Toon posts:

Harde schijf van nieuwe medion pc doet niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe pc gekocht bij de Aldi want ze stonden er nog. Daarna thuis gekomen heb ik gelijk de computer anagesloten. Ik zag dat er windows home edition op stond en drie partities. (BOOT, BACKUP en RECOVERY). Ik wilde windows XP pro erop gaan zetten en die partities veranderen. Toen ik de cd bootte en de setup startte heb ik alle partities verwijdert in het windows setup programma en een snel NTFS partitie laten maken. Sindsdien doet hij niks meer. De harde schijf is niet te bereiken. Wanneer ik met mijn twee partition magic dos diskettes het programma opstart zegt hij foutcode 118. En hij noemt de partitie BAD. Ik kan hem ook niet fromatteren in PM en wanneer hij in windows setup wilt partitioneren dan doet hij het en kopieerd de bestanden maar vervolgens na de reboot blijft hij maar rebooten en hij houd daar niet meer mee op. Wat ik raar vond is dat in de setup de harddisk wordt aangegeven als een 130000mb grote schijf terwijl dit 200gb moet zijn (190000 mb d8 ik). Elke keer wanneer ik de setup opnieuw opstart zegt hij dat het niet gepartitioneerde ruimte is. Wat moet ik doen? Ik wil graag me Medion pctje gaan gebruiken.

Overigens heb ik voordat ik dit deed gebelt met de medionhelpdesk om te vragen of de garantie enzo verviel (omdat er standaart al allemaal programma's op staan). Dat was niet het geval en ik kon zonder problemen de schijf formatteren zei hij.

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 09:25
Meestal heeft de fabrikant van de hardeschrijf wel een paar tools waarmee je je schrijf helemaal leeg kan halen, ik zou dus even kijken watvoor schijf erin zit en dan op de site van de fabrikant kijken of er een tooltje is...

Verwijderd

Topicstarter
Fidai schreef op 29 maart 2004 @ 19:46:
Meestal heeft de fabrikant van de hardeschrijf wel een paar tools waarmee je je schrijf helemaal leeg kan halen, ik zou dus even kijken watvoor schijf erin zit en dan op de site van de fabrikant kijken of er een tooltje is...
Ik heb al op de Seagate site gekeken maar ik kan niet precies vinden welk proggie ik nodig heb. Een diagnostisch programma soms?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:38
Die 130000MB is een limiet van Windows XP zónder SP1, zie verder de FAQ. Heb je voordat je de Recovery partitie verwijderde nog wel de recovery-images naar cd gebrand ? Daarme kun je namelijk heel snel het systeem weer in oorspronkelijke staat terug brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op 29 maart 2004 @ 20:01:
Die 130000MB is een limiet van Windows XP zónder SP1, zie verder de FAQ. Heb je voordat je de Recovery partitie verwijderde nog wel de recovery-images naar cd gebrand ? Daarme kun je namelijk heel snel het systeem weer in oorspronkelijke staat terug brengen.
Maar windows zelf kan toch wel HD aan met meer dan 130gb? Wat moet ik dan doen? Als mijn windows XP cd geen SP1 heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar ik heb de oplossing al.

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-03 23:17
misschien handig voor andere lezertjes als je ff vertelt wat je oplossing is?
Pagina: 1