Toon posts:

[Monitor] Frequency Out Of Range

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, het is weer zover, mn broertje heeft weer achter de pc gezeten 8)7 en als ik m opstart staat er ( Bij inlogscherm ):

OUT OF FREQUENCY

HF: 72.1 kHz
VF: 72.0 Hz

OPERATING FREQUENCY
HF: 30 - 70 kHz
VF: 50 - 160 Hz

en na een kleine 12 seconden springt het beeld uit. Tevens schokt het beeld :/ Ik had zelf al gezien dat de HF ( ? ) frequency te hoog ligt maar ik krijg m niet terug gezet :/ Wat ik al geprobeerd heb na zoeken @ got:

Opstarten in veilige modus: schermresolutie op 640 x 480 zetten en rebooten
Gewoon rebooten

Dit hielp niks :/ De monitor doet het wel nog ( geprobeerd op andere pc ) en mn broertje zei dat hij een scherm ineens kreeg en dattie daar toen op ok had geklikt en toen gebeurde t :/

weet iemand hoe ik dit terug krijg :>

ik draai win2000 :)

Verwijderd

Opstarten in safe mode, In hardware Videokaart verwijderen, windows opnieuw booten. Start namelijk op met default videokaart, software zal nieuwe hardware vinden (de verwijderde Videokaart), dan niet opnieuw booten, maar refresh rate e.d. aanpassen naar normale instellingen.

Dan opnieuw booten.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
In save modus opstarten, en je videokaart deinstalleren. Of je monitor deinstalleren. Na een restart installeer je netjes de drivers en staat alles als het goed is weer normaal.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
Of je installeerd onder Safemode Powerstrip of RefreshForce en zet deze op standaard 60Hz, en zet dit proggie in Startup.

Ik kan trouwens niet terugvinden in je startpost welke Windows versie je draait :?
de drivers en staat alles als het goed is weer normaal.
Windows XP heeft hier wel eens problemen mee, dat de refreshrate tóch blijft staan zoals deze was.

[ Voor 30% gewijzigd door Sluuut op 29-03-2004 13:38 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Is het een CRT of TFT scherm?

Verwijderd

Topicstarter
Sluuut schreef op 29 maart 2004 @ 13:37:
Of je installeerd onder Safemode Powerstrip of RefreshForce en zet deze op standaard 60Hz, en zet dit proggie in Startup.

Ik kan trouwens niet terugvinden in je startpost welke Windows versie je draait :?

[...]

Windows XP heeft hier wel eens problemen mee, dat de refreshrate tóch blijft staan zoals deze was.
Tis windows2000 ( heb t ook ff bij de startpost gezet )
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 13:39:
Is het een CRT of TFT scherm?
CRT ( zo een met glas enzo :) )

• Sluuut
  • Laatst online: 19:29
Als het goed is (correct me if i'm wrong) trekt een TFT zich niets aan van een te hoge refreshrate. Mijne tenminste niet ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je moet inderdaad in veilige modus je beeldscherm, drivers en vidkaart deinstallen. Even opnieuw booten en alles moet het weer doen (Wel weer de nieuwste drivers installen, beeldscherm enz. gaat vanzelf wel)

Een wat makkelijkere manier is om idd Reforce oid te gebruiken. Die zijn hier te vinden

offtopic:
Een kleine spuit 11 ben ik wel :P

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 29-03-2004 13:46 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Drivers voor je monitor installeren / DDC aanvinken al gedaan?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

een resolutie change tooltje downloaden, bijv: http://www.henkleerssen.demon.nl/ChangeResolution.exe

In veilige modus opstarten, snelkoppeling maken naar dit tooltje met de juiste parameters, snelkoppeling in mapje Opstarten van je Startmenu gooien. Klaar.

Na normaal opstarten je reso en refresh weer goed instellen, snelkoppeling wegflikkeren.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
okay dit werkt:

veilige modus, hardwareprofielen, videokaart deleten, rebooten normaal, videokaart installeren \o/

bedankt :> ( dat ik hier zelf niet op was gekomen 8)7 )

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:31
Wat een vreemde frequenties lijken me dat trouwens, 72hz..

Drivers in savemode deinstalleren heb ik ook wel eens gedaan, werkt prima. Alleen vindt ik het wel vreemd dat daarvoor geen handigere manier beschikbaar is in windows... :(

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 18:30

SnicK_v_r

Zero

ReallyStupidGuy schreef op 29 maart 2004 @ 13:52:

Drivers in savemode deinstalleren heb ik ook wel eens gedaan, werkt prima. Alleen vindt ik het wel vreemd dat daarvoor geen handigere manier beschikbaar is in windows... :(
onder Windows XP kun je toch in vga modus opstarten, hiermee worden je scherm instelling op safe gezet, dus 800*600 op 60 hz, althans dat meen ik.

Hierna kun je deze veranderen naar whatever je wilt.

mocht dit niet kloppen dan hoor ik het graag

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Het ziet er naar uit dat je broertje zelf een monitor driver heeft gemaakt? :? Als je zo'n driver probeert te maken met bv. rivatuner moet je ook de HF instellen.

tvw

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 06-08 12:23
maare ik denk dat je broertje tog echt wel meer heeft gedaan dan "dat hij een scherm ineens kreeg en dattie daar toen op ok had geklikt en toen gebeurde het " zo'n scherm krijg je niet zo maar. Maar volgens mij had je ook naar veilige modus kunnen booten en dan op het desktop rechtermuisknop-> proterties -> tabblad settings -> knop advanced -> tablad monitor -> en dan daar de refresh rate goed kunne zetten (dit is o.a. voor degene die dit ooit ook eens hebben ;) ) want bij jou is het nu al opgelost he ?
ReallyStupidGuy schreef op 29 maart 2004 @ 13:52:

zo dus ;)

[ Voor 29% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 29-03-2004 14:02 ]

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
ThaKiller schreef op 29 maart 2004 @ 14:01:
maare ik denk dat je broertje tog echt wel meer heeft gedaan dan "dat hij een scherm ineens kreeg en dattie daar toen op ok had geklikt en toen gebeurde het " zo'n scherm krijg je niet zo maar. Maar volgens mij had je ook naar veilige modus kunnen booten en dan op het desktop rechtermuisknop-> proterties -> tabblad settings -> knop advanced -> tablad monitor -> en dan daar de refresh rate goed kunne zetten (dit is o.a. voor degene die dit ooit ook eens hebben ;) ) want bij jou is het nu al opgelost he ?

[...]

zo dus ;)
jup tis opgelost :)

broertjes :r :)
Pagina: 1