Harde schijf - zie bestanden niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:45
Ik heb een Maxtor 200 GB HDD.

2 Partities van gemaakt, ieder 100 GB (NTFS)

Nu heb ik een map met 'Films' op de opslagpartitie staan, deze wilde ik verplaatsen naar de map 'Video'. Hij verplaatste, maar toen ik in de map Films in Video probeere te kijken.. stond er "Toegang Geweigerd". Eigenschappen gedaan; 0 bytes..

Waar slaat dit op? Ik kon de map in Dos verwijderen.. (cmd.exe), maar ik ben dus wél +/- 15 GB aan films kwijt...

Echt erg.. maar ik kijk in Deze Computer naar Eigenschappen van de zgn. F:\ schijf, en warempel; 41 GB van de 100 gebruikt. Terwijl, als ik alle mappen selecteer in F:\ en doe dan eigenschappen, er maar 28 verbruikt is..

Het lijkt er dus op dat er iets mis is..

Schijfcontrole gedaan (dat licht(!)blauwe prog. als Windows XP opstart), maar hij vond niets.. (Had beide opties aangevinkt; beschadigde sectoren auto reparen en fouten auto repareren..)

Bvd voor reacties!

Verwijderd

probeer eens van die data recovery software, die zien vaak meer dan windows. Gewoon googlen en je hebt zo een proggie.

offtopic:
ik heb 2 van die hd's en op eentje stond 110 gig aan films, divx dus, en toen die overleed na 2 weken gewerkt te hebben was ik ook niet blij :(

Verwijderd

Als je "Norton Systemworks" voorhanden hebt, kun je dit probleem misschien via de "Norton Disk Doctor" verhelpen. Misschien dat er iets fout zit in de MFT, een maat van me had een zelfde soort probleem, de Disk Doctor heeft het toen (gelukkig voor hem) kunnen fixxxen.

Good luck ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

"Toegang Geweigerd"
Heb je de toegangsrechten überhaupt al gecontroleerd? Da's het eerste wat ik zou doen namelijk :)

Voor datarecoverymogelijkheden verwijs ik je naar de FAQ van dit subforum onder "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?". Meer valt hieraan niet toe te voegen ;)

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 21:42
Wanneer je opstart met de windows cd heb je toch ook fixmbr. Zal dit niet het probleem oplossen?

Verwijderd

tatata schreef op 30 maart 2004 @ 09:04:
Wanneer je opstart met de windows cd heb je toch ook fixmbr. Zal dit niet het probleem oplossen?
fdisk /mbr ;)

support.microsoft.com/support/kb/articles/Q69/0/13.ASP

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hij heeft het over de XP Recovery Console ;) (had hij wel erbij mogen vemelden, met het "opstarten met windows cd" kom je lang niet automatisch in de RC though).

Zie ook http://www.microsoft.com/...n-us/bootcons_fixmbr.mspx :)

Ontopic: dat lost het probleem toch niet op me dunkt :+

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 30-03-2004 09:19 ]

• Atomius
Hey! Hartstikke bedankt jongens!

Ik heb "Handy Recovery" gedownload, hij analyzde de F: schijf en wat zag ik? Mijn map 'films' stond er nog. En die was NIET gemarkeerd als gedelete! Ik kan hem nu wel recoveren.. maar als de bestanden er gewoon staan, niet gedelete, dan moet er toch iets anders aan de hand zijn?

Bovendien is dit probleem ook nog steeds niet opgelost:

Quote van mezelf: "Echt erg.. maar ik kijk in Deze Computer naar Eigenschappen van de zgn. F:\ schijf, en warempel; 41 GB van de 100 gebruikt. Terwijl, als ik alle mappen selecteer in F:\ en doe dan eigenschappen, er maar 28 verbruikt is.. "

Dat fdisk tipje vond ik te riskant, en bovendien is mijn F: schijf helemaal niet de bootdisk..

Norton Disk Doctor hielp niet helaas..

O ja; de belangrijkste vraag: hoe zet ik evt. de rechten uit?

