreken en er zijn maar 2 inzendingen, das nogal weinig, dus een verlenging van de deadline zou wel slim zijn 
Ik denk dat het probleem trouwens eerder is dat de deadline te laat is, in het begin is iedereen nog enthousiast, maar later gaat de interesse toch verloren, en dan komt er niets meer van om het eerste wipje/opzetje af te maken. Ik denk dus niet dat zo'n doorlopend topic echt gaat werken.
Ik denk dat het probleem trouwens eerder is dat de deadline te laat is, in het begin is iedereen nog enthousiast, maar later gaat de interesse toch verloren, en dan komt er niets meer van om het eerste wipje/opzetje af te maken. Ik denk dus niet dat zo'n doorlopend topic echt gaat werken.
Anoniem: 59586
Hoe krijg je dat daar toch in Clay... functioneel, fun, werkt lekker snel, good job 
Ik mis alleen het Pacman muziekje
Ik mis alleen het Pacman muziekje
Anoniem: 4364
ai ai.. de deadline straal vergeten 
net een drukke week achter de rug, met andere deadlines..
net een drukke week achter de rug, met andere deadlines..
kweet niet hoeveel finals er uiteindelijk opgestuurd zijn (in het geval dat ze hier niet gepost zijn iig) maar anders is het denk ik wel een idee om ff te pollen hoeveel mensen nog een bijna-final hebben liggen, en die binnen afzienbare tijd af kunnen hebben. D'r is erg veel moois langs gekomen, zou een beetje zonde zijn als dat allemaal vaporware was...
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Als er meer mensen zijn die een andere deadline willen kan hij wel verschoven worden maar dan moet er wel een soort 'garantie' zijn dat er meer inzendingen komen, 2 is wel wat weinig.
offtopic:
Ik zal Clay zijn inzending asap toevoegen aan de site
Ik zal Clay zijn inzending asap toevoegen aan de site
Ik doe niet meer mee, in de tussentijd dat ik ben begonnen met de 5K contest en nu heb ik al twee andere projecten gedaan, die ik intressanter vond.
Bovendien begin ik maandag bij mn nieuwe baan, dus dan zal ik sowieso wel weinig tijd over hebben.
Bovendien begin ik maandag bij mn nieuwe baan, dus dan zal ik sowieso wel weinig tijd over hebben.
Ik maak hem nog wel af... was er al weer naar aan het kijken, maar ik ben nog even kwijt wat - q,m,p,z,k,s etc. - ook al weer waren
. Uitstel tot woensdag ofzo lijkt mij toppie als er meer inzendingen komen...
Ik dacht het nog wel even af te maken vrijdag... kwam er wat tussen... 
Ik maak het nog wel even af dit weekend, maar ik heb ook eigenlijk teveel ideeen!
Het gaat ook niet om het winnen, maar eerder het delen van ideeen vind ik...
Ik maak het nog wel even af dit weekend, maar ik heb ook eigenlijk teveel ideeen!
Het gaat ook niet om het winnen, maar eerder het delen van ideeen vind ik...
Helaas is ie Firefox only geraakt, maar toch een final: Donkey 5k (FF-only)
* T-MOB haalde 1800 punten....
* T-MOB haalde 1800 punten....
[ Voor 17% gewijzigd door T-MOB op 17-05-2004 11:58 ]
Offline ? Ik ben zeer benieuwd
edit:
Hij doet het op beide url's, thx
Hij doet het op beide url's, thx
[ Voor 13% gewijzigd door glashio op 17-05-2004 10:58 . Reden: Nie meer geldig ]
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Zou niet offline moeten zijn... maar hier een mirror (FF only)
[ Voor 4% gewijzigd door T-MOB op 17-05-2004 11:58 ]
Ik krijg een JS error en dan doet hij niets meer (na het drukken op start)
Regel 1, teken 2158
Fout: De eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object
Code: 0
Adres: blablabla
Happy debugging
(IE 6.0, WinXP Home Ed.)
Regel 1, teken 2158
Happy debugging
(IE 6.0, WinXP Home Ed.)
Wel gedeelte van FireFox-only had je niet begrepen?r0bert schreef op 17 mei 2004 @ 11:53:
Ik krijg een JS error en dan doet hij niets meer (na het drukken op start)
Regel 1, teken 2158
Happy debugging
(IE 6.0, WinXP Home Ed.)
Hij doet het overigens ook prima onder Mozilla..
[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 17-05-2004 12:14 ]
* T-MOB KicK*
Hoeveel finals zijn er nu al klaar... en (hoe) gaat er (nog) gejureerd worden?
Hoeveel finals zijn er nu al klaar... en (hoe) gaat er (nog) gejureerd worden?
Je hebt een zeer verslavende game neergezet. Ik kan er niet vanaf blijven.Twilight Burn schreef op 09 mei 2004 @ 19:19:
Aangezien ik volgende week tentamens heb, en ik mijn game toch al zover af heb als ik het zou willen, post ik hem hierbij maar als final.
Game
Help
Succes met spelen, sommige levels zijn toch best pittig(Als je de levels uitgespeeld hebt is er nog een klein extraatje)
Ik heb het heel erg druk gehad de afgelopen week maar nu toch even tijd gevonden om de site bij te werken:
Er zijn maar 4 finals ingeleverd, we kunnen deze wel gaan beoordelen maar ik zie het nut er niet zo van in.
Er zijn maar 4 finals ingeleverd, we kunnen deze wel gaan beoordelen maar ik zie het nut er niet zo van in.
Anoniem: 4364
vond het wel leuk om mee te doen.
en de resultaten/wip`s te zien
Ik had jammer genoeg te weinig tijd om m`n (andere) wip`s ook nog uit te werken. M`n flash 3D game ligt nog steeds in de `steigers`
en de resultaten/wip`s te zien
Ik had jammer genoeg te weinig tijd om m`n (andere) wip`s ook nog uit te werken. M`n flash 3D game ligt nog steeds in de `steigers`