[ASP] Inhoud netwerkshare weergeven met FSO

Pagina: 1
Acties:

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik wil graag het volgende met een ASP pagina. Ik heb een fileserver en een webserver op mijn werk van ed fileserver wil de directory inhoud en sommige bestanden wil ik inlezen en deze moeten getoond worden op mijn intranet die op de webserver draait. Het zijn twee verschillende computers.

Ik heb met de volgende code getest en dat doet hij helaas niet lokaal doet hij het wel.
ASP:
1
2
3
4
5
<%
dim objFileSystem, objFolder, objFiles
set objFileSystem = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

set objFolder = objFileSystem.GetFolder("\\COMPUTERNAAM\DIRNAAM")

Dits is de error die ik kreeg:
Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A004C)
Path not found
/dir/bestand.asp, line 6

Ik heb de IIS gebruiker gewijizigd in een andere gebruiker. Gerbuiker even lid gemaakt van Administrators. Ik heb virual path aangelegd. De gebruiker heeft gewoon leesrechten op de directory. Dus met andere woorden ik ben een beetje te einde raad. dus heeft iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen??? Alvast bedankt. _/-\o_

W3designer.nl

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 22:23

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Probeer eens dit:
ASP:
1
set objFolder = objFileSystem.GetFolder(Server.MapPath("\\COMPUTERNAAM\DIRNAAM"))

Gokje though. :)

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 18-03-2004 11:15 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
NMe84 schreef op 18 maart 2004 @ 11:14:
Probeer eens dit:
ASP:
1
set objFolder = objFileSystem.GetFolder(Server.MapPath("\\COMPUTERNAAM\DIRNAAM"))

Gokje though. :)
Dit werkt bij niet want je kan met Server.MapPath het path opvragen van de html root om zo te zeggen. Je kan er geen andere computer mee openen. Maar bedank t voor de reactie

Die info van die andere site heb ik ook weinig aan. Weet iemand of je met set objFolder = objFileSystem.GetFolder() ook een network share kan bekijken want ik twijfel er nu aan of dit wel mogelijk is.

[ Voor 39% gewijzigd door DarkSilence op 18-03-2004 11:55 ]

W3designer.nl

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 21:18

TeeDee

CQB 241

Misschien een nutteloze kick, ik heb deze problemen ook gehad. Ben er trouwens helemaal vanaf gestapt en het met een workaround gedaan.
Meer info op MSDN artikelen: Q207671 en Q189408

Verder heb ik aardig wat workarounds en artikelen gevonden met deze google search!

Workaround:
fileserver: (die zal dus ook iis moeten runnen) Daar een scriptje maken die in een webpage mbv het filesystem een "dir" listing maakt.

intranetserver: die mbv het volgende script de content van je fileserver rukt:

ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<%
Dim objXmlHttp
Dim strHTML
Set objXmlHttp = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP")
objXmlHttp.open "GET", serverurl(of ip)/files.asp", False
objXmlHttp.send
strHTML = objXmlHttp.responseText
Set objXmlHttp = Nothing
%>

Als je dan strHTML response.write op je intranet ben je er ook!

HTH en succes :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
TeeDee schreef op 19 maart 2004 @ 10:24:
Workaround:
fileserver: (die zal dus ook iis moeten runnen) Daar een scriptje maken die in een webpage mbv het filesystem een "dir" listing maakt.
Oké ik zou met die info van jou eens wat meer info te vinden. en anders is die oplossing van jou ook niet zo on aardig hopen dat ik dat er wel door heen kan drukken bij mijn stage. En daar vrees ik voor dus als andere nog ideeën hebben heel graag

W3designer.nl

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Nog even een keer omhoog trappen, heeft echt niemand anders een idee of het wel of niet kan met FSO?

W3designer.nl

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 21:18

TeeDee

CQB 241

Nog een keer antwoorden dan:
Alle artikelen en andere meuk die ik tegengekomen ben wordt gezegd: Nee, het kan niet. Er zijn dus wel een hoop workarounds e.d. voor, maar ik denk dat je niet te moeilijk kan en moet doen. Ga voor de simpelste oplossing en imho is dat de oplossing met het MSXML voorbeeld :)

er zijn misschien nog wel andere oplossingen natuurlijk :), maar die zijn praktisch niet te vinden

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
TeeDee schreef op 22 maart 2004 @ 09:22:
Nog een keer antwoorden dan:
Alle artikelen en andere meuk die ik tegengekomen ben wordt gezegd: Nee, het kan niet. Er zijn dus wel een hoop workarounds e.d. voor, maar ik denk dat je niet te moeilijk kan en moet doen. Ga voor de simpelste oplossing en imho is dat de oplossing met het MSXML voorbeeld :)

er zijn misschien nog wel andere oplossingen natuurlijk :), maar die zijn praktisch niet te vinden
Oké dan los ik het zomaar op die ene pagina wordt op de andere server gebouwt. :*) 8). Bedankt voor de tip(ik ben niet snel tevree, maar dit werkt super snel)

Weet iemand toevallig hoe je een paramter aan een bestand kan meegeven die je wilt includen? ikmoetgeincludeworden.asp?para=value

Want dit werkt helaas niet. :|
ASP:
1
<!--#include file="top.asp?titel=Favorieten" -->

W3designer.nl

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
server.execute("blaat.asp?var=1") misschien?

en voor het opvragen van bestanden in een share, kan je het beste een asp-file maken die op de share staat, en de map uitleest.
Pagina: 1