En o ja; ik heb de BIOS tijd verandert. Hij stond per ongeluk op 4 december 2004. Kan dit het zijn? Ff uitleggen:

Heb map films - gemaakt op 3 maart 2004, tijd v/d computer = 3 maart 2004
Ik move map films naar map 'video' - op 27 maart 2004, tijd v/d computer = 4 december 2004
Ik kom erachter dat de tijd niet goed staat -> en ik verander op 5 maart de pc tijd naar 5 maart.

Kan dit het zijn?

Bvd!

[ Voor 8% gewijzigd door Atomius op 30-03-2004 20:34 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

WizZie- schreef op 30 maart 2004 @ 20:30:
Ik heb "Handy Recovery" gedownload, hij analyzde de F: schijf en wat zag ik? Mijn map 'films' stond er nog. En die was NIET gemarkeerd als gedelete! Ik kan hem nu wel recoveren.. maar als de bestanden er gewoon staan, niet gedelete, dan moet er toch iets anders aan de hand zijn?
Da's niet zo verbazigwekkend hoor. Daar zijn die recoveryprogramma's voor ;) Wanneer je een bestand verwijdert wordt een bestand echt niet bitje voor bitje verwijderd. Het zou dan dik een minuut ofzo duren om een bestand van 1GB te verwijderen :X

Enkel de bestandsnaam wordt verminkt. Wanneer je nieuwe data op de schijf gaat schrijven, dan zullen de oude bestanden gewoonweg worden overgeschreven :)

Quote van mezelf: "Echt erg.. maar ik kijk in Deze Computer naar Eigenschappen van de zgn. F:\ schijf, en warempel; 41 GB van de 100 gebruikt. Terwijl, als ik alle mappen selecteer in F:\ en doe dan eigenschappen, er maar 28 verbruikt is.. "
Kijk nogmaals in de FAQ van dit subforum.
O ja; de belangrijkste vraag: hoe zet ik evt. de rechten uit?
Check de Help functie van Windows of kijk gewoon rond in rechtsklik-properties van de bestanden :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 30-03-2004 20:40 ]

• Atomius
quote:

"Kijk nogmaals in de FAQ van dit subforum."

Je doelt waarschijnlijk op het verhaal van 200 GB is geen 200 GB maar 189 GB.. het niet-1000-maar-1024-bytes verhaal? Dat weet ik wel..

Ik probeer dus duidelijk te maken dat mijn Films directory precies 13 GB is... en die is er dus niet, die is "TOEGANG GEWEIGERD", en bij eigenschappen van die map Films is ie 0 bytes..

Snappez-vous?

THx!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:38
WizZie- schreef op 30 maart 2004 @ 21:06:
quote:

"Kijk nogmaals in de FAQ van dit subforum."

Je doelt waarschijnlijk op het verhaal van 200 GB is geen 200 GB maar 189 GB.. het niet-1000-maar-1024-bytes verhaal? Dat weet ik wel..

Ik probeer dus duidelijk te maken dat mijn Films directory precies 13 GB is... en die is er dus niet, die is "TOEGANG GEWEIGERD", en bij eigenschappen van die map Films is ie 0 bytes..

Snappez-vous?

THx!
Wat hij dus bedoeld is dat je het antwoord "gebruik datarecoverysoftware" gewoon in de FAQ had kunnen lezen, en wel hier OM FAQ / Beleid onder het kopje "Hoe krijg ik verloren gaande data terug?"

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Atomius
Maar dit is niet het antwoord.. want als ik mijn bestanden recover, op de C: schijf plaats, en dan weer via C: naar F: ga, dan heb ik ze dus 2 keer.. want ik kan de "TOEGANG GEWEIGERD"- map Fims niet verwijderen... :S

• Atomius
Bedankt voor de reacties, maar ik heb het probleem ontdekt.

Het is erg vaag eigenlijk, want ik heb echt helemaal NIETS aan 'rechten' verandert... Maar goed, voor die ene map was het dus zo dat ik als administrator geen toegang meer had... :D

Even de toegang hersteld, en ik kon er (gelukkig) weer in! :lol:

Thanks!
Pagina: 1