Canon Ixus 500

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:04

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
Ik ben zelf van plan om de Ixus 500 te kopen, maar ik lees hier en daar nu dat die 5Mp niet veel extra toegevoegde waarde zou hebben en dat dat ook iets met de kleine lens te maken had.

Kan iemand mij uitleggen waarom de 430 relatief gezien beter zou zijn dan de 500?

Ook hoop ik dat iemand mij kan vertellen wat de schrijfsnelheid van de 430 en 500 is, zodat ik de juiste CF kaart (zonder overkill) kan kopen.

MSX 2 rulez more

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Deze vraag kun je beter stellen in het grote IXUS topic. Daar staat volgens mij ook flink wat info over het verschil tussen de 500, de 430 en de 400.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:04

Greyfox

MSX rulez

Topicstarter
havana schreef op 29 maart 2004 @ 15:29:
Deze vraag kun je beter stellen in het grote IXUS topic. Daar staat volgens mij ook flink wat info over het verschil tussen de 500, de 430 en de 400.
Ben ik deels met je eens.
Dat topic wordt dermate groot dat het me niet uitnodigd om 27 pagina's door te scrollen om de juiste info te vinden.

Daarnaast gaat dat toch meer over de 400 en ik wil eigenlijk het accent op de 500 leggen.
Mooi nieuw topic specifiek over de 500 toch?

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Ik ben bang dat een topic over de ixus500 een andere first post verdient. De specs, wat foto's van en met de camera etc. Ik zie dan ook snel of een slotje of gewoon met een antwoord op je vraag. Vandaar dat ik in een aardige bui ben en je het antwoord even cadeau doe :D

De meeste objectieven voor digicams zijn ontwikkeld voor een resolutie van 3 MP. De scherpte van een objectief wordt gemeten in aantal beeldlijnen en die zijn voldoende voor een 3 mp camera maar onvoldoende om op alle 5 MP een scherp beeldje neer te leggen. Qua scherpte in je opname lever je dus in.

Daarnaast is de beeldchip in de Ixus430 even groot als de beeldchip in de ixus500. Dat betekent dat iedere pixel fysiek kleiner is op een ixus500. Hiermee wordt de kans dat een lichtstraal de pixel goed raakt kleiner en krijg je over het algemeen meer beeldruis. Je zult dus lagere isowaarden moeten fotograferen om op eenzelfde ruisniveau te kunnen fotograferen.

Edit: schrijfsnelheid is niet echt bekend denk ik. Neem een Lexar 8 speed kaartje (1,2 MB) dan zit je aan de veilige kant!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 15:52 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ik ben het eens met zowel havana als Mig29: de Ixus 500 verschilt erg weinig van de 400/410/430 om er een apart topic over te maken, dat kan best in het grote Ixus topic. Daarbovenop, als je dan echt per se specifiek een apart Ixus 500 topic wil maken, dan mag het zeker wel een betere topicstart hebben. Vandaar dat het wat mij betreft ook beter in Canon Digital Ixus 400/PowerShot S400 past :) Je kan ook dergelijke vragen in Vragen over Canon Digital Ixus series kwijt, waar het meer algemeen over de Ixus serie gaat, en niet specifiek over de 400 ;)

Oh, ik zie dat je dat al hebt gedaan dat maakt dit topic dus een crosspost en dus al helemaal niet levensvatbaar :)

[ Voor 32% gewijzigd door Remy op 29-03-2004 15:56 ]

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.