Hallo ik ben voor mijn stage bezig met een intraweb maar ik wil graag een Access databse benaderen op een andere pc. Ik heb het volgende geprobeerd maar geen van deze dingen wil:
- via DSN ODBC koppeling de verbinding maken
- door een path op te geven in de connection open statement (UNC path)
- Heb de IUSR_pcnaam al alle rechten op de map gegevens maar niets helpt
Kan ik wel naar een Acces databse op een andere pc connecten met ASP? Dit is de error die ik krijg:
En dit is de code ik nu gebruik heb er al alles ingewijzigd alleen het eerste deel tot regel4 heb ik hieronder staan
Doe ik iets verkeerd of kan het echt niet? Hebben jullie dit probleem ook? kun je met asp niet iets maken zoals een mysql db in php dat het niet uit maakt waar die db staat. Zodat je alleen het ip hoeft te weten of het path?
- via DSN ODBC koppeling de verbinding maken
- door een path op te geven in de connection open statement (UNC path)
- Heb de IUSR_pcnaam al alle rechten op de map gegevens maar niets helpt
Kan ik wel naar een Acces databse op een andere pc connecten met ASP? Dit is de error die ik krijg:
code:
1
2
3
4
| Error Type: Microsoft JET Database Engine (0x80004005) The Microsoft Jet database engine cannot open the file '\\pcnaam\map\map\db.mdb'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data. /Intranet/test.asp, line 4 |
En dit is de code ik nu gebruik heb er al alles ingewijzigd alleen het eerste deel tot regel4 heb ik hieronder staan
ASP:
1
2
3
4
| <!--#include file="content_top.asp" --> <% Set objConnBms = Server.CreateObject("ADODB.Connection") objConnBms.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=\\pcnaam\map\map\db.mdb" |
Doe ik iets verkeerd of kan het echt niet? Hebben jullie dit probleem ook? kun je met asp niet iets maken zoals een mysql db in php dat het niet uit maakt waar die db staat. Zodat je alleen het ip hoeft te weten of het path?